Skuteczne pozycjonowanie stron Kraków
Kraków to duże miasto, które ma około 800 tys. mieszkańców. Znajdziesz w nim nowych klientów zainteresowanych niemal każdym produktem lub usługą. Pytanie jednak, jak dotrzeć do odbiorców, którzy mieszkają w różnych częściach Krakowa? Możesz zainwestować w tradycyjną reklamę zewnętrzną, ale to będzie się wiązać z bardzo dużymi wydatkami. Jeśli chcesz efektywnie wykorzystać środki przeznaczone na marketing, zainwestuj w pozycjonowanie stron internetowych w Google. Dzięki temu jesteś w stanie dotrzeć do większości odbiorców Twojej oferty w Krakowie. Zobacz, dlaczego warto się na to zdecydować.
Pozycjonowanie Kraków – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Dużą zaletą wykorzystania reklamy online, a w szczególności pozycjonowania jest wysokie ROI (Return on Investment). Tylko czy odbiorcy Twojej oferty korzystają z Google? Zdecydowanie tak! Ta wyszukiwarka ma około 95% udziału w polskim rynku - zerknij na poniższy wykres (1).
A ilu mieszkańców naszego kraju korzysta z Google? To pokazują wyniki badania Mediapanel. Okazuje się, że Grupa Google ma w Polsce około 28,5 mln użytkowników przy liczbie internautów wynoszącej 29,7 mln (2). To oznacza, że prawie każdy użytkownik sieci w Polsce korzysta z tej wyszukiwarki.
Polacy kupują w sieci niemal wszystko. W przypadku wielu produktów poszukiwania zaczynają właśnie online. Nie każdy zamawia przez internet, ale zdecydowana większość tak właśnie robi. Według raportu „E-commerce w Polsce 2023” już 79% internautów w naszym kraju kupuje online. Przemawia za tym wiele argumentów. Co więcej, 30% internautów zamawia w sklepach zagranicznych.
Wyszukiwarka Google jest znakomitym sposobem na dotarcie do odbiorców Twojej oferty. Zastanawiasz się, czy na pewno z niej korzystają? Nie wszyscy, ale zdecydowana większość tak. Jeśli Twój sklep internetowy lub strona WWW będą się wyświetlać na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes, to przełoży się na odwiedziny w serwisie, zapytania i zamówienia.
Jedną z największych zalet pozycjonowania stron jest wysoka skuteczność. Zerknij na poniższą tabelę. Pokazuje, jaką konwersję osiągają różne działania marketingowe. Jak widzisz, w przypadku branży B2C SEO ma jeden z najlepszych wyników. Natomiast w ramach B2B - najlepszy. To jeden z argumentów, które przemawiają za zainwestowaniem w pozycjonowanie w Krakowie.
Przy czym jednak pamiętaj, że Kraków i okolice to duży obszar. Aby osiągnąć skuteczny ruch z Google, najpierw musisz pokonać konkurencję, która może być liczna. Do tego potrzebujesz kompleksowych działań SEO - pozycjonowanie stron WWW powinno objąć wszystkie aspekty, które mają wpływ na widoczność. Tylko wtedy kampania przyniesie długofalowe rezultaty, które z miesiąca na miesiąc mogą być coraz lepsze. Po zdobyciu wysokich pozycji szybko zauważysz rosnące zainteresowanie Twoją ofertą. Dopracuj witrynę, produkt lub usługę, a wtedy osiągniesz bardziej niż satysfakcjonujące wyniki.
Pozycjonowanie stron Kraków – postaw na widoczność, która popłaca
Jak informuje BrightEdge, 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki (3). To oznacza, że internauci mają problem, który chcą rozwiązać poprzez znalezienie odpowiedzi w Google. Tym rozwiązaniem może być Twoja oferta.
Z czego wynika duża skuteczność ruchu pozyskiwanego z Google? Z tego, że wyniki wyszukiwania są coraz lepiej dopasowane do zapytań użytkowników, uwzględniane są intencje. Internauci dokładniej opisują, czego szukają - używają do tego większej liczby słów. Kiedyś duża część zapytań składała się z jednego lub dwóch, a obecnie zapytania tzw. long tail, to ponad 90% wszystkich, które wysyłane są do Google (4). Składają się z co najmniej 3 słów.
Dzięki temu możliwe jest osiąganie wyższej konwersji. O co właściwie chodzi? Załóżmy, że internauta wysyła zapytanie "golf Kraków". Chodzi mu o auto marki Volkswagen, element garderoby czy może szuka pola, na którym ma uprawiać dyscyplinę sportową o takiej nazwie? Trudno to ocenić. Jeśli jednak wyśle zapytanie "golf Kraków używany rocznik 2010", to zapewne chce kupić taki samochód. Dzięki temu Google wie, jakie ma wyświetlić wyniki - są dostosowane do zapytania użytkownika.
Zapytania long tail są ważnym elementem strategii SEO zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów<, jak i pozycjonowanie stron WWW w Krakowie. Jako agencja SEO zawsze uwzględniamy je w prowadzonych działaniach z kilku względów:
- Możemy stosunkowo szybko wypozycjonować Twoją stronę na takie zapytania, które przenoszą ruch na stronę i dają pierwsze zamówienia.
- To frazy, które mają wysoki współczynnik konwersji.
- Nie są tak konkurencyjne jak ogólne słowa kluczowe.
Pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie na takie zapytania może szybko przynieść efekty, ale też musisz sobie zdawać sprawę, że nie są one bardzo popularne. Możliwe, że niektóre przyniosą dosłownie kilka czy kilkanaście przekierowań z Google miesięcznie, ale nawet z nich możesz zdobyć klientów. Poza tym witrynę pozycjonujemy jednocześnie na dziesiątki, setki, a nawet tysiące takich zapytań.
Oczywiście, działania mogą również obejmować zapytania bardzo ogólne, ale te są bardziej konkurencyjne. Poza tym wymagają dużo więcej czasu na realizację i są mało skuteczne pod względem sprzedażowym. Analizujemy słowa kluczowe i na tej podstawie zasugerujemy Ci, w które warto inwestować. Nie podchodzimy do realizacji na zasadzie osiągnięcia wysokich pozycji na jak najwięcej fraz, lecz na realizację celów biznesowych.
Widoczność w Google popłaca nie tylko ze względu na możliwość budowania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Dzięki niej osiągniesz większą rozpoznawalność marki. Mieszkaniec Krakowa może się dopiero dowiedzieć, że istnieje taka firma, jak Twoja. Być może zainteresuje się nią, porówna ofertę z propozycją marki, z której dotąd korzystał. Przejeżdżając obok Twojej siedziby, przypomni sobie o niej i zatrzyma się, aby dokładniej sprawdzić ofertę.
Czy wiesz, że 97% użytkowników dowiaduje się o lokalnych firmach głównie online? Przypomnij sobie, jak w Twoim przypadku wyglądały ostatnie wizyty w okolicznych przedsiębiorstwach. Skąd o nich wiesz? Co Cię do nich przekonało? Możliwe, że udało Ci się je znaleźć dzięki Google.
Nawet jeśli potencjalni klienci codziennie przejeżdżają obok Twojej firmy w drodze do pracy, prawdopodobnie zajrzą na Twój Profil Firmy w Google przed wizytą i zakupem. Dlatego widoczność w wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie i po prostu się opłaca.
Jeśli internauta będziesz szukać danej usługi i nie znajdzie jej na wysokich pozycjach na dane zapytanie, wybierze ofertę konkurenta. A jak wygląda klikalność w wynikach wyszukiwania? Zerknij poniżej:
Według tej analizy strona, która zajmuje pierwszą pozycję na dane zapytanie, zostanie kliknięta przez 27,6% wyszukujących. Kolejne miejsce w rankingu to już tylko 15,7% przekierowań. Im niżej, tym gorzej. Dlatego skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych nie polega wyłącznie na osiągnięciu pozycji w top 10 wyników. Celem powinno być top 1, które gwarantuje największy ruch. Oczywiście, wymaga to pokonania konkurencji. Jako agencja SEO dążymy do osiągnięcia jak najwyższych pozycji na frazy, które przynoszą zamówienia i zapytania.
Pozycjonowanie lokalne w Krakowie – kto na tym skorzysta?
Zanim wykonamy optymalizację Twojej witryny pod SEO, najpierw przeprowadzimy audyt. Jego celem jest ustalenie, jak wygląda kondycja Twojej strony pod kątem jej dostosowania do wymagań algorytmu Google. Na tej podstawie dowiadujemy się, jak wiele pracy będzie wymagać optymalizacja . Poza tym sprawdzamy również Twoją konkurencję. Stan witryny może być różny. Niektóre serwisy są tak przestarzałe, że wymagają nie tyle przebudowy, co przygotowania zupełnie od nowa. Zdarza się, że są od lat nieaktualizowane, bazują na starych wersjach oprogramowania, co zwiększa ryzyko włamania.
Optymalizacja pod SEO nie oznacza, że Twoja witryna będzie spełniać oczekiwania algorytmu, ale okaże się zupełnie niedostosowana do wymagań użytkowników. W dużej mierze działania w kierunku pozycjonowania stron i sklepów internetowych są spójne z budowaniem serwisu, który zadowoli internautę. Oto kilka aspektów, w których budowanie serwisów pod Google i ich optymalizacja są spójne:
-
Szybkość witryny - Google od lat rekomenduje, aby strony szybko się ładowały, działały płynnie, nie wymagały długiego oczekiwania na zapoznanie się z materiałem. Dla użytkowników to wręcz kluczowe - nawet kilka sekund ładowania może spowodować, że internauta zamknie witrynę i już do niej nie wróci. Poza tym szybkość ma ogromny wpływ na konwersję, co potwierdza poniższa grafika, obrazująca wyniki badania. Najwyższą osiągały witryny, które ładują się najszybciej.
-
Bezpieczeństwo użytkowników - jednym z czynników rankingowych Google jest korzystanie z szyfrowanego połączenia tj. certyfikatu SSL. Dzięki temu dane przesyłane między witryną a urządzeniem internauty są szyfrowane - nie mogą być przejęte ani zmienione przez niepowołane do tego osoby. Oczywiście, dla użytkowników bezpieczeństwo również jest kluczowe, a certyfikat SSL je zwiększa. Można powiedzieć, że Google dopięło swego, gdyż obecnie z szyfrowanego połączenia korzysta około 85% serwisów w sieci.
- Przemyślana struktura - aby witryna internetowa mogła uzyskać wysokie pozycje, powinna mieć dopracowane linkowanie wewnętrzne. Obejmuje to główne menu, stopkę, odnośniki w opisach kategorii, produktów, wpisach blogowych, jak i breadcrumbs, czyli menu okruszkowe, stosowane w szczególności w sklepach WWW. Użytkownicy również oczekują, że struktura witryny jest przemyślana i bez problemów znajdą każdy produkt czy content, na których im zależy.
- Wartościowe treści - Google od lat sugeruje właścicielom stron, aby w dodawaniu contentu nastawiali się na jakość, a nie liczbę materiałów. Na tym samym zależy również użytkownikowi witryny - chce znaleźć taką treść, z której uzyska oczekiwane informacje, a nie content przesycony słowami kluczowymi.
- Zoptymalizowane zdjęcia - Google oczekuje, że grafika nie będzie zajmować dużej powierzchni, a tym samym długo się ładować. Powinna być elementem, który uatrakcyjnia treść, powoduje, że internauta się nią zainteresuje, poświęci więcej czasu. Użytkownicy oczywiście lubią materiały, które są wzbogacone o zdjęcia i filmy.
To tylko wybrane czynniki rankingowe, które są spójne z oczekiwaniami internautów. Przeprowadzimy audyt SEO, a następnie przejdziemy do optymalizacji witryny - będzie użyteczna dla internautów, a także spełniająca wymagania algorytmu Google. Taki serwis zwiększa szanse na zdobywanie klientów. Pozycjonowanie na Kraków przełoży się nie tylko na ruch z wyszukiwarki, ale przede wszystkim na zapytania.
Pozycjonowanie lokalne stron w Krakowie – czym różni się od ogólnego SEO?
Jeśli prowadzisz lokalny biznes w Krakowie, możesz pozyskiwać ruch z Google na kilka sposobów. Jednym z nich jest reklama w ramach Google Ads, ale poza tym w grę wchodzą odwiedziny z wyników organicznych. Czym się różni pozycjonowanie na frazy ogólne od pozycjonowania dla firm z Krakowa? W dużej mierze działania są bardzo podobne, ale istnieją pewne różnice, mianowicie:
- Optymalizacja pod słowa kluczowe - należy w niej uwzględnić użycie nazwy miasta Kraków, ewentualnie poszczególnych dzielnic. Warto tworzyć odrębne landing page dla różnych części miasta, jak i miejscowości znajdujących się w pobliżu, o ile do nich kierujesz ofertę. Ważne, żeby te lokalne nazwy pojawiły się w kluczowych z punktu widzenia SEO miejscach na stronie, takich jak tag title, nagłówek H1 (tytuł artykułu lub nazwa kategorii/usługi), a także w samych treściach. Pamiętaj, że warto oferować wartościowy content - nie chodzi o przesycenie słowami kluczowymi, które powoduje, że treść jest bezwartościowa.
- Link building - pozyskiwanie odnośników prowadzących do Twojej witryny odgrywa istotną rolę w budowaniu jej widoczności. W przypadku pozycjonowania lokalnego w Krakowie warto inwestować w odnośniki pochodzące z witryn związanych z tym miastem i regionem. Cenne są linki z serwisów informacyjnych, katalogów firm, ale oczywiście nie musisz się ograniczać tylko do nich. Natomiast warto je mieć z tego względu, że mogą przynieść nie tylko odwiedziny w witrynie, ale również klientów.
Jeśli chodzi o pozostałe aspekty pozycjonowania, to działania są bardzo podobne. Przy czym może, a nawet powinno Cię interesować nie tylko skuteczne pozycjonowanie stron WWW Kraków, ale również Profilu Firmy w Google. Musisz go mieć, jeśli chcesz zaistnieć w wynikach Google Maps, ale również w trzypaku, który wyświetla się na zapytanie lokalne. Jego przykład znajduje się poniżej:
Jeśli chcesz zaistnieć w tych wynikach, najpierw załóż Profil Firmy w Google. Proces jego pozycjonowania wygląda inaczej niż w przypadku Twojej strony internetowej. Znaczenie mają takie działania, jak:
- Optymalizacja nazwy firmy i opisu - nie są to miejsca, w których masz upychać słowa kluczowe. Możesz ich użyć, ale tylko naturalnie, np. w nazwie - Komis samochodowy DreamCar.
- Wybór kategorii adekwatnej do działalności - ustal na jaką zdecydowały się firmy, które zajmują wysokie pozycje na interesujące Cię zapytanie.
- Pozyskiwanie opinii - zachęcaj klientów do ich dodawania. Najlepiej, jeśli pojawiają się regularnie, są długie i zawierają istotne słowa kluczowe związane z Twoją działalnością.
- Wizytówki NAP - czyli wpisy w katalogach, które zawierają adres Twojej firmy, dane kontaktowe i przeważnie link do strony.
- Umieszczenie mapki dojazdowej - dodaj ją, np. na podstronie Kontakt. Niech wskazuje, gdzie znajduje się siedziba.
- Regularne aktualizacje profilu - dodawaj zdjęcia, informacje o promocjach i godzinach otwarcia.
Profil Firmy w Google (Google Moja Firma) może Ci przynieść wielu klientów. Przeciętna lokalna firma uzyskuje 1260 wyświetleń miesięcznie swojego profilu w Google (5).
Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Krakowie?
Wiesz już, że lokalne pozycjonowanie się opłaca. Twój biznes może odnieść dzięki niemu wiele korzyści. Ile zatem kosztują usługi pozycjonowania stron? Nie jesteśmy w stanie podać jednoznacznie, ile wynosi cena za usługę, gdyż zależy od wielu czynników. Wyceny zawsze dokonujemy indywidualnie - musimy sprawdzić Twoją witrynę i branżę. Wpływ na cenę pozycjonowania stron mają następujące czynniki:
- Konkurencyjność w branży - Kraków to duże miasto i w niektórych działalnościach konkurencja jest bardzo duża. Z drugiej strony są i takie branże, w których działa niewiele marek. To w dużej mierze od konkurencji zależy, jak dużej inwestycji wymaga pozycjonowanie witryny.
- Stan strony - są takie serwisy, które wymagają jedynie niewielkich zmian optymalizacyjnych, ale też trafiamy na wiele stron, które potrzebują diametralnych zmian, a nawet budowy serwisu od nowa.
- Historia domeny - zdarza się, że witryny mają za sobą pozycjonowanie metodami black hat SEO. Niektóre były wykorzystywane do tworzenia spamu, zawierały automatycznie generowane treści, były karane przez Google. Zdarzają się i takie przypadki domen, kiedy doradzamy ich zmianę, gdyż lokalne pozycjonowanie stron w tym przypadku może być nieopłacalne. Dlatego historia ma ogromne znaczenie i zawsze ją analizujemy przed wyceną.
- Oczekiwania - w ramach pozycjonowania firm, stron i sklepów wykonujemy wszystkie działania, które są istotne dla osiągnięcia oczekiwanej widoczności, ale możesz mieć dodatkowe życzenia, np. dotyczące ilości dodawanego contentu, zakresu naszych obowiązków czy szerszego raportowania. To również może wpłynąć na koszt pozycjonowania stron.
Skontaktuj się z nami, pokaż nam swoją stronę, a wtedy dowiesz się, ile będzie kosztować kampania SEO i jak przeprowadzimy skuteczne pozycjonowanie. Pokażemy Ci, jak będziemy raportować naszą pracę, a także kiedy możesz spodziewać się osiągnięcia oczekiwanych wyników. Wykonamy audyt strony i zaproponujemy działania, dzięki którym rozwiniesz działalność.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródła:
1. https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland
2. https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-kwiecien-2024/
3. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
4. https://backlinko.com/google-keyword-study
5. https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/