Lenanto to sklep internetowy z odzieżą damską. Firma specjalizuje się w sukienkach, ale na stronie znajdują się też kategorie z ubraniami sportowymi, koszulami, topami i akcesoriami.
Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w poprawie widoczności strony z wykorzystaniem pozycjonowania. Sklep internetowy klienta nigdy wcześniej nie był optymalizowany pod kątem seo. Nasze zadanie nie polegało więc wyłącznie na wypozycjonowaniu konkretnej liczby fraz w TOP10 i TOP50, ale także na poprawie działania strony i jej rozbudowie. Oczywiście frazy musiały być dobrane tak, aby maksymalizować szansę konwersji (zakupu).
E-commerce z branży odzieżowej mają potężną konkurencję. Małe sklepy internetowe z ubraniami często szybko znikają z rynku, przegrywając w walce z gigantami takimi jak Zalando, Answear, czy też sieciówkami.
Jak podaje raport Klarna z 2022 roku, statystyczny polski konsument mody wydaje na zakupy odzieżowe miesięcznie od 200 do 500 złotych. Największą część budżetu zakupowego przeznacza na buty oraz spodnie i jeansy. Na sukienki, najważniejszy produkt w ofercie naszego klienta, polscy konsumenci przeznaczają zwykle między 16 a 25% budżetu.
Jak widzimy, sytuacja na rynku odzieżowym nie jest łatwa. Klienci co prawda chętnie wpisują w Google frazy takie jak „sukienka”, ale przebicie się z popularnymi frazami do TOP10 czy nawet TOP50 jest dla każdego pozycjonera ekstremalnie trudne.
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w lipcu 2023 roku. Zaczęliśmy od audytu strony internetowej, szczególną uwagę zwracając na techniczną część działania witryny, aby od razu wyeliminować ewentualnie występujące problemy.
W wyniku naszych rekomendacji udało się naprawić błąd odpowiadający za złe indeksowanie strony. Audyt linkowania pozwolił nam wykryć niepożądane odnośniki do sklepu internetowego klienta. Skutecznie unieważniliśmy te linki w Google Search Console.
Po usunięciu tych przeszkód, byliśmy już gotowi zająć się frazami. Na podstawie asortymentu obecnego w sklepie internetowym klienta i po ustaleniu, na pozycjonowaniu jakich produktów klientowi zależy najbardziej, zaproponowaliśmy zestaw fraz, pod którymi rekomendowaliśmy pozycjonowanie sklepu, by przyciągnąć na stronę najbardziej pożądanych użytkowników.
W trakcie doboru fraz pojawiła się potrzeba utworzenia dodatkowych subkategorii w sklepie, co też niezwłocznie uczyniliśmy.
Na etapie optymalizacji pojawiły się nowe treści, wspierające pozycjonowanie na stronie, na promowanych kategoriach i produktach. Przygotowywane przez nas treści są tworzone przez copywritera, a nie generowane z użyciem sztucznej inteligencji, co w dzisiejszych czasach jest coraz rzadziej spotykaną praktyką ;)
Dodatkowo dokonaliśmy modyfikacji szablonu, by poprawić czytelność strony i user experience, które jak wiemy, bezpośrednio przekładają się na wysokość konwersji.
W cztery miesiące udało nam się zwiększyć liczbę fraz w TOP10 o 2000% i w TOP50 o 975%.
Lipiec, początek współpracy:
liczba fraz w top 10: 8
Listopad (a więc po zaledwie 4 miesiącach):
liczba fraz w top 10: 168
Lipiec:
liczba fraz w top 50: 113
Listopad:
liczba fraz w top 50: 1215
Przez 4 miesiące naszej współpracy użytkownicy przeszli do strony klienta z wyników wyszukiwania ponad 40 tys. razy.
Dzięki naszym działaniom przyciągnęliśmy na stronę klienta niemal 2,5 razy więcej nowych użytkowników niż było ich w analogicznym okresie w 2022 roku. Co jednak najważniejsze - nie były to przypadkowe kliknięcia, grupa docelowa została trafnie zdefiniowana. Dzięki temu, jak możecie zobaczyć w tabelce poniżej, udało nam się podwoić liczbę konwersji w sklepie internetowym klienta, zwiększając jego przychody ze sprzedaży o 152%.
Z każdego nowego użytkownika pozyskanego przez pozycjonowanie nasz klient miał średnio ponad 4 razy więcej przychodu niż z każdego nowego użytkownika pozyskanego przez kanał social media.
ROAS (zwrot z inwestycji) SEO wynosi 1500%. Na każdą złotówkę wydaną na pozycjonowanie przypada 15 zł przychodu.
Z klientem współpracujemy nadal. Aktywnie działamy nad poprawą widoczności ustalonych fraz i zwiększeniem ruchu na stronie. Następnym krokiem będzie dalsza rozbudowa zaplecza linkowego.
Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Skontaktuj się z nami.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book