Zacznijmy od krótkiej notki definicyjnej, dzięki której uporządkujemy podstawowe informacje dotyczące promocji w Google.
Działania skupiające się na poprawieniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Płatne metody (reklamy - Pay per Click) promocji witryny w wyszukiwarkach i innych produktach Google.
Zbiór wszystkich metod marketingu w wyszukiwarkach internetowych, który łączy działania SEO i PPC.
Oczywiście, zarówno oddzielnie prowadzone działania SEO, jak i PPC, przyniosą korzyści Twojej witrynie, ale tylko połączenie tych dwóch metod promocji sprawi, że Twój biznes nabierze prawdziwego rozpędu a Ty wykorzystasz pełen wachlarz możliwości, które oferuje SEM. Zarówno bowiem SEO, jak i reklamy PPC mają swoje zalety i wady, które można wykluczyć poprzez synergię tych działań.
Konkludując ten paragraf - rozważając promocję w wyszukiwarkach internetowych nie powinieneś zadawać sobie pytania, czy wybrać SEO, czy PPC. Najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie połączenie tych taktyk poprawy widoczności witryny w Google i skorzystania z efektu synergii.
Jak wspomnieliśmy powyżej, synergia SEO oraz Google Ads minimalizuje lub nawet wyklucza wady odseparowanego wykorzystywania jednej z tych metod. Oprócz tego, połączenie zabiegów zwiększających organiczną i płatną widoczność witryny w wynikach wyszukiwania przynosi wymierne korzyści, których próżno szukać skupiając się wyłącznie na jednej z tych metod. Przyjrzyjmy się zaletom synergii działań optymalizacyjnych i reklam Google Ads.
Twoja witryna wskoczyła na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę? Gratulacje! A co powiesz na to, aby link sponsorowany do niej zajął miejsce pod lub nad organicznymi wynikami, w których już się ona znajduje? Brzmi absurdalnie, ale pamiętaj, że to 2x większa ekspozycja Twojej oferty i strony internetowej, a przy okazji mniej miejsca na reklamę Twojej konkurencji. Im więcej Ciebie tym mniej… konkurencji :)
O sensie reklam PPC w przypadku chęci szybkiego sprowadzenia ruchu na stronę, gdy Twoje działania SEO dopiero raczkują, wspominać chyba nie trzeba. Co więcej - zauważ, że linki sponsorowane Google coraz bardziej “zlewają się” z wynikami organicznymi, przez co użytkownikowi coraz ciężej odróżnić reklamę od naturalnych wyników wyszukiwania.
Warto zauważyć również, że użytkownicy, którzy widzą reklamę danej witryny oraz wyświetlana jest im ona w wynikach organicznych, chętniej klikają w odnośniki do niej, niż ci, których reklamy próżno szukać na danej stronie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Przeznaczyłeś na reklamę Google Ads spory kapitał i zoptymalizowałeś kampanię tak, aby zawsze wyświetlać swoje reklamy w najlepiej konwertujących miejscach. Świetnie! A pomyślałeś o użytkownikach AdBlocka? To popularne narzędzie ma się w Polsce doskonale i “zwalcza” ok. 50% reklam pojawiających się w internecie. Bez organicznych prób dotarcia do potencjalnego klienta tracisz prawie połowę rynku… Brzmi brutalnie, ale to kolejny dowód na to, że działania PPC powinny iść w parze ze skutecznym SEO.
Ad Rank to współczynnik określający m.in. jakość reklamy, strony docelowej oraz ich adekwatność w stosunku do zapytań użytkownika. Im jest on wyższy, tym mniej zapłacisz gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Jeżeli Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, to będzie ona również pozytywnie odbierana przez algorytm ustalający Ad Rank reklamy Googe Ads. Wykorzystując synergię SEO i PPC pieczesz 2 pieczenie na jednym ogniu!
Wyobraź sobie, że użytkownik szuka usług lub produktów związanych z Twoją działalnością. Kliknął w wynik organiczny odsyłający do Twojej witryny, ale akurat poczuł zapach przypalającego się garnka, w którym podgrzewał zupę i porzucił Twoją stronę. Koniec. Prawdopodobnie już do niego nie dotrzesz, a całkiem możliwe, że trafi on na stronę Twojej konkurencji. Wyjściem z tej sytuacji jest wykorzystanie reklam remarketingowych Google, dzięki którym oferta Twojej firmy będzie “śledzić” użytkownika wstępnie zainteresowanego Twoimi usługami lub produktami. To kolejny dowód na sensowność łączenia SEO i Google Ads.
Dzięki działaniom PPC i analizie ich skuteczności jesteś w stanie stwierdzić, co najlepiej działa na odbiorców Twoich przekazów. Wiedzę tę możesz wykorzystać podczas tworzenia tekstów SEO - doboru słów kluczowych, CTA, narracji wypowiedzi. Wszystko to może sprawić, że Twoje zabiegi content marketingowe będą lepiej odbierane przez użytkowników, a w konsekwencji - przez Google.
Jak już widzisz, synergia działań SEO i PPC może przynieść Twoim działaniom marketingowym wiele korzyści. Nie warto opierać się na jednej z tych metod promocji, ponieważ wykorzystując pełen wachlarz możliwości SEM, rozwój sprzedaży Twoich usług lub produktów wzrośnie nieporównywalnie bardziej dynamicznie. Jeżeli szukasz agencji, która efektywnie przeprowadzi kampanię SEO oraz PPC dla Twojego biznesu, to oczywiście zapraszamy do kontaktu tutaj! :)
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book