Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym? Case study KDshop

4.7
(17)


O marce

KDshop to sklep internetowy z branży meblowej o szerokim asortymencie. W katalogu naszego klienta znajduje się ponad 600 produktów, w różnym przedziale cenowym, od produktów kosztujących kilkadziesiąt złotych po kilkanaście tysięcy złotych. Nasz klient działa w sektorze B2B i B2C. W meble sprzedawane w sklepie internetowym naszego klienta zaopatrują się zarówno konsumenci indywidualni jak i przedsiębiorcy, którzy mogą skorzystać z atrakcyjnej oferty finansowania proponowanego przez KDshop.

Cel współpracy

Klient zgłosił się do naszej agencji na początku 2024 roku i poprosił nas o przeprowadzenie pierwszej w historii jego e-commerce kampanii Google Ads.

Celem naszej współpracy było zwiększenie sprzedaży w kanałach własnych klienta i uniezależnienie go od sprzedaży na platformach zakupowych Allegro i Amazon, które narzucają wysoką prowizję.

Uruchomienie kampanii Google Ads

Początkowy etap współpracy z każdym naszym klientem wygląda tak samo. Zaczyna się od spotkania online tzw. kick-off calla. Podczas niego nasi klienci mają okazję zapoznać się ze specjalistami przypisanymi do projektu. Nasi specjaliści podczas spotkania zapoznawczego mają z kolei możliwość dowiedzieć się więcej o firmie klienta, jego produktach, przewagach rynkowych, konkurencji, wartościach firmy. Dobre poznanie firmy przekłada się na jej lepsze zrozumienie i skuteczniejszą kampanię reklamową.

Współpracę z właścicielem sklepu internetowego KDshop rozpoczęliśmy również w ten sposób.

Po podpisaniu umowy i kick-off callu wykonaliśmy audyt strony internetowej klienta. Przeprowadziliśmy testy: m.in. sprawdziliśmy czy strona ma dobry UX, jaki jest czas jej ładowania, czy jest responsywna, czy ścieżka zakupowa klienta została dobrze zaprojektowana, czy strona jest intuicyjna, spójna z planowanymi reklamami, dobrze zoptymalizowana pod względem konwersji, czy nie pojawiają się problemy techniczne np. na etapie płatności.

Po analizie strony utworzyliśmy konto Google Ads i podpięliśmy do sklepu internetowego naszego klienta narzędzia analityczne GTM i Google Analitycs 4. Założyliśmy również konto Google Merchant Center i przeprowadziliśmy jego konfigurację.

Po takim przygotowaniu byliśmy gotowi do pracy nad kampanią. Ustaliliśmy cele i utworzyliśmy kampanię produktową, która następnie została przez nas odpowiednio skonfigurowana i uruchomiona.

Efekty współpracy

Ze względu na dużą konkurencję i niewielką rozpoznawalność sklepu naszego klienta postanowiliśmy nie tylko walczyć o jak najwyższą konwersję, ale również budować świadomość marki KDshop wśród osób zainteresowanych zakupem mebli. Chcieliśmy wygenerować duży zasięg reklam - oczywiście wśród zdefiniowanej grupy docelowej, by nie przepalać budżetu reklamowego naszego klienta. 

W ciągu 4 miesięcy współpracy przygotowane przez nas reklamy wyświetliły się ponad pół miliona razy. Dla wielu osób, którym wyświetliły się produkty sprzedawne w e-commerce naszego klienta, to był pierwszy punkt styku z marką KDshop.

Dzięki dobrej optymalizacji kampanii reklamowej średni koszt CPC wyniósł naszego klienta 0,90 zł, co jest świetnym wynikiem w branży e-commerców meblowych.

Od początku marca do końca czerwca kampania produktowa przyciągnęła do sklepu internetowego naszego klienta tysiące osób zainteresowanych nabyciem mebli i wygenerowała 168 zamówień o łącznej wartości, której niestety nie możemy podać ze względu na poufność współpracy, ale w ocenie klienta była ona więcej niż satysfakcjonująca.

Kampania potrzebowała kilku tygodni, by zacząć generować wyniki satysfakcjonujące klienta. Zarówno nasz zespół PPC  jak i klient wykazał się metodyczną cierpliwością, wiedząc, że na efekty działań marketingowych trzeba czasami poczekać. Gdyby klient zakończył z nami współpracę po miesiącu, nie wierząc w  nadejście sukcesu podjętych działań, nie dając naszej agencji czasu na optymalizację kampanii, a Google na wyjście z okresu nauki (który trwa nawet do 2 tygodni), eksperyment z kampanią Google Ads należałoby uznać za nieudany. Tymczasem wystarczyło dać kampanii nieco czasu, by zaczęła generować pożądany ruch na stronie i oczekiwane konwersje.

Uśredniony rzeczywisty ROAS prowadzonej kampanii od marca do czerwca wynosi 685%. Wysokość ROASU wzrasta z każdym miesiącem trwania kampanii! 

Przychód wygenerowany w ramach kampanii Google Ads w okresie 01.06.2024 do 30.06.2024 wyniósł 60% całkowitego przychodu ze sklepu internetowego klienta.

Z klientem KDshop współpracujemy cały czas. Czuwamy nad poprawnym wyświetlaniem reklam i regularnie optymalizujemy kampanię reklamową, by przynosiła coraz lepsze efekty. W każdym tygodniu zwiększamy liczbę użytkowników dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie internetowym klienta.

Chcesz, żeby nasza agencja poprowadziła kampanię PPC dla Twojej strony? Pragniesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Masz dość oddawania platformom zakupowym prowizji i wolisz skupić sprzedaż produktów na Twojej własnej stronie? Skontaktuj się z nami!

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.7 / 5. Liczba głosów: 17


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn