Czym jest Marketing Miejsc?
O marketingu miejsc - na szczęście - mówi się w Polsce co raz więcej. Skuteczna promocja miasta czy regionu ma wpływ na zwiększenie ruchu turystycznego, ale również na rozwój lokalnej przedsiębiorczości i napływ inwestorów. W 2017 r. na działania reklamowe samorządy wydały blisko 719 mln zł. Poznaj przykłady udanych kampanii i sposoby promocji polskich miast.

Masz pytania?
Po co promować miejsca?
Miasta prześcigają się w pomysłach na promocję. Wynika to z korzyści, które przynosi dobry marketing, a mianowicie:
- Przychody z turystyki
- Rozwój gospodarczy miasta/regionu
- Nowe miejsca pracy
- Zadowolenie mieszkańców miasta
- Wzrost wpływów do budżetu
Co jest kluczem do sukcesu kampanii?
Mądra i przemyślana strategia. Tak jak w przypadku firmy, działania marketingowe powinny być zaplanowane i prowadzić do założonego celu. Wartym podkreślenia jest fakt, że polskie miasta nie ograniczają się już tylko do billboardów na lotniskach, a kampanie przeprowadzane są wielokanałowo. Co raz popularniejsze stają się m.in.:
- Współpraca z influencerami – samorządy wykorzystują siłę perswazji blogerów i vlogerów, poruszających tematykę podróżniczą. Zapraszają daną osobę na weekend bądź urlop i przedstawiają największe atrakcje. Ze względu na zaufanie jakim cieszą się takie osoby, recenzja na popularnym blogu i dobre zdjęcia w Social Media, mogą okazać się zdecydowanie skuteczniejsze niż standardowa reklama, np. w radio.
- Spoty reklamowe – siły przekazu wideo nie zastąpi nam żaden przewodnik. Rozwój branży daje możliwość tworzenia niesamowitych produkcji, które wzbudzają emocje i zachęcają do przyjazdu. Spot reklamowy posiada już właściwie każde większe polskie miasto. W sieci znajdziecie również filmy realizowane z pomocą drona, które malowniczo ukazują przekrój krajobrazu całej Polski.
- Organizacja wydarzeń – świetna opcja na zachęcenie do odwiedzenia miasta. W zależności od tego, jak miejsce chce być postrzegane i na jakiej grupie odbiorców zależy mu najbardziej, eventy mogą przyjąć różną tematykę, np. kongresy biznesowe z udziałem przedsiębiorców z całego świata, koncerty słynnych wykonawców, festiwale, zloty fanów itp.
- City placement – pośrednia forma reklamy, ale również skuteczna. Polega na pokazywaniu miasta np. produkcjach filmowych. Któż dziś nie kojarzy Sandomierza z kryminalnymi zagadkami z serialu „Ojciec Mateusz”. Przykłady można mnożyć – co raz więcej produkcji nagrywa się miedzy innymi w Lublinie i Wrocławiu.
Przykłady ciekawych kampanii zrealizowanych w ostatnich latach
➢Kampania „Tajemniczy Dolny Śląsk”
Spoty reklamowe, ukazujące turystyczne oblicze regionu wyświetlono w kinach i telewizji internetowej. Prócz filmów, pojawiła się reklama outdoorowa – billboardy i frontlihgty (w 20 miastach). Całość spinało hasło „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Kampania została bardzo dobrze przyjęta i zapewne na długo ją zapamiętamy.
➢Kampania Jubileuszu 700-lecia Miasta Lublin
Bardzo szeroka kampania, o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Obejmowała szereg wydarzeń realizowanych w przeciągu całego roku. Na tę okazję stworzono dedykowaną, spójną identyfikację wizualną, która sygnalizowała, iż miasto świętuje wielki jubileusz, a dany event jest częścią obchodów.
Zrealizowano kampanię w mediach RASP Polska Axel Springer, w magazynach Newsweek, Forbes i Fakt oraz na portalu Onet. Powstał multimedialny serwis www.700.lublin.eu, promowany w mediach społecznościowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych.
Miasto wsparło również produkcję filmu pt. Volta, w reżyserii Juliusza Machulskiego. Akcja filmu rozgrywała się na ulicach Lublina i bezpośrednio eksponowała obchody jubileuszu 700-lecia miasta.
Ponadto, wykorzystano kampanię outdoorową w postaci billboardów, plakatów, gadżetów i ulotek. Działania zaowocowały rekordową frekwencją w trakcie największych wydarzeń (tylko w Samych Urodzinach Miasta wzięło udział 200 tys. osób) oraz nominacją do Wydarzenia Roku 2017 MocArty RMF Classic.
Masz pytania?



Czym są i jak je wykorzystać? » Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc... czytaj więcej

jak bezpiecznie pozyskiwać odnośniki? » Linkowanie w procesie pozycjonowania to istotny kroki praktycznie od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google. Przez... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?



Nasze certyfikaty




