Pozycjonowanie Stron – Traffic SEO

Pozycjonowanie – jak to robimy i jak na tym może skorzystać Twój biznes

 

Zwiększ swój potencjał marketingowy i sprzedażowy dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google

 

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – ang. search engine optimization) to szerokie działania marketingowe, których celem jest osiągnięcie wysokich pozycji dla fraz kluczowych (opisujących usługi i produkty) w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych (np. Google).

 

Na pozycjonowanie składa się wiele czynników, z których najważniejszymi są optymalizacja strony pod kątem wytycznych Google, działania mające na celu techniczne usprawnienie witryny oraz pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących.

Dlaczego widoczność w Google to gwarantowany sukces?

Ponieważ większość Twoich potencjalnych klientów będzie szukać Twoich usług lub produktów właśnie za pośrednictwem tej wyszukiwarki.

 

Według najnowszych danych, udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi 98,43% (wg gs.statcounter.com – wrzesień 2018)(1).

 

Pozycjonowanie to skuteczny sposób na maksymalne zwiększenie widoczności Twojej strony w Internecie

 

Jeśli chcesz, aby Twoja oferta dotarła do jak największej ilości potencjalnych klientów, to pozycjonowanie jest oczywistym i idealnym wyborem. Dzięki pozycjonowaniu, a więc cały czas zwiększającej się widoczności w wyszukiwarce Google, rozwijasz swój biznes, a także budujesz pozytywny wizerunek swojej marki.

 

Pozycjonowanie to działania długofalowe, a wyniki będą widoczne po dłuższym czasie. Nie od razu wszystkie frazy pojawią się w TOP 10, szczególnie te ogólnie opisujące Twoją ofertę. Jednak już od samego początku można zwiększyć ruch na stronie, pomimo tego, że nie wszystkie frazy znajdują się pierwszej dziesiątce. Czy jest to w ogóle możliwe?

 

Oczywiście, że jest to możliwe, a taki efekt osiągamy poprzez profesjonalne i szeroko zakrojone działania.

 


TrafficSEO®, czyli natychmiastowy i mierzalny efekt

TrafficSEO

 

Wypozycjonowanie fraz ogólnych wymaga dużego nakładu pracy oraz czasu. Zanim Twoja strona odczuje efekt w postaci pozycji w TOP10, to w TrafficSEO® dostarczamy szybkie wyniki, a strona od razu pracuje. Dbamy, żeby Twoja marka była zauważalna w Internecie już w pierwszym miesiącu współpracy. Od samego początku zliczamy, ile razy strona pojawiła się w wyszukiwarce Google.

 

Pierwszym etapem naszych prac jest zwiększenie liczby wyświetleń, a co za tym idzie, rozszerzenie zasięgu oddziaływania Twojej marki. Drugi etap jest najważniejszy. Polega na przyciągnięciu potencjalnych Klientów na Twoją stronę, czyli zwiększeniu ruchu.

 

W tym celu zwiększamy intensywność głównych słów kluczowych, wykorzystując siłę pozycjonowania metodą “long tail”, czyli „długim ogonem”. Frazy główne rozwijamy o ich różne wariacje i pracujemy na 20-krotnie większej liczbie fraz.

 

W TrafficSEO® podążamy za użytkownikiem i dostarczamy naszemu Klientowi narzędzie, które pozwoli na dokładne przeliczenie kosztu pozyskania odbiorcy strony

 

Pozycjonowanie stron TrafficSEO® to nowoczesne rozwiązanie, które uwzględnia płatność jedynie za efekt. Model tej współpracy łączy rozliczanie płatności za osiągnięte pozycje w wyszukiwarce Google oraz za doprowadzenie użytkownika na Twoją stronę.

 

Jest to najlepszy wybór dla osób, które chcą wiedzieć, na co wydają pieniądze oraz preferują płatność za konkretne i mierzalne wyniki.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Masz pytania, wątpliwości?

Skontaktuj się z nami


Pakiet Zawsze widoczny® – SEO + PPC

Jeśli natomiast działasz na szczególnie wymagającym rynku o wyjątkowo ostrej konkurencji, wypróbuj nasz Pakiet Zawsze Widoczny®. To sprawdzone rozwiązanie dla Klientów o szczególnie wysokich wymaganiach, gwarantujące optymalną widoczność w Google dzięki połączeniu w czasie rzeczywistym pozycjonowania i kampanii Google Ads (linków sponsorowanych).

Pozycjonowanie jako zbiór skutecznych działań

Najważniejsze dwa cele pozycjonowania to:

 

  • osiągnięcie jak najwyższych pozycji dla jak największej ilości fraz kluczowych (zarówno tych ogólnych, jak i szczegółowych z tzw. długiego ogona) w naturalnych wynikach wyszukiwania

 

oraz

 

  • zwiększenie ruchu i konwersji na Twojej stronie internetowej

 

W celu osiągnięcia jak najlepszych efektów, należy wdrożyć i połączyć szereg działań, które to umożliwią. Skuteczne i profesjonalne połączenie poniższych elementów zagwarantuje zarówno wysokie pozycje, jak i o wiele większy ruch na stronie:

 

  • kompleksowa optymalizacja witryny, polegająca m.in. na poprawie kodu oraz struktury strony, w tym także przyspieszenie wczytywania się witryny, czy dostosowanie jej do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych

 

  • rozbudowa strony pod kątem jej zawartości, a więc treści i innych elementów zwiększających jej wartość oraz autorytet – jest to działanie ciągłe, gdyż strony, które “żyją” są lepiej postrzegane przez Google

 

  • link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków (nie ilość, a jakość ma w tej chwili znaczenie)

 

  • content marketing, polegający na dostarczaniu potencjalnym klientom użytecznej i ciekawej treści (także może być sposobem na pozyskanie wysokiej jakości linków i zwiększenia ruchu na stronę)

 


Nie czekaj – stwórzmy razem strategię SEO idealnie dopasowaną do Twojego biznesu

Nie jesteś pewien, co może być dla Ciebie najlepsze, które rozwiązanie idealnie pasuje do profilu Twojej firmy? Nie musisz się tym martwić. To naszym zadaniem jest stworzenie i zaproponowanie Ci najlepszego rozwiązania, takiego, które będzie perfekcyjnie dopasowane do Twojego biznesu i Twoich oczekiwań. Bądź gotowy na zmiany i się ich nie obawiaj. Nasze rady i propozycje mają na celu stworzenie dla Twojego biznesu idealnego środowiska, w którym będzie mógł cały czas dynamicznie się rozwijać.

 

Doradzamy i proponujemy nowe rozwiązania przez cały czas, dzięki czemu Twoja strona i firma nie stoją w miejscu. Cały czas się rozwijają, przyciągając coraz więcej zadowolonych klientów.

 

  • Posiadasz stronę internetową, prawda? Nie bój się w nią inwestować – rozwijaj ją, zmień wygląd jeśli trzeba, wymień ją nawet na nową, nowocześniejszą, lepszą, bardziej użyteczną, jeśli ma się wyróżniać i przyciągać nowych użytkowników, dbaj także o content i go nieustannie rozwijaj, to bardzo ważne.

 

  • Nie obawiał się wprowadzania zmian, które mogą Ci pomóc, nawet jeśli mogłyby być kłopotliwe, czy trudne. Zmieniaj i poprawiaj razem z nami swoją witrynę, całą strategię marketingową i sprzedażową. To wszystko ma służyć temu, aby idealnie dopasować Twoją firmę i stronę pod kątem przyciągnięcia jak największej ilości potencjalnych klientów, którzy przecież w przeważającej części trafiają do Ciebie właśnie z Internetu.

 

  • Wybieraj tylko najlepsze rozwiązania SEO, bo tylko takie, które są prowadzone długofalowo pozwolą Ci osiągnąć sukces. Złe, szybkie rozwiązania (nieprawidłowa, cząstkowa optymalizacja, tanie, wątpliwej jakości linki, niskiej jakości treści, czy też ich zbyt mała ilość) na dłuższą metę nie przyniosą satysfakcjonujących i oczekiwanych efektów.

 

  • Traktuj nas jako doradców, ale i zadawaj pytania, proponuj – tak jak i my proponujemy i doradzamy przy rozwijaniu potencjału Twojej strony. Słuchamy swoich klientów, rozmawiamy z nimi i pokazujemy, które rozwiązania będą najskuteczniejsze, a które na przykład nie przyniosą oczekiwanych efektów. Wiesz, jaki masz cel, znasz swój biznes najlepiej, a naszym zadaniem jest jego rozwijanie i docieranie do coraz większej ilości Twoich potencjalnych klientów.

 

  • Niech SEO będzie fundamentem całej strategii promocyjnej Twojej firmy – to Google jest miejscem, w którym widoczność Twojej strony przyniesie Ci najwięcej korzyści.

 

Jeśli więc chcesz cały czas zwiększać potencjał swojego biznesu, to takie nastawienie przyniesie tylko i wyłącznie pozytywne i miarodajne efekty. A my Twój cel osiągniemy poprzez profesjonalne i kompleksowe działania.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Chcesz dowiedzieć się, jaka strategia marketingowa będzie dla Ciebie najlepsza?

Skontaktuj się z nami


Wyjdź naprzeciw użytkownikom i ich oczekiwaniom

Wyjdź naprzeciw użytkownikom i ich oczekiwaniom

 

Internauci sami intensywnie szukają w sieci informacji, usług, czy różnych produktów. Czyli są już zainteresowani skorzystaniem z danej usługi lub zakupem jakiegoś produktu, a na pewno uzyskaniem konkretnych informacji na interesujący ich temat.

 

I to właśnie dzięki pozycjonowaniu wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom swoich potencjalnych klientów. Jest to tzw. Inbound Marketing, czyli forma reklamy, która ma docierać do osób, które są już zdecydowane na konkretne działania. Pomimo tego, że ta forma marketingu może mieć mniejszy zasięg od klasycznej reklamy, to jest w stanie wygenerować o wiele lepsze wyniki sprzedażowe. Po prostu dostarczasz potencjalnym klientom gotowe rozwiązania, których oczekują.

 

Nie czekaj, aż klient sam do Ciebie przypadkiem trafi. Zadziałaj pierwszy i dostarcz mu gotowe rozwiązanie

 

Przykładowo, użytkownik wpisując hasło “kurtka męska przeciwdeszczowa na jesień” jest zainteresowany kupnem (a na pewno pozyskaniem konkretnych informacji pomocnych przy zakupie takiej kurtki) i szuka najlepszej dla niego oferty. Gdy Twoja strona znajduje się na wysokiej pozycji na frazy związane z tym produktem, to ten potencjalny klient na pewno do Ciebie trafi.

Tylko profesjonalnie obsłużony klient zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty

Oczywiście musisz pamiętać, że o ostatecznej decyzji decydują także inne czynniki, jak cena, gust, bogactwo oferty, sposób w jaki przedstawiona jest oferta, ogólna atrakcyjność strony i przyjazność (tzw. User Experience), łatwość dostępu do wszystkich informacji, wyeksponowane dane kontaktowe, sprawna ścieżka zakupowa (w przypadku sklepu) itp.

 

Nikt przecież nie będzie chciał robić zakupów w stacjonarnym sklepie, w którym jest brudno, brakuje asortymentu, produkty są przeterminowane, nie ma płatności kartą, obsługa jest niemiła, a do kasy trzeba czekać godzinę. Podobnie jest ze stronami internetowymi – bezwzględnie powinny spełniać określone standardy.

 

Ale już sam fakt, że poprzez różne frazy kluczowe opisujące Twój biznes, usługi czy produkty, na Twoją stronę trafia coraz więcej potencjalnych klientów, będzie znaczącym i miarodajnym sukcesem.

 

Zadbaj więc o gościa, który odwiedził Twoją stronę

 

Użytkownicy, zanim zdecydują się na zakup lub skorzystanie z danej usługi, mogą wielokrotnie wracać na Twoją stronę. To naturalne, że będą porównywać różne oferty z wielu serwisów. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie witryny pod każdym względem (zarówno pod kątem wytycznych Google, jak i użytkowników), dzięki czemu potencjalni klienci wybiorą Twoją ofertę, a nie konkurencji.

Co Twój biznes może osiągnąć dzięki pozycjonowaniu

Co Twój biznes może osiągnąć dzięki pozycjonowaniu

 

Wszystkie działania składające się na skuteczne pozycjonowanie będą generowały ruch i konwersję, które z biegiem czasu będą coraz większe. A im większy ruch na Twojej stronie, tym większa sprzedaż, czy więcej zamawianych usług.

 

Podsumowując, skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie to:

 

  • dynamiczny rozwój Twojego biznesu na wielu płaszczyznach
  • budowa świadomości własnej marki i jej pozytywny odbiór przez użytkowników
  • widoczność na wiele fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania, co powoduje, że coraz więcej potencjalnych klientów będzie kojarzyć Twój biznes
  • ciągłe zwiększanie potencjału sprzedażowego Twojej strony
  • wiarygodność, co przekłada się na wysokie zaufanie klientów
  • zwiększony ruch i konwersja, a w konsekwencji większa sprzedaż
  • wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników – dostarczasz rozwiązań, których szukają Twoi potencjalni klienci
  • dostępność Twojej oferty w każdej chwili i w każdym miejscu
  • efekty, które utrzymują się przez bardzo długi czas
  • relatywnie niskie koszty (w porównaniu do innych form reklamy)

 

Nie satysfakcjonuje Cię ruch na stronie, konwersja i sprzedaż?

Skontaktuj się z nami, a my zwiększymy potencjał marketingowy i sprzedażowy Twojej strony

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest tak skuteczne oraz ważne dla Twojego biznesu

Z prostego powodu – ilość wyszukiwań z roku na rok intensywnie rośnie, co pokazują poniższe dane (wg. https://searchengineland.com/)(2):

 

  • rok 1999 – 1 miliard
  • rok 2000 – 14 miliardów
  • 2001-2003 – ponad 55 miliardów
  • 2004-2008 – 73 miliardy
  • 2009 – ponad 365 miliardów
  • 2012-2015 – 1,2 biliona
  • 2016 – 2 biliony

 

Internet, a w szczególności wyszukiwarka Google, stał się wiodącym kanałem informacyjnym, z którego korzysta na co dzień miliony aktywnych użytkowników. W momencie, gdy Twoja strona będzie widoczna na wiele fraz kluczowych powiązanych z ofertą, możesz liczyć na to, że Twoja “reklama” będzie wyświetlana setki, a nawet tysiące razy w ciągu doby. Jest to potencjał, którego nie można lekceważyć.

 

“Wszyscy mają Mambę, mam i ja”

 

Któż nie kojarzy tego sloganu reklamowego sprzed wielu lat. I tak, to samo możemy powiedzieć o pozycjonowaniu i innych formach promocji w Internecie. Po prostu wszyscy z nich korzystają, a ci którzy tego nie robią, szybko nadrabiają zaległości.

 

W większości przypadków szukając produktów i usług użytkownicy kierują swoje pierwsze kroki do wyszukiwarki Google. Wiedzą, że po wpisaniu zapytania dotyczącego interesujących ich informacji, otrzymają odpowiedź, po czym rozpoczynają poszukiwania oferty, która ich w pełni zadowoli. Im dłużej będziesz zwlekać z rozpoczęciem kompleksowych i skutecznych działań promocyjnych, tym trudniej będzie Ci się przebić w przyszłości.

 

Jakoś to będzie, poczekamy zobaczymy – czas leci, a ruchu na stronie jak nie było,  tak nie ma

 

Żaden sprzedawca nie otworzy sklepu na odludziu, licząc, że jakoś to będzie i na pewno ktoś co jakiś czas do niego trafi. Podobnie jest z obecnością w Internecie. Stworzenie strony i jej uruchomienie nie spowoduje, że automatycznie i od razu zaczną do Ciebie masowo trafiać nowy klienci. Nie ustawiaj się na peryferiach Internetu licząc na łut szczęścia.

 

Kompleksowa i umiejętnie zaplanowana strategia marketingowa to pewność, że Twój biznes trafi do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów

 

Bez zaplanowanej strategii marketingowej i intensywnych działań, Twoja strona nigdy nie trafi do masowego odbiorcy, a sprzedaż usług lub towarów nie będzie wzrastać. Zadbaj więc o najwyższej jakości pozycjonowanie, jako wiodącą część strategii promocyjnej swojego biznesu, gdyż niezaprzeczalnie jest to w tej chwili jeden z najbardziej skutecznych kanałów marketingowo – sprzedażowych.

Pozycjonowanie i jego pozytywny wpływ na większą liczbę odwiedzin

Pozycjonowanie i jego pozytywny wpływ na większą liczbę odwiedzin

 

Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Większa widoczność to większy ruch, konwersja, a w konsekwencji sprzedaż. Im wyższa pozycja, na której znajdzie się Twoja strona (na jak największą ilość fraz kluczowych) tym większa szansa, że to właśnie na nią będzie trafiać coraz więcej potencjalnych klientów.

 

Według statystyk Advanced Web Ranking dzięki pierwszej pozycji możesz zyskać aż 34% ruchu z Google (statystyki międzynarodowe 05-04-2017 – https://www.advancedwebranking.com/)(3). Dlatego tak ważne jest dążenie do jak największej widoczności oraz jak najwyższych pozycji.

 

Twoja strona nie jest jedyną w kolejce do TOP 10

 

Pamiętaj, że praktycznie w każdej branży jest konkurencja, mniejsza lub większa. W większości przypadków wszystkie te strony pozycjonowane są na te same frazy kluczowe – to naturalne zjawisko. A jeśli wszyscy opierają się na tych samych rozwiązaniach, Ty powinieneś pójść o krok dalej i zacząć działać szerzej.

 

Działania muszą być więc tak prowadzone, aby uzyskać przewagę nad konkurencją. A jednym z takich działań będzie przemyślany dobór fraz kluczowych. Frazy ogólne powinny być “obudowane” frazami rozbudowanymi, z długiego ogona, które mają o wiele większy potencjał sprzedażowy. Im więcej fraz wykorzystasz, tym większa szansa na to, żeby Twoja strona pojawiała się na najwyższych pozycjach.

 

Większa widoczność -> większy ruch i konwersja -> większa sprzedaż -> większa rozpoznawalność marki -> więcej zadowolonych i powracających klientów

 

Jakie dane bierze pod uwagę Google przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania

 

Wszystkie strony, które są widoczne w wynikach wyszukiwania, musiały być wcześniej odwiedzone i zbadane przez roboty Google, a następnie zaindeksowane. Nasuwa się pytanie, jakie czynniki i dane Google bierze pod uwagę, umieszczając strony na różnych pozycjach i skąd wie, że ta właśnie witryna ma być na tym konkretnym miejscu. Za te działania odpowiedzialne są zaawansowane i skomplikowane algorytmy, których zadaniem jest właśnie ocenianie poszczególnych stron pod względem wielu różnych czynników.

 

Google informuje(4), że na ocenę stron wpływa około 200 różnych czynników/wskaźników, które cały czas ulegają zmianom i są aktualizowane. Takimi przykładowymi czynnikami, które Google na pewno bierze pod uwagę (i które mają wymierny wpływ na pozycje), mogą być:

 

  • słowa kluczowe w tytule (title) – jeden z ważniejszych czynników wpływających na pozycje strony.

 

  • słowa kluczowe w description (opis) – obecnie nie mają wpływu na pozycje, ale należy zadbać o to, aby opis był odpowiedniej jakości i żeby zachęcał do wejścia na stronę.

 

  • słowa kluczowe w nagłówku H1 – po tytule (title) drugi bardzo ważny element mający wpływ na pozycje. W ogóle bardzo ważne jest hierarchizowanie informacji na stronie, właśnie poprzez nagłówki H1, H2, H3 itd.

 

  • treść na stronie – ilość, długość, jakość, unikalność – im więcej unikalnej i wartościowej treści znajduje się na stronie, tym lepiej. Google premiuje takie witryny, co ma odzwierciedlenie w wysokich pozycjach.

 

  • aktualizacja treści – nowe, regularnie pojawiające się teksty oraz aktualizowanie już istniejących pozytywnie wpływa na jakość i autorytet witryny.

 

  • prędkość wczytywania strony – strona wolna, ładująca się wiele sekund po pierwsze powoduje, że użytkownicy będą z niej wychodzić nie czekając, aż w pełni się załaduje, a po drugie będzie źle odbierana przez Google, co może mieć wpływ na ranking witryny i jej pozycje.

 

  • linki prowadzące do strony – nie mają już tak dużego znaczenia, jak kiedyś. Ale link building przeprowadzony prawidłowo i który jest wysokiej jakości może pozytywnie wpłynąć na pozycje oraz zwiększenie ruchu na stronę.

 

  • linki wychodzące ze strony – strona nie może zawierać zbyt dużej ilości linków wychodzących. Zbyt duża ilość takich linków spowoduje, że Google uzna stronę za farmę linków.

 

  • linkowanie wewnętrzne – przemyślane linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami w serwisie przyspiesza i ułatwia indeksowanie (Google mocno rekomenduje to rozwiązanie), a także może na dłużej zatrzymać użytkownika na Twojej stronie.

 

  • certyfikat bezpieczeństwa SSL – staje się standardem już nie tylko przy sklepach internetowych, ale i przy “zwykłych” stronach. W przeglądarce Chrome (która jest Google’owska) już widać te zmiany – przy pasku adresu strony pojawia się komunikat “Niezabezpieczona” przy wszystkich witrynach bez certyfikatu bezpieczeństwa SSL.

 

  • wersja mobilna strony – Google kładzie ogromny nacisk na to, aby każda strona była dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Złe dopasowanie czy brak wersji mobilnej jak najbardziej może skutkować obniżeniem rankingu strony i w konsekwencji spadkiem pozycji.

 

  • budowa adresów (URL) podstron – adresy podstron powinny być jak najkrótsze i przyjazne, czyli powinny zawierać słowa opisujące, co dana podstrona zawiera.

 

I wiele innych czynników odnoszących się do domeny (np. jej wiek), elementów na poziomie strony i tych zewnętrznych, a także związanych z interakcją użytkowników, czy z czynnikami społecznymi (FB, Twitter i inne). Brane pod uwagę są także elementy negatywne, zarówno te wewnętrzne (wprowadzone na stronie), jak i te zewnętrzne (np. nieodpowiednie i spamowe linkowanie).

 

Elementy składające się na pozycjonowanie, czyli dostosowanie strony tak, aby w jak największym stopniu spełniała warunki rankingowe Google

 

Jest około 200 czynników rankingowych, ale nikt do końca nie wie, które mają największy, a które najmniejszy wpływ na pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby stosować i łączyć jak najwięcej tych wytycznych.

 

Kompleksowe pozycjonowanie, które ma przynieść wymierne efekty, a więc wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz większy ruch na stronę, będzie się składać z dwóch powiązanych ze sobą elementów, a więc:

 

  • on-site, czyli wszystkie działania, jakie podejmujemy bezpośrednio na Twojej stronie internetowej i które wpływają na ocenę jakości samej witryny przez Google.

 

  • off-site, czyli wszystkie działania zwiększające popularność Twojej strony w Internecie, a więc link building, content marketing, współpraca z blogerami i influencerami, czy Social Media.

 

Pozycjonowanie to obszerny zbiór wzajemnie się wspierających działań, które przyniosą konkretny skutek tylko wtedy, kiedy będą połączone w jeden sprawny mechanizm. Tylko wtedy Twoja strona maksymalnie zyska na wartości i zostanie doceniona przez Google, a nagrodą będą wysokie i stabilne pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

 

Dobra widoczność sklepu online w wyszukiwarce Google jest tym samym, co dobra lokalizacja dla sklepu stacjonarnego

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego nie różni się zbytnio od działań, jakie podejmowane są na “zwykłych stronach”. Są jednak elementy, które w całym procesie optymalizacyjnym powinny bezwzględnie zostać zaimplementowane w sklepie.

 

Ponadto należy zastanowić się nad opcjami zewnętrznymi, które mogą wpłynąć na poprawę pozycji, jak i zwiększenie ruchu na stronę, czyli wysokiej jakości link building, content marketing, a także wykorzystanie Social Media. E-commerce na stałe zadomowił się w Google i z tego miejsca pozyskuje większą część ruchu, co przekłada się na większe zyski.

 

Działaj kompleksowo, a efekty będą się kumulować

 

Przy sklepach online kompleksowa optymalizacja strony ma niebagatelne znaczenie. Dzięki dobrze przemyślanej optymalizacji Twój sklep naprawdę może skutecznie rywalizować z silną konkurencją. Profesjonalna optymalizacja (pamiętaj, że działania SEO są ciągłe, muszą być doglądane i ciągle udoskonalane) powoduje, że zainwestowane pieniądze będą się zwracać w sposób systematyczny i stały.

 

Oprócz tego, że sklep musi być funkcjonalny, czyli np. ścieżka zakupowa nie może posiadać żadnych błędów, dane kontaktowe powinny być wyeksponowane (i wiele innych elementów), to istnieje kilka podstawowych, wręcz fundamentalnych, działań, które powinny zostać wdrożone:

 

On-site

 

  • unikalne opisy produktów – w większości przypadków opisy te są takie same w wielu sklepach. Są z reguły pobierane z baz producentów, więc siłą rzeczy niczym się nie różnią. I o ile w przypadku danych “technicznych”, np. rozmiarów (obuwia, ubrań itp.), koloru, przeznaczenia i rodzaju (sportowe, letnie, zimowe, trekkingowe) są one niezmienialne, to już sam opis może być na nowo stworzony przez nas. I taki unikalny, rozbudowany tekst automatycznie spowoduje, że Twój sklep zacznie się wyróżniać na tle konkurencji.

 

  • opisy kategorii i subkategorii – powinien to być standard, szczególnie jeśli naprawdę, na poważnie i skutecznie chcesz walczyć z konkurencją.

 

  • blog/baza wiedzy/aktualności – dostarczanie wartościowego i ciekawego contentu użytkownikom oraz robotom Google może Ci przynieść tylko same korzyści. Traktowanie tego rozwiązania z lekceważeniem (kiedy na wielu stronach konkurencji funkcjonują ciągle rozwijane blogi, działy aktualności, czy baza wiedzy) spowoduje, że już na wstępie ustawiasz się na gorszej pozycji.

 

  • wersja mobilna (RWD) dopracowana w najmniejszych szczegółach wersja mobilna strony musi być i tyle. Google wprowadziło nowy sposób indeksowania, czyli “mobile-first-indexing”, który w skrócie polega na tym, że przy określaniu pozycji są brane pod uwagę obie wersje strony – mobilna i desktopowa (z naciskiem na wersję mobilną) i w momencie gdy Twoja strona nie będzie spełniać tych warunków, po prostu będzie miała obniżony ranking, co w konsekwencji spowoduje, że pozycje ulegną pogorszeniu.

 

  • prędkość ładowania się sklepu – Google samo rekomenduje i kładzie nacisk na to, aby wszystkie strony były jak najlżejsze i szybko się ładowały, niezależnie od urządzenia, z którego aktualnie korzysta użytkownik. Oprócz faktu, że witryny wolne mają obniżony ranking, co może się przekładać na gorsze pozycje, to w ten sposób możesz tracić potencjalnych klientów, którzy zirytowani długim czasu ładowania się Twojego sklepu, po prostu będą z niego wychodzić.

 

  • social proof, czyli opinie o produktach – skuteczna metoda na wyróżnienie Twojego sklepu na tle innych. Widoczne gwiazdki powodują, że użytkownicy w pierwszej kolejności będą klikać w odnośnik do Twojego sklepu (ludzie są wzrokowcami i jakikolwiek element, który się wyróżnia, automatycznie będzie przyciągał uwagę), co w naturalny sposób przełoży się na większy ruch na Twoją stronę.

 

Off-site

 

  • profesjonalny i wysokiej jakości link building – przemyślane, naturalne linkowanie, może znacząco wpłynąć zarówno na wizerunek Twojej marki, jak i na ranking Twojej strony. Ponadto może zwiększyć ruch na stronę oraz mieć wpływ na lepsze pozycje.

 

  • content marketing – dostarczanie użytkownikom ciekawej i wartościowej treści poprzez różne kanały (blogi, różnego rodzaju portale, także lokalne i tematycznie związane z promowaną stroną) to także sposób na zwiększenie wartości Twojej witryny, ruchu oraz poprawę pozycji.

 

  • social media – w czasie, gdy z FB, Twitter’a, Instagrama i innych portali społecznościowych, korzysta naprawdę wiele osób, nie można pomijać tych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami.

 

Każdy z powyższych elementów (zarówno on-site, jak i off-site) jest konkretnym miernikiem wartości strony. Zastosowanie jednego, z pominięciem innych, przyniesie albo minimalny efekt, lub też wręcz żadnego. Ocena strony dokonywana przez Google jest właśnie wypadkową bardzo wielu czynników, często wydawałoby się mało znaczących, jednak w połączeniu z innymi, bardzo skutecznymi.

 

Masz sklep internetowy? Chcesz skutecznie dotrzeć do jak największej ilości klientów? Zwiększyć ruch na stronę, konwersję i sprzedaż?

Skontaktuj się, a my powiemy Ci jaka strategia będzie dla Ciebie najlepsza i w jaki sposób osiągniemy Twój cel

Pozycjonowanie sklepu internetowego to maraton, a nie sprint

Pozycjonowanie sklepu internetowego to maraton, a nie sprint

 

Niezależnie w jakiej branży działa Twój sklep, konkurencja zawsze była, jest i będzie. Każdy z tych sklepów prowadzi działania promocyjne – mniej lub bardziej intensywnie, ale działa w kierunku pozyskania jak największego ruchu na stronę i zwiększonej konwersji.

 

Zwiększanie wartości rankingowej Twojego sklepu jest działaniem ciągłym i rozciągniętym w czasie. I tylko wykorzystanie oraz połączenie wielu elementów spowoduje, że Twoja strona zacznie być lepiej postrzegana i doceniania przez Google. Żadne działania jednak nie przyniosą spektakularnego efektu od razu, “minutę” po ich wdrożeniu.

 

Nawet Google potrzebuje czasu na zbadanie, zaindeksowanie i zweryfikowanie wszystkich zmian, jakich dokonaliśmy na stronie oraz wszystkich działań, które podjęliśmy na zewnątrz (link building, content marketing, działania w Social Media).

 

Wszystkie drogi prowadzą… do Twojej strony

 

Dlatego tak bardzo ważna jest ciągłość i kompleksowość działań – po to aby cały czas dostarczać Google argumentów, że to właśnie Twoja strona, a nie konkurencja, zasługuje na o wiele lepsze pozycje. I dlatego jest to maraton, a nie sprint, gdyż tylko cierpliwe i konsekwentne działania zaprocentują wysokimi pozycjami, zwiększonym ruchem na stronę i konwersją, a w konsekwencji większą sprzedażą.

 

Sklep internetowy powinien sprzedawać jak najwięcej produktów, a można to osiągnąć poprzez zastosowanie długiego ogona (ang. long tail)

 

LongTail

 

Pozycjonowanie sklepu online z wykorzystaniem kilku ogólnych fraz kluczowych nigdy nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów. Dopiero pozycjonowanie szerokie, czyli właśnie long tail, wykorzystujące rozbudowane i stricte sprzedażowe frazy przyniesie efekt w postaci zwiększonej sprzedaży. Oczywiście długi ogon można swobodnie wykorzystywać nie tylko przy sklepach internetowych, ale także przy innych stronach, które na przykład oferują szeroki zakres różnych usług.

 

Kolejnym pozytywnym aspektem wykorzystania długiego ogona jest to, że optymalizacja sklepu będzie o wiele szersza i kompleksowa. Poprzez długi ogon będziesz mógł skutecznie wyeksponować zarówno kategorie, podkategorie, jak i konkretne produkty lub grupy produktów, na których najbardziej Ci zależy.

 

Pozycjonowanie szerokie to taka kula śnieżna – im więcej przestrzeni na stronie zostanie zagospodarowana, tym większe możliwości indeksowania będą miały roboty Google i więcej podstron będzie dopasowanych pod kątem wytycznych Google. A im więcej indeksowanej zawartości, tym więcej fraz będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Stwarzając idealne warunki dla robotów Google sprawiamy, że cała strona będzie pracować, co może przynieść tylko i wyłącznie pozytywne efekty.

Frazy kluczowe kluczem do sukcesu, czyli jak ważny jest ich odpowiedni dobór

Frazy kluczowe kluczem do sukcesu

 

Dobrze dobrane frazy kluczowe mogą Ci przynieść wymierne sukcesy w postaci lepszych pozycji, większego ruchu na stronę oraz zwiększonej konwersji. Z kolei źle wyselekcjonowane po prostu nie będą w stanie osiągnąć jakiegokolwiek satysfakcjonującego efektu.

 

Dlatego przy dobieraniu fraz kluczowych należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

 

  • należy unikać ogólnych fraz
  • powinny jak najwierniej odzwierciedlać ofertę i być ściśle związane z treścią na stronie
  • bezwzględnie muszą występować na stronie
  • powinny być wyszukiwane przez użytkowników
  • powinny być frazami konwertującymi, czyli takimi, dzięki którym użytkownik wykona dane czynności na stronie – wyśle maila z zapytaniem, zadzwoni, dokona zakupu

 

Ogólnie czyli nijak

 

Opieranie się tylko i wyłącznie na frazach ogólnych to po prostu strata czasu i pieniędzy, gdyż charakteryzują się one znikomą konwersją (nie licząc tego, że w przeważającej większości są bardzo konkurencyjne i ich wypozycjonowanie może czasami być wręcz niemożliwe bez naprawdę dużego budżetu). Internauci obecnie doskonale wiedzą, czego chcą i w jaki sposób mogą to uzyskać. Jeśli widzą, że wpisując rozbudowane frazy, szybko znajdują to, czego szukali, to musisz im to po prostu umożliwić.

 

Wiedza o tym, czego oczekuje użytkownik to Twój atut – wykorzystaj go

 

Szukając na przykład kurtki zimowej dla dziecka, nie będą wpisywać w wyszukiwarce fraz w rodzaju “kurtki”, czy “kurtki zimowe”, bo nie ma to sensu. Prędzej ich zapytanie będzie wyglądało w ten sposób: “zimowa kurtka dla dziecka do 10 lat”, “zimowe kurtki dla dzieci”, “tanie zimowe kurtki dla dziewczynek”, “zimowa kurtka dla chłopca rozmiar 86” itd.

 

Skupiaj się na działaniach, które przyniosą wymierne efekty

 

Frazy ogólne w rodzaju “kurtka” i “kurtki zimowe” są po pierwsze bardzo konkurencyjne, a po drugie ich potencjał sprzedażowy jest bardzo niski. Frazy bardziej rozbudowane mają może i mniej wyszukiwań, ale ściśle odpowiadają konkretnym zapytaniom i jeśli na Twoją stronę wejdzie użytkownik po uzyskaniu odpowiedzi na tak postawione zapytanie, to szansa na konwersję i/lub sprzedaż wzrasta wielokrotnie.

Pozycjonowanie lokalne – kiedy lepiej jest się skupić na dotarciu do klientów z najbliższego otoczenia

Pozycjonowanie lokalne

 

Pozycjonowanie lokalne to działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji Twojej strony internetowej oraz wizytówki w wynikach wyszukiwania obejmujących dany obszar.

 

Przy pozycjonowaniu lokalnym działania skupione są na frazach w rodzaju “dobry fryzjer warszawa”, czy “tani hydraulik mokotów”. Pamiętaj, że wyniki lokalne Google dopasowuje poprzez mechanizm LocalSearch, przy którym mogą być pomijane fragmenty dotyczące lokalizacji. Czyli automatycznie dostaniemy wyniki dotyczące fryzjerów czy hydraulików w powiązaniu do naszej lokalizacji, w której się znajdujemy.

Użytkownicy zadają pytania, a Ty im odpowiadasz, czyli jak ich zatrzymać na stronie i zwiększyć konwersję

Jak zatrzymać użytkowników na stronie i zwiększyć konwersję

 

Twoja strona posiada już bloga lub też w najbliższym czasie będzie wdrożony. Artykuły są przygotowywane i regularnie dodawane. Wszystko jest tak, jak być powinno. Jednak można wprowadzić kolejne, korzystne rozwiązanie, które pomoże Ci w dotarciu do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. A rozwiązaniem tym będą artykuły poradnikowe odpowiadające na rozbudowane pytania zadawane przez użytkowników, zarówno poprzez ich wpisywanie w wyszukiwarce, jak i wyszukiwanie głosowe.

 

Pokaż, że jesteś autorytetem w swojej branży – to zawsze pozytywnie wpływa na Twój wizerunek w oczach potencjalnych klientów

 

Artykuły na blogu, które są ciekawe i merytoryczne, zatrzymują na dłużej użytkowników na stronie, a dzięki linkowaniu wewnętrznemu (prowadzącym zarówno do kategorii, konkretnych produktów, usług oraz innych artykułów powiązanych tematycznie) może on jeszcze bardziej się zagłębiać w witrynie. Tym sposobem po pierwsze zostaje zmniejszony bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń. A po drugie użytkownik nie opuści Twojej strony po kilku sekundach, a wręcz przeciwnie, zagości na niej na o wiele dłuższy czas.

 


Google “widzi”, które strony notują wysoki współczynnik odrzuceń i po pierwsze taka strona może tracić na wartości (jeśli użytkownicy notorycznie opuszczają stronę dosłownie po kilku sekundach, to powinna Ci się zaświecić czerwona lampka, gdyż ewidentnie na witrynie występują błędy, przez które odwiedzający ją internauci nie wykazują chęci dalszej jej eksploracji), a po drugie bounce rate ma duże znaczenie dla jakości kampanii Google Ads – powinien być jak najniższy.


 

Użytkownik zadowolony to taki, który odwdzięczy się określonym działaniem

 

Przykładowo artykuł “Idealny makijaż na wesele” będzie odpowiedzią na pytanie “Jak zrobić idealny makijaż na wesele” i inne, podobnie sformułowane zapytania. Jeśli więc sprzedajesz kosmetyki, to istnieje duża szansa, że kobiety, które trafiły na ten konkretny artykuł, przejdą dalej do sklepu w celu zakupu jakichś produktów, które to z kolei były polecane w tekście. Jeśli świadczysz usługi kosmetyczne, kobiety po przeczytaniu takiego poradnika przekonają się, że warto skorzystać właśnie z Twoich usług.

 

Przez ostatnie dwa lata przyrost tego zapytań zanotował gwałtowny wzrost i w wielu przypadkach przekroczył 100%.

 

Kilka przykładów na podstawie danych Google(5):

 

  • buty dla… np. “wygodne buty dla biegacza… z płaskostopiem, powyżej 100 kg itd.” +120%
  • szampon do… np. ”najlepszy szampon do włosów farbowanych” +130%
  • zapytanie dla mnie… np. “najlepsze ubezpieczenie OC dla mnie” +60%
  • czy/co powinienem np. “co powinienem wiedzieć o komputerach” +60%

 

Tendencja do zadawania tego typu zapytań będzie cała czas wzrastała. Użytkownicy chcą uzyskać konkretne porady zanim na przykład dokonają zakupu, czy skorzystają z danej usługi. Zignorowanie tego trendu to po prostu odcinanie się od naprawdę wielu potencjalnych klientów.

 

Jeden obraz jest wart 1000 słów

 

Jeśli umieszczasz na swoim blogu wiele artykułów i tych zwykłych i poradnikowych, to uzupełnij je relacjami video. Taki materiał na pewno zatrzyma użytkownika na dłużej, szczególnie jeśli w ciekawy i praktyczny sposób pokaże jakieś zagadnienie. Musisz pamiętać, aby taki filmik nie był zbyt długi. Nawet jeśli dany temat wymaga dłuższej prezentacji, to lepiej podzielić materiał na kilka części i poinformować użytkownika, że dalszy ciąg znajduje się w następnym odcinku. Wysokiej jakości, ciekawe i merytoryczne materiały video Google docenia i umieszcza je w wynikach wyszukiwania.

 

Konsekwentne umieszczanie filmów na stronie plus na przykład rozwijanie własnego kanału na YouTube w perspektywie czasu zaowocuje tym, że Google doceni Twoje starania i zacznie umieszczać filmy z Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.

 

Filmy pojawiające się w wynikach wyszukiwania działają podobnie to gwiazdek ocen produktów, a więc zwracają uwagę użytkownika w pierwszej kolejności. Użytkownik, który szuka konkretnej porady, widząc taki materiał, od razu do niego przejdzie i jeśli spełni on jego oczekiwania, to już zostanie na Twojej stronie. Zainteresuje się innymi materiałami video i artykułami, przejdzie do oferty, która od razu go zainteresuje i wykona kolejny krok – zadzwoni, wyśle maila, dokona zakupu. Lub zapisze Twoją stronę i będzie o niej pamiętał.

 

Użytkownicy lubią dobre rozwiązania i jeśli czują się komfortowo na danej stronie, wszystko im na niej pasuje, to lojalnie będą na nią wracać. A lojalny i zadowolony klient to taki klient, który będzie regularnie wracał, dokonywał zakupów, zamawiał usługi i polecał Twoją stronę innym użytkownikom.

 

Daj się zapamiętać i zacznij pozytywnie kojarzyć potencjalnym klientom – będą chętniej i częściej do Ciebie wracali

 

A nawet jeśli od razu nie dokonają zakupu, czy nie zamówią usług kosmetycznych, to na pewno zapamiętają Twoją stronę, jako taką, na którą warto wracać po przydatne i interesujące informacje. Tą wiedzą użytkownicy mogą podzielić się z innymi, co i tak w konsekwencji spowoduje, że ruch na stronę zacznie się zwiększać, a także konwersja i sprzedaż. Rozwiązanie “poradnikowe” z powodzeniem można stosować w większości branż i efekt zawsze będzie ten sam.

Pozycjonujemy nie tylko w google.pl

Jako agencja SEO zajmujemy się również pozycjonowaniem stron internetowych, skierowanych do Klientów z innych państw. Zapewnimy wysoką pozycję Twojej firmy w zagranicznych wyszukiwarkach, takich jak google.it, google.es, google.co.uk, google.com oraz wielu innych.

 

Nasza publikacja o prawidłowym doborze haseł na łamach portalu Wirtualna Polska:

http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Uwazaj-na-slowa-czyli-jak-najlepiej-dobierac-frazy-w-SEO,wid,17231083,wiadomosc.html

 

Źródła

 

  1. gs.statcounter.com
  2. https://searchengineland.com/
  3. https://www.advancedwebranking.com/
  4. https://www.google.com/search/howsearchworks/algorithms/
  5. https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/personal-needs-search-trends/

 

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Szybsza strona Szybsza strona, to szybsze wyniki w Google? »   Czy prędkość działania witryny może mieć realne przełożenie na wyniki pozycjonowania? Czy bycie o 5 milisekund... czytaj więcej

Duplicate content Duplicate content
Czym jest i dlaczego jest zły?
»
O zjawisku duplicate content pisaliśmy już trochę w artykule „Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej

Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? » Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących »   Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO   Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli... czytaj więcej

Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy » Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z powodzeniem... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy pozycjonowanie się opłaca?   Profesjonalne, bezpieczne i odpowiedzialne pozycjonowanie stron to jedna z najczęściej rekomendowanych metod promocji... czytaj więcej
Czy to już naprawdę koniec google+ Czy to już definitywny koniec Google +? O Google + mówiło się jako powstającej dla Facebooka konkurencji. Serwis społecznościowy od internetowego giganta w wersji... czytaj więcej
Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij