Netsklep to marka prowadząca sklep internetowy i sklep stacjonarny z branży AGD specjalizujący się w sprzedaży produktów outletowych. Produkty sprzedawane przez klienta pochodzą głównie z likwidacji hurtowni, końcówek serii, z wystaw sklepowych i prezentacji.
Klient zgłosił się do nas, ponieważ chciał poprawić widoczność swoich produktów w sieci Google i zwiększyć ich sprzedaż zarówno na stronie, jak i w sklepie stacjonarnym. Naszym celem było osiągnięcie ROASu (stosunku przychodów względem wydatków na reklamę) na poziomie 750%.
Rok 2023 dla branży AGD nie jest łatwy. Stan branży na maj 2023 – kiedy rozpoczęliśmy współpracę z klientem – przedstawiał się ponuro. Spadek na rynku AGD obecnie sięga nawet do 14%. Jest to efekt postpandemiczny. Podczas lockdownu tysiące konsumentów decydowało się na duże zakupy sprzętu AGD, zwiększając zapotrzebowanie na produkcję sprzętu, rozregulowując rynek. Duże znaczenie w spadku na rynku AGD ma również inflacja. Z badania PMR wynika, że wydatki na remont i zakup nowych sprzętów z powodu wzrostu cen ogranicza 41% badanych.
W tej sytuacji przekroczenie zakładanego celu kampanii było trudniejsze niż zwykle. Po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy możemy jednak się pochwalić nie tylko osiągnięciem wyznaczonego celu – ale jego znacznym przekroczeniem!
Przed nami Klient współpracował z kilkoma innymi agencjami w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads, ale był niezadowolony z osiągniętych przez nich rezultatów. Z przyczyn od Nas niezależnych nie otrzymaliśmy dostępu do konta Google Ads, które zawierałoby dane historyczne, dlatego konto oraz kampanie zostały stworzone przez nas od nowa.
Po podpisaniu umowy i Kick-off callu – spotkaniu, podczas którego klient miał okazję poznać zespół, a my lepiej jego firmę, przeszliśmy do wykonania audytu strony sklepu internetowego klienta. Zwróciliśmy uwagę m.in. na to:
- czy oferta klienta jest wystarczająco konkurencyjna, aby przyciągnąć klientów
- czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL
- czy na stronie istnieje możliwość przeprowadzenia kompletnego procesu transakcji, nie występują w tym miejscu żadne błędy, przeszkody uniemożliwiające finalizację zakupu
- w jaki sposób witryna przedstawia warunki płatności, dostawy, regulamin, zasady reklamacji produktów
- czy strona jest intuicyjna dla użytkownika (UX)
W następnym krokach przeanalizowaliśmy wyniki poprzednich kampanii w Google Analytics, aby sprawdzić ich skuteczność oraz ich koszt i zwroty z inwestycji. Wdrożyliśmy e-commerce w Google Analytics 4. W feedzie produktowym skorygowaliśmy produkty, które wymagały poprawy w kwestii atrybutów, tak aby system miał jak najlepsze źródło danych do wyświetlania reklam produktowych.
Po takim przygotowaniu strony, byliśmy gotowi do pracy nad kampanią. Ustaliliśmy cele i wybraliśmy typy kampanii: PLA i Search, które następnie zostały przez nas odpowiednio skonfigurowane i uruchomione. A potem oczywiście na bieżąco optymalizowane.
Już w drugim miesiącu trwania współpracy, czyli w czerwcu udało nam się wypracować założony z klientem ROAS na poziomie 772 % dla wszystkich kampanii. W lipcu ROAS wynosił już 1037 %, a we wrześniu - 1275%
Średni ROAS ze wszystkich miesięcy naszej współpracy wyniósł 973,83%, czyli był o 30 % wyższy niż oczekiwany przez klienta.
Nasze reklamy zostały wyświetlone ponad 2 mln razy, wygenerowały ponad 46 tys. wejść na stronę i wygenerowały konwersje o wartości sześciocyfrowej.
Ponieważ klient dysponuje nie tylko sklepem internetowym, ale także stacjonarnym, oprócz kampanii PLA i Search włączyliśmy również kampanię Performance Max Lokalna. Dzięki niej potencjalnym klientom przekazywane były informacje potrzebne do podjęcia decyzji o tym, kiedy i jak odwiedzać sklep stacjonarny. Kampania w analizowanym okresie wygenerowała 431 kliknięć w przycisk „Wyznacz trasę” wskazującą drogę do sklepu stacjonarnego klienta.
Odpowiednio zoptymalizowana kampania Google Ads pozwoliła nam wypracować dla klienta konwersje o wartości sześciocyfrowej.
Z klientem współpracujemy nadal. Cały czas monitorujemy i ulepszamy kampanie, pracując nad dowożeniem jak najlepszych wyników.
Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie kampanii Google Ads? Skontaktuj się z nami.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book