Jak skutecznie wypromować obóz językowy? Case study Agencji Turystyki Językowej Lingwista

5
(16)


O marce

Agencja Turystyki Językowej Lingwista to firma istniejąca na rynku od kilkudziesięciu lat. Zajmuje się kształceniem językowym dorosłych, młodzieży i dzieci. W jej ofercie znajdują się szkolenia dla firm, zagraniczne wycieczki szkolne i obozy językowe, w tym również wyjazdy tematyczne np. kursy językowe z piłką nożną. Firma organizuje obozy językowe na całym świecie m.in. w Anglii, USA, Japonii, Dubaju, Hiszpanii, we Francji, we Włoszech i na Cyprze.

Cel współpracy

Klient zgłosił się do naszej agencji w marcu 2022 roku w celu uruchomienia kampanii PPC wspierającej sprzedaż wybranych obozów językowych. Ponieważ sezon na sprzedaż obozów językowych zaczyna się już na początku roku, gdy wiele osób oddaje się marzeniom o wakacjach, i trwa maksymalnie do lipca, natychmiast przystąpiliśmy do planowania kampanii Google Ads z ofertą naszego klienta.

Uruchomienie kampanii Google Ads i efekty współpracy

Zawsze, przed każdym uruchomieniem kampanii reklamowej, przeprowadzamy audyt strony docelowej klienta. Sprawdzamy, czy analityka została poprawnie wdrożona, czy do strony podpięte są narzędzia GTM i Google Analytics (obecnie GA4) oraz czy zbierają wszystkie niezbędne dane o ruchu i działaniach użytkowników. Tak zrobiliśmy również w przypadku klienta Agencja Turystyki Językowej Lingwista.

Przed opublikowaniem kampanii reklamowej przeprowadziliśmy research konkurencji klienta. Przeanalizowaliśmy ich reklamy oraz sposób komunikowania się z potencjalnymi klientami.

Następnie ustaliliśmy struktury kampanii reklamowej z podziałem na odpowiednie grupy reklam. Określiliśmy grupę docelową, wybraliśmy pasujące do oferty naszego klienta słowa kluczowe, zarekomendowaliśmy odpowiednie typy reklam. W przypadku tego klienta zdecydowaliśmy się na reklamy GDN i Search. Reklamy GDN, czyli reklamy w sieci reklamowej Google, działają w oparciu o pliki cookie’s. Dzięki wykorzystaniu w kampanii reklamowej GDN mogliśmy wyświetlać banery ATJ Lingwista użytkownikom, którzy odwiedzili strony o tematyce pasującej do oferty klienta. Reklamy Search pozwoliły nam dotrzeć do osób, które wpisywały w wyszukiwarkę frazy związane z obozami językowymi.


W kolejnym kroku zajęliśmy się doborem atrakcyjnych grafik i przygotowaniem tekstów reklamowych zachęcających do sprawdzenia szczegółów oferty obozów językowych naszego klienta.

Okres wyświetlania reklam został wyznaczony na podstawie sezonowości w branży klienta. Pierwsza kampania trwała od marca do lipca, druga od stycznia do czerwca (planowaliśmy do lipca, ale udało się spełnić cele kampanii wcześniej.

Po uruchomieniu kampanii nasza praca się oczywiście nie skończyła. Przez cały okres kampanii – który w pierwszym roku współpracy trwał 5 miesięcy, a drugim 6 – nasi specjaliści PPC na bieżąco optymalizowali kampanię reklamową, aby przynosiła jak najlepsze efekty. 

Przeprowadzaliśmy testy A/B różnych rodzajów reklam. Dbając o maksymalnie efektywne wydatkowanie budżetu trzymaliśmy rękę na pulsie i wyłączaliśmy reklamy, gdy tylko spełniły swoją rolę, czyli gdy wszystkie miejsca na konkretny obóz zostały wyprzedane.

Efekt kampanii przerósł oczekiwania klienta. Reklamy wyłączyliśmy przed przewidywanym czasem, ponieważ wszystkie miejsca na obozy zostały wykupione.

W ramach pierwszej kampanii reklamowej wyświetliliśmy reklamy 70,6 tysiąca razy z czego wygenerowaliśmy aż 12,4 tysiące kliknięć. Współczynnik klikalności (CTR) kampanii wyniósł doskonałe 17,5%!

W 2023 postanowiliśmy poszerzyć grupę odbiorców. Reklamy naszego klienta zostały wyświetlone 1,37 miliona razy i wygenerowały niemal 3 razy więcej kliknięć niż rok wcześniej. Kampania reklamowa została wyłączona przed czasem ponieważ osiągnęła swój cel - wyprzedzenie miejsc.

Podsumowanie

Z klientem współpracujemy nadal. Obecnie jesteśmy w trakcie optymalizacji kampanii reklamowej promującej obozy językowe na 2024 rok. W ramach współpracy przygotowaliśmy dla klienta również nową stronę internetową, która poprawiła user experience użytkowników i pozytywnie wpłynęła na pozycjonowanie oraz poprawiła liczbę konwersji. 

Jesteś zainteresowany skutecznie prowadzoną kampanią PPC? Skontaktuj się z nami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 16


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn