Content marketing - 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować

5
(1)


Definicja content marketingu

Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia marketingowa opierająca się na tworzeniu, publikacji i dystrybucji treści nakierowanych na konkretną grupę odbiorców, której głównym (lecz nie jedynym!) celem jest przyciągnięcie nowego, wartościowego ruchu na stronę internetową.

Realizacja strategii content marketingowej online odbywa się za pośrednictwem takich kanałów, jak:

  • Blog
  • Social media
  • Video
  • E-booki i audiobooki
  • Podcasty
  • Inne nośniki treści statycznej lub interaktywnej

Cechą wspólną tworzonych materiałów jest poruszanie tematów, które stanowią punkt styku pomiędzy zainteresowaniami/problemami potencjalnych odbiorców, a szeroko rozumianymi usługami lub produktami, które oferuje dany e-biznes.

Przykładem działań content marketingowych jest np. stworzenie przez salon fryzjerski poradnika w formie e-booka dotyczącego naturalnego dbania o włosy, następnie udostępnienie go na stronie internetowej i dystrybucja za pośrednictwem mediów społecznościowych, czy kampanii e-mail marketingowej.

Tyle definicji i jej egzemplifikacji. Teraz czas na konkretne cele, które można realizować dzięki marketingowi treści.

Cele działań content marketingowych

1) Potężne wsparcie dla SEO

Wszyscy wiemy na jakiej zasadzie działają wyszukiwarki internetowe. Użytkownik wpisuje daną frazę, wyszukiwarka ją przetwarza i wyświetla strony, które w sposób najbardziej relewantny odpowiadają na potrzebę osoby po drugiej stronie monitora.

Jeżeli będziesz tworzyć materiały o wysokiej jakości merytorycznej, a dodatkowo odpowiednio zoptymalizowane pod pozycjonowanie, Google doceni Twój wysiłek i przygotowywany przez Ciebie content trafi wprost przed oczy potencjalnego klienta.

Algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają ale dopóki konsekwentnie tworzysz aktualne treści, które rozwiązują problemy lub odpowiadają na pytania użytkowników, dopóty będą one mile odbierane przez roboty Google i osoby łaknące wiedzy na dany temat.  

Efekt? Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na daną frazę i dodatkowy, wartościowy ruch na Twojej stronie.

2) Linkbuilding

Staraj się tworzyć materiały eksperckie i infografiki, ponieważ bardziej prawdopodobnym jest, że treścią taką chętnie podzielą się również inne strony o tematyce podobnej do Twojej.

Prawdziwa korzyść polega na tym, że linki zwrotne są jednym z kryteriów używanych przez wyszukiwarki do pozycjonowania witryny (pisaliśmy o tym w artykule Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących). Jeśli strona, która linkuje do Twojego tekstu posiada wysoką wiarygodność w oczach Google, jak również użytkowników klikających w dany odnośnik, to tym lepiej dla pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce.

3) Budowanie świadomości marki

Odpowiednio realizowana strategia content marketingowa może znacznie zwiększyć ilość osób odwiedzających Twoją witrynę, dzięki czemu uzyskasz spójny, wysokiej jakości ruch, pożądane linki zwrotne oraz rozprzestrzenisz w sposób organiczny świadomość o istnieniu swojej marki.

Content marketing potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Jeżeli użytkownicy będą zafascynowani tworzonymi przez Ciebie treściami, to wieść o nich rozniesie się z prędkością błyskawicy wśród tysięcy osób. Jeżeli nawet tylko 1/10 z nich zacznie kojarzyć logo i nazwę Twojej marki, to wciąż wymierna korzyść jest po Twojej stronie.

4) Budowanie autorytetu firmy

Tworzysz treści, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników Twojej strony. Część z nich to jednorazowi odwiedzający, ale inne osoby mogą być prawdziwymi pasjonatami poruszanych przez Ciebie i Twoją firmę tematów. Daj im to, czego oczekują, czyli ekspercką wiedzę!

Nie wystarczy, że na swoim blogu dodasz 4 wpisy rocznie i udostępnisz na portalu YouTube jeden materiał video. O aktualność, jakość i cykliczność pojawiającego contentu trzeba dbać!

Tylko w taki sposób będziesz w stanie zbudować solidny autorytet dla swojej firmy w danej branży, a jest to przecież wartość nie do przecenienia. Nie trudno zgadnąć, że w czasie będzie to miało również odbicie w wynikach sprzedażowych Twojego przedsiębiorstwa.

5) Pozyskiwanie leadów sprzedażowych

Content marketing może posłużyć Ci również do pozyskiwania leadów sprzedażowych. Możesz to osiągnąć poprzez udostępnianie treści “premium” po zostawieniu przez użytkownika adresu e-mail i zgody na wykorzystywanie go w celach marketingowych.

Oprócz tego, content marketing jest świetnym miejscem do edukowania rynku i potencjalnych klientów. Możesz np. stworzyć treści, które rozwiewają najczęściej pojawiające się ze strony Twoich odbiorców wątpliwości i zamiast za każdym razem odpowiadać na nie telefonicznie lub mailowo, wysyłać im obszerny, ekspercki artykuł ze swojego bloga, który w sposób kompletny wyczerpuje dany temat.   

Dlaczego warto zainteresować się content marketingiem? Podsumowanie.

Ilość powodów, dla których warto zainteresować się content marketingiem jest naprawdę potężna. Mamy nadzieję, że już powyższe pięć przekonało Cię, że gra jest warta świeczki. Content marketing nie reaguje na filtry blokujące reklamy, w sposób naturalny doskonale trafia do Twojego targetu, jest w stanie docierać do szerokich rzesz odbiorców i buduje rozpoznawalność i pozytywny wizerunek Twojej firmy w sieci. Marketing treści po prostu działa.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn