Strona główna / Case Studies / Jak poprawić sprzedaż w sklepie internetowym? Case study KDshop
KDshop to sklep internetowy z branży meblowej o szerokim asortymencie. W katalogu naszego klienta znajduje się ponad 600 produktów, w różnym przedziale cenowym, od produktów kosztujących kilkadziesiąt złotych po kilkanaście tysięcy złotych. Nasz klient działa w sektorze B2B i B2C. W meble sprzedawane w sklepie internetowym naszego klienta zaopatrują się zarówno konsumenci indywidualni jak i przedsiębiorcy, którzy mogą skorzystać z atrakcyjnej oferty finansowania proponowanego przez KDshop.
Klient zgłosił się do naszej agencji na początku 2024 roku i poprosił nas o przeprowadzenie pierwszej w historii jego e-commerce kampanii Google Ads.
Celem naszej współpracy było zwiększenie sprzedaży w kanałach własnych klienta i uniezależnienie go od sprzedaży na platformach zakupowych Allegro i Amazon, które narzucają wysoką prowizję.
Początkowy etap współpracy z każdym naszym klientem wygląda tak samo. Zaczyna się od spotkania online tzw. kick-off calla. Podczas niego nasi klienci mają okazję zapoznać się ze specjalistami przypisanymi do projektu. Nasi specjaliści podczas spotkania zapoznawczego mają z kolei możliwość dowiedzieć się więcej o firmie klienta, jego produktach, przewagach rynkowych, konkurencji, wartościach firmy. Dobre poznanie firmy przekłada się na jej lepsze zrozumienie i skuteczniejszą kampanię reklamową.
Współpracę z właścicielem sklepu internetowego KDshop rozpoczęliśmy również w ten sposób.
Po podpisaniu umowy i kick-off callu wykonaliśmy audyt strony internetowej klienta. Przeprowadziliśmy testy: m.in. sprawdziliśmy czy strona ma dobry UX, jaki jest czas jej ładowania, czy jest responsywna, czy ścieżka zakupowa klienta została dobrze zaprojektowana, czy strona jest intuicyjna, spójna z planowanymi reklamami, dobrze zoptymalizowana pod względem konwersji, czy nie pojawiają się problemy techniczne np. na etapie płatności.
Po analizie strony utworzyliśmy konto Google Ads i podpięliśmy do sklepu internetowego naszego klienta narzędzia analityczne GTM i Google Analitycs 4. Założyliśmy również konto Google Merchant Center i przeprowadziliśmy jego konfigurację.
Po takim przygotowaniu byliśmy gotowi do pracy nad kampanią. Ustaliliśmy cele i utworzyliśmy kampanię produktową, która następnie została przez nas odpowiednio skonfigurowana i uruchomiona.
Ze względu na dużą konkurencję i niewielką rozpoznawalność sklepu naszego klienta postanowiliśmy nie tylko walczyć o jak najwyższą konwersję, ale również budować świadomość marki KDshop wśród osób zainteresowanych zakupem mebli. Chcieliśmy wygenerować duży zasięg reklam - oczywiście wśród zdefiniowanej grupy docelowej, by nie przepalać budżetu reklamowego naszego klienta.
W ciągu 4 miesięcy współpracy przygotowane przez nas reklamy wyświetliły się ponad pół miliona razy. Dla wielu osób, którym wyświetliły się produkty sprzedawne w e-commerce naszego klienta, to był pierwszy punkt styku z marką KDshop.
Dzięki dobrej optymalizacji kampanii reklamowej średni koszt CPC wyniósł naszego klienta 0,90 zł, co jest świetnym wynikiem w branży e-commerców meblowych.
Od początku marca do końca czerwca kampania produktowa przyciągnęła do sklepu internetowego naszego klienta tysiące osób zainteresowanych nabyciem mebli i wygenerowała 168 zamówień o łącznej wartości, której niestety nie możemy podać ze względu na poufność współpracy, ale w ocenie klienta była ona więcej niż satysfakcjonująca.
Kampania potrzebowała kilku tygodni, by zacząć generować wyniki satysfakcjonujące klienta. Zarówno nasz zespół PPC jak i klient wykazał się metodyczną cierpliwością, wiedząc, że na efekty działań marketingowych trzeba czasami poczekać. Gdyby klient zakończył z nami współpracę po miesiącu, nie wierząc w nadejście sukcesu podjętych działań, nie dając naszej agencji czasu na optymalizację kampanii, a Google na wyjście z okresu nauki (który trwa nawet do 2 tygodni), eksperyment z kampanią Google Ads należałoby uznać za nieudany. Tymczasem wystarczyło dać kampanii nieco czasu, by zaczęła generować pożądany ruch na stronie i oczekiwane konwersje.
Uśredniony rzeczywisty ROAS prowadzonej kampanii od marca do czerwca wynosi 685%. Wysokość ROASU wzrasta z każdym miesiącem trwania kampanii!
Przychód wygenerowany w ramach kampanii Google Ads w okresie 01.06.2024 do 30.06.2024 wyniósł 60% całkowitego przychodu ze sklepu internetowego klienta.
Z klientem KDshop współpracujemy cały czas. Czuwamy nad poprawnym wyświetlaniem reklam i regularnie optymalizujemy kampanię reklamową, by przynosiła coraz lepsze efekty. W każdym tygodniu zwiększamy liczbę użytkowników dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie internetowym klienta.
Chcesz, żeby nasza agencja poprowadziła kampanię PPC dla Twojej strony? Pragniesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Masz dość oddawania platformom zakupowym prowizji i wolisz skupić sprzedaż produktów na Twojej własnej stronie? Skontaktuj się z nami!
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Content Marketing Manager
Oceń tekst
Średnia ocen 4.7 / 5. Liczba głosów: 17
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Performance Marketing Specialist
Junior Performance Marketing Specialist
Receive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.