Strona główna / Blog / Google Consent Mode V2 – nowy rozdział zbierania danych
Większa ochrona prywatności użytkowników, a dla analityków i reklamodawców lepsza jakość danych. Od 6 marca 2024 roku w życie wchodzą nowe regulacje wprowadzone przez Digital Markets Act. Od tego dnia Google zaostrza politykę e-prywatności wprowadzając Google Consent Mode V2. Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych, chcących analizować dane i reklamować się w sieci Google? Odpowiadamy w dalszej części artykułu.
Google Consent Mode V2 to nowa wersja mechanizmu udzielania zgody na przesyłanie do narzędzi Google takich jak Google Ads i Google Analitycs 4 danych marketingowych użytkowników odwiedzających konkretną stronę internetową. Chodzi o popularne ciasteczka, pliki cookies.
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji mechanizmu, tym razem użytkownik musi wyraźnie udzielić zgody na zbieranie i przetwarzanie danych, w Google Consent Mode V2 nie ma już miejsca na domniemaną zgodę. Użytkownik odwiedzający nową stronę musi kliknąć w przycisk wyrażający zgodę na zbieranie i przetwarzanie danych na cookie banerze. Jeśli chcesz zbierać dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę internetową, zgodnie z nowymi regulacjami Ustawy o Rynkach Cyfrowych mających chronić prywatność użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), powinieneś nie tylko wdrożyć nową wersję Consent Mode, ale pamiętać też o poprawionym popupie, banerze umożliwiającym nowym użytkownikom dostosowanie zgody na przetwarzanie plików cookies według ich preferencji.
Google Consent Mode V2 został rozszerzony o dwa nowe parametry:
- parametr ad_user_data – umożliwia Google zbieranie danych użytkowników w celach reklamowych
- parametr ad_personalization – pozwala wykorzystywać dane użytkowników w reklamach personalizowanych. Jest to dla Ciebie ważne, gdy planujesz używać w kampanii marketingowej swojej firmy reklam remarketingowych.
Jeśli nie uzyskasz zgody użytkowników na zbieranie danych, Google Consent Mode V2 będzie modelował dane. Zaimplementowany na poziomie zaawansowanym Google Consent Mode V2 gromadzi dane anonimowo, bez śledzenia użytkownika.
Niestety nie. Wdrożenie Consent Mode V2 jest obowiązkowe od 6 marca 2024 dla wszystkich witryn, których właściciele chcą używać takich narzędzi monitorujących ruch na stronie i umożliwiających ustawienie reklam w sieci Google jak Google Analytics 4, Google Ads, AdSense. Brak zaimplementowanego Google Consent Mode V2 grozi poważnymi konsekwencjami:
- dużo droższą i mniej efektywną kampanią reklamową w Googla Ads, bo algorytmy Google będą działać na niedokładnych danych
- niemożliwością dokładnej analizy ruchu na stronie, zachowań użytkowników, czasu spędzonego przez nich na stronie, liczby konwersji, ilość porzuconych koszyków itp. przy pomocy Google Analytics 4
- brakiem możliwości prowadzenia skutecznego remarketingu
- niemożliwością wyświetlania na stronie banerów ze spersonalizowanymi reklamami w systemie Adsense
- blokowaniem całych Twoich kampanii reklamowych przez Google
Brak implementacji Google Consent Mode V2 oznacza, że Twoja strona nie spełnia wymagań dotyczące ochrony prywatności użytkowników, dlatego Google może zablokować Twoje konto reklamowe.
Nie wiesz, jak zaimplementować nową wersję Google Consent Mode i cookie baner? Skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy za Ciebie cały proces.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Content Marketing Manager
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 36
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Doradca Klienta
Sales Development Representative
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Receive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.