Google Consent Mode V2 - nowy rozdział zbierania danych

5
(36)


Większa ochrona prywatności użytkowników, a dla analityków i reklamodawców lepsza jakość danych. Od 6 marca 2024 roku w życie wchodzą nowe regulacje wprowadzone przez Digital Markets Act. Od tego dnia Google zaostrza politykę e-prywatności wprowadzając Google Consent Mode V2. Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych, chcących analizować dane i reklamować się w sieci Google? Odpowiadamy w dalszej części artykułu.

Czym jest Google Consent Mode V2?

Google Consent Mode V2 to nowa wersja mechanizmu udzielania zgody na przesyłanie do narzędzi Google takich jak Google Ads i Google Analitycs 4 danych marketingowych użytkowników odwiedzających konkretną stronę internetową. Chodzi o popularne ciasteczka, pliki cookies.

W przeciwieństwie do poprzedniej wersji mechanizmu, tym razem użytkownik musi wyraźnie udzielić zgody na zbieranie i przetwarzanie danych, w Google Consent Mode V2 nie ma już miejsca na domniemaną zgodę. Użytkownik odwiedzający nową stronę musi kliknąć w przycisk wyrażający zgodę na zbieranie i przetwarzanie danych na cookie banerze. Jeśli chcesz zbierać dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę internetową, zgodnie z nowymi regulacjami Ustawy o Rynkach Cyfrowych mających chronić prywatność użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), powinieneś nie tylko wdrożyć nową wersję Consent Mode, ale pamiętać też o poprawionym popupie, banerze umożliwiającym nowym użytkownikom dostosowanie zgody na przetwarzanie plików cookies według ich preferencji.

Google Consent Mode V2 został rozszerzony o dwa nowe parametry:

- parametr ad_user_data – umożliwia Google zbieranie danych użytkowników w celach reklamowych

- parametr ad_personalization – pozwala wykorzystywać dane użytkowników w reklamach personalizowanych. Jest to dla Ciebie ważne, gdy planujesz używać w kampanii marketingowej swojej firmy reklam remarketingowych.

Co jeśli wdrożę Consent Mode V2 i cookie baner, a odwiedzający stronę nie udzielą zgody na przetwarzanie danych?

Jeśli nie uzyskasz zgody użytkowników na zbieranie danych, Google Consent Mode V2 będzie modelował dane. Zaimplementowany na poziomie zaawansowanym Google Consent Mode V2 gromadzi dane anonimowo, bez śledzenia użytkownika.

Czy możesz korzystać z usług Google i nie używać Consent Mode V2?

Niestety nie. Wdrożenie Consent Mode V2 jest obowiązkowe od 6 marca 2024 dla wszystkich witryn, których właściciele chcą używać takich narzędzi monitorujących ruch na stronie i umożliwiających ustawienie reklam w sieci Google jak Google Analytics 4, Google Ads, AdSense. Brak zaimplementowanego Google Consent Mode V2 grozi poważnymi konsekwencjami:

 - dużo droższą i mniej efektywną kampanią reklamową w Googla Ads, bo algorytmy Google będą działać na niedokładnych danych

- niemożliwością dokładnej analizy ruchu na stronie, zachowań użytkowników, czasu spędzonego przez nich na stronie, liczby konwersji, ilość porzuconych koszyków itp. przy pomocy Google Analytics 4

- brakiem możliwości prowadzenia skutecznego remarketingu

- niemożliwością wyświetlania na stronie banerów ze spersonalizowanymi reklamami w systemie Adsense

- blokowaniem całych Twoich kampanii reklamowych przez Google

Brak implementacji Google Consent Mode V2 oznacza, że Twoja strona nie spełnia wymagań dotyczące ochrony prywatności użytkowników, dlatego Google może zablokować Twoje konto reklamowe.

Nie wiesz, jak zaimplementować nową wersję Google Consent Mode i cookie baner? Skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy za Ciebie cały proces.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 36


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn