Czym są kampanie SEM?

5
(1)


Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych. Pozwalają one przyciągnąć nowych Klientów i podnosić zyski zlecających je firm. W tym kontekście często mozna spotkać się z terminem „kampanie SEM”. Cco on oznacza?

SEM – co to jest?

SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Tym terminem określa się ogół różnego rodzaju działań promocyjnych, do których zalicza się:

  • kampanie linków sponsorowanych – głównie reklama Google Ads, które określane są także jako PPC, czyli reklamy Pay Per Click – płatne za kliknięcie

  • SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron www

Celem SEM jest nadanie danej stronie optymalnej pozycji w wynikach wyszukiwania – zarówno tych naturalnych (służą do tego narzędzia SEO), jak i płatnych (czyli AdWords). Prowadzenie działań w zakresie SEM bazuje na słowach kluczowych, wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że w przypadku kampanii SEO efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach i wymagają stałego prowadzenia - tak by adres strony stopniowo wspinał się na wyższe pozycje. Natomiast przy zastosowaniu rozwiązań PPC, czyli AdWords, reklama będzie widoczna od razu.

Jak prowadzić kampanie SEM?

Jeżeli interesują cię kampanie SEM, możesz prowadzić te działania samodzielnie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tym obszarze, lepiej zdaj się na pomoc specjalistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe i profesjonalne wsparcie.

Do rozpoczęcia kampanii SEM potrzebne jest wykonanie audytu strony oraz przeprowadzenie kilku innych analiz. Zarówno samą stronę jak i dalsze działania e-marketingowe dopasowuje się następnie do oczekiwań grupy docelowej oraz założeń biznesowych właściciela strony czy sklepu. Dopiero na tej podstawie prowadzi się dalsze działania, które polegają na dobraniu słów kluczowych, rozpoczęciu kampanii i jej korygowaniu, czyli wprowadzaniu potrzebnych zmian, jak również na raportowaniu wyników.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn