W naszym case study firmy Drewpart znajdziecie opis działań, które doprowadziły do wzrostów fraz w TOP 10 o ponad 1 000% i TOP 50 o ponad 1 500%. Podpowiemy też, jak w ciągu roku doprowadzić do wzrostu liczby użytkowników o prawie 190%.
Firma Drewpart prowadzi działalność w sklepie internetowym, który zajmuje się sprzedażą produktów wykonanych z drewna i sklejki. Głównie znajdziemy tam asortyment kuchenny (również do gastronomii), artykuły gospodarstwa domowego, ozdoby, gadżety reklamowe czy zabawki.
Jakość produktu jest dla firmy najważniejsza, a każdy artykuł pochodzi od doświadczonych i profesjonalnych producentów. Dodatkowo marka zwraca szczególną uwagę na środowisko naturalne i nie sprzedaje produktów z innych materiałów niż ekologiczne drewno.
Współpracę z firmą Drewpart rozpoczęliśmy pod koniec 2018 roku. Audyt SEO pozwolił nam poznać potrzeby klienta i zaplanować działania na najbliższe miesiące.
Dzięki audytowi dowiedzieliśmy się również, czy na stronie internetowej pojawiają się jakieś błędy, które wstrzymują rozwój pozycjonowania. Głównym problemem była znikoma ilość treści, brak bloga oraz linkowania wewnętrznego jak i zewnętrznego. Dodatkowo pojawiły się problemy również w wizytówce Google Moja Firma, ponieważ brakowało w niej podstawowych informacji o firmie.
Najważniejszym celem ustalonym podczas audytu był wzrost liczby użytkowników na stronie www.
Wyniki od października do grudnia 2018 roku:
Źródło: Google Analytics
Równie ważny był wzrost fraz w TOP 10 i TOP 50, który wpływa pozytywnie na wyniki wyszukiwania w Google.
Początkowy poziom zaczęliśmy mierzyć w grudniu i wynosił on:
Źródło: Semstorm
Stworzyliśmy indywidualny plan pozycjonowania sklepu oraz wytyczne, które miały przyczynić się do optymalizacji do obecnej wersji sklepu online. Dodatkowo opracowaliśmy strategię linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego, czyli linkbuildingu.
Nasze działania rozpoczęliśmy od Link Buildingu, czyli od zdobywania wartościowych odnośników do sklepu naszego klienta. Źródła linkowania, które udało nam się pozyskać możemy podzielić na kilka rodzajów.
Przede wszystkim katalogi firm i stron - tutaj dodajemy stronę www do najbardziej wartościowych polskich katalogów firm i stron, Dodatkowo rozpoczęliśmy publikację artykułów na najlepszych branżowych serwisach i forach, których tematyka pokrywa się z tą proponowaną na stronie naszego klienta.
Posiadamy własne wewnętrzne zaplecze tematyczne, które też zostało wykorzystane przy linkowaniu zewnętrznym. Artykuły wraz z linkiem ukazały się dodatkowo na forach dyskusyjnych powiązanych z branżą naszego klienta.
Na stronie internetowej klienta rozpoczęliśmy również linkowanie wewnętrzne.
Kolejnym krokiem było tworzenie wartościowych treści na bloga jak i tych zamieszczanych przy konkretnych produktach w sklepie. Łącznie stworzyliśmy treści posiadające 87 000 znaków wraz ze spacjami. Teksty zostały napisane przez naszych profesjonalnych copywriterów, dzięki czemu przedstawiają markę w roli eksperta i pozwalają na uzyskanie dodatkowych informacji o produktach jak i o firmie.
Rozwiązaniem ostatniego problemu, który pojawił się podczas audytu było zoptymalizowanie wizytówki Google Moja Firma. Najpierw uzupełniliśmy podstawowe brakujące informacje, w tym przypadku: nazwa, adres i numer kontaktowy. Następnie ustawiliśmy kategorie główne, podkategorie, lokalizację firmy i obsługiwany przez nią obszar. Napisaliśmy również dokładny opis firmy i wpisy w wizytówce GMB. Klient nie posiadał Business site, więc niezwłocznie je utworzyliśmy i dodaliśmy wszelkie niezbędne multimedia do wizytówki.
Po pierwszym roku naszych działań i aktywności osiągnęliśmy zadowalające wyniki. Klient zakomunikował nam, że ilość telefonów od klientów jak i zamówień na sklepie online zwiększyła się.
Zacznijmy od porównania ilości użytkowników po roku działalności:
Źródło: Google Analytics
Źródło: Google Analytics
Kolejny rok naszych działań również przyczynił się do wzrostów. Przedstawiamy podsumowanie od 2018 do 2020 roku:
Źródło: Google Analytics
Źródło: Google Analytics
Kolejnym krokiem w początkowych celach był wzrost słów kluczowych w TOP 10 jak i TOP 50. Jak widać na poniższym screenie, w momencie rozpoczęcia naszych działań wyniki od razu zaczęły piąć się w górę.
Obecnie wynoszą:
Źródło: Semstorm
Nasze obecne działania nadal skupiają się na link buildingu, czyli linkowaniu zewnętrznym, ale również na rozbudowie treści.
Kontynuujemy naszą strategię mającą na celu ciągłe wzrosty, zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i rozwijanie widoczności marki.
Na poniższym zrzucie prezentujemy drogę, która trwa od 2018 roku i pokazuje, że dobrze dobrane działania mogą spowodować ciągle wzrosty, a co za tym idzie zadowolenie klienta!
Źródło: Senuto
Jeśli chcesz aby Twoja firma działała w formule #ZawszeWidoczny - odezwij się do nas
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book