Spadający popyt na produkty AGD? Sprawdź, jak przy pomocy kampanii Google Ads podnieśliśmy przychód u naszego klienta

5
(17)


O marce Netsklep

Netsklep to marka prowadząca sklep internetowy i sklep stacjonarny z branży AGD specjalizujący się w sprzedaży produktów outletowych. Produkty sprzedawane przez klienta pochodzą głównie z likwidacji hurtowni, końcówek serii, z wystaw sklepowych i prezentacji.

Zwiększenie sprzedaży, jako cel współpracy 

Klient zgłosił się do nas, ponieważ chciał poprawić widoczność swoich produktów w sieci Google i zwiększyć ich sprzedaż zarówno na stronie, jak i w sklepie stacjonarnym. Naszym celem było osiągnięcie ROASu (stosunku przychodów względem wydatków na reklamę) na poziomie 750%.

Sytuacja na rynku - branża AGD

Rok 2023 dla branży AGD nie jest łatwy. Stan branży na maj 2023 – kiedy rozpoczęliśmy współpracę z klientem – przedstawiał się ponuro. Spadek na rynku AGD obecnie sięga nawet do 14%. Jest to efekt postpandemiczny. Podczas lockdownu tysiące konsumentów decydowało się na duże zakupy sprzętu AGD, zwiększając zapotrzebowanie na produkcję sprzętu, rozregulowując rynek. Duże znaczenie w spadku na rynku AGD ma również inflacja. Z badania PMR wynika, że wydatki na remont i zakup nowych sprzętów z powodu wzrostu cen ogranicza 41% badanych.

W tej sytuacji przekroczenie zakładanego celu kampanii było trudniejsze niż zwykle. Po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy możemy jednak się pochwalić nie tylko osiągnięciem wyznaczonego celu – ale jego znacznym przekroczeniem!

Uruchomienie kampanii Google Ads i efekty współpracy

Przed nami Klient współpracował z kilkoma innymi agencjami w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, ale był niezadowolony z osiągniętych przez nich rezultatów. Z przyczyn od Nas niezależnych nie otrzymaliśmy dostępu do konta Google Ads, które zawierałoby dane historyczne, dlatego konto oraz kampanie zostały stworzone przez nas od nowa.

Po podpisaniu umowy i Kick-off callu – spotkaniu, podczas którego klient miał okazję poznać zespół, a my lepiej jego firmę, przeszliśmy do wykonania audytu strony sklepu internetowego klienta. Zwróciliśmy uwagę m.in. na to:

- czy oferta klienta jest wystarczająco konkurencyjna, aby przyciągnąć klientów

- czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL

- czy na stronie istnieje możliwość przeprowadzenia kompletnego procesu transakcji, nie występują w tym miejscu żadne błędy, przeszkody uniemożliwiające finalizację zakupu

- w jaki sposób witryna przedstawia warunki płatności, dostawy, regulamin, zasady reklamacji produktów

- czy strona jest intuicyjna dla użytkownika (UX)

W  następnym krokach przeanalizowaliśmy wyniki poprzednich kampanii w Google Analytics, aby sprawdzić ich skuteczność oraz ich koszt i zwroty z inwestycji. Wdrożyliśmy e-commerce w Google Analytics 4. W feedzie produktowym skorygowaliśmy produkty, które wymagały poprawy w kwestii atrybutów, tak aby system miał jak najlepsze źródło danych do wyświetlania reklam produktowych.

Po takim przygotowaniu strony, byliśmy gotowi do pracy nad kampanią. Ustaliliśmy cele i wybraliśmy typy kampanii: PLA i Search, które następnie zostały przez nas odpowiednio skonfigurowane i uruchomione. A potem oczywiście na bieżąco optymalizowane.

image (7)

Już w drugim miesiącu trwania współpracy, czyli w czerwcu udało nam się wypracować założony z klientem ROAS na poziomie 772 % dla wszystkich kampanii. W lipcu ROAS wynosił już 1037 %, a we wrześniu - 1275%

Średni ROAS ze wszystkich miesięcy naszej współpracy wyniósł 973,83%, czyli był o 30 % wyższy niż oczekiwany przez klienta.

Nasze reklamy zostały wyświetlone ponad 2 mln razy, wygenerowały ponad 46 tys. wejść na stronę i wygenerowały konwersje o wartości sześciocyfrowej.

Ponieważ klient dysponuje nie tylko sklepem internetowym, ale także stacjonarnym, oprócz kampanii PLA i Search włączyliśmy również kampanię Performance Max Lokalna. Dzięki niej potencjalnym klientom przekazywane były informacje potrzebne do podjęcia decyzji o tym, kiedy i jak odwiedzać sklep stacjonarny. Kampania w analizowanym okresie wygenerowała 431 kliknięć w przycisk „Wyznacz trasę” wskazującą drogę do sklepu stacjonarnego klienta.

Podsumowanie

Odpowiednio zoptymalizowana kampania Google Ads pozwoliła nam wypracować dla klienta konwersje o wartości sześciocyfrowej. 

Z klientem współpracujemy nadal. Cały czas monitorujemy i ulepszamy kampanie, pracując nad dowożeniem jak najlepszych wyników.

Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 17


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn