Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie stron Łódź – klucz do sukcesu na lokalnym rynku

Badania, przeprowadzone przez agencję marketingową WebFX, wskazują, że niemal 50% wyszukiwań w Google dotyczy usług lokalnych (źródło: https://www.webfx.com/web-design/statistics/). Klienci, którzy chcą zdobyć informacje dotyczące regionalnych firm, coraz częściej korzystają z wyszukiwarek internetowych. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, nie wystarczy już założyć i prowadzić strony. Jeżeli chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do nowych odbiorców, musisz zbudować skuteczną strategię marketingową. Zacznij od najbliższej okolicy! Optymalizacja dla wyszukiwarek, która skupia się na zwiększeniu widoczności firmy w wynikach wyszukiwania w konkretnej lokalizacji geograficznej, to coś czego nie możesz pominąć! Sprawdź, jakie działania oferujemy w ramach pozycjonowania stron i dlaczego firmy, działające na terenie Łodzi i okolic, powinny zainwestować w lokalne SEO.



Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, które prowadzą do osiągnięcia przez stronę możliwie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z ofertą. Oczywiście, dotyczy to wyłącznie wyników organicznych, czyli bezpłatnych. Dzięki zastosowaniu tej strategii sklepy internetowe i usługodawcy, działający w konkretnym mieście, np. Łodzi, lub regionie, np. woj. łódzkie, mogą poszerzyć swoją widoczność w Google. To z kolei przekłada się na większy ruch organiczny, czyli ten najbardziej wartościowy z perspektywy przedsiębiorcy. 

Lokalne pozycjonowanie stron w Łodzi odbywa się na analogicznych zasadach co standardowe działania SEO, przy czym nasza agencja wykorzystuje dodatkowe techniki, które znajdują zastosowanie w przypadku działań promocyjnych prowadzonych na mniejszą skalę. Do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie – najpierw przeprowadzimy audyt strony (o ile ją posiadasz), a później zaproponujemy działania, dzięki którym pozyskasz klientów z najbliższej okolicy. 



Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania – co to znaczy?

Wyniki wyszukiwania Google dzielą się na płatne oraz bezpłatne. Płatne wyniki stanowią formę reklamy polegającej na tym, że firmy płacą za wyświetlenia swoich ogłoszeń w wynikach wyszukiwania. W takim modelu reklamowym nasza agencja nalicza stawki w oparciu o CPC (Cost-Per-Click), czyli płatności za faktyczne kliknięcie w reklamę. Wysokie wyniki bezpłatne, uzyskiwane dzięki zastosowaniu strategii SEO, są wyświetlane poniżej linków sponsorowanych.

Stawiamy na transparentną formę rozliczeń. Płacisz za wyniki i nie musisz obawiać się, że Twój budżet reklamowy zostanie przepalony na działania, które nie przyniosą żadnych wymiernych efektów. 



Pozycjonowanie Łódź – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie stron w Łodzi dedykowane jest firmom działającym na w obszarze województwa łódzkiego. W zależności od obszaru działania lokalne SEO może dotyczyć konkretnego miasta lub dzielnicy. Które firmy powinny szczególnie zainteresować się możliwościami, jakie niesie za sobą lokalne pozycjonowanie stron? W tym przypadku nie ma ograniczeń! Internauci szukają w sieci dosłownie wszystkiego, począwszy od godzin otwarcia sklepu spożywczego, przez adres najbliższej kliniki weterynaryjnej, aż po wysoko oceniane lokale gastronomiczne. Twoja konkurencja prawdopodobnie działa już w Internecie, oferując swoje usługi zarówno przez stronę internetową, jaki media społecznościowe czy wizytówkę firmy Google. 

Z pomocą naszej agencji nie tylko dopracujesz stronę internetową, ale także profile na social mediach. Opracujemy strategię obecności w sieci i zaproponujemy treści, które będą dobrze oceniane przez algorytm Google’a i wartościowe dla odbiorców. 

Ciekawostka! Czy wiedziałeś, że aż 76% internautów, którzy wyszukują informacje o lokalnej firmie w sieci, odwiedza googlowane miejsce już następnego dnia (https://www.webfx.com/web-design/statistics/)? Marketing internetowy ma moc i tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz możliwości, jakie niesie za sobą pozycjonowanie lokalne. W Łodzi i okolicach działają przedsiębiorcy z wielu różnych branż. Niestety, konkurencja jest bardzo duża i to we wszystkich sektorach. Aby dotrzeć do klientów, nie wystarczy robić to co inne firmy — musisz wyraźnie zaznaczyć swoją obecność i dołożyć wszelkich starań, aby Twoja oferta pojawiała się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania.



Lokalne wyniki wyszukiwania - jak wyglądają?

Kiedy wpiszesz w wyszukiwarkę interesujące frazy, np. "mechanik samochodowy Łódź", otrzymasz informacje złożone z: wyników katalogach i portalach społecznościowych, map oraz wyników lokalnych. Z punktu widzenia lokalnego pozycjonowania stron w Łodzi najbardziej wartościowe są wyniki na mapach, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi. To tzw. local pack, który zawiera 3 najbardziej dopasowane wyniki z Twojej okolicy. 

Specjaliści z  Internetica zadbają o to, aby trójpak Google był dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Klienci nie będą musieli nawet wchodzić na stronę, aby zdobyć informacje, których potrzebują. Już w wynikach wyszukiwania otrzymają pakiet istotnych danych, w tym: godziny otwarcia, dane teleadresowe oraz recenzję klientów. Internauci, którzy korzystają z wyszukiwarki za pośrednictwem urządzenia mobilnego, mogą również skorzystać z niezwykle funkcjonalnego przycisku "Trasa", który przenosi bezpośrednio do Map Google. Dzięki temu mogą od razu udać się do siedziby firmy, nie sprawdzając wcześniej trasy dojazdu.

Wszystkie działania, realizowane w ramach naszej strategii, są przemyślane i dostosowane do potrzeb internautów. Stawiamy na dynamikę i elastyczność – odbiorca uzyska niezbędne informacje w maksymalnie krótkim czasie, a Ty zdobędziesz nowego klienta. 



Google Moja Firma – dlaczego jest tak ważna dla lokalnych firm?

Wizytówka Google, zwana także wizytówką NAP, to bezpłatny profil w Google Moja Firma wyświetlany po prawej stronie wyników wyszukiwania. Jak już wspomnieliśmy, skrótowe informacje znajdują się także w local packu, czyli najlepszych wynikach w mapach.  Jakie to ma znaczenie jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron? 

Łódź to miasto, w którym nie trudno znaleźć usługodawcę lub sklep z interesującymi produktami. Z tego względu trzeba zadbać o zaistnienie w świadomości klientów i pokazanie im swojego brandu. Dzięki profilowi w Google Moja Firma informacje o Twojej działalności będą wyświetlać się nie tylko w Mapach Google, ale także w tzw. trzypaku, który pojawia się na wybrane słowa kluczowe związane z lokalizacją. Warto przy tym zaznaczyć, że Google bierze pod uwagę rodzaj zapytania i w oparciu o tę frazę wyświetla najbardziej pomocne wyniki. Zoptymalizujemy wizytówkę na kluczowe zapytania, co pozwoli zwiększyć zainteresowanie ofertą i zyskać dodatkowy kanał komunikacji z klientami.



Pozycjonowanie stron Łódź – postaw na widoczność, która popłaca

Dlaczego założenie darmowego profilu w Google Moja Firma jest tak ważne, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron? W Łodzi każdego roku powstaje wiele firm, które na początku swojej drogi nie przewidują dużych budżetów na reklamę. Wizytówka Google Moja Firma to szansa dla mniejszych firm, które nie mogą pozwolić sobie na korzystanie z usług profesjonalnych agencji SEO. To sposób na promowanie działalności bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Stworzenie profilu nie zajmuje dużo czasu, a samo jego prowadzenie nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Od czego zatem zacząć?



Jak założyć wizytówkę Google?

Wejdź na stronę Google Maps, wybierz miejsce, w którym prowadzisz działalność, a następnie kliknij “Dodaj swoją firmę”. Zostaniesz wówczas automatycznie przekierowany na stronę Google Moja Firma. W kolejnych krokach wystarczy podać nazwę firmy i kategoria działalności, oraz wpisać adres firmy. Jeżeli pominiesz ten krok, potencjalnie klienci nie będą mogli skorzystać z opcji wyznaczenia trasy dojazdu. W profilu uzupełniasz także informacje o sposobie świadczenia usług (w siedzibie firmy lub domu klienta) oraz podajesz informację kontaktowe. Ważne, aby wszystkie dane były na bieżąco aktualizowane. Klient, który uzyska nieprawdziwe informacje dotyczące adresu lub godziny otwarcia, może zrezygnować z Twoich usług. 

Oczywiście, samo stworzenie wizytówki nie jest wystarczające. Jeżeli chcesz, aby pozycjonowanie wizytówki przyniosło oczekiwane efekty, dbaj o jej ciągły rozwój. Dodawaj zdjęcia, bieżące informacje na temat działalności oraz newsy dotyczące promocji. Umieść także adres strony internetowej, o ile ją posiadasz. Nie założyłeś jeszcze własnej witryny? To duży błąd! Nie musisz inwestować w duży serwis – jeżeli prowadzisz lokalny biznes i oferujesz niewielki zakres usług, w zupełności wystarczy strona-wizytówka. Nie chcesz stracić szansy na rozwój działalności i dotarcie do maksymalnie dużej liczby klientów? Nie działaj na własną rękę! Z naszą pomocą zrealizujesz swoje cele biznesowe i zbudujesz tożsamość profesjonalnej marki. Zadbamy o wszystkie detale – zoptymalizujemy stronę, poprowadzimy profile w mediach społecznościowych oraz zadbamy o jakość wizytówki Google. 



Pozycjonowanie strony — Łódź: strona internetowa czy landing page?

W zależności od obszaru działania i zakresu usług firmy mogą zlecić nam prowadzenie tradycyjnej strony internetowej lub zainwestować w landing page. Pomimo że wyglądają podobnie i z technicznego punktu widzenia są klasyfikowane jako strony w Internecie, w istocie pełnią różne funkcje. 

Termin landing page określa stronę, której głównym założeniem jest nakłonienie internautów do wykonania konkretnej czynności. W większości przypadków kierowany jest na nią ruch z większych kampanii, np. Google Ads lub Facebook Ads. Standardowa strona internetowa pełni natomiast funkcję rozbudowanej wizytówki, z której internauci mogą dowiedzieć się więcej na temat zakresu usług firmy, doświadczenia oraz historii.

Główna różnica pomiędzy obiema stronami tkwi w liczbie podstron. W przypadku landing page jest to pojedyncza strona i strona podziękowania. Tradycyjna witryna internetowa zawiera zazwyczaj powyżej 5 stron. Jeżeli chodzi o informacje, na landing page zawarty jest opis konkretnego produktu lub usługi — nie ma tradycyjnego menu a nie elementów kierujących do poszczególnych strony. Podstawowym celem jest osiągnięcie wysokiej konwersji.



Pozycjonowanie stron – Łódź: kiedy wystarczy landing page?

To, czy firma powinna mieć stronę internetową, czy wystarczy jej landing page, zależy od kilku czynników. Zanim zdecydujesz się na konkretną opcję, specjaliści z Internetica ustalą strategiczne cele Twojej działalności, zdefiniują odbiorców i stworzą plan rozwoju. Jeśli firma prowadzi kampanię skoncentrowaną na jednym produkcie, wydarzeniu lub promocji, landing page jest idealnym rozwiązaniem do maksymalizacji konwersji. To także dobre rozwiązanie dla firm, które chcą szybko wejść na rynek i nie mają jeszcze wielu treści do zaprezentowanie, oraz przedsiębiorców dysponujących ograniczonym budżetem.



Pozycjonowanie lokalne w Łodzi – kto na tym skorzysta?

Firmy, które chcą sprzedawać produkty online i zbudować silną więź z odbiorcami i zaistnieć w Internecie, muszą zainwestować w tradycyjną stronę internetową. Taka witryna będzie nie tylko wizytówką, ale także przestrzenią do reklamowania produktów i usług, oraz miejscem publikacji wartościowych treści, które przyciągną użytkowników. Profesjonalna strona internetowa może zwiększyć wiarygodność firmy w oczach klientów, co jest szczególnie ważne w branżach, w których występuje duża konkurencja. 

Strona internetowa może także służyć jako platforma wsparcia dla klientów, oferując FAQ, informacje o produktach, poradniki, formularze kontaktowe i inne zasoby, które pomogą w rozwiązywaniu bieżących problemów bez konieczności podejmowania prób osobistego kontaktu lub wizyty w siedzibie firmy. 

Masz już stronę? W takim razie zleć nam działania optymalizacyjne, które pozwolą zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Pomożemy Ci dobrać treści i wzbogacić witrynę o wartościowy content. 



Content na stronie – jak wpływa na pozycjonowanie stron?

Wysokiej jakości, angażujące treści przyciągają użytkowników i stanowią podstawowy czynnik rankingowy on-site, który wpływa na pozycję w rankingu organicznych wyników wyszukiwania w Google. To jedna z najważniejszych kwestii, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron w Łodzi. Jakość treści publikowanych na stronie to fundament skutecznej strategii pozycjonowania lokalnego. Musisz wiedzieć, że po aktualizacji Google BERT roboty Google jeszcze lepiej rozpoznają wartościowe treści i je promują. BERT (ang. Bidirectional Encoder Representations from Transformers) jest w stanie zrozumieć kontekst wypowiedzi, dlatego podsuwa użytkownikom wyłącznie te artykuły, które dostarczają wartość dodaną. 



Pozycjonowanie stron – Łódź: jak zwiększyć zaangażowanie internautów?

Kiedy użytkownik już znajdzie się na stronie, podstawowe założenie pozycjonowania lokalnego zostanie spełnione, ale to nie koniec pracy. Ważne, aby pozostał w witrynie wystarczająco długo – to pozwoli obniżyć współczynnik odrzuceń (bounce rate), czyli procent odwiedzin, podczas których internauci opuszczają stronę bez interakcji. Niski współczynnik odrzuceń może sygnalizować wyszukiwarkom, że strona jest wartościowa i dobrze odpowiada potrzebom użytkowników. Z drugiej strony, zbyt częste opuszczanie witryny, może oznaczać, że treści na niej zawarte nie spełniają wymagań odbiorców. 

Osiągnięcie satysfakcjonujących wyników wymaga stałego monitorowania witryny. Nie wiesz, dlaczego liczba odwiedzin na Twojej stronie spada? Nie możesz lekceważyć tej sytuacji. Nasi specjaliści przeprowadzą audyt SEO i pomogą ustalić przyczyny problemów. 



Pozycjonowanie stron a content – o czym jeszcze musisz wiedzieć?

Wartościowe treści często są linkowane przez inne strony internetowe, co jest bardzo ważnym czynnikiem w algorytmach rankingowych. Linki te stanowią dowód, że jakość Twojej witryny odpowiada oczekiwaniom użytkowników. 

Dobrze zorganizowane i wartościowe treści pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć i indeksować strony. Używanie odpowiednich nagłówków, podział na akapity i wykorzystanie list może ułatwić robotom wyszukiwarek zrozumienie struktury i tematyki treści. Oczywiście, warto podkreślić, że merytoryczne treści, pisane z perspektywy eksperta i odpowiadające na kluczowe pytania internautów, mogą pomóc zbudować autorytet witryny. Wyszukiwarki, zwłaszcza Google, preferują strony, które są uważane za źródła specjalistycznego contentu, co przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania 



Lokalne pozycjonowanie stron — Łódź: jak wybrać słowa kluczowe?

Podobnie jak w ogólnym SEO kluczowym czynnikiem wpływającym na widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google są wspomniane już słowa kluczowe. Właśnie za ich pomocą użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę internetową. Optymalizacja pod frazy jest podstawowym działaniem realizowanym przez naszą agencję w ramach strategii SEO. Jeżeli jest właściwie przeprowadzona, roboty Google'a będą wiedzieć, na jakie zapytania internautów należy wyświetlać daną stronę internetową. W efekcie zobaczysz, że Twoja witryna wzbudza zainteresowanie internautów i jest przez nich chętnie odwiedzana.



Narzędzia SEO – jak wykorzystać w procesie lokalnego pozycjonowania stron w Łodzi?

Proces ustalania słów kluczowych przebiega podobnie w większości narzędzi i opiera się na zdefiniowaniu ogólnej frazy dotyczącej  oferowanych usług, np. "mechanik samochodowy Bałuty". Narzędzie samodzielnie ustala doprecyzowane frazy kluczowe, które należy wykorzystać przy tworzeniu treści na stronę główną i poszczególne podstrony. Przy każdej frazie kluczowej znajdują się liczby wskazujące na miesięczny wolumen wyszukiwań. Oczywiście, najbardziej wartościowe są te, które internauci wyszukują najczęściej, niemniej nie można pomijać także tych bardziej precyzyjnych.

Co jeszcze trzeba wiedzieć jeżeli chodzi o frazy kluczowe i pozycjonowanie stron w Łodzi? Specjaliści z Internetica wiedzą, jak duży potencjał mają frazy z długim ogonem (long tail), które składają się z co najmniej trzech słów i bardzo dokładnie opisują zamiary użytkownika. Chociaż nie są tak często stosowane jak frazy generyczne typu "mechanik samochodowy Łódź", pozycjonowanie stron lokalnych z ich użyciem przynosi bardzo dobre rezultaty. Pomożemy Ci dobrać takie, które najlepiej opisują Twój biznes. 



Frazy z długiego ogona – skuteczny sposób na wyprzedzenie konkurencji

Dlaczego pozycjonowanie stron lokalnych w Łodzi w oparciu o frazę z długiego ogona jest tak korzystne? Wyobraź sobie sytuację, że użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę słowo "lodówka". Trudno przewidzieć, jakie są jego intencje. Internauta może być zainteresowany wieloma kwestiami, nie tylko poszukiwaniem nowego sprzętu. Być może chce zobaczyć, jakie funkcjonalności posiadają najnowsze modele pralek albo próbuje odnaleźć informacje dotyczące kodu błędu. W odpowiedzi uzyskuje masę wyników, które mogą nie spełniać jego oczekiwań. Jeżeli jego prawdziwym celem jest znalezienie "pralki do bardzo małej łazienki", będzie musiał przekopywać się przez wiele stron. Jeżeli jednak doprecyzuje, o co mu chodzi, na liście wyszukiwań od razu pojawią się wartościowe materiały.



Pozycjonowanie lokalne stron w Łodzi - czym różni się od ogólnego SEO?

Musisz wiedzieć, że ogólne słowa kluczowe cechują się dużą konkurencyjnością i są klasyfikowane przez narzędzia SEO jako trudne do wypozycjonowania. Po wpisaniu takich fraz internauta najczęściej otrzymuje informacje zwrotne na temat znanych marek, portali aukcyjnych oraz renomowanych serwisów. Firma, która dopiero rozpoczyna, swoją działalność nie ma zatem szans na prześcignięcie konkurencji.

Czy w takim razie w ogóle inwestować w pozycjonowanie stron w Łodzi? Zaufaj naszej agencji i zrób to! Frazy z długim ogonem przynoszą mnóstwo korzyści zarówno z perspektywy pozycjonowania serwisu, jak i realizacji kampanii Google Ads. Jesteś zainteresowany Facebook Ads i Google Ads? Chętnie podejmiemy współpracę w tym zakresie!

 Jakie są podstawowe zalety strategii długiego ogona?

Oczywiście, nie wystarczy wstawić do tekstu słów kluczowych, które podpowiedziała Ci wyszukiwarka. Ważne jest ich odpowiednie rozmieszczenie i nasycenie. Zbyt duża liczba może prowadzić do przesycenia tekstu, natomiast zbyt mała – nie przynieść żadnych efektów pozycjonowania strony. Oprócz samego nasycenia tekstu frazami kluczowymi ważna jest opracowanie odpowiedniej struktury nagłówków oraz stworzenie meta description i meta title dla każdej podstrony, w których również będą występowały frazy kluczowe.



Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Łodzi?

Jak widzisz, cały proces SEO jest dość złożony i wieloetapowy, dlatego koszty mogą się różnić w zależności od stopnia rozbudowania strony. Chcesz zlecić pozycjonowanie strony w Łodzi? Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszych usług! Nie optymalizuj witryny na własną rękę! Skorzystaj z pomocy specjalistów i wyróżnij swoją firmę na lokalnym rynku!Gdzie jeszcze działamy?

Wypełnij formularz, aby uzyskać spersonalizowaną ofertę pozycjonowania


    Oceń tekst

    Średnia ocen 4.6 / 5. Liczba głosów: 47

    Zaufali nam

    Referencje klientów

    Pozycjonowanie stron firmy z branży logistycznej. Wzrosty 30% r/r i maksymalne ROI z działań prowadzonych w Google dla firmy.
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads dla sklepu internetowego z pościelą. Wzrost świadomości firmy i liczby klientów dzięki kompleksowych działaniach w zakresie pozycjonowania, remarketingu i kampanii internetowych
    Pozycjonowanie strony hurtowni materiałów elektrycznych. Wzrost widoczności strony firmy w wyszukiwarkach dzięki pozycjonowaniu
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z kołdrami obciążeniowymi i innymi produktami sensorycznymi. Poprawa wyników firmy dzięki wdrożonym działaniom SEO
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z meblami dla dzieci. Pełna satysfakcja klienta w zakresie prowadzenia pozycjonowania strony internetowej miniform.pl
    Pozycjonowanie i kampania Google Ads strony firmy z branży medycznej. Pełna satysfakcja klienta w zakresie pozycjonowania strony internetowej firmy
    Pozycjonowanie sklepu internetowego oferującego kasy fiskalne. Wzrost widoczności strony
    Budowa strony, pozycjonowanie i kampania Google Ads dla firmy z branży weterynaryjnej. Kompleksowa opieka od podstaw nad zbudowaniem widoczności przychodni w Internecie: postawienie strony z certyfikatem SSL, kampania Google Ads, pozycjonowanie

    Najnowsze artykuły z naszego bloga

    Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Facebook LinkedIn