Jak sprawdzić, czy został nałożony filtr Google?

4 stycznia 2018

Masz pytania?

Google nakłada ostre kary w postaci filtrów na wszystkie strony internetowe, które łamią jego regulamin. Jak sprawdzić, czy na daną stronę internetową został nałożony filtr i jak można z niego „wyjść”?

Filtr Google to kara nakładana na stronę za nieprzestrzeganie przez nią wytycznych. Skutkuje to najczęściej spadkiem pozycji strony internetowej – zarówno dla kilku, jak i wszystkich fraz z danej strony. Zdarza się, że słowa spadają nawet o 20-30 pozycji lub strona w ogóle nie pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Powody nakładania filtrów Google:

  • nienaturalne linki kierujące do strony internetowej;

  • powielanie treści na stronie internetowej;

  • zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych.

 

Jak sprawdzić, czy filtr został nałożony na stronę?

Często zdarza się, że właściciel strony internetowej nie ma świadomości, że na jego witrynę został nałożony filtr Google. Jak sprawdzić, czy miało to miejsce? Możliwości jest kilka – prezentujemy je poniżej.

Pierwszą z nich jest skorzystanie z Narzędzi Google dla Webmasterów. Pozwalają one sprawdzić, czy na stronę został nałożony filtr ręczny. Informacje na ten temat można sprawdzić w zakładce „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a następnie „Ręczne Działania”. Gdy mamy jednak do czynienia z filtrem nakładanym algorytmicznie, informacje na ten temat nie będą dostępne w tej zakładce. Wówczas warto sprawdzić w Google Analytics, czy pojawiają się spadki w liczbie wizyt strony. Można skorzystać także z innych narzędzi przeznaczonych do analizy pozycji.

Co zrobić, gdy został nałożony filtr Google?

Jeśli na Twoją stronę został nałożony filtr Google, należy podjąć odpowiednie kroki, by jak najszybciej przywrócić ją do normalnego działania. Problemów nastręczają szczególnie nienaturalne linki, których mogą być setki, a nawet tysiące. W takich sytuacjach warto skorzystać z pomocy specjalistycznych agencji prowadzących działania w tym zakresie.

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Google AdWords w sieci reklamowej Google i jej rozbudowana sieć reklamowa to bardzo dobra platforma do prowadzenia działań e-marketingowych. W agencji... czytaj więcej
Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej
Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i niewykorzystany... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno