ROAS 1903% z działań SEO dla niszowego motoryzacyjnego sklepu internetowego. Case study MotoFreak

5
(36)


O marce

MotoFreak to e-commerce działający w branży motocyklowej. Sklep internetowy funkcjonuje od 2011 roku i prowadzi sprzedaż części motocyklowych, elementów wyścigowych do motocykli sportowych, crossowych oraz supermoto oraz odzieży motocyklowej. W ofercie sklepu są specjalistyczne produkty wysokiej klasy dla świadomego klienta.

Cel współpracy

Z klientem działamy w obszarze pozycjonowania od 2013 roku. Pierwsze lata naszej współpracy podsumowaliśmy w tym artykule. Nasz stały cel to ciągła poprawa wyników widoczności sklepu, zwiększenie rozpoznawalności marki i generowanie coraz większej sprzedaży. Chcemy, by sklep MotoFreak był najpopularniejszym e-commercem w branży motocyklowej.

Tak ambitny cel wymaga cierpliwości, ogromnego nakładu pracy i odpowiedniego planu. Na wykresach zamieszczonych w dalszej części artykułu przedstawiamy jakie efekty udało nam się wypracować między 2022 a 2023 rokiem.

Efekty

Kluczem do wygenerowania dużego ruchu na stronie sklepu internetowego – i co jeszcze ważniejsze: konwersji – jest zrozumienie potrzeb potencjalnego klienta tego sklepu. Dlatego systematycznie dodawaliśmy nowy content na stronie, tworzony przez copywritera (a nie sztuczną inteligencję), zawierający treści przydatne dla osób zainteresowanych motocyklami. 

Nasi specjaliści SEO poświęcili mnóstwo czasu na dobranie odpowiednich słów kluczowych, by jak najlepiej dopasować je do intencji wyszukiwania naszej grupy docelowej. Frazy były ściśle dopasowane do asortymentu sklepu internetowego. Styl tekstów opublikowanych na stronie był dopasowany do grupy docelowej. Zawierał treści specjalistyczne, ale używaliśmy nieformalnego języka, by nie tworzyć dystansu między marką a klientem. Zależało nam na dotarciu w wyszukiwarkach do użytkowników, którzy mają realny i nieodległy w czasie potencjał, aby stać się klientami sklepu internetowego MotoFreak. Pasjonatów motoryzacji lub ich bliskich, szukających dla nich prezentu. 

W ciągu roku udało nam się zwiększyć liczbę fraz w TOP10 związanych z asortymentem sklepu klienta o 80%. Dzięki temu działaniu zwiększyliśmy sprzedaż w sklepie o 44%!

Liczba fraz w TOP10

Lipiec 2022: 981 fraz

Lipiec 2023: 1844 fraz

Ze względu na wysokie ceny produktów w sklepie internetowym MotoFreak(które nie są wygórowane wobec konkurencji, tylko wynikają z branży, w której sklep działa), ścieżka zakupowa klientów jest najczęściej nieco dłuższa niż w e-commercach sprzedających tańsze produkty. Zakup produktu za kilka tysięcy złotych zwykle jest przez konsumentów dobrze przemyślany, bywa że proces decyzyjny trwa wiele dni, a nawet tygodni. W takich przypadkach liczba pozyskanych nowych użytkowników-przedstawicieli grupy docelowej jest równie ważna co liczba konwersji.

Branża motoryzacyjna to specyficzna branża, w której decyzje podejmowane są zarówno emocjonalnie - u klientów dostrzegalne jest silne przywiązanie do konkretnych marek, z których wartościami się identyfikują - jak i pod wpływem rozsądku - klienci biorą pod uwagę bezpieczeństwo wybieranego sprzętu, a ze względu na wysokie koszty, nie dokonują zakupów impulsywnych, tylko po uważnym przestudiowaniu oferty i zaplanowaniu zakupu w budżecie domowym.

Podsumowanie

W wyniku pozycjonowania strony udało nam się pozyskać tysiące nowych użytkowników z zdefiniowanej grupy docelowej oraz wygenerować satysfakcjonującą sprzedaż. W przypadku tego klienta koszt SEO to tylko 5,2% wartości generowanej sprzedaży, a więc ROAS wynosi aż 1903%!

Z klientem współpracujemy nadal, systematycznie pracując nad zwiększeniem ilości fraz w top10 Google.

Poza pracą nad frazami i contentem, w ramach umowy zajmujemy się  również optymalizacją podstron i dbaniem o techniczny aspekt pozycjonowania. Trzymamy rękę na pulsie w zakresie zmian w algorytmach Google. Na bieżąco kontrolujemy wyniki strony w Google Search Console, Google Analytics 4, Sentuno i innych narzędziach zewnętrznych i pracujemy nad ciągłym ulepszaniem efektów pozycjonowania. Nie zapominamy również o odpowiednim linkowaniu zewnętrznym z naszego zaplecza i portali tematycznych wiedząc, że linki zewnętrzne to jeden z czynników rankingowych wpływających na widoczność domeny w wyszukiwarce i budujące jej autorytet.

Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Zwiększyć liczbę fraz, na które pozycjonuje się Twój sklep internetowy? Zyskać nowych klientów i cieszyć się z wysokiego zwrotu z inwestycji? Skontaktuj się z nami.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 36


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Bartosz Łukiewicz

Sales Development Representative

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn