W jaki sposób radca prawny może wykorzystywać działania z zakresu marketingu internetowego?

5
(1)


Dla niektórych branż, możliwości reklamy zostały jednak ograniczone. Wynika to z zasad narzuconych przez reklamodawców lub regulacji prawnych. Kwestie obostrzeń poruszaliśmy już w artykule Zakazany owoc. Czego nie można reklamować w Google Ads?. Ograniczenia prawne w Polsce obejmują m.in. adwokatów i radców prawnych. Kodeks Etyki Radcy Prawnego przewiduje możliwość informowania o wykonywanej działalności, zabrania natomiast bezpośredniego zaproszenia do skorzystania z usług lub zawarcia umowy.

Radca prawny – jakie działania marketingowe można podjąć?

Content Marketing

Fakt ograniczeń nie oznacza, że powinieneś zrezygnować ze swojej wizytówki w sieci, jaką jest strona internetowa. Rozsądnie przygotuj teksty, opierając się na faktach dotyczących Twojej praktyki. Możesz zamieścić informacje o posiadanych stopniach naukowych, preferowanych dziedzinach prawa, kwalifikacjach zawodowych, adresie kancelarii wraz z danymi kontaktowymi, a także cennik usług. Unikaj typowych CTA (Call To Action) np. „Współpracuj ze mną”, „Wybierz najlepszego radcę prawnego”.

Dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga lub aktualności w swojej witrynie. Regularnie dodawane artykuły będą miały pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony. Ponadto, w zawodach prawniczych, kluczowe jest budowanie wizerunku eksperta. Dzięki artykułom, możesz pokazać Internautom, że doskonale znasz się na swojej pracy, śledzisz zmiany w prawie i pomogłeś już w wielu sprawach. Dostosuj treści artykułów do klientów, na których Ci najbardziej zależy.

Nie musisz się ograniczać wyłącznie do artykułów na blogu. Dla celów wizerunkowych publikuj również na portalach tematycznych oraz w pismach branżowych. W ten sposób, możesz dotrzeć do nowych odbiorców, którzy nigdy wcześniej nie odwiedzili Twojego bloga lub utrwalać swoje nazwisko wśród osób, które już Cię znają. Wypowiedzi eksperckie w mediach pomagają budować szacunek i zaufanie.

Profil na LinkedIn

Jest to platforma przeznaczona do celów rekrutacyjnych, ale również nawiązywania kontaktów biznesowych. Możesz ją wykorzystać do udostępniania linków do konkretnych artykułów Twojego autorstwa, bądź publikowania postów wizerunkowych. Jeżeli brakuje Ci czasu na dodawanie aktualnych treści, mimo wszystko uzupełnij dokładnie swój profil.

Profil na Facebooku

Radca prawny jest zawodem zaufania publicznego. Dbaj więc o to, by Twoje konta w mediach społecznościowych wyglądały profesjonalnie. Internauci lubią prześwietlać swoich współpracowników oraz osoby publiczne. Jeżeli chcesz więc wyglądać profesjonalnie w oczach klientów, unikaj publikowania kompromitujących zdjęć lub postów.

Reklama kwestią sporną w środowisku

Wiele kancelarii korzysta z reklamy w Google Ads. Teoretycznie, jeżeli tekst ma charakter informacyjny jak przewiduje Kodeks Etyki, nie powinno być z tym problemu. Środowisko prawnicze ma w tej kwestii podzielone zdanie.

Pozostawiamy tę możliwość do indywidualnego rozważenia po waszej stronie.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn