Pozycjonowanie sklepu internetowego - dobór fraz

5
(1)


Zgodnie z regułą pareto 20% fraz generuje 80% sprzedaży i to właśnie należy mieć w pamięci przygotowując listę fraz kluczowych używanych i pozycjonowanych w sklepie internetowym.

W pierwszej kolejności należy pamiętać, że dla sklepu internetowego nie zawsze frazy ogólne (w rodzaju internetowy sklep meblowy) będą najbardziej wartościowe. Pomimo tego, że takie frazy mogą generować mniejszy lub większy ruch, to nie będzie to ruch konwertujący, a więc przekładający się na zwiększoną sprzedaż.

Jeśli więc pozycjonujemy np. sklep z damskimi ubraniami, to wybór fraz sklep z odzieżą damską, czy sklep online z ubraniami nie będzie korzystny i efektywny.

Po pierwsze tego typu frazy najczęściej są obstawione przez dużych graczy i przebicie się do czołówki będzie bardzo trudne (chyba, że jesteśmy w stanie przeznaczyć naprawdę duży budżet na działania), a po drugie generują pusty ruch, czyli mamy sporo wejść, ale mało sprzedaży.

Pozycjonowanie sklepu na kilka fraz i to tych głównych/ogólnych, całkowicie mija się z celem - nie przyniesie to po prostu zadowalających efektów w postaci ruchu, który będzie zwiększał sprzedaż na której tak bardzo nam zależy.

Długi Ogon i jeszcze raz długi ogon

Jeśli konwersja oraz sprzedaż w sklepie ma być jak największa, musimy stosować jak najwięcej fraz z długiego ogona, czyli takich, które konkretnie określają dane produkty. Pozycjonowanie sklepów i stron na długi ogon gwarantuje osiągnięcie większej widoczności i lepszych pozycji w krótszym czasie.

Frazy te po prostu idealnie odpowiadają temu, czego szukają użytkownicy, którzy są zdecydowani coś zakupić i szukają jedynie najlepszej oferty, czy ceny. Frazy te dodatkowo precyzyjnie określają, co użytkownicy mogą znaleźć w sklepie.

Nie dodajemy fraz kluczowych, które w ogóle nie występują w sklepie - bo może za jakiś czas dany produkt pojawi się w sklepie, bo klient chce taką frazę, gdyż konkurencja także ją ma, ale może konkurencja ma w ofercie ten produkt (my nie) i czego byśmy nie robili i tak nie zdołamy jej wyprzedzić.

Każda fraza kluczowa (produkt) musi występować na stronie i nie ma wyjątków od tej reguły.

Przy doborze fraz kluczowych dla sklepu internetowego dobrze jest podzielić frazy na trzy grupy:

  • Grupa pierwsza obejmuje frazy najbardziej ogólne, np. internetowy sklep z odzieżą ciążową, sklep online z biżuterią, odzież ciążowa sklep internetowy, sklep internetowy z obuwiem, sklep online z butami, obuwie sklep internetowy itd.
  • Grupa druga to frazy bazujące na kategoriach - to bardzo prosty i efektywny sposób na dobranie większej ilości fraz kluczowych.
  • Trzecia grupa to frazy z długiego ogona, czyli obejmujące już konkretne produkty: 

Przykład sklepu z akcesoriami dla dzieci: kolorowe dziecięce obrazki na ścianę, naklejki na okno dla chłopców, naklejki na okno dla dziewczynek, fototapety dla chłopców z samochodami, fototapeta dla dziewczynek z misiami itd.

Przykład sklepu z obuwiem: obuwie męskie new balance, buty sportowe adidas dla mężczyzn, buty męskie adidas trampki (plus np. kolor), trampki młodzieżowe converse czarne, damskie skórzane botki tommy hilfiger, czarne skórzane buty wizytowe dla mężczyzn, buty jesienno zimowe męskie, ocieplane buty na zimę dla dziecka, buty męskie zimowe rozmiar 43 itd.

Chodzi o frazy rozbudowane, precyzyjnie określające dany produkt. Frazy z długiego ogona wpisują użytkownicy, którzy są już praktycznie zdecydowani na zakup i szukają jedynie najlepszej oferty.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.