Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących

5
(17)


Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO

Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli potrafimy z niej korzystać - nasi konkurenci nie mają szans. Jeżeli natomiast nie posiadamy wiedzy o tym, jak zdobywać je w sposób odpowiedni, SEO naszej strony może na tym boleśnie ucierpieć.

Symbolem rewolucji jest Pingwin 

Od wprowadzenia w 2012 roku algorytmu Pingwin przez Google, niskiej jakości strony zapleczowe zaczęły tracić na znaczeniu w sztuce pozycjonowania stron. Rozpoczęła się batalia o jakość backlinków. Kolejne aktualizacje algorytmu dodały Pingwinowi mocy i zadecydowały o tym, że nieuczciwe w oczach robotów Google linkowanie do strony nie tylko nie polepszało pozycji witryny, ale wręcz ją obniżało.

Był to przełomowy dla pozycjonerów moment, ponieważ w sposób znaczący wpłynął on na podejście do SEO i pozyskiwania backlinków.

Wartościowe backlinki, to znaczy jakie?

No dobrze - wiemy już, że nie warto linkować do naszej strony z wszystkich źródeł, do których możemy mieć dostęp, ale w tym miejscu musi paść inne, zasadnicze pytanie. Jakie linki przychodzące będą wartościowe dla naszej witryny?

Cechy charakterystyczne dobrych linków przychodzących:

  • Pochodzą z relewantnych stron, to znaczy takich, których tematyka w sposób logiczny łączy się z treściami prezentowanymi na naszej witrynie.
  • Wywodzą się z zaufanych źródeł.

Google ocenia wiarygodność strony, z której pochodzi link do Twojej witryny. Dokładny sposób funkcjonowania algorytmu odpowiadającego za przypisanie stronie statusu “zaufanej” nie jest oficjalnie znany, ale wiadomo, że część witryn (np. Wikipedia) jest z góry uznawana przez wyszukiwarkę jako wiarygodna i linki z nich pochodzące mają najwyższą wartość. Ich zdobycie jest jednak trudne.

W ocenie zaufania można jednak posłużyć się początkowo zdrowym rozsądkiem i osobistym wrażeniem, które wywołuje źródło, a następnie sprawdzić stronę jednym z wielu dostępnych narzędzi, o których w dalszej części artykułu.

  • Tekst kotwicy (anchor text) powinien zawierać różnorodne słownictwo nawiązujące do słów kluczowych, chociaż radzimy uważać na samo wykorzystywanie key words w kotwicach.

Od pewnego czasu Google zwraca uwagę na anchor text linków odsyłających do naszej witryny. Jeżeli treść wszystkich linków prowadzących do konkretnej podstrony jest identyczny, Google uzna to za zjawisko podejrzane i obniży ich wartość.

  • Powinny znajdować się w tekście.

Roboty najwyżej oceniają linki, które znajdują się w blokach tekstu traktującego na dany temat (oczywiście związany z Twoją witryną i wartościowy z perspektywy czytelnika). Tego typu odnośniki mają wyższą wartość niż te, które znajdują się np. w stopkach strony.

  • Są generowane w sposób naturalny.

Google jest szczególnie wrażliwe na automaty, które potrafią w jednej chwili umieszczać linki do stron w tysiącach miejsc. Odnośniki kierujące użytkownika do Twojej strony powinny być precyzyjnie wyselekcjonowane i umieszczane w witrynie w konwencjonalny sposób.

Jak sprawdzić, czy źródło linku jest wartościowe?

Na rynku istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają analizę linków przychodzących. Najpopularniejsze z nich to Majestic i Ahrefs. Co prawda w planie darmowym posiadają one dość okrojone możliwości analityczne, ale ich płatne wersje są prawdziwą skarbnicą wiedzy o kondycji naszej strony pod względem budowania linków.

Jeżeli jednak nie chcesz inwestować w tego typu narzędzia, boisz się, że Twoje metody umieszczania odnośników przyniosą odwrotny do zamierzonego efekt, a zależy Ci na odpowiednio skonstruowanej i wydajnej strategii link buildingu, to warto w tej materii skontaktować się ze specjalistami SEO.

Pożądane linki. Podsumowanie.

Mamy nadzieję, że powyższy tekst rozjaśnił Ci nieco zagadnienie dobrych backlinków prowadzących do Twojej witryny. Ponieważ jest to kwestia kluczowa dla działań SEO, nie warto jej bagatelizować. Odpowiednio dobrane źródła odnoszące użytkowników do Twojej strony, to skarb, którego wartości nie sposób ocenić.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 17


Powrót do listy artykułów

Zaufali nam

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Bartosz Łukiewicz

Asystent Działu Sprzedaży

Copyright 2007-2023 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn