Kampania Google Ads dla firmy z branży medycznej. Case study placówki medycznej  

5
(52)


Cel współpracy

Klient zgłosił się do naszej agencji w celu pozyskania chętnych na dwie główne usługi jego centrum medycznego - badania rezonansem magnetycznym oraz złożone zabiegi pomagające m.in. w terapii nowotworów. 

Wypracowanie strategii

Zabiegi oferowane przez klienta pomagają zdiagnozować oraz leczyć ciężkie choroby. Im wcześniej zostaną przeprowadzone, tym większe szanse na wyleczenie ma pacjent. 

Walka z poważną chorobą to wyścig z czasem. Nie mogliśmy sobie pozwolić na powolne, stopniowe budowanie rozpoznawalności centrum medycznego klienta. Postanowiliśmy działać dwutorowo: uruchomiliśmy dającą szybkie efekty kampanię Google Ads i pozycjonowanie. 

Razem z klientem ustaliliśmy budżety miesięczne i zarekomendowaliśmy konkretne rodzaje kampani adsowych. Zaproponowaliśmy również grupę najważniejszych słów kluczowych, na których skupimy się w działaniach SEO. 

Zidentyfikowaliśmy grupę docelową klienta i ich problemy. Dzięki temu mogliśmy dobrać odpowiednie frazy i utworzyć reklamy z kluczowymi informacjami na temat zabiegów i posiadanych urządzeń medycznych.

By dowiedzieć się, jakie frazy wpisują użytkownicy, gdy szukają zabiegów, które dostarcza centrum medyczne naszego klienta, przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi SEO. W następnym etapie dokonaliśmy ich selekcji, tak, by zostały tylko słowa kluczowe, które mają największy potencjał przyciągnięcia użytkowników.

Dodatkowo, zanim kampania wystartowała, przygotowaliśmy i wdrożyliśmy rekomendacje dotyczące strony internetowej klienta. Strona musiała być spójna z treścią reklam i dobrze zoptymalizowana pod kątem konwersji. Sprawdziliśmy, czy strona jest responsywna, szybko się ładuje oraz dostarcza użytkownikom przydatne informacje.

Prowadzone równolegle działania SEO również przyczyniły się do sukcesu kampanii Google Ads. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest zależność pomiędzy poziomem optymalizacji SEO a wynikiem jakości w Google Ads. W skrócie: im lepsza optymalizacja, tym lepszy wynik jakości reklam, a im lepszy wynik jakości, tym niższe koszty kliknięć.

Uruchomienie kampanii Google Ads i efekty współpracy

Kampanie zostały uruchomione na początku marca 2023 roku.
Zdecydowaliśmy się na reklamy w sieci reklamowej Google Display Network oraz dwie kampanie w wyszukiwarce Google. Reklamy dotyczące jednej usługi miały zasięg ogólnopolski, drugiej - lokalny.

W pierwszym miesiącu współpracy (marzec) udało się nam osiągnąć 116 konwersji.
W kwietniu udało się nam wypracować 128 konwersji.
W maju było jeszcze lepiej - dzięki kampanii Google Ads placówka medyczna uzyskała 145 konwersji. 

Konwersje mierzone na koncie to:

  • połączenia z reklam
  • kliknięcie w adres mailowy 
  • kliknięcie w numer telefonu
  • przesłanie formularza kontaktowego
  • kopiowanie adresu mailowego

Po okresie trzech miesięcy mieliśmy już wystarczająco dużo danych, aby móc sprawdzić, które reklamy i słowa kluczowe przynoszą najlepsze rezultaty, i na podstawie zebranych danych zdecydowaliśmy się na lekką modyfikację strategii. 

Miesiącem z rekordowym wynikiem okazał się czerwiec, w którym osiągnęliśmy 306 konwersji, nie zwiększając budżetu miesięcznego na kampaniach, co oznacza wzrost liczby konwersji o 163% względem pierwszego miesiąca współpracy. 

Uzyskane konwersje w czerwcu z rozbiciem na działania wykonane przez użytkownika:

  • połączenia z reklam - 182
  • kliknięcie w numer telefonu - 106
  • kliknięcie w adres mailowy - 6
  • przesłanie formularza kontaktowego - 6
  • kopiowanie adresu mailowego - 6

W ocenie klienta zwłaszcza konwersja “połączenia z reklam” spełnia swoją rolę i przekłada się na realizację celów biznesowych postawionych przed kampanią. Dopływ pacjentów jest znaczący, a przychody z wizyt i zabiegów rezerwowanych poprzez kanały SEO/Google Ads wielokrotnie przebijają koszty tych kampanii.

Podsumowanie

Dzięki dobrze zoptymalizowanej kampanii w Google Ads udało nam się spełnić cele klienta: zwiększyć rozpoznawalność placówki medycznej oraz dotrzeć do odpowiednich osób. Na marginesie, jako zespół, mamy poczucie, że przy okazji pomogliśmy setkom chorym znaleźć miejsce, w którym otrzymują pomoc i skomplikowane usługi medyczne na najwyższym światowym poziomie. 

Nie poprzestajemy na dotychczasowych rezultatach. Z klientem współpracujemy nadal. Cały czas monitorujemy kampanię i dbamy, by osiągała jak najlepsze wyniki.

Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie oraz optymalizacja kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami.

 

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 52


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn