Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać?

8 stycznia 2018

 

Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy internetowej z wykorzystaniem wyszukiwarek. Znajdują one szczególne zastosowanie w SEO, czyli w optymalizacji oraz pozycjonowaniu stron WWW, a także w Google AdWords, czyli kampaniach linków sponsorowanych. Bez odpowiednio dobranych słów kluczowych trudno mówić o skuteczności reklam tego rodzaju!

 

Słowa kluczowe – co to jest?

 

Słowami kluczowymi nazywa się takie słowa, które jak najwierniej określają zawartość danej strony internetowej oraz pokrywają się z zapytaniem internauty w wyszukiwarce.

 

Słowa kluczowe można podzielić na:

 

  • Brandowe – są to zazwyczaj unikatowe słowa kluczowe, oznaczające markę czy nazwę firmy, wpisywane do wyszukiwarki wtedy, gdy internauta szuka konkretnej strony i dlatego nie ma konieczności prowadzenia działań reklamowych dla słów brandowych.

 

  • Ogólne słowa kluczowe – to słowa, które składają się najczęściej z 1 lub 2 wyrazów i określają nazwę danego produktu albo usługi. Są one dość ogólne, np. „obuwie męskie”, „koszule damskie” i z tego powodu trudniejsze w pozycjonowaniu (ponieważ mają bardzo szeroką konkurencję).

 

  • Słowa kluczowe typu long tail, czyli tzw. długi ogon – są to słowa zawierające więcej niż 2 człony, np. „buty męskie skórzane letnie”, „czarne damskie kozaki na zimę”. Ich precyzyjność w naturalny sposób zwiększa ich liczbę, co również ułatwia pozycjonowanie – konkurencja jest tu wyraźnie węższa.

 

Skąd brać słowa kluczowe?

 

Źródeł słów kluczowych jest bardzo wiele, ale warto pamiętać, że nie wszystkie słowa kluczowe są tak samo skuteczne.

 

Przy ich doborze warto wziąć pod uwagę:

 

  • Zakres swoich usług oraz oferowane produkty. Można dodać do nich także nazwę miasta, gdy działalność prowadzona jest stacjonarnie, np. „sklep z obuwiem męskim łódź”, „ładowarka iphone 6 kraków”, czy „naprawa komputerów warszawa”.

 

  • Sugestie Google – gdy wpisujesz do wyszukiwarki Google dane słowa, sprawdzaj, jakie wyniki pojawiają się poniżej. Zwróć uwagę na te z najniższej pozycji, oznaczonej jako „wyszukiwania podobne” oraz te w polu do wpisywania słów kluczowych. Jeśli korzystasz z AdWords, możesz zobaczyć podpowiedzi na swoim koncie AdWords, korzystając z narzędzia Planer Słów Kluczowych.

 

  • Narzędzia do wyboru słów – dostępne są różne programy analizujące zawartość strony, które podsuwają najlepsze słowa kluczowe albo wskazują na te najpopularniejsze dla danej branży.

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia... czytaj więcej

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej
Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu... czytaj więcej
Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z powodzeniem... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz