Wymagania dla kampanii produktowych

28 czerwca 2018

 

W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym, jakie wymagania muszą spełnić sklepy internetowe, by cieszyć się skutecznością takich reklam.

 

Google Merchant Center

 

Do uruchomienia kampanii produktowej niezbędna jest integracja sklepu internetowego z usługą Google Merchant Center. Po założeniu konta w GMC należy zweryfikować adres URL strony, który musi zaczynać się od http:// lub https://

 

Poprzez panel GMC musimy również dodać numer konta AdWords, na którym będziemy prowadzić działania reklamowe. Produkty, które chcemy reklamować są przesyłane do Merchant Center w formie feedu produktowego. Klient może samodzielnie wygenerować go w panelu administracyjnym sklepu i przesłać mailem do nas lub przekazać nam dostęp do strony w celu wygenerowania takiego feedu.

 

Strona internetowa

 

Zasady reklamowe Google mówią wprost: „reklamy muszą być przydatne, zróżnicowane, trafne i bezpieczne dla użytkowników” dlatego reklamowana witryna musi spełniać kilka warunków:

 

  • musi posiadać aktualne dane kontaktowe, w tym numer telefonu i/lub adres e-mail

 

  • witryna musi przedstawiać jasne i dobrze widoczne warunki płatności. Przetwarzanie płatności, transakcji, zbieranie poufnych i finansowych danych osobowych od użytkownika musi być prowadzone za pośrednictwem bezpiecznego serwera (z protokołem SSL i prawidłowym certyfikatem SSL – https://)

 

  • użytkownicy kupujący w sklepie online powinni mieć dostęp do zasad zwrotów  i reklamacji, dlatego na stronie muszą się znaleźć poniższe informacje:
    • co powinien zrobić użytkownik,
    • w jakim okresie sklep przyjmuje zwroty produktów,
    • kiedy użytkownik może spodziewać się zwrotu środków,
    • w jakich okolicznościach sklep oferuje możliwość zwrotów produktów i środków
  • na stronie musi się znaleźć kompletny proces transakcji oraz dostawy

 

  • każdy reklamowany produkt musi znajdować się na oddzielnej podstronie oraz musi zawierać:
    • tytuł
    • opis
    • cenę wraz z walutą
    • dostępność
    • przycisk zakupu

 

  • na stronie produktu nie mogą pojawiać się wyskakujące okienka zasłaniające produkt lub jego cenę

 

Z doświadczenia wiemy, że sklepy internetowe przeważnie stosują się do wyżej wymienionych kryteriów ponieważ dbają o to, by użytkownicy mogli z łatwością poruszać się po ich sklepie i dokonywać zakupów online.

 

Jeśli chcesz byśmy sprawdzili Twój sklep internetowy pod kątem dostosowania do zasad Google, skontaktuj się z nami za pomocą formularza lub poprzez dane z zakładki kontakt.

 

Agnieszka Batory

Specjalista SEM

5 kroków do 1000 Instagramowych followersów 5 kroków do 1000 Instagramowych followersów » Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych, którzy... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Content marketing – 5 powodów, dla których musisz się nim zainteresować » Definicja content marketingu   Content marketing nazywany jest także marketingiem treści. Jest to strategia... czytaj więcej

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami Czy warto współpracować z mikroinfluencerami? »   Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? » Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i niewykorzystany... czytaj więcej

Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby » Jak dystrybuować content?   Stworzenie dobrej treści wymaga pomysłu, czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej to... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Analytics – nadawanie uprawnień Google Analytics to narzędzie do analizy strony internetowej udostępniane przez Google. Dzięki wgraniu na stronę kodu... czytaj więcej
Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku   Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go... czytaj więcej
Czym jest i jak działa Facebook Edge Rank? Facebook - powrót do korzeni i zmiany w Edge Rank. Jak działa nowy algorytm?   Na początku roku 2018, Mark Zuckerberg... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz