Case Study Firmy GMP Tech

5 stycznia 2022
gmptech

Masz pytania?

W naszym case study firmy GMP Tech umieściliśmy opis działań, które spowodowały, że witryna posiadająca do niedawna niską widoczność w sieci osiągnęła wzrost liczby kliknięć o prawie 320%, a liczby wyświetleń o prawie 1200%!

Kilka słów o marce

Firma GMP Tech zajmuje się sprzedażą produktów służących głównie do wygłuszania pomieszczeń – mat wygłuszających, pianek akustycznych oraz paneli akustycznych i dźwiękoszczelnych.

Produkty mają różne grubości, kształty i faktury, co gwarantuje dużą różnorodność. 

 

Jednym z celów firmy GMP Tech jest ułatwienie odbiorcom samodzielnego montażu produktów wygłuszających. GMP Tech stawia na funkcjonalność, estetyczny wygląd i długą żywotność produktów.

Analiza sytuacji początkowej

Współpracę z firmą GMP Tech rozpoczęliśmy w marcu 2021 roku. Potrzeby klienta oraz możliwość rozplanowania działań na najbliższe miesiące poznaliśmy dzięki audytowi SEO, który został przeprowadzony przez naszych pozycjonerów.

Podczas audytu dowiedzieliśmy się, że:

  • w TOP10 znajdowało się jedynie 6 fraz
  • w TOP 50 pojawiało się 86 fraz

Dodatkowo w witrynie klienta brakowało treści oraz nie została wykonana optymalizacja pod konkretne frazy z potencjałem.

Cel działania

Klient miał jasno określony cel – zwiększenie ruchu na stronie. Strona, pomimo że czytelna, była słabo widoczna w sieci, co widać na poniższym wykresie.

1 Źródło: Semstorm

Działania

Działania dla GMP Tech rozpoczęliśmy od doboru fraz z dużym potencjałem oraz obiecującym wolumenem ruchu.

Po tym, jak pozycjonerzy wyznaczyli odpowiednie frazy kluczowe, rozpoczęliśmy proces pełnej optymalizacji witryny. Odpowiednie skierowanie dobranych fraz z potencjałem na dedykowane podstrony, pozwoliło nam na sprawną i szybką indeksację, a co za tym idzie – polepszenie wyników i widoczności w wyszukiwarce Google.

Gdy optymalizacja została zakończona, przystąpiliśmy do budowania profilu linków (link building), który odpowiadał wybranej branży. Wprowadziliśmy linki standardowe, które mają pomóc zbudować podstawowy autorytet witryny, czyli katalogi branżowe, ogłoszenia oraz wizytówki NAP. Dodatkowo pozycjonerzy postawili na działania content marketingowe pod postacią merytorycznych artykułów wysokiej jakości publikowanych na właściwych portalach branżowych.

Jednak linkowanie to oczywiście nie wszystko. Równie ważne było dostarczenie nowej treści, np. odpowiednich opisów do kategorii sklepu. Już samo dodanie prawie 30 000 znaków do kategorii pozwoliło znacznie podnieść pozycje wyszukiwań przy bardzo ciekawych frazach.

Oprócz działań na rzecz widoczności ogólnopolskiej rozpoczęliśmy również te na rzecz widoczności lokalnej. W tym celu zoptymalizowany został profil działalności Klienta w Google Moja Firma, a dokładnie pozycjonerzy poprowadzili działania polegające na:

  • Dodaniu lokalnego obszaru działalności firmy;
  • Cyklicznym zamieszczaniu zdjęć;
  • Dostosowaniu tytułu i opisu pod pozycjonowanie lokalne;
  • Regularnym dodawaniu treści pod postacią wpisów informacyjnych;
  • Umieszczaniu odpowiednich kategorii usług na wizytówce.

Wyniki

Po 8 miesiącach naszych działań osiągnęliśmy wyniki wyższe niż zakładane.
Przede wszystkim odnotowaliśmy wzrosty w TOP10 i TOP50:

  • TOP 10 – 28 fraz – wzrost o ponad 360%;
  • TOP 50 – 175 fraz – wzrost o ponad 100%.

2 Źródło: Semstorm

Ilość kliknięć oraz wyświetleń również wzrosła!

3 Źródło: Google Search Console

Łączna liczba kliknięć w okresie 09.08 – 30.11.2020 roku wynosiła 132 kliknięcia
Łączna liczba kliknięć w okresie 09.08 – 30.11.2021 roku wzrosła do 552 kliknięć
Zanotowany wzrost: prawie 320%

Łączna liczba wyświetleń w okresie 09.08 – 30.11.2020 roku wynosiła 2 230 wyświetleń
Łączna liczba wyświetleń w okresie 09.08 – 30.11.2021 roku wzrosła do 28 900 wyświetleń
Zanotowany wzrost: prawie 1200%

Co dalej?

W kolejnych etapach rozwoju witryny internetowej podejmiemy poniższe działania:

  1. Znaczna rozbudowa sekcji blogowej, która przy odpowiedniej strategii publikacji pod przyjęte frazy, pozwoli na kontynuowanie zwiększania widoczności i ruchu.
  2. Kontynuowanie strategii content marketingowej i link buildingu.
  3. Dalszy rozwój w kierunku pozycji fraz w organicznych wynikach wyszukiwania.

Poniższy zrzut prezentuje systematyczny wzrost liczby użytkowników na stronie klienta, który, mamy nadzieję, niebawem jeszcze bardziej przyspieszy dzięki w/w działaniom:

4 Źródło: Google Analytics

Jeśli chcesz aby Twoja firma działała w formule #ZawszeWidoczny – odezwij się do nas!

 

Ocena
Ilość ocen: 2 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Jak organizować konkursy w social media Jak organizować konkursy w Social Media?   Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych jest dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania obecnych... czytaj więcej
na stronę Analytics – nadawanie uprawnień   Google Analytics to narzędzie do analizy strony internetowej udostępniane przez Google. Dzięki wgraniu na stronę kodu... czytaj więcej
OF8H800 optimized Czym jest i jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? Co oznacza współczynnik odrzuceń? Współczynnik odrzuceń to wskaźnik, który odnosi się do wizyt w witrynie, podczas... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
QUALID Anti Fraud
QUALID Brand Safety
Sprawdź ofertę
Zamknij okno