Reklamy produktowe dla sklepów online

Masz pytania?
Szukając w Internecie interesujących Cię produktów z pewnością trafiłeś na reklamę w postaci zdjęcia i ceny pokazanej bezpośrednio w wyszukiwarce, bez wchodzenia na reklamowaną stronę. To właśnie reklamy produktowe w wyszukiwarce Google. Wyglądają na przykład tak:
Reklamy produktowe dedykowane są sklepom online, które w swojej ofercie mają produkty zgodne z zasadami reklamowymi Google. Niedozwolone treści to: podróbki produktów, niebezpieczne produkty lub usługi, szokujące treści lub promujące nienawiść, nietolerancję, dyskryminację czy przemoc. Niektóre treści podlegają ograniczeniom, takie jak: treści erotyczne, alkohol, prawa autorskie, hazard i gry, opieka zdrowotna i leki, treści polityczne, usługi finansowe, znaki towarowe.
Jeśli produkty z Twojej oferty nie podlegają powyższym zakazom możesz śmiało reklamować swój sklep w Google!
Poznaj zalety reklam produktowych:
- wyróżniający się format reklam pojawiający się nad wynikami wyszukiwania lub z prawej strony. Ważne informacje dotyczące produktu widoczne są od razu
- po kliknięciu w reklamę klient trafia od razu na stronę z interesującym go produktem, a nie na stronę główną sklepu
- reklama wyświetla się po słowach związanych z tytułem lub opisem produktu
- może pojawić się kilka produktów tego samego sprzedawcy w jednym bloku reklamowym
- brak ograniczeń w ilości reklamowanych produktów
- sprzedawca nie musi jednak reklamować wszystkich swoich produktów. Feed produktowy może zawierać tylko kilka, kilkanaście promocyjnych produktów
Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś w panelu swojego sklepu usługi e-commerce możesz to zrobić bezpłatnie, gdy posiadasz sklep na jednym z tych systemów:
- Shoper
- IAI-Shop
- RedCart
- SkyShop
- Sote Shop
- Click Shop
- Shop Gold
Niektóre systemy wymagają jednak uruchomienia e-commerce poprzez płatne wtyczki lub usługę. Należą do nich:
- PrestaShop
- Magento
- OpenCart
- VirtueMart
- WordPress/WooCommerce
Każdy sklep internetowy musi posiadać aktualny certyfikat SSL, aby zapewnić swoim klientom możliwość dokonania bezpiecznych zakupów online.
Reklamy produktowe nie działają tak jak reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania czyli po słowach kluczowych. W przypadku reklam produktowych należy skonfigurować konto Merchant Center oraz umieścić tam plik zawierający informacje o produktach z oferty. Pomożemy Ci na każdym etapie tworzenia takiego konta lub jeśli chcesz zrobimy to za Ciebie.
Poprawne tytuły produktów, opisy oraz inne dane takie jak: rozmiar, kolor czy wielkość będą sprawiały, że reklamy produktowe wyświetlą się na właściwe frazy. Wysokiej jakości zdjęcia będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów i zachęcą ich do zakupu.
Dlatego przed przystąpieniem do utworzenia kampanii produktowej sprawdź takie czynniki jak:
- aktualność certyfikatu SSL
- czy produkty, które chcesz reklamować posiadają aktualny, unikalny opis, tytuł oraz dobrej jakości zdjęcie
- dostępność na stronie takich informacji jak: jasne i dobrze widoczne warunki płatności, zasady zwrotów i reklamacji, formy i ceny dostaw
- czy wyskakujące okienka nie zasłaniają produktu lub ceny
- umiejscowienie danych kontaktowych w łatwo dostępnym miejscu
Reklamy produktowe to format przyjazny klientom. Przykład?
Przy podobnym koszcie kampanii, reklamy produktowe wygenerowały ponad dwa razy więcej transakcji i przyniosły wyższy dochód dla sklepu online. Reklamy produktowe to nawet dwa razy więcej transakcji przy podobnym nakładzie finansowym na reklamę, a dzięki temu większe przychody dla sklepu online! Zapytaj swojego Opiekuna o propozycję dla Twojej firmy.
Nie jesteś jeszcze naszym klientem? Napisz do nas lub zadzwoń – zakładka kontakt
Agnieszka Batory
Specjalista SEM
Masz pytania?






Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?



Nasze certyfikaty




