Reklamy produktowe dla sklepów online

4 czerwca 2018

Masz pytania?

 

Szukając w Internecie interesujących Cię produktów z pewnością trafiłeś na reklamę w postaci zdjęcia i ceny pokazanej bezpośrednio w wyszukiwarce, bez wchodzenia na reklamowaną stronę. To właśnie reklamy produktowe w wyszukiwarce Google. Wyglądają na przykład tak:

 

 

Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google

 

Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google - zakładka Zakupy

 

Reklamy produktowe dedykowane są sklepom online, które w swojej ofercie mają produkty zgodne z zasadami reklamowymi Google. Niedozwolone treści to: podróbki produktów, niebezpieczne produkty lub usługi, szokujące treści lub promujące nienawiść, nietolerancję, dyskryminację czy przemoc. Niektóre treści podlegają ograniczeniom, takie jak: treści erotyczne, alkohol, prawa autorskie, hazard i gry, opieka zdrowotna i leki, treści polityczne, usługi finansowe, znaki towarowe.

 

Jeśli produkty z Twojej oferty nie podlegają powyższym zakazom możesz śmiało reklamować swój sklep w Google!

 

Poznaj zalety reklam produktowych:

 

  • wyróżniający się format reklam pojawiający się nad wynikami wyszukiwania lub z prawej strony. Ważne informacje dotyczące produktu widoczne są od razu

 

  • po kliknięciu w reklamę klient trafia od razu na stronę z interesującym go produktem, a nie na stronę główną sklepu

 

  • reklama wyświetla się po słowach związanych z tytułem lub opisem produktu

 

  • może pojawić się kilka produktów tego samego sprzedawcy w jednym bloku reklamowym

 

  • brak ograniczeń w ilości reklamowanych produktów

 

  • sprzedawca nie musi jednak reklamować wszystkich swoich produktów. Feed produktowy może zawierać tylko kilka, kilkanaście promocyjnych produktów

 

Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś w panelu swojego sklepu usługi e-commerce możesz to zrobić bezpłatnie, gdy posiadasz sklep na jednym z tych systemów:

 

  • Shoper
  • IAI-Shop
  • RedCart
  • SkyShop
  • Sote Shop
  • Click Shop
  • Shop Gold

 

Niektóre systemy wymagają jednak uruchomienia e-commerce poprzez płatne wtyczki lub usługę. Należą do nich:

 

  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCart
  • VirtueMart
  • WordPress/WooCommerce

 

Każdy sklep internetowy musi posiadać aktualny certyfikat SSL, aby zapewnić swoim klientom możliwość dokonania bezpiecznych zakupów online.

 

Reklamy produktowe nie działają tak jak reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania czyli po słowach kluczowych. W przypadku reklam produktowych należy skonfigurować konto Merchant Center oraz umieścić tam plik zawierający informacje o produktach z oferty. Pomożemy Ci na każdym etapie tworzenia takiego konta lub jeśli chcesz zrobimy to za Ciebie.

 

Poprawne tytuły produktów, opisy oraz inne dane takie jak: rozmiar, kolor czy wielkość będą sprawiały, że reklamy produktowe wyświetlą się na właściwe frazy. Wysokiej jakości zdjęcia będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów i zachęcą ich do zakupu.

 

Dlatego przed przystąpieniem do utworzenia kampanii produktowej sprawdź takie czynniki jak:

 

  • aktualność certyfikatu SSL

 

  • czy produkty, które chcesz reklamować posiadają aktualny, unikalny opis, tytuł oraz dobrej jakości zdjęcie

 

  • dostępność na stronie takich informacji jak: jasne i dobrze widoczne warunki płatności, zasady zwrotów i reklamacji, formy i ceny dostaw

 

  • czy wyskakujące okienka nie zasłaniają produktu lub ceny

 

  • umiejscowienie danych kontaktowych w łatwo dostępnym miejscu

 

Reklamy produktowe to format przyjazny klientom. Przykład?

 

Reklamy produktowe to format przyjazny klientom

 

Przy podobnym koszcie kampanii, reklamy produktowe wygenerowały ponad dwa razy więcej transakcji i przyniosły wyższy dochód dla sklepu online. Reklamy produktowe to nawet dwa razy więcej transakcji przy podobnym nakładzie finansowym na reklamę, a dzięki temu większe przychody dla sklepu online! Zapytaj swojego Opiekuna o propozycję dla Twojej firmy.

 

Nie jesteś jeszcze naszym klientem? Napisz do nas lub zadzwoń – zakładka kontakt

Agnieszka Batory

Specjalista SEM

Masz pytania?

Wymagania dla kampanii produktowych »   W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym,... czytaj więcej

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? » Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? » Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Pozycjonowanie fraz SEO (z ang. Search Engine Optimization) to od lat jedna z popularniejszych metod promocji stron internetowych. Wykorzystuje ona... czytaj więcej
Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących   Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO   Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli... czytaj więcej
Jak pozycjonować bloga? Założenie w sieci własnego bloga to nie tylko sposób na przekazanie światu własnych przemyśleń, ale również pomysł na... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Odbierz voucher na pozycjonowanie
Zamknij okno