Reklamy produktowe dla sklepów online

4 czerwca 2018

Szukając w Internecie interesujących Cię produktów z pewnością trafiłeś na reklamę w postaci zdjęcia i ceny pokazanej bezpośrednio w wyszukiwarce, bez wchodzenia na reklamowaną stronę. To właśnie reklamy produktowe w wyszukiwarce Google. Wyglądają na przykład tak:

 

 

Reklamy produktowe dedykowane są sklepom online, które w swojej ofercie mają produkty zgodne z zasadami reklamowymi Google. Niedozwolone treści to: podróbki produktów, niebezpieczne produkty lub usługi, szokujące treści lub promujące nienawiść, nietolerancję, dyskryminację czy przemoc. Niektóre treści podlegają ograniczeniom, takie jak: treści erotyczne, alkohol, prawa autorskie, hazard i gry, opieka zdrowotna i leki, treści polityczne, usługi finansowe, znaki towarowe.

Jeśli produkty z Twojej oferty nie podlegają powyższym zakazom możesz śmiało reklamować swój sklep w Google!

 

Poznaj zalety reklam produktowych:

 

  • wyróżniający się format reklam pojawiający się nad wynikami wyszukiwania lub z prawej strony. Ważne informacje dotyczące produktu widoczne są od razu
  • po kliknięciu w reklamę klient trafia od razu na stronę z interesującym go produktem, a nie na stronę główną sklepu
  • reklama wyświetla się po słowach związanych z tytułem lub opisem produktu
  • może pojawić się kilka produktów tego samego sprzedawcy w jednym bloku reklamowym
  • brak ograniczeń w ilości reklamowanych produktów
  • sprzedawca nie musi jednak reklamować wszystkich swoich produktów. Feed produktowy może zawierać tylko kilka, kilkanaście promocyjnych produktów

 

Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś w panelu swojego sklepu usługi e-commerce możesz to zrobić bezpłatnie, gdy posiadasz sklep na jednym z tych systemów:

  • Shoper
  • IAI-Shop
  • RedCart
  • SkyShop
  • Sote Shop
  • Click Shop
  • Shop Gold

 

Niektóre systemy wymagają jednak uruchomienia e-commerce poprzez płatne wtyczki lub usługę. Należą do nich:

  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCart
  • VirtueMart
  • WordPress/WooCommerce

 

Każdy sklep internetowy musi posiadać aktualny certyfikat SSL, aby zapewnić swoim klientom możliwość dokonania bezpiecznych zakupów online.

Reklamy produktowe nie działają tak jak reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania czyli po słowach kluczowych. W przypadku reklam produktowych należy skonfigurować konto Merchant Center oraz umieścić tam plik zawierający informacje o produktach z oferty. Pomożemy Ci na każdym etapie tworzenia takiego konta lub jeśli chcesz zrobimy to za Ciebie.

Poprawne tytuły produktów, opisy oraz inne dane takie jak: rozmiar, kolor czy wielkość będą sprawiały, że reklamy produktowe wyświetlą się na właściwe frazy. Wysokiej jakości zdjęcia będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów i zachęcą ich do zakupu.

 

Dlatego przed przystąpieniem do utworzenia kampanii produktowej sprawdź takie czynniki jak:

  • aktualność certyfikatu SSL
  • czy produkty, które chcesz reklamować posiadają aktualny, unikalny opis, tytuł oraz dobrej jakości zdjęcie
  • dostępność na stronie takich informacji jak: jasne i dobrze widoczne warunki płatności, zasady zwrotów i reklamacji, formy i ceny dostaw
  • czy wyskakujące okienka nie zasłaniają produktu lub ceny
  • umiejscowienie danych kontaktowych w łatwo dostępnym miejscu

 

Reklamy produktowe to format przyjazny klientom. Przykład?

 

Przy podobnym koszcie kampanii, reklamy produktowe wygenerowały ponad dwa razy więcej transakcji i przyniosły wyższy dochód dla sklepu online. Reklamy produktowe to nawet dwa razy więcej transakcji przy podobnym nakładzie finansowym na reklamę, a dzięki temu większe przychody dla sklepu online! Zapytaj swojego Opiekuna o propozycję dla Twojej firmy.

 

Nie jesteś jeszcze naszym klientem? Napisz do nas lub zadzwoń – zakładka kontakt

Agnieszka Batory

Specjalista SEM

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Na czym polega prowadzenie kampanii linków sponsorowanych? Wyszukiwarka internetowa jest uniwersalnym narzędziem przeznaczonym do promocji stron, ale prowadzone w jej ramach działania... czytaj więcej
Co dzięki Google AdWords może zyskać twoja firma? Chcesz skuteczniej promować swoje strony internetowe? Teraz możesz zrobić to bez problemu z Google AdWords oraz agencją... czytaj więcej
Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z powodzeniem... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij