Skuteczne pozycjonowanie stron – Poznań
Zwiększenie widoczności Twojej firmy w internecie wiąże się z ogromnymi korzyściami. Skuteczne pozycjonowanie stron lokalnie, to promocja w danym – na przykład Poznaniu – mieście. Co wchodzi w skład działań prowadzonych przez Agencję SEO?
Pozycjonowanie Poznań – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Wciąż wielu właścicieli – szczególnie mniejszych – firm nie jest przekonanych o potrzebie działań, których celem, miałoby być wyniesie ich strony internetowej na szczyt wyszukań w Google. Dotyczy to przede wszystkim mniejszych rynków lokalnych. W przypadku dużych miast, takich jak Poznań, świadomość w ostatnich latach znacząco wzrosła. Właściciele sklepów, niewielkich manufaktur, czy rodzinnych firm uzyskali dzięki pozycjonowaniu swoich stron dużą rozpoznawalność i wysokie zyski ze sprzedaży.
Pozyskiwanie nowych klientów poprzez odpowiednie działania związane z optymalizacją SEO to realne korzyści dla Twojej firmy. Pisząc to, mamy na myśli nie tylko pieniądze. Odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych to również świetna promocja, rozpoznawalność, jaki i duże zaufanie ze stron klientów, jak i szerzej kontrahentów. To wymierne korzyści dla Twojego biznesu.
Musisz też mieć świadomość, że te działania buduję markę. To brand marketing, które pozwala tworzyć nowe rynku zbytki. Również w rozumieniu lokalnym. Na przykład mieszkańców sąsiedniej dzielnicy.
Pozycjonowanie stron Poznań - postaw na widoczność, która popłaca
Czy musisz rozumieć wszystkie działania, jak będziemy przeprowadzali w czasie naszej współpracy? Nie. Dla Ciebie liczy się przede wszystkim wymierny efekt. Oczywiście znajomość pewnych zasad dotyczących optymalizacji strony www, tego jak przebiega cały proces, jest przydatne. Tak, abyś mógł wybrać najlepszych specjalistów.
Najważniejsze etapy pozycjonowania Twojej strony internetowej:
- Audyt SEO (dzięki niemu wykryjemy ewentualne problemy, chociażby dotyczące technicznych aspektów działania strony),
- optymalizacja on-site (to między innymi poprawa nagłówków, podstron, linkowanie wewnętrzne, teksty alternatywne obrazków),
- optymalizacja off-site (m.in. analiza konkurencji, frazy kluczowe i linkowanie zewnętrzne).
To oczywiście tylko podstawowe części składowe całego procesu związanego z pozycjonowaniem stron internetowych. Dzięki znacząco poprawimy widoczność Twojej firmy w sieci. Kluczowe znaczenie ma zrozumienie czym się zajmujesz, jakich masz klientów, w jaki sposób działa branża w której operujesz. To informacje, które pozwolą nam opracować, najbardziej skuteczną strategię pozycjonowania Twojej strony. Cel – oczywisty. Rozpoznawalność, silna pozycja na rynku.
Zapewne kiełkuje Ci teraz w głowie pytanie: czy potrzebuje tak rozbudowanych działań? Chcę tylko,aby moja firma zyskała klientów w Poznaniu. Po pierwsze działania będą dostosowane do wymogów i wielkości rynku. Po drugie skupimy się na pozycjonowaniu lokalnym. Teatrem działań będzie właśnie Poznań. Etapy są podobne w dużym stopniu do „klasycznego” pozycjonowania. Cel ten sam – lepsza widoczność strony w wynikach wyszukiwania. O różnicach – nieco później.
Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu – kto na tym skorzysta?
Odpowiedź wydaje się być oczywista. Każdy, kto korzysta z pozycjonowania stron internetowych. Czy Twój biznes wymaga takich działań? Tak. Nieważne w jakiej branży pracujesz. Masz niewielki sklep ze sprzętem do wspinaczki? Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu Poznań się o nim dowie. Sprzedaż butów do wspinu, ekspresów, uprzęży wzrośnie. Zyskasz nowych klientów. Może postawisz sklep internetowy. Tutaj działania agencji będą droższe. Nawet w przypadku rynku lokalnego.
A jeśli to kwiaciarnia? Też nieduża. Do tej pory Twoje usługi miały charakter wyłącznie bezpośredni. Strona – postawiona kilka lat temu. Nie była aktualizowana. Czy prowadząc kwiaciarnię, warto postawić na sklep internetowy? Wydać pieniądze na agencję SEO niekoniecznie z Poznania, a i pewnie marketing? W obu przypadkach odpowiedź brzmi „wszystko zależy od Ciebie”. Jeśli chcesz wygrać z konkurencją w branży kwiaciarskiej (mamy świadomość, jak to brzmi;), to takie kroki są niezbędne.
I jeszcze jedna kwestia. Tak naprawdę na działaniach SEO korzysta nie tylko Twoja firma. Potencjalni klienci dostają możliwość dostępu do najlepszych towarów z danej branży. Twój sklep z ubraniami mógł być do tej pory być niezauważony. Wysoka jakość materiału, szycia, indywidualne podejście do klienta bez odpowiednich działań – w tym wypadku poprawy widoczności w wyszukiwarkach będą znane nielicznym. Może to i elitaryzm, ale ciężko będzie w taki sposób zarobić. A taki w gruncie rzeczy masz cel. Niezależnie od tego w jaki branży działa Twój biznes.
Pozycjonowanie regionalne w Poznaniu – dla kogo jest?
Na pewno powinni się tym zainteresować osoby, które dopiero otwierają swój niewielki biznes na rynek lokalny. Działania, które będą prowadzone, pozwolą w relatywnie krótkim czasie zdobyć pierwszych klientów. Za tym idzie początek budowania świadomości marki. Pozycjonowanie o charakterze regionalnym oznacza oczywiście nie tylko klientów z samego Poznania. Dzięki niemu pozyskasz chętnych na Twoje usługi ze Swarzędza, Grodziska Wielkopolskiego czy Szamotuł.
Pozycjonowanie w Poznaniu to również szansa dla już istniejących firm, które jednak do tej pory nie funkcjonowały w internecie. Poprzez zaangażowanie naszej agencji mogą one znacząco zwiększyć swoje obroty i rozbudować bazę klientów. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to w tym wypadku klucz do całego regionu.
Pozycjonowanie lokalne stron w Poznaniu – czym różni się od ogólnego SEO?
Skupmy się teraz na różnicach. Jak wspomnieliśmy, pozycjonowanie lokalne ma pewne elementy wspólne z ogólnym SEO. Dotyczy to między innymi poszczególnych kroków w całym procesie. Natomiast to pozycjonowanie lokalne to też uwzględnienie dodatkowych czynników.
1. Geolokalizacja. Wyszukiwarka dostosowuje wyświetlane wyniki, aby jak najlepiej spełnić wymagania użytkownika. Jednym z nich jest lokalizacja. Prosty przykład. Wróćmy do kwiaciarni. Mamy osobę, która szuka jej w konkretnym mieście. W tym wypadku fraza brzmi „sklep z kwiatami Poznań”.
Warto tutaj zaznaczyć, że w przypadku dużych miast, takich jak stolica Wielkopolski, geolokalizacja jest bardzo dokładna. Może wskazać kwiaciarnię położoną w tej samej dzielnicy w której aktualnie znajduje się internauta.
Pozycjonowanie lokalne uwzględnia adres firmy. Bliskość kwiaciarni od miejsca w którym aktualnie ktoś szuka takiego sklepu ma znaczenie dla wyników, które zostaną mu zaprezentowane.
2. Optymalizacja strony dla pozycjonowania lokalnego a widoczność w wyszukiwarkach
Jak już kilkukrotnie wspomnieliśmy, są pewne elementy wspólne w kontekście działań SEO, takie jak poprawna struktura strony, nawigacja wewnętrzna i wysokiej jakości unikalne treści. Natomiast pozycjonowanie lokalne wymaga pewnych dodatkowych elementów. Zaczniemy od adresu firmy. W przypadku pozycjonowania stron internetowych w Poznaniu (oczywiście dotyczy to każdej innej optymalizacji lokalnej), to konieczność. Element powiązany z opisaną powyżej geolokalizacją.
Zakładka „Kontakt” na stronie Twojej firmy powinna zawierać dokładny adres (łącznie z kodem pocztowym) i numer telefonu. Dodatkowo e-mail i inne rozwiązania, które pozwolą się z Tobą skontaktować.
Kolejnym elementem, który powinien się znaleźć na Twojej stronie, to mapa Google. Z zaznaczoną siedzibą Twojej firmy – wciąż trzymamy się kwiaciarni. To nie tylko informacja dla potencjalnych klientów w której części Poznania znajduje się sklep. Wspominaliśmy już wyżej o lokalizacji w kontekście wyników wyszukiwania.
I jeszcze jeden aspekt o który należy zadbać. Nazwa miasta „Poznań” powinna pojawiać się w opisach meta podstron, ale również w tytułach.
Czy wizytówka Google jest niezbędna w pozycjonowaniu lokalnym w Poznaniu?
Zwiększa to więc szansę na to, że wybierze on właśnie Twoją firmę. Dlatego też bardzo ważne jest odpowiednie wypełnienie takiej wizytówki. Podobnie jak w przypadku strony www konieczny jest opis kwiaciarni, adres, zdjęcia sklepu i godziny otwarcia. Istotnym elementem pozycjonowania nie tylko w Poznaniu są opinie, które umieszczają klienci. Google prezentuje je, dzięki temu możesz zyskać nowych.
I skoro jesteśmy przy zdaniu klientów na temat Twojej kwiaciarni. Musisz wiedzieć to, że opinie mają wpływ na to, które z firm wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Jest jeszcze jedna kwestia. Internauci w wielu przypadkach kierują się nimi przy wyborze usługi czy zakupie produktu.
Natomiast należy to jasno napisać. Wizytówka Moja Firma nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie regionalne. Ma za to przełożenie na zwiększenie świadomość marki, jak i generowanie ruchu na stronie.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Poznaniu?
To pytanie towarzyszy Ci zapewne od początku lektury naszej oferty. W zasadzie zawsze, gdy pojawia się ono w kontekście pozycjonowania stron www, odpowiedź brzmi podobnie. „To zależy”. Zdajemy sobie sprawę, że to nie chciałeś usłyszeć. Ale taka jest prawda. Cena za pozycjonowanie Twojej strony jest naprawdę zależna od wielu czynników.
Zalicza się do nich między innymi historia i wiek domeny. Usługi SEO będą droższe w przypadku, gdy tę ostatnią, dopiero zakupiłeś. Jeśli masz domenę z długą historią, to istnieje duża szansa na to, że wydasz mniej na linkowanie zewnętrzne. Na cenę wpływa również konkurencja. Im większy „ścisk”, tym wyższa cena za optymalizację i pozycjonowanie.
Odrębnym i równie ważnym czynnikiem przy ustalaniu przez agencję wyceny swojej pracy jest dobór fraz. Oczywiście słowa kluczowe w pozycjonowania regionalnym będą dostosowane do specyfiki rynku i miasta – w tym wypadku Poznania. Natomiast dobrą informacją jest to, że pozyskanie ruchu na stronie o zasięgu lokalnym jest tańsze, niż w przypadku całej Polski.
Nie musisz tak naprawdę płacić za to, żeby dowiedzieć się, jaki będzie koszt optymalizacji www Twojej firmy. Wystarczy, że skontaktujesz się z Nami przy pomocyformularza, a my przeprowadzimy darmową wycenę. W krótkim czasie dowiesz, jaki koszt będziesz musiał ponieść.
Czy istnieją przybliżone wyceny pozycjonowania strony? Jasne. Zaznaczmy tutaj jednak, że są one orientacyjnie. Wiele zależy od agencji (a nawet miasta w którym ona stacjonuje) i jej pozycji na rynku. Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu w przypadku prostej strony internetowej może zamknąć się w kwocie 1000 złotych netto.
Średnia cena to między 2 a 3 tysiące. Cały czas mowa o pozycjonowaniu małej firmy. Oczywiście wpływ na cenę mają również działania jakie zostaną uwzględnione w planie współpracy z agencją. Istotnym elementem jest również branża. Działania SEO dotyczące rynku kosmetyków będą droższe. Z racji między innymi sporej konkurencji
Co ma wpływ na cenę pozycjonowania lokalnego?
Skupimy się teraz na kilku kwestiach. Zaczniemy od pierwszego kroku przy optymalizacji Twojej strony.
- Audyt SEO
Nasza firma zajmie się sprawdzaniem Twojej strony pod kątem technicznym (optymalizacja) i poprawności struktury. Już na tym etapie, będziemy Ci mogli przedstawić pewne rozwiązania, jakie warto wprowadzić w późniejszych krokach. Oczywiście wskażemy również wady strony.
- Frazy kluczowe
W przypadku pozycjonowania lokalnego mają one swoją „specyfikę”. To mogą być na przykład „kwiaciarnia poznań jeżyce”, „najlepsza kwiaciarnia w poznaniu” czy „kwiaciarnia Poznań 24h”. Wybieramy te, które dadzą szansę pobudzić ruch na Twojej stronie i działamy.
- Ustalenie strategii SEO
Tutaj pozwolisz, że nie zdradzimy w jaki sposób ją opracujemy. Do każdego klienta mamy podejście indywidualne. Z drugiej strony kilkunastoletnie doświadczenia pozwala nam zaprezentować pewne ogólne działania, które zawsze warto wdrożyć i uwzględnić w strategii.
- Optymalizacja
To zasadniczo przedostatni czynnik mający wpływ na koszt pozycjonowania. Tutaj mamy na myśli zarówno optymalizację treści, jak i techniczną. W tym pierwszym przypadku skupiamy się między innymi na pozbyciu się duplikatów tekstów (to bardzo częsty problem osób, które nie do końca mają zorganizowaną pracę nad contentem). Wprowadzenie słów kluczowym. Poprawą nagłówków. To tylko kilka działań.
Z kolei optymalizacja techniczna obejmuje między innymi:
- poprawa wydajności strony,
- wprowadzenie SSL,
- optymalizacja kodu strony,
- utworzenie mapy strony,
- optymalizacja obrazków i zdjęć.
To kilka kroków. Nie wszystkie wymagają dużego nakładu pracy. Zwłaszcza w przypadku niewielkiej strony. Natomiast przyniosą one ogromne, pozytywne efekty dla Twojej kwiaciarni.
Ostatnim elementem naszej pracy dla Ciebie, jednocześnie mającym wpływ na koszt całego procesu, jest linkowanie zewnętrzne. Nie jest to jednak najmniej istotna kwestia. Dobrze zaplanowany link building ma przede wszystkim ogromne znaczenie dla wzrostu odwiedzin strony Twojej kawiarni.
To, jak wygląda ten proces z naszej strony, przedstawimy Ci w rozmowie. Również to jak wygląda wycena tego etapu. Bo, jak już kilkukrotnie zostało wspomniane, wiele zależy od wielkości firmy, regionu i branży w jakiej działasz.
Poznałeś najważniejsze czynniki mające wpływ na to, ile zapłacisz za pozycjonowanie Twojej firmy w Poznaniu. Musisz mieć świadomość jeszcze jednej sprawy. Wyniki działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem nie pojawiają się z dnia na dzień. Natomiast polecamy Ci, abyś zapoznał się z którymś z naszych Case Study. Dzięki temu zobaczysz jakie efekty przynosi sumienna praca.
Dlaczego warto pozycjonować stronę z Internetica?
Po pierwsze mamy ogromne doświadczenie. Nie tylko w pozycjonowaniu (również lokalnym). Tak naprawdę, możesz oddać swoją firmę w naszej ręce. Zapewnimy Ci szeroki napływ klientów, stworzymy kampanie reklamowe (Google Ads i Social Ads) i będziemy pilnowali Twoich mediów społecznościowych.
Wspomnieliśmy już o ponad 15-letnim doświadczeniu na rynku. W tym czasie współpracowaliśmy z ponad dwoma tysiącami firm. To wiele znaczy. Ale wracając do samego pozycjonowania lokalnego w Poznaniu, to przede wszystkim robimy to w taki sposób, aby zadowolić każdego klienta.
Nieważne, czy jest właścicielem kwiaciarni czy sklepu z puzzlami dla dzieci i dorosłych. Dla naszej firmy jesteś indywidualnym klientem. Ze swoimi wymogami i dziesiątkami pytań co do potrzeby i sposobu przeprowadzania pozycjonowania.
Dzięki nam zadbasz o lepszą rozpoznawalność Twojej firmy w Poznaniu i w okolicy. Zdobędziesz nowych klientów. Zbudujesz i ugruntujesz pozycję na lokalnym rynku. Na każdym etapie naszej współpracy zapewniamy wsparcie.