Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego

5
(1)


 

Skuteczna promocja sklepu internetowego w Google

Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu zwiększenie sprzedaży wprowadza się już na etapie projektowania sklepu, a samo jego wdrożenie to dopiero początek ścieżki. Dowiedz się jak promować swój sklep, zarówno dzięki promocji płatnej, jak i dzięki darmowym działaniom.

W ramach działań płatnych warto rozważyć:

  • Kampanię Google Ads - wymaga budżetu reklamowego, ale jej zaletą są szybkie efekty oraz szerokie możliwości ustawień kampanii np. reklama w formie banerów graficznych, którą możesz skierować na konkretne strony internetowe. W przypadku sklepów internetowych szczególnie polecana jest reklama produktowa, pozwalająca wyświetlić na dane frazy kluczowe wybrane towary z Twojego sklepu. Pamiętaj, że mogą się pokazać w sąsiedztwie przedmiotów konkurencji, a w związku z tym będą konkurować cenowo.
  • Pozycjonowanie sklepu internetowego – Internauci darzą naturalne wyniki wyszukiwania największym zaufaniem, dlatego warto zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Rozsądnie wybieraj frazy, na których pozycjonowaniu najbardziej Ci zależy lub wiesz, że mogą skierować do sklepu największy ruch. O tym, jak to zrobić, pisaliśmy w artykule Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobór fraz. Bądź przygotowany, że efekty nie pojawią się od razu i nie będą Ci dane raz na zawsze. Pozycjonowanie jest procesem, wymagającym stałego zaangażowania oraz obserwacji zmian, które wprowadza Google. Jeżeli nie jesteś w stanie regularnie się tym zajmować, powierz działania profesjonalnej agencji.
  • Reklamę w Social Media – czas wysokich zasięgów dla profili firmowych niestety dobiegł końca. Reklamowanie postów może okazać się konieczne. Wszystko zależy od indywidualnych kwestii, np. branża, w której działasz, stopień zaangażowania fanów czy grupa docelowa. Media społecznościowe mają coraz większe przełożenie na sprzedaż, dlatego warto zainwestować choćby minimalną część budżetu na reklamę tego typu.

Mówiąc o bezpłatnych metodach, traktujmy temat bardzo umownie. Dla niektórych firm współpraca z influencerami jest zupełnie bezpłatna, dla innych będzie sporym wydatkiem. Poniżej opisujemy jednak działania, które zazwyczaj nie wymagają dodatkowego budżetu reklamowego.

  • Publikowanie postów w mediach społecznościowych i tworzenie grup – aktywne publikowanie contentu wymaga przede wszystkim wygospodarowania odrobiny czasu. Internauci chętnie udzielają się pod ciekawymi postami swojej ulubionej marki. Jeżeli będziesz publikował angażujące treści, masz szansę na docieranie do nowych osób dzięki naturalnym zasięgom, wynikającym z dużej ilości komentarzy i udostepnień. Nagradzaj najaktywniejszych fanów, aby zyskać jeszcze większe zaangażowanie i lojalność. Opcją, na którą warto zwrócić uwagę są grupy na Facebooku. Dzięki zaproszeniu do grupy Twoich fanów, będziesz mógł publikować ważne treści bez potrzeby reklamowania.
  • Rabaty – raz na jakiś czas organizuj akcje rabatowe. Możesz również przyjąć specjalną politykę rabatową i ustalić kalendarz promocji dla danych produktów. To świetna okazja aby zachęcić do zakupów obecnych klientów i przyciągnąć do sklepu nowe osoby.
  • Wysyłka newslettera – gromadząc bazę adresową w swoim sklepie internetowym zyskujesz możliwość stałego kontaktu z klientami. W mailu możesz informować o nowościach, promocjach, bądź nowym wpisie na blogu firmowym. Dbaj o treść i oprawę graficzną każdego maila, aby odbiorcy nie traktowali go jako SPAM i nie rezygnowali z subskrypcji.
  • Współpraca z influencerami – w zależności od zasięgu i wymagań influencera, współpraca może wiązać się z pewnymi wydatkami, np. kosztami przesyłki produktu do przetestowania. Postaraj się aby Internauci udostępniali zdjęcia z oznaczeniem Twojego sklepu. Pozwoli to na budowanie zaufania do marki i zwiększenia rozpoznawalności. Być może przyciągnie kolejne osoby, które zechcą z Tobą współpracować na korzystnych warunkach.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.