Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych. Pozwalają one przyciągnąć nowych Klientów i podnosić zyski zlecających je firm. W tym kontekście często mozna spotkać się z terminem „kampanie SEM”. Cco on oznacza?
SEM – co to jest?
SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Tym terminem określa się ogół różnego rodzaju działań promocyjnych, do których zalicza się:
kampanie linków sponsorowanych – głównie reklama Google Ads, które określane są także jako PPC, czyli reklamy Pay Per Click – płatne za kliknięcie
SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron www
Celem SEM jest nadanie danej stronie optymalnej pozycji w wynikach wyszukiwania – zarówno tych naturalnych (służą do tego narzędzia SEO), jak i płatnych (czyli AdWords). Prowadzenie działań w zakresie SEM bazuje na słowach kluczowych, wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki.
Warto pamiętać, że w przypadku kampanii SEO efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach i wymagają stałego prowadzenia - tak by adres strony stopniowo wspinał się na wyższe pozycje. Natomiast przy zastosowaniu rozwiązań PPC, czyli AdWords, reklama będzie widoczna od razu.
Jak prowadzić kampanie SEM?
Jeżeli interesują cię kampanie SEM, możesz prowadzić te działania samodzielnie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tym obszarze, lepiej zdaj się na pomoc specjalistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe i profesjonalne wsparcie.
Do rozpoczęcia kampanii SEM potrzebne jest wykonanie audytu strony oraz przeprowadzenie kilku innych analiz. Zarówno samą stronę jak i dalsze działania e-marketingowe dopasowuje się następnie do oczekiwań grupy docelowej oraz założeń biznesowych właściciela strony czy sklepu. Dopiero na tej podstawie prowadzi się dalsze działania, które polegają na dobraniu słów kluczowych, rozpoczęciu kampanii i jej korygowaniu, czyli wprowadzaniu potrzebnych zmian, jak również na raportowaniu wyników.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Partnership Manager
Sales Development Representative
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.