W naszym case study firmy GMP Tech umieściliśmy opis działań, które spowodowały, że witryna posiadająca do niedawna niską widoczność w sieci osiągnęła wzrost liczby kliknięć o prawie 320%, a liczby wyświetleń o prawie 1200%!
Firma GMP Tech zajmuje się sprzedażą produktów służących głównie do wygłuszania pomieszczeń - mat wygłuszających, pianek akustycznych oraz paneli akustycznych i dźwiękoszczelnych. Produkty mają różne grubości, kształty i faktury, co gwarantuje dużą różnorodność.
Jednym z celów firmy GMP Tech jest ułatwienie odbiorcom samodzielnego montażu produktów wygłuszających. GMP Tech stawia na funkcjonalność, estetyczny wygląd i długą żywotność produktów.
Współpracę z firmą GMP Tech rozpoczęliśmy w marcu 2021 roku. Potrzeby klienta oraz możliwość rozplanowania działań na najbliższe miesiące poznaliśmy dzięki audytowi SEO, który został przeprowadzony przez naszych pozycjonerów.
Podczas audytu dowiedzieliśmy się, że:
Dodatkowo w witrynie klienta brakowało treści oraz nie została wykonana optymalizacja pod konkretne frazy z potencjałem.
Klient miał jasno określony cel - zwiększenie ruchu na stronie. Strona, pomimo że czytelna, była słabo widoczna w sieci, co widać na poniższym wykresie.
Źródło: Semstorm
Działania dla GMP Tech rozpoczęliśmy od doboru fraz z dużym potencjałem oraz obiecującym wolumenem ruchu.
Po tym, jak pozycjonerzy wyznaczyli odpowiednie frazy kluczowe, rozpoczęliśmy proces pełnej optymalizacji witryny. Odpowiednie skierowanie dobranych fraz z potencjałem na dedykowane podstrony, pozwoliło nam na sprawną i szybką indeksację, a co za tym idzie - polepszenie wyników i widoczności w wyszukiwarce Google.
Gdy optymalizacja została zakończona, przystąpiliśmy do budowania profilu linków (link building), który odpowiadał wybranej branży. Wprowadziliśmy linki standardowe, które mają pomóc zbudować podstawowy autorytet witryny, czyli katalogi branżowe, ogłoszenia oraz wizytówki NAP. Dodatkowo pozycjonerzy postawili na działania content marketingowe pod postacią merytorycznych artykułów wysokiej jakości publikowanych na właściwych portalach branżowych.
Jednak linkowanie to oczywiście nie wszystko. Równie ważne było dostarczenie nowej treści, np. odpowiednich opisów do kategorii sklepu. Już samo dodanie prawie 30 000 znaków do kategorii pozwoliło znacznie podnieść pozycje wyszukiwań przy bardzo ciekawych frazach.
Oprócz działań na rzecz widoczności ogólnopolskiej rozpoczęliśmy również te na rzecz widoczności lokalnej. W tym celu zoptymalizowany został profil działalności Klienta w Google Moja Firma, a dokładnie pozycjonerzy poprowadzili działania polegające na:
Po 8 miesiącach naszych działań osiągnęliśmy wyniki wyższe niż zakładane.
Przede wszystkim odnotowaliśmy wzrosty w TOP10 i TOP50:
Źródło: Semstorm
Ilość kliknięć oraz wyświetleń również wzrosła!
Źródło: Google Search Console
Łączna liczba kliknięć w okresie 09.08 - 30.11.2020 roku wynosiła 132 kliknięcia
Łączna liczba kliknięć w okresie 09.08 - 30.11.2021 roku wzrosła do 552 kliknięć
Zanotowany wzrost: prawie 320%
Łączna liczba wyświetleń w okresie 09.08 - 30.11.2020 roku wynosiła 2 230 wyświetleń
Łączna liczba wyświetleń w okresie 09.08 - 30.11.2021 roku wzrosła do 28 900 wyświetleń
Zanotowany wzrost: prawie 1200%
W kolejnych etapach rozwoju witryny internetowej podejmiemy poniższe działania:
Poniższy zrzut prezentuje systematyczny wzrost liczby użytkowników na stronie klienta, który, mamy nadzieję, niebawem jeszcze bardziej przyspieszy dzięki w/w działaniom:
Źródło: Google Analytics
Jeśli chcesz aby Twoja firma działała w formule #ZawszeWidoczny - odezwij się do nas
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book