Zakazany owoc
Czego nie można reklamować w Google Ads?

22 października 2018
Zakazany owoc

Płatne reklamy Google to szybki i efektywny sposób kiedy chcemy, aby nasza promocja wystartowała praktycznie od ręki. Wysoka skuteczność i szerokie zasięgi sprawiają, że coraz większa liczba firm zaczyna interesować się możliwościami Google Ads. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystkie produkty i usługi mogą być reklamowane bez obostrzeń. Google oficjalnie komunikuje, co podlega ograniczeniom, a czego promować po prostu nie można.

 

Google dużą uwagę przykłada do lokalnego ustawodawstwa. Z tego powodu niektóre reklamy mogą być dozwolone np. w Kanadzie, ale już niekoniecznie w Polsce. Przykładem takiej tematyki jest alkohol, który w różnych miejscach na świecie posiada odmienne ograniczenia odnośnie promocji. Odgórnie nie można takich reklam kierować do osób poniżej wieku pozwalającego na legalne spożywanie substancji alkoholowych, ale każdy kraj ma swoje wewnętrzne, dodatkowe ustalenia. W Polsce nie zobaczymy żadnych reklam Google dotyczących sprzedaży alkoholu, ale już np. w Niemczech, Czechach czy Francji nie będzie z tym problemu.

 

Są jednak treści, których Google kategorycznie reklamować nie zezwala – niezależnie od kraju i jego wewnętrznego ustawodawstwa.

Google Ads – czego reklamować nie wolno?

 

  •  Podróbki towarów. W Google Ads zabroniona jest sprzedaż i promowanie sprzedaży towarów, które wyglądem naśladują produkty innych marek, mając na celu wprowadzenie w błąd odbiorcę. Warto podkreślić, że zasada odnosi się zarówno do samej reklamy, jak i docelowej witryny czy aplikacji.

 

Produkty lub usługi niebezpieczne. Google w swojej komunikacji bardzo często podkreśla, że zależy mu na bezpieczeństwie użytkowników. Dlatego zakazuje reklamowania wszelkich produktów i usług, które w jakiś sposób mogą negatywnie wpływać na bezpieczeństwo, zdrowie i życie użytkowników. Zakazane treści obejmują:

 

  • Materiały wybuchowe: zakaz obejmuje zarówno same materiały (bomby i granaty, ale także, co warto wiedzieć, fajerwerki i petardy), jak również filmy instruktażowe dotyczące tworzenia, ulepszania czy pozyskiwania materiałów wybuchowych.

 

  • Broń palna i produkty z nią powiązane: zakazane jest reklamowanie każdego rodzaju broni palnej (pistolety, karabiny, strzelby, broń myśliwska itp.), ale także broni sportowej i rekreacyjnej w stylu wiatrówek czy markerów do paintballa. Google woli w tej kwestii zachować nadmierną ostrożność niż pozwolić, aby ktoś w niewłaściwy sposób próbował obejść regułę.

 

  • Inne rodzaje broni: zakazane jest reklamowanie wszelkiego rodzaju produktów, które mogą służyć do wyrządzenia krzywdy przeciwnikowi w sporcie, walce lub nawet samoobronie (noże sprężynowe, noże wojskowe, przedmioty z ukrytym ostrzem, kastety, paralizatory, gaz pieprzowy itp.).

 

  • Narkotyki: zakazane są reklamy wszelkich substancji odurzających wraz ze sprzętem ułatwiającym ich zażywanie. Niewolno również promować treści instruktażowych, dotyczących ich produkcji, zakupu lub sposobu zażywania.

 

  • Tytoń: o ile Alkohol jest tematem podlegającym ograniczeniom, to reklamowanie tytoniu jest całkowicie zakazane. Dotyczy to zarówno samych produktów (papierosy, cygara, tytoń do żucia, zawijania itp.), jak również produktów i usług ułatwiających jego konsumpcję (fajki, bibułki, bary z fajką wodną itp.). Warto wiedzieć, że zakazane są również papierosy elektroniczne, e-papierosy i papierosy ziołowe.

 

  • Umożliwianie nieuczciwego postępowania. Zakaz obejmuje produkty i usługi, które mogą wprowadzać w błąd (fałszywe dokumenty, usługowe pisanie prac, fałszywe oceny i recenzje w mediach społecznościowych, nieprawdziwe kliknięcia w reklamy). Dotyczy to również produktów i usług, które pozwalają uzyskiwać nieuprawniony dostęp do systemów i urządzeń (usługi hakerskie, podsłuchy, antyradary itp.).

 

  • Nieodpowiednie treści. Polityka Google nie zezwala na żadne przejawy dyskryminacji czy nietolerancji, jak również szerzenia nienawiści i nawoływania do przemocy.

 

  • Treści niebezpieczne lub obraźliwe: obejmuje to zarówno reklamy obraźliwe dla danych osób lub grup społecznych, materiały nękające i zawierające groźby, a także nawołujące do krzywdzenia siebie albo innych osób (w tym np. pochwalające samobójstwo czy anoreksję).

 

  • Szokujące treści: reklamy zawierające brutalny język, odrażające lub makabryczne obrazy, realistyczne ofiary przemocy, treści wywołujące strach czy szok (np. sugestie niebezpieczeństwa, spisku, choroby).

 

  • Zdarzenia o charakterze wrażliwym: treści, które mogą wyglądać jak próba wykorzystania do własnych celów (np. zarabiania) wydarzeń o znamionach katastrowy, klęski, konfliktu, śmierci itp.

 

  • Znęcanie się nad zwierzętami: treści promujące przemoc lub okrucieństwo wobec zwierząt (np. walki psów), jak również handel produktami pozyskiwanymi z zagrożonych lub wymarłych gatunków (np. biżuteria z kości słoniowej).

 

  • Apteki internetowe: w Polsce Google nie zezwala na promowanie aptek internetowych, niezależnie od tego, czy oferują one dostawy produktów i usługi odbioru recept.

 

Powyższe reguły odnoszą się do treści reklamowych, które są całkowicie zakazane i każda próba promocji skończy się zablokowaniem reklamy a nawet zawieszeniem całego konta. Oprócz treści zakazanych, reklamodawcy powinni zapoznać się również z zasadami dotyczącymi niedozwolonych praktyk, produktami i usługami podlegającymi ograniczeniom, jak również wymaganiami redakcyjnymi i technicznymi odnośnie reklam, witryn i aplikacji.

 

Wszystkie obostrzenia, wskazówki i informacje dostępne są pod adresem: www.support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=pl

AdWords – jak działa remarketing » Remarketing jest doskonałym narzędziem, zachęcającym internautę do ponownej aktywności na danej stronie internetowej. Na... czytaj więcej

Reklamy produktowe dla sklepów online »   Szukając w Internecie interesujących Cię produktów z pewnością trafiłeś na reklamę w postaci zdjęcia i ceny... czytaj więcej

Wymagania dla kampanii produktowych »   W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym,... czytaj więcej

Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? » Aktualizacja W 2015 roku, po raz pierwszy liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google przewyższyła... czytaj więcej

Szybsza strona Szybsza strona, to lepsze wyniki w Google? »   Czy prędkość działania witryny może mieć realne przełożenie na wyniki pozycjonowania? Czy bycie o 5 milisekund... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Powierz AdWords ekspertom! Kampanie linków sponsorowanych AdWords to popularna i skuteczna metoda promocji w internecie. Polega ona na wykorzystaniu... czytaj więcej
Jak pozycjonować bloga? Założenie w sieci własnego bloga to nie tylko sposób na przekazanie światu własnych przemyśleń, ale również pomysł na... czytaj więcej
Analiza strony internetowej klienta Przed rozpoczęciem pozycjonowania, konieczne jest wykonanie dokładnej analizy strony internetowej Klienta, czyli tzw. audytu.... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz