W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w Internecie?

9 listopada 2018

Masz pytania?

 

Pojęcie branży kobiecej jest bardzo szerokie – możemy tu zaliczyć między innymi: sprzedaż kosmetyków, modę, medycynę estetyczną, usługi związane z dbaniem o skórę, włosy i paznokcie. Prócz kwestii związanych z wyglądem, pozostają kwestie zdrowego żywienia, opieki nad dziećmi czy spędzania wolnego czasu, a i to nie wyczerpuje tematu.

 

Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz bądź usługi proponujesz kobietom, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które będą istotne w promocji.

 

Podstawa to strona internetowa.

Jest Twoją wirtualną wizytówką i większość Internautek, trafiając na reklamę w social media, sprawdzi dodatkowo Twój adres, aby dowiedzieć się więcej. Dostosuj stronę lub sklep internetowy do swojej grupy docelowej oraz produktów
i usług, które proponujesz. Jeżeli Twój produkt jest ekskluzywny to spraw, aby w oczach klientek rzeczywiście na taki wyglądał. Z kolei jeżeli Twoją przewagę stanowi cena, unikaj zbyt „wyszukanej” grafiki, aby nie odstraszyć potencjalnych klientek.

 

Social Media

aktywnie prowadź profile w social media, np. Instagram, Facebook, Pinterest. Zadbaj o to, by zdjęcia były estetyczne i dobrej jakości. Panie na pewno to docenią i jeżeli odpowiednio je zachęcisz, zaangażują się pod postami, tym samym zwiększając Twoje zasięgi. Pokaż jakich efektów mogą spodziewać się klientki po skorzystaniu z Twojej usługi lub produktu. Instagram wyjątkowo dobrze sprawdza się w przypadku branży modowej, beauty i fit. Najważniejszy będzie tu wizualny content, więcej tekstu możesz umieścić na Facebooku. Dostosuj styl komunikacji w social media do Twojej głównej grupy docelowej. Kobiety w wieku 40+ niekoniecznie pozytywnie przyjmą narrację skierowaną do nastolatek.

 

Wykorzystaj influencerów do promocji marki

Internauci, zwłaszcza kobiety, przed zakupem często sięgają po opinie innych. Dlatego dobra ocena na popularnych portalach, pozytywna opinia blogera, czy oznaczenie Twojego produktu na profilu znanej osoby, może pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność marki oraz zwiększyć zaufanie do firmy. Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z celebrytami, przygotuj się na wysokie stawki. W wyborze influencerów kieruj się liczbą lajków i komentarzy na ich profilach, częstotliwością publikacji, jakością publikowanego contentu oraz interakcjami z fanami.

 

Prowadź bloga lub publikuj artykuły sponsorowane

dzielenie się wiedzą oraz wskazówkami, pomoże budować Twój wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie. Tym samym klientkom łatwiej będzie Ci zaufać. W artykułach możesz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania czy powoływać się na własne doświadczenia. Jeżeli możesz sobie pozwolić na większe koszty, poszukaj popularnych wśród kobiet portali i opublikuj tam artykuł z odniesieniem do Twojej strony czy z prezentacją produktu. Staraj się, aby artykuł odpowiadał na potrzeby Internautek, a nie był stricte reklamą. Publikacja artykułów na blogu czy też na zewnętrznych portalach, wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony lub sklepu internetowego.

 

You Tube

prowadzenie własnego kanału jest co prawda czasochłonne, ale skuteczne. Jest dobrym sposobem dotarcia do młodych osób, które niekoniecznie lubią czytać obszerne artykuły. Jeżeli nie masz pomysłu na własne nagrania, poszukaj popularnych youtuberów, z którymi możesz nawiązać współpracę. Recenzja w formie wideo może okazać się skuteczniejsza niż zdjęcie na Instagramie. Najlepiej oczywiście korzystać z kilku kanałów jednocześnie.

 

Podsumowując – promocję branży skierowanej do kobiet skup głównie na social media. Pamiętaj jednak, że konkurencja jest duża, a w związku z tym musisz zadbać o ciekawy content, który idealnie trafi do Twojej grupy docelowej. Nie bój się testować nowych pomysłów i organizować konkursów. Jeżeli masz taką możliwość, prowadź działania wielokanałowe i angażuj influncerów.

Masz pytania?

5 kroków do 1000 Instagramowych followersów 5 kroków do 1000 Instagramowych followersów » Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych, którzy... czytaj więcej

Jak organizować konkursy w Social Media? » Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych jest dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania obecnych fanów, a... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej

Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków » Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?   Dobra reklama powinna być niedroga i skuteczna. Jeżeli interesuje Cię promocja Twojej strony w internecie,... czytaj więcej
Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i niewykorzystany... czytaj więcej
10 zasad dobrego sklepu mobilnego Na naszych oczach sektor handlu rozwija się bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Jeszcze kilka lat temu, sprzedaż... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno