KDshop to sklep internetowy z branży meblowej o szerokim asortymencie. W katalogu naszego klienta znajduje się ponad 600 produktów, w różnym przedziale cenowym, od produktów kosztujących kilkadziesiąt złotych po kilkanaście tysięcy złotych. Nasz klient działa w sektorze B2B i B2C. W meble sprzedawane w sklepie internetowym naszego klienta zaopatrują się zarówno konsumenci indywidualni jak i przedsiębiorcy, którzy mogą skorzystać z atrakcyjnej oferty finansowania proponowanego przez KDshop.
Klient zgłosił się do naszej agencji na początku 2024 roku i poprosił nas o przeprowadzenie pierwszej w historii jego e-commerce kampanii Google Ads.
Celem naszej współpracy było zwiększenie sprzedaży w kanałach własnych klienta i uniezależnienie go od sprzedaży na platformach zakupowych Allegro i Amazon, które narzucają wysoką prowizję.
Początkowy etap współpracy z każdym naszym klientem wygląda tak samo. Zaczyna się od spotkania online tzw. kick-off calla. Podczas niego nasi klienci mają okazję zapoznać się ze specjalistami przypisanymi do projektu. Nasi specjaliści podczas spotkania zapoznawczego mają z kolei możliwość dowiedzieć się więcej o firmie klienta, jego produktach, przewagach rynkowych, konkurencji, wartościach firmy. Dobre poznanie firmy przekłada się na jej lepsze zrozumienie i skuteczniejszą kampanię reklamową.
Współpracę z właścicielem sklepu internetowego KDshop rozpoczęliśmy również w ten sposób.
Po podpisaniu umowy i kick-off callu wykonaliśmy audyt strony internetowej klienta. Przeprowadziliśmy testy: m.in. sprawdziliśmy czy strona ma dobry UX, jaki jest czas jej ładowania, czy jest responsywna, czy ścieżka zakupowa klienta została dobrze zaprojektowana, czy strona jest intuicyjna, spójna z planowanymi reklamami, dobrze zoptymalizowana pod względem konwersji, czy nie pojawiają się problemy techniczne np. na etapie płatności.
Po analizie strony utworzyliśmy konto Google Ads i podpięliśmy do sklepu internetowego naszego klienta narzędzia analityczne GTM i Google Analitycs 4. Założyliśmy również konto Google Merchant Center i przeprowadziliśmy jego konfigurację.
Po takim przygotowaniu byliśmy gotowi do pracy nad kampanią. Ustaliliśmy cele i utworzyliśmy kampanię produktową, która następnie została przez nas odpowiednio skonfigurowana i uruchomiona.
Ze względu na dużą konkurencję i niewielką rozpoznawalność sklepu naszego klienta postanowiliśmy nie tylko walczyć o jak najwyższą konwersję, ale również budować świadomość marki KDshop wśród osób zainteresowanych zakupem mebli. Chcieliśmy wygenerować duży zasięg reklam - oczywiście wśród zdefiniowanej grupy docelowej, by nie przepalać budżetu reklamowego naszego klienta.
W ciągu 4 miesięcy współpracy przygotowane przez nas reklamy wyświetliły się ponad pół miliona razy. Dla wielu osób, którym wyświetliły się produkty sprzedawne w e-commerce naszego klienta, to był pierwszy punkt styku z marką KDshop.
Dzięki dobrej optymalizacji kampanii reklamowej średni koszt CPC wyniósł naszego klienta 0,90 zł, co jest świetnym wynikiem w branży e-commerców meblowych.
Od początku marca do końca czerwca kampania produktowa przyciągnęła do sklepu internetowego naszego klienta tysiące osób zainteresowanych nabyciem mebli i wygenerowała 168 zamówień o łącznej wartości, której niestety nie możemy podać ze względu na poufność współpracy, ale w ocenie klienta była ona więcej niż satysfakcjonująca.
Kampania potrzebowała kilku tygodni, by zacząć generować wyniki satysfakcjonujące klienta. Zarówno nasz zespół PPC jak i klient wykazał się metodyczną cierpliwością, wiedząc, że na efekty działań marketingowych trzeba czasami poczekać. Gdyby klient zakończył z nami współpracę po miesiącu, nie wierząc w nadejście sukcesu podjętych działań, nie dając naszej agencji czasu na optymalizację kampanii, a Google na wyjście z okresu nauki (który trwa nawet do 2 tygodni), eksperyment z kampanią Google Ads należałoby uznać za nieudany. Tymczasem wystarczyło dać kampanii nieco czasu, by zaczęła generować pożądany ruch na stronie i oczekiwane konwersje.
Uśredniony rzeczywisty ROAS prowadzonej kampanii od marca do czerwca wynosi 685%. Wysokość ROASU wzrasta z każdym miesiącem trwania kampanii!
Przychód wygenerowany w ramach kampanii Google Ads w okresie 01.06.2024 do 30.06.2024 wyniósł 60% całkowitego przychodu ze sklepu internetowego klienta.
Z klientem KDshop współpracujemy cały czas. Czuwamy nad poprawnym wyświetlaniem reklam i regularnie optymalizujemy kampanię reklamową, by przynosiła coraz lepsze efekty. W każdym tygodniu zwiększamy liczbę użytkowników dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie internetowym klienta.
Chcesz, żeby nasza agencja poprowadziła kampanię PPC dla Twojej strony? Pragniesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Masz dość oddawania platformom zakupowym prowizji i wolisz skupić sprzedaż produktów na Twojej własnej stronie? Skontaktuj się z nami!
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book