Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku

20 września 2018

Całkiem możliwe, że czytając ten artykuł prowadzisz już sprzedaż internetową za pośrednictwem własnego sklepu lub na platformie marketplace (a może jednym i drugim?). Czy brałeś jednak pod uwagę możliwość, aby wesprzeć swój e-biznes zakładając sklep na Facebooku?

 

Masz pytania?

 

Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go bezpośrednio do sprzedaży produktów. Ta doskonała opcja wprowadzona została przez medium Marka Zuckerberga względnie niedawno i można zauważyć, że wielu właścicielom e-commerce możliwość wykorzystania jej do swoich celów gdzieś umknęła.

 

Spokojnie – nic straconego. Lepiej późno niż wcale. Jeżeli jeszcze nie posiadasz sklepu na Facebooku, to ten przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy jego zakładania. Powodzenia!

 

Sprzedaż na Facebooku. 3 kroki do własnego sklepu

 

Aby rozpocząć handel na Facebooku musisz wykonać tylko 3 zadania. Z poniższym poradnikiem staną się one dla Ciebie banalnie proste. Więc jak? Zaczynamy?

 

1. Dodaj sekcję “sklep” do swojej strony firmowej na Facebooku

 

Na samym początku musisz posiadać stronę firmową na portalu i być wyposażonym w uprawnienia administratorskie, aby móc nią zarządzać. Bez tego ani rusz! Jeżeli spełniasz te warunki, to kolejnym etapem jest kliknięcie w “Ustawienia”, a następnie “Szablony i karty”.

 

 

Do Twojej dyspozycji medium społecznościowe daje kilka gotowych układów stron, z których możesz wybrać najbardziej odpowiadający charakterowi Twojego biznesu i realizowanym celom. Nie martw się – do każdego z nich możesz dodać zakładkę “Sklep”. Odnajdziesz ją po kliknięciu w “Dodaj kartę” na dole strony, ale możliwe, że została ona automatycznie umieszczona w wybranym przez Ciebie szablonie.

 

Zastanów się, w jakiej kolejności na Twojej stronie mają być wyświetlane poszczególne karty. To ważne, ponieważ decyzja ta rzutuje na ostateczny wygląd Twojej strony i realizowane przez nią hierarchicznie zadania – wyświetlanie wydarzeń, zdjęć, filmów, albo właśnie prezentowanie produktów w sklepie.

 

2. Skonfiguruj metody płatności

 

W drugim kroku musisz przejść na stronę główną swojego fanpage’a, a następnie kliknąć wyświetlaną z lewej strony zakładkę “Sklep”. Twoim oczom ukaże się następujące okno:

 

 

W tym miejscu decydujesz, czy potencjalny klient ma w celu zakupu wysyłać wiadomość do strony, czy może chcesz przekierować go bezpośrednio do karty produktu w Twoim zewnętrznym sklepie internetowym. To ważna decyzja ze względów logistycznych (ktoś będzie musiał obsługiwać zapytania wysyłane do strony) i biznesowych. Jeżeli nie odpowiesz na oczekiwania większości klientów odwiedzających sklep Twojej marki na Facebooku, możesz spotkać się z niezadowalającym współczynnikiem konwersji, czego oczywiście Ci nie życzymy.

 

Uwaga! Raz podjęta decyzja będzie obowiązywać już zawsze, a przynajmniej do momentu ponownej konfiguracji sklepu po usunięciu i dodaniu karty raz jeszcze.

 

Po kliknięciu przycisku “Kontynuuj” pozostaje jeszcze tylko wybrać walutę obowiązującą w sklepie i można zaczynać etap “zatowarowania”.

 

3. Dodaj produkty do sklepu  

 

Czas na najbardziej mozolną część pracy nad sklepem. Dodawanie produktów wymaga od Ciebie posiadania zdjęcia lub filmu przedstawiającego towar, ustalenia jego nazwy, ceny i opisu oraz adresu URL, jeżeli kierujesz użytkownika do zewnętrznego sklepu internetowego.

 

 

Oznaczanie produktów w postach

 

Po dodaniu produktów do karty “Sklep” możesz wykorzystać inną, ciekawą funkcję przygotowaną przez Facebook’a, a mianowicie oznaczać dane przedmioty w udostępnianych przez Ciebie postach (można to zrobić również autonomicznie, bez konieczności wcześniejszego uzupełnienia towaru w sklepie, ale ostatecznie proces jest praktycznie ten sam).

 

Opcja ta jest o tyle przydatna, że zwiększa prawdopodobieństwo zakupu produktów, które chcesz wyeksponować w atrakcyjnym wizualnie i budującym zaangażowanie poście. Przed wprowadzeniem przez Facebook’a sekcji “Sklep”, prowadzący strony musieli umieszczać linki do swojego e-commerce w treści postu, co nie było ani szczególnie efektywne, ani estetyczne.

 

Tworzenie sklepu na Facebooku. Podsumowanie.

 

Dzięki powyższemu poradnikowi powinieneś bez problemu poradzić sobie ze stworzeniem własnego sklepu na Facebooku. To najprostsza droga prowadząca do początku przygody ze sprzedażą przez internet i świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy dopiero zamierzają zająć się e-commerce na szerszą skalę. Oprócz tego, jest to doskonały pomysł na wsparcie prowadzonego już handlu elektronicznego, który urozmaica interakcję klienta z firmą i wprowadza dodatkowy kanał sprzedaży.

 

Powodzenia!

 

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Masz pytania?

5 kroków do 1000 Instagramowych followersów 5 kroków do 1000 Instagramowych followersów »   Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych,... czytaj więcej

3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami » Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu   Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli chociaż... czytaj więcej

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? » Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej

Czym jest i jak działa Facebook Edge Rank? » Facebook - powrót do korzeni i zmiany w Edge Rank. Jak działa nowy algorytm?   Na początku roku 2018, Mark Zuckerberg... czytaj więcej

Jak organizować konkursy w Social Media? »   Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych jest dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania obecnych... czytaj więcej

W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w Internecie? »   Podstawa to strona internetowa   Jest Twoją wirtualną wizytówką i większość Internautek, trafiając na... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Szerokie pozycjonowanie i jego zalety Szerokie pozycjonowanie – jego główne zalety Pozycjonowanie szerokie, określane także mianem long tail, wyróżnia się przede wszystkim dużą liczbą dłuższych,... czytaj więcej
Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego   Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu... czytaj więcej
Pozycjonowanie Long Tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać Pozycjonowanie Long Tail SEO – czym jest i dlaczego musisz o nie zadbać?   Wraz z rozwojem internetu, ewoluowały również nasze zachowania w sieci. Wszyscy mamy nieco większą świadomość na... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno