Synergia SEO i PPC = sukces w SEM!

5
(1)


SEO i Google Ads - czy naprawdę powinieneś wybierać?

Zacznijmy od krótkiej notki definicyjnej, dzięki której uporządkujemy podstawowe informacje dotyczące promocji w Google.

Działania skupiające się na poprawieniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Płatne metody (reklamy - Pay per Click) promocji witryny w wyszukiwarkach i innych produktach Google.

  • SEM

Zbiór wszystkich metod marketingu w wyszukiwarkach internetowych, który łączy działania SEO i PPC. 

Oczywiście, zarówno oddzielnie prowadzone działania SEO, jak i PPC, przyniosą korzyści Twojej witrynie, ale tylko połączenie tych dwóch metod promocji sprawi, że Twój biznes nabierze prawdziwego rozpędu a Ty wykorzystasz pełen wachlarz możliwości, które oferuje SEM. Zarówno bowiem SEO, jak i reklamy PPC mają swoje zalety i wady, które można wykluczyć poprzez synergię tych działań.

Konkludując ten paragraf - rozważając promocję w wyszukiwarkach internetowych nie powinieneś zadawać sobie pytania, czy wybrać SEO, czy PPC. Najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie połączenie tych taktyk poprawy widoczności witryny w Google i skorzystania z efektu synergii.

Zalety wykorzystywania synergii SEO i reklam PPC

Jak wspomnieliśmy powyżej, synergia SEO oraz Google Ads minimalizuje lub nawet wyklucza wady odseparowanego wykorzystywania jednej z tych metod. Oprócz tego, połączenie zabiegów zwiększających organiczną i płatną widoczność witryny w wynikach wyszukiwania przynosi wymierne korzyści, których próżno szukać skupiając się wyłącznie na jednej z tych metod. Przyjrzyjmy się zaletom synergii działań optymalizacyjnych i reklam Google Ads.

  • Większa widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google

Twoja witryna wskoczyła na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę? Gratulacje! A co powiesz na to, aby link sponsorowany do niej zajął miejsce pod lub nad organicznymi wynikami, w których już się ona znajduje? Brzmi absurdalnie, ale pamiętaj, że to 2x większa ekspozycja Twojej oferty i strony internetowej, a przy okazji mniej miejsca na reklamę Twojej konkurencji. Im więcej Ciebie tym mniej… konkurencji :)

O sensie reklam PPC w przypadku chęci szybkiego sprowadzenia ruchu na stronę, gdy Twoje działania SEO dopiero raczkują, wspominać chyba nie trzeba. Co więcej - zauważ, że linki sponsorowane Google coraz bardziej “zlewają się” z wynikami organicznymi, przez co użytkownikowi coraz ciężej odróżnić reklamę od naturalnych wyników wyszukiwania.

Warto zauważyć również, że użytkownicy, którzy widzą reklamę danej witryny oraz wyświetlana jest im ona w wynikach organicznych, chętniej klikają w odnośniki do niej, niż ci, których reklamy próżno szukać na danej stronie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

  • AdBlock już Ci nie straszny

Przeznaczyłeś na reklamę Google Ads spory kapitał i zoptymalizowałeś kampanię tak, aby zawsze wyświetlać swoje reklamy w najlepiej konwertujących miejscach. Świetnie! A pomyślałeś o użytkownikach AdBlocka? To popularne narzędzie ma się w Polsce doskonale i “zwalcza” ok. 50% reklam pojawiających się w internecie. Bez organicznych prób dotarcia do potencjalnego klienta tracisz prawie połowę rynku… Brzmi brutalnie, ale to kolejny dowód na to, że działania PPC powinny iść w parze ze skutecznym SEO.

  • Strona zoptymalizowana pod SEO pozytywnie wpływa na Ad Rank reklam PPC

Ad Rank to współczynnik określający m.in. jakość reklamy, strony docelowej oraz ich adekwatność w stosunku do zapytań użytkownika. Im jest on wyższy, tym mniej zapłacisz gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Jeżeli Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, to będzie ona również pozytywnie odbierana przez algorytm ustalający Ad Rank reklamy Googe Ads. Wykorzystując synergię SEO i PPC pieczesz 2 pieczenie na jednym ogniu!

  • Potencjał remarketingu

Wyobraź sobie, że użytkownik szuka usług lub produktów związanych z Twoją działalnością. Kliknął w wynik organiczny odsyłający do Twojej witryny, ale akurat poczuł zapach przypalającego się garnka, w którym podgrzewał zupę i porzucił Twoją stronę. Koniec. Prawdopodobnie już do niego nie dotrzesz, a całkiem możliwe, że trafi on na stronę Twojej konkurencji. Wyjściem z tej sytuacji jest wykorzystanie reklam remarketingowych Google, dzięki którym oferta Twojej firmy będzie “śledzić” użytkownika wstępnie zainteresowanego Twoimi usługami lub produktami. To kolejny dowód na sensowność łączenia SEO i Google Ads.

  • Optymalizacja słów kluczowych i formy przekazu

Dzięki działaniom PPC i analizie ich skuteczności jesteś w stanie stwierdzić, co najlepiej działa na odbiorców Twoich przekazów. Wiedzę tę możesz wykorzystać podczas tworzenia tekstów SEO - doboru słów kluczowych, CTA, narracji wypowiedzi. Wszystko to może sprawić, że Twoje zabiegi content marketingowe będą lepiej odbierane przez użytkowników, a w konsekwencji - przez Google.

SEO i reklamy PPC - kompani w służbie efektywnego SEM

Jak już widzisz, synergia działań SEO i PPC może przynieść Twoim działaniom marketingowym wiele korzyści. Nie warto opierać się na jednej z tych metod promocji, ponieważ wykorzystując pełen wachlarz możliwości SEM, rozwój sprzedaży Twoich usług lub produktów wzrośnie nieporównywalnie bardziej dynamicznie. Jeżeli szukasz agencji, która efektywnie przeprowadzi kampanię SEO oraz PPC dla Twojego biznesu, to oczywiście zapraszamy do kontaktu tutaj! :)

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.