Pozycjonowanie sklepów internetowych nie różni się zbytnio od działań, jakie podejmowane są na “zwykłych stronach”. Są jednak elementy, które w całym procesie optymalizacyjnym powinny bezwzględnie zostać zaimplementowane w sklepie.
Ponadto należy zastanowić się nad opcjami zewnętrznymi, które mogą wpłynąć na poprawę pozycji, jak i zwiększenie ruchu na stronę, czyli wysokiej jakości link building, Content Marketing, a także wykorzystanie Social Media. E-commerce na stałe zadomowił się w Google i z tego miejsca pozyskuje większą część ruchu, co przekłada się na większe zyski.
Przy sklepach online kompleksowa optymalizacja strony ma niebagatelne znaczenie. Dzięki dobrze przemyślanej optymalizacji Twój sklep naprawdę może skutecznie rywalizować z silną konkurencją. Profesjonalna optymalizacja (pamiętaj, że działania SEO są ciągłe, muszą być doglądane i ciągle udoskonalane) powoduje, że zainwestowane pieniądze będą się zwracać w sposób systematyczny i stały.
Oprócz tego, że sklep musi być funkcjonalny, czyli np. ścieżka zakupowa nie może posiadać żadnych błędów, dane kontaktowe powinny być wyeksponowane (jak i wiele innych elementów), to istnieje kilka podstawowych, wręcz fundamentalnych, działań, które powinny zostać wdrożone:
On-site (działania podejmowane na stronie)
Off-site (działania podejmowane poza stroną)
Każdy z powyższych elementów (zarówno on-site, jak i off-site) jest konkretnym miernikiem wartości strony. Zastosowanie jednego, z pominięciem innych, przyniesie albo minimalny efekt, lub też wręcz żadnego. Ocena strony dokonywana przez Google jest właśnie wypadkową bardzo wielu czynników, często wydawałoby się mało znaczących, jednak w połączeniu z innymi, bardzo skutecznymi.
[otw_shortcode_button href="https://internetica.pl/kontakt/" size="large" bgcolor="#e20a16" icon_type="general foundicon-phone" icon_position="left" shape="square"]Skontaktuj się[/otw_shortcode_button]
a my powiemy Ci jaka strategia będzie dla Ciebie najlepsza i w jaki sposób osiągniemy Twój cel
Niezależnie w jakiej branży działa Twój sklep, konkurencja zawsze była, jest i będzie. Każdy z tych sklepów prowadzi działania promocyjne – mniej lub bardziej intensywnie, ale działa w kierunku pozyskania jak największego ruchu na stronę i zwiększenia konwersji.
Zwiększanie wartości rankingowej Twojego sklepu jest działaniem ciągłym i rozciągniętym w czasie. I tylko wykorzystanie oraz połączenie wielu elementów spowoduje, że Twoja strona zacznie być lepiej postrzegana i doceniania przez Google. Żadne działania jednak nie przyniosą spektakularnego efektu od razu, “minutę” po ich wdrożeniu.
Nawet Google potrzebuje czasu na zbadanie, zaindeksowanie i zweryfikowanie wszystkich zmian, jakich dokonaliśmy na stronie oraz wszystkich działań, które podjęliśmy na zewnątrz (link building, content marketing, działania w Social Media). Dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych to całościowe i rozbudowane działania prowadzone przez cały czas dzięki czemu Google otrzymuje regularnie wartościowe dane do indeksowania.
Właśnie dlatego tak bardzo ważna jest ciągłość i kompleksowość działań – po to aby cały czas dostarczać Google argumentów, że to właśnie Twoja strona, a nie konkurencja, zasługuje na o wiele lepsze pozycje. I dlatego jest to maraton, a nie sprint, gdyż tylko cierpliwe i konsekwentne działania zaprocentują wysokimi pozycjami, zwiększonym ruchem na stronę i konwersją, a w konsekwencji większą sprzedażą.
Pozycjonowanie sklepu online z wykorzystaniem kilku ogólnych fraz kluczowych nigdy nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów. Dopiero pozycjonowanie szerokie, czyli właśnie long tail, wykorzystujące rozbudowane i stricte sprzedażowe frazy przyniesie efekt w postaci zwiększonej sprzedaży. Oczywiście długi ogon można swobodnie wykorzystywać nie tylko przy sklepach internetowych, ale także przy innych stronach, które na przykład oferują szeroki zakres różnych usług.
Kolejnym pozytywnym aspektem wykorzystania długiego ogona jest to, że optymalizacja sklepu będzie o wiele szersza i kompleksowa. Poprzez długi ogon będziesz mógł skutecznie wyeksponować zarówno kategorie, podkategorie, jak i konkretne produkty lub grupy produktów, na których najbardziej Ci zależy.
Pozycjonowanie szerokie sklepu internetowego to taka kula śnieżna – im więcej przestrzeni na stronie zostanie zagospodarowana, tym większe możliwości indeksowania będą miały roboty Google i więcej podstron będzie dopasowanych pod kątem wytycznych Google. A im więcej indeksowanej zawartości, tym więcej fraz będzie pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Stwarzając idealne warunki dla robotów Google sprawiamy, że cała strona będzie pracować, co może przynieść tylko i wyłącznie pozytywne efekty.
Każdy sklep internetowy opiera się na jakimś silniku (CMS-ie), jednak nie każdy zagwarantuje nam, że ostatecznie będzie zgodny z wytycznymi Google. Jakie więc elementy powinien posiadać odpowiedni sklepowy CMS?
[otw_shortcode_button href="https://internetica.pl/kontakt/" size="large" bgcolor="#e20a16" icon_type="general foundicon-phone" icon_position="left" shape="square"]Skontaktuj się z nami[/otw_shortcode_button]
Wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji SEO sklepów internetowych opartych na różnych platformach e-commerce powoduje, że niezależnie od typu sklepu osiągamy konkretne efekty na kilku płaszczyznach:
Posiadamy doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów opartych na platformach: PrestaShop, Shoper, Sote, IAI Shop, Woocommerce, Redcart, Shoplo, Sky-Shop, ShopGold i wielu innych typów sklepów, w tym także najróżniejszych wersji autorskich.
W pakiecie usług obejmujących pozycjonowanie sklepów internetowych gwarantujemy szereg działań i korzyści dzięki którym Twój sklep zacznie osiągać wysoki poziom sprzedaży. W ramach pozycjonowania prowadzone są następujące działania:
Skuteczność - wzrost liczby kliknięć i wyświetleń
Źródło: Google Search Console
Wzrost liczby fraz w TOP 10
Źródło: Senuto
Wzrost liczby fraz w TOP 50
Źródło: Senuto
Wzrost liczby użytkowników
Źródło: Google Analytics
Pozycjonowanie sklepów internetowych w naszym wykonaniu to nie tylko wysokie pozycje na poszczególne frazy ale przede wszystkim wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania na wiele fraz kluczowych oraz wzrost liczby odwiedzin i sprzedaży.
[otw_shortcode_button href="https://internetica.pl/kontakt/" size="large" bgcolor="#e20a16" icon_type="general foundicon-phone" icon_position="left" shape="square"]Skontaktuj się[/otw_shortcode_button]
[yasr_visitor_votes size="large"]