Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać?

Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy internetowej z wykorzystaniem wyszukiwarek. Znajdują one szczególne zastosowanie w SEO, czyli w optymalizacji oraz pozycjonowaniu stron WWW, a także w Google AdWords, czyli kampaniach linków sponsorowanych. Bez odpowiednio dobranych słów kluczowych trudno mówić o skuteczności reklam tego rodzaju!

Słowa kluczowe – co to jest?

Słowami kluczowymi nazywa się takie słowa, które jak najwierniej określają zawartość danej strony internetowej oraz pokrywają się z zapytaniem internauty w wyszukiwarce. Mało kto wpisuje w Google frazę: „Gdzie kupić buty w Warszawie?”, posługujemy się raczej krótkimi zapytaniami w stylu: „buty Warszawa”. Oczywiście słowa kluczowe mogą być także bardziej ogólne, na przykład „buty”, ale większa precyzja w ich dobieraniu ułatwia wyszukiwanie produktów czy informacji.

Słowa kluczowe można podzielić na:

  • Brandowe – są to zazwyczaj unikatowe słowa kluczowe, oznaczające markę czy nazwę firmy, wpisywane do wyszukiwarki wtedy, gdy internauta szuka konkretnej strony i dlatego nie ma konieczności prowadzenia działań reklamowych dla słów brandowych.

  • Ogólne słowa kluczowe – to słowa, które składają się najczęściej z 1 lub 2 wyrazów i określają nazwę danego produktu albo usługi. Są one dość ogólne, jak wspomniane już „buty” i z tego powodu trudniejsze w pozycjonowaniu (ponieważ mają bardzo szeroką konkurencję).

  • Słowa kluczowe typu long tail, czyli z długim ogonem – są to słowa zawierające więcej niż 2 człony, np. „buty skórzane letnie”, „czarne kozaki na zimę”. Ich precyzyjność w naturalny sposób zwiększa ich liczbę, co również ułatwia pozycjonowanie – konkurencja jest tu wyraźnie węższa.

Skąd brać słowa kluczowe?

Źródeł słów kluczowych jest bardzo wiele, ale warto pamiętać, że nie wszystkie słowa kluczowe są tak samo skuteczne. Przy ich doborze warto wziąć pod uwagę:

  • Zakres swoich usług oraz oferowane produkty. Można dodać do nich także nazwę miasta, gdy działalność prowadzona jest stacjonarnie, np. „sklep buty łódź”, „ładowarka iphone 6 kraków”, czy „naprawa komputerów warszawa”.

  • Sugestie Google – gdy wpisujesz do wyszukiwarki Google dane słowa, sprawdzaj, jakie wyniki pojawiają się poniżej. Zwróć uwagę na te z najniższej pozycji, oznaczonej jako „wyszukiwania podobne” oraz te w polu do wpisywania słów kluczowych. Jeśli korzystasz z AdWords, możesz zobaczyć podpowiedzi na swoim koncie AdWords, korzystając z narzędzia Planer Słów Kluczowych.

  • Narzędzia do wyboru słów – dostępne są różne programy analizujące zawartość strony, które podsuwają najlepsze słowa kluczowe albo wskazują na te najpopularniejsze dla danej branży.

Jeżeli chcesz reklamować stronę w wyszukiwarce, ale obawiasz się efektów, jesteśmy do Twojej dyspozycji. W agencji Internetica koncentrujemy się na potrzebach naszych Klientów i nie tylko wykonamy analizę słów kluczowych, ale zajmiemy się dla Ciebie również kompletną promocją Twojej strony!

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij