Logistyka i przegląd techniczny w pozycjonowaniu
Czyli case study firmy transportowej

5
(1)


Jeden z naszych klientów prowadzi firmę transportowo-logistyczną. Świadczy on usługi na terenie Polski oraz na rynku międzynarodowym. Firma kieruje się przede wszystkim dwiema  ważnymi wartościami. Pierwszą z nich jest wysoka jakość wykonywanych usług potwierdzona licznymi certyfikatami oraz odpowiednio wyszkoloną załogą. Drugą wartością jest oczywiście zadowolenie Klienta, co w branży logistycznej jest bardzo ważne. Marka od ponad 20 lat kieruje swoje floty na drogi w wielu krajach, oferuje usługi z zakresu spedycji, transportu jak i przepraw promowych oraz adaptowania infrastruktury informatycznej. Coś im jednak stało na drodze do rozwoju i na szczęście trafili do nas na warsztat!

Kontrolki na desce rozdzielczej

Podobnie jak o problemach z samochodem informują nas odpowiednie kontrolki na desce rozdzielczej, to o problemach z SEO informują nas wyniki audytu. Niestety, wskazał on na liczne problemy. Okazało się, że firma transportowa korzystała już z usług agencji SEO, jednak efekty były mało widoczne. Klient chciał, aby ruch na stronie internetowej był większy, a marka była rozpoznawalna, co w konsekwencji przełoży się na większy odzew klientów.

Dodatkowo klientowi zależało na tym, aby w oczach stałych i nowych użytkowników, firma zyskała rangę eksperta. Wygląd strony, treści na niej zawarte oraz pozycjonowanie miało wpłynąć na prezentację firmy transportowej jako lidera i autorytet w branży logistycznej i spedycyjnej.

Odpalamy warsztat!

Nasi pozycjonerzy rozpoczęli generalny przegląd. Najpierw sprawdzali jakie działania podejmowała poprzednia agencja, dokonali analizy i ruszyli z naprawą! Niestety w tym przypadku nie możemy wymienić starych części na nowe, a musimy podjąć długotrwałe i konkretne działania. Muszą być one przemyślane i prowadzone konsekwentnie. Po przeanalizowaniu potrzeb klienta skupiliśmy się na zwiększeniu ruchu na stronie, który przełoży się na wzrost liczby odbiorców i potencjalnych klientów. W krótkim czasie nasi SEO i SEM mechanicy naprawili błędy, a wyniki pozycjonowania zaczęły wzrastać.

Źródło: Google Search Console

Źródło: Google Search Console

Przeanalizowaliśmy pracę pozycjonerów z początkiem roku 2021 do poprzednich działań pod koniec roku 2020.

Listopad i grudzień prezentują się z wynikiem ok 1 200 kliknięć i 11 700 wyświetleń.
Luty i marzec  wzrósł aż do 2 330 kliknięć i 37 100 wyświetleń.

Łączna liczba kliknięć wzrosła prawie o 100%.
Łączna liczba wyświetleń wzrosła o ponad 300%.

To nie koniec naszej trasy…

Na ilość fraz w TOP10 wpływały działania związane z pozycjonowaniem. Wzrost był możliwy dopiero, jak każde z tych działań zaczęło się zazębiać i działać jako jedna maszyna. Optymalizacja nastąpiła w lutym, po czym możemy zaobserwować ogromny wzrost TOP 10.


Źródło: Senuto - widoczność w okresie styczeń 2020 - maj 2021

Frazy TOP50 zaczęły wzrastać już od momentu rozpoczęcia działań przez naszych pozycjonerów. Widoczne w wykresie wahania spowodowane są sezonowością. Obecnie notujemy jedynie tendencję wzrostową i taką chcemy utrzymać.


Źródło: Senuto - widoczność w okresie styczeń 2020 - maj 2021

Powyższe wykresy pokazują jak długą trasę pokonaliśmy, na której bywały ostre zakręty, jednak dzięki stałym i konsekwentnym działaniom jesteśmy w stanie utrzymać ciągły i równomierny wzrost wyników fraz w TOP10 i TOP50.

Pozycjonerzy kontynuowali optymalizację strony przez rozbudowanie wartościowych i unikalnych treści. Merytoryczne teksty pojawiające się na blogu klienta pozwalają pokazać go w roli eksperta oraz dostarczają użytkownikom wartościową wiedzę z zakresu działań i usług firmy transportowej. 

Dodatkowo roboty Google uzyskują informację, że witryna jest aktywna oraz aktualizowana, co znacząco wpływa na pozycjonowanie fraz TOP10 i TOP50. Rozpoczęliśmy również regularny link building, który natychmiast wpłynął na rozwój witryny, na której sukcesywnie zaczął wzrastać ruch.

Logistyka działań na przyszłość

Strona internetowa powinna być poddawana stałym i regularnym przeglądom przed każdą dłuższą trasą – zupełnie jak flota TIRów. Nawet małe błędy mogą spowodować problemy, które wpłyną na pozycjonowanie, ruch na stronie, a ostatecznie na cały wizerunek firmy.

Rozbudowanie bloga, na którym zaczęły pojawiać się wartościowe treści, link building, optymalizacja pod kątem wielu fraz oraz inne działania osobno nie dawały tak dobrego efektu, jak w momencie, gdy zaczęły działać razem. Doprowadziliśmy do tego, aby cała procedura przebiegała regularnie, stale i konsekwentnie.

Kolejnym krokiem, który podejmujemy będzie poprawa strony pod kątem Core Web Vitals – najnowszych wskaźników internetowych.


Źródło: web.dev

Powyżej możemy zauważyć sekcję, nad którą będziemy przede wszystkim pracować – Performance. Dzięki temu, że podejmiemy te kroki już niebawem, nasze działania będą jeszcze bardziej sukcesywne, a wyniki nadal będą wzrastać.

W najbliższym czasie planujemy kontynuowanie wyżej wymienionych działań, które przełożą się na jeszcze lepsze wyniki. Jeśli uważasz, że Twoja strona wymaga porządnego przeglądu - zgłoś się do nas. Ekipa Internetica pomoże Ci uniknąć kolizji i sprawi, że będziesz #zawszewidoczny!

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.