Wysoki wskaźnik CTR reklamy Google Ads – złoty Graal marketerów

4 stycznia 2019

Reklamy Google Ads potrafią odmienić oblicze biznesu lub - błędnie tworzone - mocno nadwyrężać budżet przeznaczany przez przedsiębiorców na marketing i różnego typu kampanie. Stworzenie skutecznej reklamy wymaga stałej optymalizacji i wiedzy o mechanizmach działania samego systemu reklamowego Google, jak również o zachowaniach użytkowników danej strony docelowej w wyszukiwarce.

 

Jednym z najważniejszych wskaźników dobrej reklamy jest CTR. Co kryje się pod tym pojęciem? Dlaczego jest on tak ważny i Co zrobić, żeby był zadowalający? Odpowiedź na te kluczowe pytania uzyskasz z lektury poniższego artykułu.

 

Wysoki wskaźnik CTR reklamy Google Ads – złoty Graal marketerów

Masz pytania?

 

CTR w reklamie Google Ads – co to jest?

 

CTR to rozwinięcie skrótu click through rate, a w wolnym, opisowym tłumaczeniu na język polski, jest to współczynnik kliknięć w przekaz reklamowy, w stosunku do liczby jego wyświetleń. Wzór, który pozwala na obliczenie tegoż współczynnika wygląda następująco: CTR = (Wszystkie kliknięcia / Ilość wyświetleń reklamy) x 100%. Dla przykładu, jeżeli na 100 emisji reklamy, kliknie w nią 5 osób, to CTR kreacji wyniesie 5%.

 

Ponieważ reklamy Google Google Ads rozliczane są w modelu PPC (pay per click), wysoki wskaźnik CTR jest jak najbardziej pożądany. Umówmy się – głównym celem tego typu reklamy jest pozyskanie ruchu dla witryny. Aby to osiągnąć, użytkownik – co oczywiste – musi kliknąć w reklamę. Dlatego właśnie wskaźnik ten uważany jest jako jeden z kluczowych przy ocenie skuteczności kampanii.

 

Drugim istotnym wskaźnikiem jest współczynnik odrzuceń z pozyskanego w ten sposób ruchu, a zależy on przede wszystkim od adekwatności treści reklamy i strony docelowej, na którą ona kieruje. Nawet doskonale skrojona kreacja, która przenosi użytkownika na źle zaprojektowaną witrynę lub stronę nieodpowiadającą treści reklamy, spowoduje szybką “ucieczkę” użytkownika, co jest wzorcowym przykładem “przepalania” budżetu reklamowego.

 

Dlaczego CTR jest tak istotny?

 

Dlaczego w tytule nazwaliśmy wysoki wskaźnik CTR złotym Graalem marketerów? Ano dlatego, że to podstawowy wyznacznik skuteczności reklamy. Dzięki temu możesz stwierdzić, czy Twoja kampania ma potencjał i zmierza w dobrym kierunku.

 

CTR jest również składowym elementem Wyników Jakości całej kampanii (obok słów kluczowych i jakości witryny docelowej), co ma niebagatelny wpływ na ostateczną cenę reklamy, jak również na pozycję jej wyświetlania.

 

Co zrobić, aby CTR kreacji reklamowej był możliwie wysoki?

 

No dobrze, wiesz już co to jest wskaźnik CTR i dlaczego warto zadbać o jego wysoką wartość. Czas na odpowiedź na pytanie najważniejsze – jak to zrobić, aby użytkownicy pokochali Twoje reklamy Google Google Ads.

 

Copy (tekst) reklamy

 

Każda reklama Google Ads składa się z nagłówka, tekstu i ścieżki. Zadbaj o to, aby były one atrakcyjne dla użytkownika i przedstawiały korzyści dla potencjalnego klienta. W treści opisu umieść wyróżniki oferty i wyraźne CTA (call to action – wezwanie do podjęcia działania względem reklamy), dzięki któremu użytkownik chętniej wejdzie w interakcję z przekazem.

 

Key words – ważne również w reklamie!

 

Podobnie jak w SEO copywritingu, tak samo w przygotowywaniu treści reklam, nie można zapominać o słowach kluczowych. Umieszczaj je w sposób naturalny oraz zadbaj o to, aby odpowiadały one na potrzebę użytkownika, którą opisał w haśle wpisanym w okno wyszukiwarki.

 

Dzięki słowom kluczowym uwzględnionym w reklamie Google Ads, prawdopodobnie zapłacisz za reklamę mniej, a wskaźnik CTR będzie wyższy, niż w przypadku reklamy z niskim poziomem dopasowania.

 

Rozszerzenia w reklamach Google

 

Rozszerzenia to dodatkowe informacje, które możesz zawrzeć w przekazie reklamowym. Aktualnie Google oferuje kilka tego typu opcji, z których bez wątpienia warto korzystać. Dlaczego?

 

Po pierwsze dlatego, że rozszerzenia zwiększają objętość reklamy, przez co bardziej prawdopodobnym jest, że użytkownik ją zauważy. Po drugie, informacje zawarte w rozszerzeniach są często bardzo cenne dla odbiorców, przez co uwiarygadniają Twoją ofertę. W ramach rozszerzeń reklam Google możesz umieścić m.in. swój numer telefonu, lokalizację firmy lub jej poszczególnych placówek, obowiązujące ceny, opinie klientów, czy linki do podstron.

 

Zadbaj o regularną optymalizację stawek

 

W idealnym świecie wystarczyłoby ustawić reklamę raz, a następnie cieszyć się tylko z jej wyników. Niestety – idealny świat nie jest nam dany i o wysoką skuteczność reklamy musimy nieustannie dbać. Jednym z ważnych elementów optymalizacji jest dopasowywanie stawek pod kątem wyświetlania jej na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania.

 

Warto testować miejsce wyświetlania względem konwersji z reklamy i jej CTR. Może się bowiem okazać, że pierwsza pozycja jest zbyt droga, a nie przynosi wcale lepszych wyników, niż pozycja druga. Warto to sprawdzać i testować.

 

Testuj kreacje i słowa kluczowe

 

Optymalizacja reklamy Google Ads pod kątem CTR to “niekończąca się historia”. Warto przeprowadzać testy A/B nagłówka, treści, URL i rozszerzeń. Nie zapomnij jednak postawić hipotezy, którą będziesz weryfikować. Bez tego testy nie będą miały sensu.

 

Oprócz samej kreacji, warto testować również skuteczność samych słów kluczowych. Sprawdź, czy nie są one zbyt ogólne lub nazbyt wąskie (w tym drugim wypadku CTR może być wysoki ale odwrotnie proporcjonalny do generowanego ruchu).

 

Optymalizacja wskaźnika CTR – podsumowanie

 

Wiesz już co to jest CTR, dlaczego jest istotny w reklamach Google Ads i jak optymalizować go w prosty sposób. Jeżeli jeszcze nie miałeś okazji podjąć wyzwania walki o możliwie wysoki CTR reklamy, to na pewno warto się tym zainteresować. Jeżeli już dziś potrzebujesz pomocy w stworzeniu maksymalnie efektywnej kampanii Google Ads. 

 

Skontaktuj się ze specjalistami

Którzy na pewno chętnie pomogą osiągnąć Ci sukces.

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

Zakazany owoc Zakazany owoc
Czego nie można reklamować w Google Ads?
»
  Płatne reklamy Google to szybki i efektywny sposób kiedy chcemy, aby nasza promocja wystartowała praktycznie od ręki.... czytaj więcej

10 zasad dobrego sklepu mobilnego »   Na naszych oczach sektor handlu rozwija się bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Jeszcze kilka lat temu,... czytaj więcej


Jak negatywne opinie wpływają na SEO? »   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej

Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? » Aktualizacja W 2015 roku, po raz pierwszy liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google przewyższyła... czytaj więcej

Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego »   Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami Czy warto współpracować z mikroinfluencerami?   Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż... czytaj więcej
Kiedy stworzyć nową stronę www? Kluczowy czynnik, który jest często pomijany Na podstawie czego stwierdzić, że strona internetowa wymaga odświeżenia?   Oczywiście najlepiej jest zwrócić się... czytaj więcej
Audyt linków sponsorowanych Kampanie linków sponsorowanych Google AdWords pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów w ramach promocji stron... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno