Zgodnie z regułą pareto 20% fraz generuje 80% sprzedaży i to właśnie należy mieć w pamięci przygotowując listę fraz kluczowych używanych i pozycjonowanych w sklepie internetowym.
W pierwszej kolejności należy pamiętać, że dla sklepu internetowego nie zawsze frazy ogólne (w rodzaju internetowy sklep meblowy) będą najbardziej wartościowe. Pomimo tego, że takie frazy mogą generować mniejszy lub większy ruch, to nie będzie to ruch konwertujący, a więc przekładający się na zwiększoną sprzedaż.
Jeśli więc pozycjonujemy np. sklep z damskimi ubraniami, to wybór fraz sklep z odzieżą damską, czy sklep online z ubraniami nie będzie korzystny i efektywny.
Po pierwsze tego typu frazy najczęściej są obstawione przez dużych graczy i przebicie się do czołówki będzie bardzo trudne (chyba, że jesteśmy w stanie przeznaczyć naprawdę duży budżet na działania), a po drugie generują pusty ruch, czyli mamy sporo wejść, ale mało sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepu na kilka fraz i to tych głównych/ogólnych, całkowicie mija się z celem - nie przyniesie to po prostu zadowalających efektów w postaci ruchu, który będzie zwiększał sprzedaż na której tak bardzo nam zależy.
Jeśli konwersja oraz sprzedaż w sklepie ma być jak największa, musimy stosować jak najwięcej fraz z długiego ogona, czyli takich, które konkretnie określają dane produkty. Pozycjonowanie sklepów i stron na długi ogon gwarantuje osiągnięcie większej widoczności i lepszych pozycji w krótszym czasie.
Frazy te po prostu idealnie odpowiadają temu, czego szukają użytkownicy, którzy są zdecydowani coś zakupić i szukają jedynie najlepszej oferty, czy ceny. Frazy te dodatkowo precyzyjnie określają, co użytkownicy mogą znaleźć w sklepie.
Nie dodajemy fraz kluczowych, które w ogóle nie występują w sklepie - bo może za jakiś czas dany produkt pojawi się w sklepie, bo klient chce taką frazę, gdyż konkurencja także ją ma, ale może konkurencja ma w ofercie ten produkt (my nie) i czego byśmy nie robili i tak nie zdołamy jej wyprzedzić.
Każda fraza kluczowa (produkt) musi występować na stronie i nie ma wyjątków od tej reguły.
Przy doborze fraz kluczowych dla sklepu internetowego dobrze jest podzielić frazy na trzy grupy:
Przykład sklepu z akcesoriami dla dzieci: kolorowe dziecięce obrazki na ścianę, naklejki na okno dla chłopców, naklejki na okno dla dziewczynek, fototapety dla chłopców z samochodami, fototapeta dla dziewczynek z misiami itd.
Przykład sklepu z obuwiem: obuwie męskie new balance, buty sportowe adidas dla mężczyzn, buty męskie adidas trampki (plus np. kolor), trampki młodzieżowe converse czarne, damskie skórzane botki tommy hilfiger, czarne skórzane buty wizytowe dla mężczyzn, buty jesienno zimowe męskie, ocieplane buty na zimę dla dziecka, buty męskie zimowe rozmiar 43 itd.
Chodzi o frazy rozbudowane, precyzyjnie określające dany produkt. Frazy z długiego ogona wpisują użytkownicy, którzy są już praktycznie zdecydowani na zakup i szukają jedynie najlepszej oferty.
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book