Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków

29 października 2018

Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych marek, projektantów oraz stylistów. Do takiej sytuacji niewątpliwie przyczynił się rozwój social media. Łatwo dostępny content wizualny, bezpośredni kontakt z fanami marki, ciekawe formaty reklamowe – to przykłady możliwości, które doskonale wykorzystują przedstawiciele branży. Dowiedz się dlaczego branża tak zabiega o widoczność w mediach społecznościowych?

 

Przyznanie Internautom możliwości lajkowania i komentowania, zdecydowanie odmieniło sposób decydowania o tym, kto zasługuje na zostanie twarzą marki lub zajęcie miejsca na okładce modowego pisma. Kiedyś decydowały pojedyncze osoby, dziś wybiera społeczność. Zyskuje ten, kto zdobędzie największą popularność wśród Internautów.

 

Skąd taka popularność profili modowych?

 

Natłok informacji, którymi jesteśmy atakowani w telewizji, gazetach, radiu i Internecie sprawia, że nie mamy czasu ani ochoty na czytanie długich artykułów czy oglądanie kilkunastominutowych relacji wideo. Zmęczeni, szukając wytchnienia po ciężkim dniu w pracy czy szkole, sięgamy do social media, gdzie w łatwy i szybki sposób możemy sprawdzić, co u naszych znajomych lub jaki strój założyła celebrytka podczas telewizyjnej gali. Kuszą nas tematy lekkie, a jednocześnie inspirujące. Tu świetnie wpisuje się otoczony splendorem temat świata mody. Social media zastępują nam okładki kolorowych pism. Dodatkowym atutem jest możliwość zaangażowania się w dyskusję dotyczącą danego stylu oraz możliwość bezpośredniego zakupu.

 

Wpływ social media na wzrost sprzedaży

 

Popularność marki to jedno, ale tym co najmocniej zachęca marki do aktywności w social media jest realny wzrost sprzedaży. Reklama w kolorowym magazynie nadaje prestiżu, a interesujący post na Facebooku czy Instagramie daje możliwość bezpośredniego przejścia do sklepu w celu dokonania zakupu. Doskonałym przykładem jest pomysł marki Sephora.

 

Na anglojęzycznej stronie wprowadzono zakładkę Community. W galerii klienci mogą umieszczać swoje zdjęcia, na których prezentują makijaż wykonany kosmetykami dostępnymi w Sephora. Wszystkie fotografie są tagowane i linkowane. Dzięki temu poniżej wyświetla się panel, prezentujący wykorzystane produkty wraz z opisem i ceną. Zakładka połączona jest z kanałami social media, dzięki temu zdjęcie łatwo udostępnić. Dla Internautów udostępniono również różne grupy tematyczne i chat, gdzie można wymieniać się opiniami na temat danego produktu lub inspirować się nawzajem.

Sephora - zakładka Community

Innym przykładem jest Marka Estee Lauder, która wykorzystała kampanię internetową przy okazji wprowadzenia na rynek nowego produktu – pomadki Pure Color Envy. W sieci pojawiły się posty z linkami prowadzącymi bezpośrednio do butiku dedykowanego pomadkom, dodatkowo w promocję zaangażowano fanów. Zachęcano internautów do dzielenia się swoimi zdjęciami z produktem i oznaczonia hashtagiem #LipstickEnvy. Kampania obejmowała również filmy wideo oraz cieszące się dużą popularnością zdjęcia zza kulis.

 

Przykłady można mnożyć. Trudno dziś wyobrazić sobie markę modową czy kosmetyczną, która nie istnieje w mediach społecznościowych. Jeżeli Ty również chciałbyś rozpromować firmę związaną z tymi tematami, przeanalizuj profile popularnych marek, spisz pomysły, które mogą sprawdzić się również u Ciebie i zacznij działać. Jeżeli nie czujesz się na siłach lub brakuje Ci czasu na aktywne prowadzenie kampanii, poproś o pomoc specjalistów

5 kroków do 1000 Instagramowych followersów 5 kroków do 1000 Instagramowych followersów » Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych, którzy... czytaj więcej

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? » Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej

Czym jest i jak działa Facebook Edge Rank? » Facebook - powrót do korzeni i zmiany w Edge Rank. Jak działa nowy algorytm?   Na początku roku 2018, Mark Zuckerberg... czytaj więcej


Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku »   Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go... czytaj więcej

Czy to już naprawdę koniec google+ Czy to już definitywny koniec Google +? » O Google + mówiło się jako powstającej dla Facebooka konkurencji. Serwis społecznościowy od internetowego giganta w wersji... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

AdWords – reklama na każdą kieszeń Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii marketingowych w internecie wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nawet te... czytaj więcej
Long tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać? Wraz z rozwojem internetu, ewoluowały również nasze zachowania w sieci. Wszyscy mamy nieco większą świadomość na temat... czytaj więcej
Marketing Szeptany Marketing Szeptany Marketing szeptany znacząco wpłynąć na sposób postrzegania Twojej firmy oraz produktów i usług. Klienci coraz chętniej... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij