Czy warto współpracować z mikroinfluencerami?

17 października 2018

Współpraca z influencerami dla wielu marek stała się codziennością. Zaufanie, którym są darzone takie osoby jest zdecydowanie większe niż w przypadku typowych reklam. Jak wykorzystać ten fakt do pozycjonowania swojej strony internetowej i czy warto współpracować również z mikroinfluencerami?

 

Czy warto współpracować z mikroinfluencerami

Masz pytania?

 

Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż influencerów umownie dzielimy na Mega influencerów, Makro influencerów oraz Mikro influencerów. Do grupy Mega należą celebryci, aktorzy, modele, sportowcy itp. Mają ogromne zasięgi w mediach społecznościowych i grono wiernych fanów, którzy z chęcią udostępniają posty czy artykuły, w których choćby wspomniano o ich idolu.

 

Do grupy makroinfluencerów należą osoby, które cieszą się zasięgami w granicach 10 tys. do miliona obserwujących. Tu zaliczymy blogerów, youtuberów, naukowców czy managerów, czyli osoby, które cieszą się dużym zaufaniem wśród odbiorców ze względu na znajomość swojej branży/dziedziny.

 

Mikroinfluencerzy uzyskują zasięgi w granicach 500 do 10 tys. obserwujących. Dostęp do takich osób jest z zasady dużo łatwiejszy niż w przypadku gwiazd. Mają również mniejsze wymagania co do zasad współpracy.

 

W przypadku specyficznych branż, warto poszukać mikroinfluencera, który zajmuje się podobnym tematem, być może zwróci uwagę odbiorców na Twoją markę.

 

Jak influencerzy mogą wpłynąć na Twoje SEO?

 

Słysząc hasło „współpraca z influencerami”, myślisz zapewne o ładnym zdjęciu na Instagramie celebrytki. Owszem, budowanie wizerunku marki w ten sposób to duża część tego biznesu, ale influencer marketing to również szansa na podniesienie pozycji strony w Google. Dlaczego?

 

➢ Budowanie profilu linków

 

Dzięki współpracy z influencerami, również tymi najmniejszymi, zyskujemy szansę na pozyskanie nowych linków, prowadzących do naszej strony internetowej. Część influencerów posiada dodatkowe strony lub dostęp do zaprzyjaźnionych portali, które również mogą opublikować linki. Chyba nie musimy tłumaczyć jak duży wpływ mają unikalne linki na podnoszenie pozycji strony (jeżeli potrzebujesz wyjaśnienia, zapraszamy do artykułu na temat dobrych linków).

 

➢ Unikalny content

 

Jak wiesz treści na stronie są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Póki co, roboty lepiej radzą sobie z tekstami niż z wideo czy zdjęciami. Współpraca z influencerem to szansa na zdobycie nowych, unikatowych treści do Twojej witryny.

 

➢ Zaangażowanie i zasięgi

 

Influencerzy, dają Ci szansę na poszerzenie grupy odbiorców. Influencerzy ze względu na zaufanie, którym cieszą się wśród swojej społeczności, mogą zwiększyć Twoje zasięgi, udostępniając treści bądź wspominając o Twojej marce we własnych materiałach. Im bardziej zaangażowana społeczność, tym lepiej dla Ciebie. To niewątpliwie przemawia na korzyść współpracy z mikroinfluencerami.

 

Według statystyk, mikroinfluencerzy cieszą się większą lojalnością swoich obserwującyh. Celebryci cieszą się dużo mniejszym zaufaniem. Trudno uwierzyć w fakt, iż znana gwiazda bezinteresownie pisze o produkcie. Nie przejmuj się również, jeżeli dany influencer nie prowadzi bloga, na którym może zrecenzować Twój produkt czy usługę.

 

Wpisy w mediach społecznościowych również mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Szczegółowo pisaliśmy o tym w artykule Czy social media mogą wpływać na pozycję strony?

 

Podsumowanie

 

Mikroinfluencerzy, mimo mniejszej liczby obserwujących mogą mieć większy wpływ na społeczność niż w przypadku „dużych graczy”. Cieszą się większym zaufaniem i lojalnością ze strony swoich followersów, dlatego nie warto lekceważyć tej grupy. Po za tym, współpraca z influencerami, którzy nie są jeszcze tak rozpoznawalni na rynku, niewątpliwie będzie dla Twojej firmy mniejszym wydatkiem. Sprawdź w sieci przykłady udanych kampanii we współpracy z mikroinfluencerami, być może Cię to zainspiruje.

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami » Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu   Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli chociaż... czytaj więcej

Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby Dystrybucja contentu – sprawdzone sposoby » Jak dystrybuować content?   Stworzenie dobrej treści wymaga pomysłu, czasu, wiedzy i umiejętności. Niemniej to... czytaj więcej

Naturalne linkowanie Naturalne linkowanie –
jak bezpiecznie pozyskiwać odnośniki?
»
  Linkowanie w procesie pozycjonowania to istotny kroki praktycznie od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google. Przez... czytaj więcej

Od czego zacząć pozycjonowanie bloga Od czego zacząć pozycjonowanie bloga? » Sprawdź, jak dobierać wartościowe słowa kluczowe do artykułów   Stało się, postanowiłeś prowadzić bloga.... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym   Jeśli zakładasz, że z agencją SEO wypracujesz kilka fraz na najwyższych pozycjach po czym wasze drogi się rozejdą,... czytaj więcej
Szerokie pozycjonowanie i jego zalety Szerokie pozycjonowanie – jego główne zalety Pozycjonowanie szerokie, określane także mianem long tail, wyróżnia się przede wszystkim dużą liczbą dłuższych,... czytaj więcej
Jak ponownie przyciągnąć do e-sklepu klientów, którzy od dawna nic nie kupili? Zadbaj o klienta już w czasie zakupów – Cross-selling i up selling   Zacznijmy od momentu, kiedy udało Ci się... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno