Zwiększenie liczby zapytań ofertowych dzięki skutecznej kampanii Google Ads. Case study firmy spedycyjnej Bial-Mich

4.9
(12)


O marce Bial-Mich

Bial-Mich to firma transportowo-spedycyjna specjalizująca się w transporcie całopojazdowym, począwszy od przewozu towarów sypkich do transportu niebezpiecznych ładunków. Oprócz tradycyjnego transportu drogowego firma zajmuje się również min. przewozem produktów chemicznych, farmaceutycznych oraz wyrobów niebezpiecznych, których transport wymaga specjalnych uprawnień i wyposażenia ADR. Firma prowadzi dodatkowo agencję celną. Bial-Mich działa na rynku od 2011 roku. Realizuje zlecenia krajowe i międzynarodowe.

Cel współpracy

Klient zgłosił się do nas na początku tego roku. Zależało mu na wzroście efektywności i zasięgu działań e-marketingowych, transparentności, dobrym kontakcie z agencją, czujności oraz zaproponowaniu rozwiązań marketingowych, które pomogą spełnić jego cel marketingowy: zwiększenie liczby zapytań ofertowych.

Wypracowanie strategii

Nasza współpraca z firmą Bial-Mich w zakresie Google Ads rozpoczęła się na początku lutego 2024.

Zaczęliśmy od spotkania z klientem, podczas którego nasi specjaliści PPC mieli okazję dowiedzieć się więcej o kulisach biznesu klienta, jego przewagach rynkowych, wyzwaniach branży, oczekiwaniach i wcześniejszych doświadczeniach marketingowych.

Klient nie miał dostępu do poprzedniego konta Google Ads, agencja z którą współpracował odmówiła przekazania dostępu innej agencji, w związku z czym nie mieliśmy danych historycznych do analizy. Niestety ta skandaliczna praktyka zdarza się dość często, zetknęliśmy się z nią wielokrotnie podczas przyjmowania klientów z innych agencji. Dobre agencje nigdy nie odmówią przekazania dostępu do kont, ani w trakcie, ani po zakończeniu współpracy. Osoby podpisujące umowę z naszą agencją nigdy nie muszą walczyć o dostęp do konta Google Ads, swoich profili w mediach społecznościowych, systemu CMS - zawsze mają do nich dostęp. Co więcej, dbamy o to, aby to nasi klienci byli właścicielami kont, na których prowadzimy kampanię a my, jako agencja - jesteśmy gościem na tych kontach. Tak to po prostu powinno wyglądać i w każdej takiej sytuacji ubolewamy nad tym, że ciągle nie jest to standardem na rynku.

Podczas spotkania z klientem ustaliliśmy grupę docelową, budżet, rodzaj kampanii i czas jej wyświetlania. By nie przepalać budżetu klienta, ze względu na specyfikę jego branży i grupę docelową - sektor B2B, ograniczyliśmy wyświetlanie reklam w weekendy i w godzinach nocnych.

Po zrozumieniu celów biznesowych klienta, specyfiki jego branży, researchu konkurencji oraz na podstawie doświadczeń zebranych podczas optymalizacji dziesiątek innych kampanii nasi specjaliści zarekomendowali skoncentrowanie się na trzech rodzajach kampanii Google adsowych: Search, DSA i Performance Max.

Kampanie Search to klasyczne reklamy w wyszukiwarkach Google, niezbędne w niemal każdej kampanii reklamowej. To reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, na górze wyników wyszukiwania. Są oznaczone jako treści sponsorowane. Gdy użytkownik wpisuje określone słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania pojawiają się reklamy firm promujących się na dane frazy. Na etapie planowania kampanii omówiliśmy z klientem frazy, z którymi chce być powiązany.

Kampanie DSA to dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google. Ten format wypełnia luki w kampaniach opartych na słowach kluczowych. Stanowi dobre uzupełnienie kampanii search.

Kampanie Performace Max to inteligentne kampanie adsowe, wykorzystujące AI do lepszego dotarcia do grupy docelowej. Pozwalają wyświetlać reklamy w sieci reklamowej Google, na Youtubie, na Gmailu.

Po wybraniu rodzajów reklam, zajęliśmy się doborem atrakcyjnych grafik i przygotowaniem tekstów reklamowych zachęcających do sprawdzenia szczegółów oferty Bial-Mich. Wszystkie kampanie tworzone były od podstaw przez naszych specjalistów. Reklamy dotyczące oferty naszego klienta miały zasięg ogólnopolski, z wykluczeniem pewnych nierentownych obszarów.

Efekty współpracy

W ciągu trzech miesięcy uzyskaliśmy dla strony https://bialmich.com aż 210 konwersji, w których skład wchodziło:

  • przesłanie formularza kontaktowego,
  • kliknięcie w mail,
  • kliknięcie w telefon,
  • połączenia z reklam.

Konwersje, które wypracowaliśmy dla klienta są bardzo “kaloryczne”. Ich jakość i przełożenie na biznes są wysoko oceniane przez klienta. Często zdarza się, że agencje zaliczają do konwersji zdarzenia na stronie, które są nieistotne dla celów biznesowych firmy. Nie mają przełożenia na leady. Dużo bardziej wartościowe jest pozyskanie dwustu wysokiej jakości konwersji o potwierdzonym wpływie na sprzedaż niż dwóch tysięcy, które będą pustą liczbą nieprzekładającą się na pozyskanych klientów.

W miarę trwania kampanii nasi specjaliści dzięki optymalizacji reklam systematycznie znacząco zmniejszali koszt pozyskania konwersji. W kwietniu pozyskanie konwersji wymagało od nas wydania dwukrotnie niższej kwoty niż dwa miesiące wcześniej!

U klienta równolegle prowadzone są działania SEO, co oprócz korzyści wynikających ze zwiększającego się ruchu organicznego i dodatkowych konwersji skutkuje również wyższym wynikiem jakości w Google Ads i, co za tym idzie, niższymi kosztami kliknięć.

Dzięki dobrze zoptymalizowanej kampanii w Google Ads wspartej dodatkowo działaniami SEO udało nam się spełnić główny cel współpracy: zwiększyć liczbę zapytań ofertowych.

Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami. Zadamy Ci kilka pytań i zaproponujemy konkretne rozwiązania.

Więcej informacji o firmie Bial-Mich

Bial-Mich to synonim najwyższego poziomu usług transportowo-logistyczno-spedycyjnych dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klienta. Siedziba firmy mieści się w Białej Podlaskiej, położonej ok. 40 km od granicy z Białorusią i przejścia granicznego Terespol-Brześć, przy ważnym szlaku komunikacyjnym A2. Dzięki strategicznej lokalizacji firma ma możliwość skupić się na lepszej obsłudze klientów nie tylko z obszaru Unii Europejskiej, ale również Europy Wschodniej i Azji, w tym państw byłego Związku Radzieckiego.

Zakres usług:

  • Transport całopojazdowy(FTL), odbywający się bezpośrednio z punktu początkowego do miejsca docelowego z wykorzystaniem całej przestrzeni ładunkowej.
  • Transport częściowy LTL i LCL. Jest to forma relokacji towarów, w której przewożone jest cargo o mniejszej objętości. Pojedyncze zlecenia nie wypełniają całkowicie przestrzeni w przyczepie lub kontenerze.
  • Transport kontenerowy  z wykorzystaniem różnych środków transportu, bez konieczności przeładunku towaru.
  • Transport chłodniczy. Firma Bial-Mich dysponuje własną flotą pojazdów typu chłodnia i chłodnia hakowa, dzięki czemu może przewozić towary w odpowiednich warunkach temperaturowych.
  • Transport multimodalny o zasięgu międzynarodowym
  • Agencja celna
  • Cross-docking pozwalający obniżyć koszty magazynowania towarów
  • Magazynowanie i przeładunek towarów. Firma Bial-Mich dysponuje siecią magazynów i składami celnymi w różnych lokalizacjach na terenie Polski.

Więcej informacji o firmie spedycyjnej Bial-Mich znajdziecie na stronie https://bialmich.com

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów: 12


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn