Wymagania dla kampanii produktowych

28 czerwca 2018

W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym, jakie wymagania muszą spełnić sklepy internetowe, by cieszyć się skutecznością takich reklam.

 

Google Merchant Center

 

Do uruchomienia kampanii produktowej niezbędna jest integracja sklepu internetowego z usługą Google Merchant Center. Po założeniu konta w GMC należy zweryfikować adres URL strony, który musi zaczynać się od http:// lub https://. Poprzez panel GMC musimy również dodać numer konta AdWords, na którym będziemy prowadzić działania reklamowe. Produkty, które chcemy reklamować są przesyłane do Merchant Center w formie feedu produktowego. Klient może samodzielnie wygenerować go w panelu administracyjnym sklepu i przesłać mailem do nas lub przekazać nam dostęp do strony w celu wygenerowania takiego feedu.

 

Strona internetowa

 

Zasady reklamowe Google mówią wprost: „reklamy muszą być przydatne, zróżnicowane, trafne i bezpieczne dla użytkowników” dlatego reklamowana witryna musi spełniać kilka warunków:

 

  • musi posiadać aktualne dane kontaktowe, w tym numer telefonu i/lub adres e-mail
  • witryna musi przedstawiać jasne i dobrze widoczne warunki płatności. Przetwarzanie płatności, transakcji, zbieranie poufnych i finansowych danych osobowych od użytkownika musi być prowadzone za pośrednictwem bezpiecznego serwera (z protokołem SSL i prawidłowym certyfikatem SSL – https://)
  • użytkownicy kupujący w sklepie online powinni mieć dostęp do zasad zwrotów  i reklamacji, dlatego na stronie muszą się znaleźć poniższe informacje:
    • co powinien zrobić użytkownik,
    • w jakim okresie sklep przyjmuje zwroty produktów,
    • kiedy użytkownik może spodziewać się zwrotu środków,
    • w jakich okolicznościach sklep oferuje możliwość zwrotów produktów i środków
  • na stronie musi się znaleźć kompletny proces transakcji oraz dostawy
  • każdy reklamowany produkt musi znajdować się na oddzielnej podstronie oraz musi zawierać:
    • tytuł
    • opis
    • cenę wraz z walutą
    • dostępność
    • przycisk zakupu
  • na stronie produktu nie mogą pojawiać się wyskakujące okienka zasłaniające produkt lub jego cenę

 

Z doświadczenia wiemy, że sklepy internetowe przeważnie stosują się do wyżej wymienionych kryteriów ponieważ dbają o to, by użytkownicy mogli z łatwością poruszać się po ich sklepie i dokonywać zakupów online.

 

Jeśli chcesz byśmy sprawdzili Twój sklep internetowy pod kątem dostosowania do zasad Google, skontaktuj się z nami za pomocą formularza lub poprzez dane z zakładki kontakt.

Agnieszka Batory

Specjalista SEM

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobór fraz   Zgodnie z regułą pareto 20% fraz generuje 80% sprzedaży i to właśnie należy mieć w pamięci przygotowując... czytaj więcej
Pozycjonowanie w Google dla każdej firmy Sklep internetowy przyjazny działaniom SEO i SEM – pożądane cechy Na rynku oprogramowania sklepów internetowych mamy do wyboru setki przeróżnych systemów CMS pozwalających z powodzeniem... czytaj więcej
AdWords – reklama na każdą kieszeń Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii marketingowych w internecie wcale nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Nawet te... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę

Zamawiam Wycenę
Zamknij okno
Wyślij