Case study sklepu motocyklowego
czyli jak wjechać na wysokie pozycje w Google!

0
(0)


Czego więc potrzebowali? Tuningu! Przeanalizujmy ich historię

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od audytu, który pokazał nam obszary, które niczym motocykl potrzebują tuningu. Sklep wymagał rozbudowy, poprawy w linkowaniu wewnętrznym, zadbania o treści, zarówno jeśli chodzi o ilość jak i jakość opisów oraz kilku gadżetów tuningowych aby się podobać i ruszyć bezpiecznie w trasę. Klient w swojej historii próbował już pozycjonowania poprzez samodzielne poprawianie linkowania wewnątrz witryny oraz sporadyczne pozyskiwania linków zewnętrznych. Dzięki temu silnik wyraźnie wskoczył na wyższe obroty co pokazuje zauważalny wzrost wszystkich fraz w TOP10. Strona zaczęła zyskiwać więcej użytkowników, a sklep zaczął generować większe przychody.

[caption id="attachment_3128" align="alignnone" width="680"]Wzrost ilości fraz w TOP10 i TOP50 (Ilość fraz w TOP10 i TOP50. Źródło: Semstorm)[/caption]

Jednak wtedy Klient natrafił na pierwsze wyboje i musiał zmienić motocykl na crossowy.

Motocykl crossowy idealny na wyboistą ścieżkę

Nagle pozycje zaczęły spadać, coraz mniej osób odwiedzało stronę klienta. Jednym słowem awaria!

[caption id="attachment_3132" align="alignnone" width="684"]spadek widoczności i ruchu (Ilość fraz w TOP10 i TOP50. Źródło: Semstorm)[/caption]

Domena szybko wjechała na warsztat, w Internetica. Rozpoczęliśmy prace nad rozwiązaniem problemu i powrotem na dawne pozycje. Między innymi w związku ze zmianą algorytmu Google wcześniej wypracowane pozycje straciły na sile. W związku z tym trzeba było zaktualizować strategię do nowych wytycznych oraz powziąć skuteczniejsze techniki pozycjonowania.
Finalnie zmieniliśmy nazwę domeny by uwolnić się od offroadowych pozostałości i zaczęliśmy powoli wyjeżdżać na szeroką, główną drogę. Pozycje znów zaczęły piąć się w górę.

[caption id="attachment_3133" align="alignnone" width="683"]wzrost widoczności i ruchu (Ilość fraz w TOP10 i TOP50. Źródło: Semstorm)[/caption]

Mieliśmy mnóstwo pomysłów jak ponownie wzbić się na wyżyny lecz możliwości starego sklepu powoli zaczęły się wyczerpywać. Internet wciąż się rozwija i jeśli strona nie nadąża za aktualnymi wytycznymi i trendami może pozostać daleko poza główną trasą. Co się wtedy dzieje? Mówiąc wprost - tracimy klientów, nie zarabiamy, zwijamy interes. Nie warto!

Nowe początki - wymarzona, mocna maszyna do zadań specjalnych

Potrzebowaliśmy nowego sklepu internetowego. Po wymianie z klientem szeregu maili dotyczących zalet takiego rozwiązania otrzymaliśmy akcept. Klient zlecił zrobienie sklepu internetowego zewnętrznej firmie. Jednak mimo szczegółowego opisania przez nas wytycznych przy tworzeniu sklepu nie zostały one wdrożone. Efekt? 

  • 25 tysięcy błędów 404 w indeksie* (brak zrobionych przekierowań przez twórcę sklepu),
  • ogromny spadek pozycji oraz ruchu na stronie,
  • sklep oddany z wieloma niedoróbkami, w stanie w którym na serwer produkcyjny w żadnym wypadku nie powinien trafić i to tuż przed otwarciem sezonu motocyklowego!

*Błąd 404 oznacza, że strona jest niedostępna dla użytkowników oraz wyszukiwarki i jest poważną przeszkodą w pozycjonowaniu sklepu lub strony internetowej. 
Dlatego jeśli tylko agencja ma w ofercie tworzenie sklepów internetowych warto skorzystać z ich doświadczenia. Dobra strona internetowa służy przede wszystkim realizacji strategii i celów jakie stawia sobie firma.
Tak więc rok 2017 był kluczowy dla domeny klienta by ponownie wjechać do TOP10. Prace warsztatowe intensywnie trwały: ciągła optymalizacja witryny, budowanie i ulepszanie opisów i kategorii, pozyskiwanie wartościowych linków, ustawianie przekierowań, przesyłanie na bieżąco wytycznych do twórców sklepu, wdrażanie bloga. Nasz motocykl stał się mocną maszyną by piąć się w górę. Pomimo licznych wyzwań, które trzeba było pokonać udało się sukcesywnie zwiększać liczbę sesji i wejść na stronę.

Osiągi i dane techniczne motocykla v.2

Dzięki współpracy z klientem oraz skutecznym działaniom pozycjonerów przy pozycjonowaniu strony sprzedaż w sklepie w ciągu dwóch lat wzrosła o ponad 120%, a zyski netto o 118% i dalej sukcesywnie wzrastają. Osiągnęliśmy również następujące wyniki:

[caption id="attachment_3141" align="alignnone" width="708"]wzrost ruchu w Google Analytics (Sesje-ruch organiczny. Źródło: Analytics)[/caption]

 

[caption id="attachment_3147" align="alignnone" width="709"]wzrost ruchu i widoczności semstorm (Ilość fraz w TOP10 i TOP50, Ruch. Źródło: Semstorm) [/caption]

Ilość fraz w TOP10:
Styczeń 2015 - 91
Styczeń 2020 - 416
wzrost o 357%
Ilość fraz w TOP50:
Styczeń 2015 - 770
Styczeń 2020 - 3 727
wzrost o 384%
Ruch:
Styczeń 2015 - 216
Styczeń 2020 - 1 546
wzrost o 615%
Strona internetowa niczym motocykl wymaga regularnych przeglądów, napraw, usprawnień wewnątrz maszyny jak i dbałości o wygląd zewnętrzny dlatego pozycjonowanie stron to proces ciągły. Wciąż zmieniające się algorytmy i trendy powodują, że o pozycje sklepu trzeba dbać niczym o własny motocykl. 
Nasz klient jest #zawszewidoczny dzięki pakietowi pozycjonowania za efekt. Sprawdź jak możemy rozwinąć Twój biznes!
Szerokości!

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.