Wzrost przychodów o 152% i ROAS 1500% dzięki SEO. Case study internetowego sklepu odzieżowego Lenanto

5
(26)


O marce Lenanto

Lenanto to sklep internetowy z odzieżą damską. Firma specjalizuje się w sukienkach, ale na stronie znajdują się też kategorie z ubraniami sportowymi, koszulami, topami i akcesoriami.

Cel współpracy - pozycjonowanie fraz 

Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w poprawie widoczności strony z wykorzystaniem pozycjonowania. Sklep internetowy klienta nigdy wcześniej nie był optymalizowany pod kątem seo. Nasze zadanie nie polegało więc wyłącznie na wypozycjonowaniu konkretnej liczby fraz w TOP10 i TOP50, ale także na poprawie działania strony i jej rozbudowie. Oczywiście frazy musiały być dobrane tak, aby maksymalizować szansę konwersji (zakupu).

Sytuacja na rynku klienta

E-commerce z branży odzieżowej mają potężną konkurencję. Małe sklepy internetowe z ubraniami często szybko znikają z rynku, przegrywając w walce z gigantami takimi jak Zalando, Answear, czy też sieciówkami.

Jak podaje raport Klarna z 2022 roku, statystyczny polski konsument mody wydaje na zakupy odzieżowe miesięcznie od 200 do 500 złotych. Największą część budżetu zakupowego przeznacza na buty oraz spodnie i jeansy. Na sukienki, najważniejszy produkt w ofercie naszego klienta, polscy konsumenci przeznaczają zwykle między 16 a 25% budżetu.

Jak widzimy, sytuacja na rynku odzieżowym nie jest łatwa. Klienci co prawda chętnie wpisują w Google frazy takie jak „sukienka”, ale przebicie się z popularnymi frazami do TOP10 czy nawet TOP50 jest dla każdego pozycjonera ekstremalnie trudne.

Start pozycjonowania

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w lipcu 2023 roku. Zaczęliśmy od audytu strony internetowej, szczególną uwagę zwracając na techniczną część działania witryny, aby od razu wyeliminować ewentualnie występujące problemy.

W wyniku naszych rekomendacji udało się naprawić błąd odpowiadający za złe indeksowanie strony. Audyt linkowania pozwolił nam wykryć niepożądane odnośniki do sklepu internetowego klienta. Skutecznie unieważniliśmy te linki w Google Search Console.

Po usunięciu tych przeszkód, byliśmy już gotowi zająć się frazami. Na podstawie asortymentu obecnego w sklepie internetowym klienta i po ustaleniu, na pozycjonowaniu jakich produktów klientowi zależy najbardziej, zaproponowaliśmy zestaw fraz, pod którymi rekomendowaliśmy pozycjonowanie sklepu, by przyciągnąć na stronę najbardziej pożądanych użytkowników.

W trakcie doboru fraz pojawiła się potrzeba utworzenia dodatkowych subkategorii w sklepie, co też niezwłocznie uczyniliśmy.

Na etapie optymalizacji pojawiły się nowe treści,  wspierające pozycjonowanie na stronie, na promowanych kategoriach i produktach. Przygotowywane przez nas treści są tworzone przez copywritera, a nie generowane z użyciem sztucznej inteligencji, co w dzisiejszych czasach jest coraz rzadziej spotykaną praktyką ;)

Dodatkowo dokonaliśmy modyfikacji szablonu, by poprawić czytelność strony i user experience, które jak wiemy, bezpośrednio przekładają się na wysokość konwersji.

Efekty współpracy

W cztery miesiące udało nam się zwiększyć liczbę fraz w TOP10 o 2000% i w TOP50 o 975%.

Lipiec, początek współpracy:

liczba fraz w top 10: 8

Listopad (a więc po zaledwie 4 miesiącach):

liczba fraz w top 10: 168

lenantotop10

Lipiec:

liczba fraz w top 50: 113

Listopad:

liczba fraz w top 50: 1215

lenantotop50

Przez 4 miesiące naszej współpracy użytkownicy przeszli do strony klienta z wyników wyszukiwania ponad 40 tys. razy.

Zrzut ekranu 2023-11-20 o 20.31.23

Dzięki naszym działaniom przyciągnęliśmy na stronę klienta niemal 2,5 razy więcej nowych użytkowników niż było ich w analogicznym okresie w 2022 roku. Co jednak najważniejsze - nie były to przypadkowe kliknięcia, grupa docelowa została trafnie zdefiniowana. Dzięki temu, jak możecie zobaczyć w tabelce poniżej, udało nam się podwoić liczbę konwersji w sklepie internetowym klienta, zwiększając jego przychody ze sprzedaży o 152%.

lenanto-3-nowe

Z każdego nowego użytkownika pozyskanego przez pozycjonowanie nasz klient miał średnio ponad 4 razy więcej przychodu niż z każdego nowego użytkownika pozyskanego przez kanał social media.

ROAS (zwrot z inwestycji) SEO wynosi 1500%. Na każdą złotówkę wydaną na pozycjonowanie przypada 15 zł przychodu.

Podsumowanie

Z klientem współpracujemy nadal. Aktywnie działamy nad poprawą widoczności ustalonych fraz i zwiększeniem ruchu na stronie. Następnym krokiem będzie dalsza rozbudowa zaplecza linkowego.

Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Skontaktuj się z nami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 26


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Bartosz Łukiewicz

Sales Development Representative

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn