Wymagania dla kampanii produktowych

5
(1)


 

W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym, jakie wymagania muszą spełnić sklepy internetowe, by cieszyć się skutecznością takich reklam.

Google Merchant Center

Do uruchomienia kampanii produktowej niezbędna jest integracja sklepu internetowego z usługą Google Merchant Center. Po założeniu konta w GMC należy zweryfikować adres URL strony, który musi zaczynać się od http:// lub https://

Poprzez panel GMC musimy również dodać numer konta AdWords, na którym będziemy prowadzić działania reklamowe. Produkty, które chcemy reklamować są przesyłane do Merchant Center w formie feedu produktowego. Klient może samodzielnie wygenerować go w panelu administracyjnym sklepu i przesłać mailem do nas lub przekazać nam dostęp do strony w celu wygenerowania takiego feedu.

Strona internetowa

Zasady reklamowe Google mówią wprost: "reklamy muszą być przydatne, zróżnicowane, trafne i bezpieczne dla użytkowników" dlatego reklamowana witryna musi spełniać kilka warunków:

  • musi posiadać aktualne dane kontaktowe, w tym numer telefonu i/lub adres e-mail
  • witryna musi przedstawiać jasne i dobrze widoczne warunki płatności. Przetwarzanie płatności, transakcji, zbieranie poufnych i finansowych danych osobowych od użytkownika musi być prowadzone za pośrednictwem bezpiecznego serwera (z protokołem SSL i prawidłowym certyfikatem SSL - https://)
  • użytkownicy kupujący w sklepie online powinni mieć dostęp do zasad zwrotów  i reklamacji, dlatego na stronie muszą się znaleźć poniższe informacje:
    • co powinien zrobić użytkownik,
    • w jakim okresie sklep przyjmuje zwroty produktów,
    • kiedy użytkownik może spodziewać się zwrotu środków,
    • w jakich okolicznościach sklep oferuje możliwość zwrotów produktów i środków
  • na stronie musi się znaleźć kompletny proces transakcji oraz dostawy
  • każdy reklamowany produkt musi znajdować się na oddzielnej podstronie oraz musi zawierać:
    • tytuł
    • opis
    • cenę wraz z walutą
    • dostępność
    • przycisk zakupu
  • na stronie produktu nie mogą pojawiać się wyskakujące okienka zasłaniające produkt lub jego cenę

Z doświadczenia wiemy, że sklepy internetowe przeważnie stosują się do wyżej wymienionych kryteriów ponieważ dbają o to, by użytkownicy mogli z łatwością poruszać się po ich sklepie i dokonywać zakupów online.

Jeśli chcesz byśmy sprawdzili Twój sklep internetowy pod kątem dostosowania do zasad Google, skontaktuj się z nami za pomocą formularza lub poprzez dane z zakładki kontakt.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn