Poniższe Case study przedstawia nasze działania podjęte dla agencji pośrednictwa pracy specjalizującej się w pośredniczeniu w zatrudnieniu pracowników z Filipin i innych krajów azjatyckich. Dla Klienta zaprojektowaliśmy, przygotowaliśmy i wdrożyliśmy kampanię Google Ads oraz kampanię w sieci reklamowej Google (GDN).
Nasz klient to agencja pośrednictwa pracy, która specjalizuje się w zatrudnianiu w Europie pracowników z Filipin oraz innych państw azjatyckich.
Firma posiada siedzibę w południowej Polsce oraz – jako jedna z niewielu – oddział na Filipinach współpracujący z ośrodkami szkoleniowymi, miejscowymi uczelniami oraz agencjami rządowymi ds. zatrudnienia. Dzięki temu agencja oferuje wykwalifikowanych pracowników idealnie dobranych pod kątem wymogów konkretnych branż i stanowisk. Agencja pozyskuje pracowników dla wszystkich sektorów (m.in. firm sprzątających, produkcji i magazynów, hutnictwa i metaloplastyki, budownictwa, transportu i logistyki czy gospodarstw rolnych).
Firma zapewnia kompleksowe wsparcie w całym procesie zatrudnienia pracowników z Filipin – od selekcji kandydatów poprzez wsparcie w dopełnieniu procesu wizowego i innych formalności, organizację przylotów do Polski oraz całodobowe pośrednictwo pomiędzy pracodawcą i pracownikiem. Zespół agencji doszkala również azjatycki personel z polskich norm i obowiązków pracowniczych.
Klient zgłosił się do nas, aby zwiększyć liczbę wartościowych konwersji z Internetu. Chodziło o zaprojektowanie kampanii reklamowej, która wygenerowałaby zgłoszenia poprzez formularz kontaktowy oraz połączenia telefoniczne.
Szczegółowo przeanalizowaliśmy ofertę Klienta, sposób jego pracy oraz oczekiwania grupy docelowej i przygotowaliśmy strategię działań, mających na celu poprawę widoczności w Google. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji, uruchomiliśmy m.in. kampanię w sieci wyszukiwania.
Nasze działania rozpoczęliśmy od doboru najlepszych słów kluczowych dopasowanych do branży Klienta i jego oferty. Następnie podzieliliśmy kampanię na odpowiednie grupy reklam. Utworzyliśmy elastyczne reklamy w wyszukiwarce, do których przygotowaliśmy unikalne nagłówki i chwytliwe teksty. Naszym celem było osiągnięcie jak najwyższego współczynnika klikalności.
Dodatkowo do kampanii dodaliśmy rozszerzenia:
To pozwoliło zwiększyć przejrzystość i atrakcyjność przygotowanych reklam. Użytkownicy od razu otrzymali przydatne informacje o firmie, które ułatwiły im podjęcie ostatecznej decyzji dotyczącej kontaktu w celu nawiązania współpracy lub dopytania o szczegóły.
Wszystkie powyższe działania sprawiły, że prezentacja reklam w wynikach wyszukiwania osiągnęła wysoki poziom na tle bezpośredniej konkurencji naszego Klienta.
Aby jeszcze bardziej podnieść poziom konwersji, zarekomendowaliśmy wykorzystanie kampanii reklamowej Google Ads (GDN).
Google Display Network to globalna sieć reklamowa, która pozwala wyświetlać komunikaty w formie tekstowej i graficznej. Dzięki temu stwarza możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców (także w formatach mobilnych). Reklamy GDN są wyświetlane m.in. w serwisie YouTube, na witrynach internetowych czy w popularnej usłudze Gmail. Globalny zasięg i wysoka precyzja targetowania pomaga osiągać duże zainteresowanie przy niższych kosztach kliknięć niż w kampaniach w sieci wyszukiwania.
Kampanie GDN pozwalają wybierać klucze dotarcia do odbiorcy pod kątem celów biznesowych, które chcemy uzyskać:
Udało się nam przekonać Klienta do wypróbowania możliwości Google Display Network pomimo, że taka reklama jest kojarzona głównie z kampaniami wizerunkowymi marki, a nie nastawionymi na leady. Kampanię GDN uruchomiliśmy 17 sierpnia 2022 roku. Przetestowaliśmy przekazy tekstowe i graficzne oraz różne miejsca docelowe wyświetlania reklam. Następnie wykluczyliśmy miejsca, które generowały zbyt wysokie koszty ostateczne oraz nie przekładały się na konwersje. Zoptymalizowaliśmy stawki na poszczególne lokalizacje, urządzenia, demografię oraz dni tygodnia.
Wdrożenie kolejnych działań w ramach kampanii GDN pozwoliło uzyskać wyraźny wzrost konwersji:
Wzrost konwersji w okresach 01.09-30.09.2022 Vs 01.10-31.10.2022:
Ponadto, warto zauważyć, że Koszt konwersji GDN okazał się niższy od konwersji z Kampanii Search o 78%.
Wspólnie z Klientem udało się nam wypracować kompromis. Po wypróbowaniu potencjału kampanii w sieci wyszukiwania okazało się, że dla branży Klienta lepsze wyniki przyniosła reklama GDN przy niższym koszcie prowadzonych prac. Przeprowadzone działania pokazały, że zawsze warto testować różne rozwiązania reklamowe i sprawdzać potencjał dostępnych kampanii pod kątem branży, świadczonych usług i celów, które chce uzyskać konkretna firma.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book