W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w Internecie?

9 listopada 2018

 

Pojęcie branży kobiecej jest bardzo szerokie – możemy tu zaliczyć między innymi: sprzedaż kosmetyków, modę, medycynę estetyczną, usługi związane z dbaniem o skórę, włosy i paznokcie. Prócz kwestii związanych z wyglądem, pozostają kwestie zdrowego żywienia, opieki nad dziećmi czy spędzania wolnego czasu, a i to nie wyczerpuje tematu.

 

Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz bądź usługi proponujesz kobietom, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które będą istotne w promocji.

 

  •  Podstawa to strona internetowa. Jest Twoją wirtualną wizytówką i większość Internautek, trafiając na reklamę w social media, sprawdzi dodatkowo Twój adres, aby dowiedzieć się więcej. Dostosuj stronę lub sklep internetowy do swojej grupy docelowej oraz produktów
    i usług, które proponujesz. Jeżeli Twój produkt jest ekskluzywny to spraw, aby w oczach klientek rzeczywiście na taki wyglądał. Z kolei jeżeli Twoją przewagę stanowi cena, unikaj zbyt „wyszukanej” grafiki, aby nie odstraszyć potencjalnych klientek.

 

  • Social Media – aktywnie prowadź profile w social media, np. Instagram, Facebook, Pinterest. Zadbaj o to, by zdjęcia były estetyczne i dobrej jakości. Panie na pewno to docenią i jeżeli odpowiednio je zachęcisz, zaangażują się pod postami, tym samym zwiększając Twoje zasięgi. Pokaż jakich efektów mogą spodziewać się klientki po skorzystaniu z Twojej usługi lub produktu. Instagram wyjątkowo dobrze sprawdza się w przypadku branży modowej, beauty i fit. Najważniejszy będzie tu wizualny content, więcej tekstu możesz umieścić na Facebooku. Dostosuj styl komunikacji w social media do Twojej głównej grupy docelowej. Kobiety w wieku 40+ niekoniecznie pozytywnie przyjmą narrację skierowaną do nastolatek.

 

  • Wykorzystaj influencerów do promocji marki – Internauci, zwłaszcza kobiety, przed zakupem często sięgają po opinie innych. Dlatego dobra ocena na popularnych portalach, pozytywna opinia blogera, czy oznaczenie Twojego produktu na profilu znanej osoby, może pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność marki oraz zwiększyć zaufanie do firmy. Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z celebrytami, przygotuj się na wysokie stawki. W wyborze influencerów kieruj się liczbą lajków i komentarzy na ich profilach, częstotliwością publikacji, jakością publikowanego contentu oraz interakcjami z fanami.

 

  • Prowadź bloga lub publikuj artykuły sponsorowane – dzielenie się wiedzą oraz wskazówkami, pomoże budować Twój wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie. Tym samym klientkom łatwiej będzie Ci zaufać. W artykułach możesz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania czy powoływać się na własne doświadczenia. Jeżeli możesz sobie pozwolić na większe koszty, poszukaj popularnych wśród kobiet portali i opublikuj tam artykuł z odniesieniem do Twojej strony czy z prezentacją produktu. Staraj się, aby artykuł odpowiadał na potrzeby Internautek, a nie był stricte reklamą. Publikacja artykułów na blogu czy też na zewnętrznych portalach, wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony lub sklepu internetowego.

 

  • You Tube – prowadzenie własnego kanału jest co prawda czasochłonne, ale skuteczne. Jest dobrym sposobem dotarcia do młodych osób, które niekoniecznie lubią czytać obszerne artykuły. Jeżeli nie masz pomysłu na własne nagrania, poszukaj popularnych youtuberów, z którymi możesz nawiązać współpracę. Recenzja w formie wideo może okazać się skuteczniejsza niż zdjęcie na Instagramie. Najlepiej oczywiście korzystać z kilku kanałów jednocześnie.

 

Podsumowując – promocję branży skierowanej do kobiet skup głównie na social media. Pamiętaj jednak, że konkurencja jest duża, a w związku z tym musisz zadbać o ciekawy content, który idealnie trafi do Twojej grupy docelowej. Nie bój się testować nowych pomysłów i organizować konkursów. Jeżeli masz taką możliwość, prowadź działania wielokanałowe i angażuj influncerów.

5 kroków do 1000 Instagramowych followersów 5 kroków do 1000 Instagramowych followersów » Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych, którzy... czytaj więcej

Jak organizować konkursy w Social Media? » Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych jest dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania obecnych fanów, a... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej

Wykorzystanie Social Media w świecie mody i kosmetyków » Branża mody na przestrzeni ostatnich latach notuje ciągły wzrost popularności. Mimo olbrzymiej konkurencji, przybywa nowych... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Jak negatywne opinie wpływają na SEO?   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej
Szybsza strona Szybsza strona, to lepsze wyniki w Google?   Czy prędkość działania witryny może mieć realne przełożenie na wyniki pozycjonowania? Czy bycie o 5 milisekund... czytaj więcej
3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu   Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz