W jaki sposób radca prawny może wykorzystywać działania z zakresu marketingu internetowego?

25 stycznia 2019

W dobie powszechnej konkurencji, brak działań marketingowych może wiązać się z problemami w pozyskiwaniu klientów lub niewykorzystaniem potencjału firmy i zahamowaniem jej rozwoju. Nie ulega wątpliwości, że obecnie jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do potencjalnego klienta jest marketing internetowy. To w sieci poszukujemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania i sprawdzamy specjalistów, którzy pomogą nam uporać się z danym problemem.

 

Masz pytania?

 

Dla niektórych branż, możliwości reklamy zostały jednak ograniczone. Wynika to z zasad narzuconych przez reklamodawców lub regulacji prawnych. Kwestie obostrzeń poruszaliśmy już w artykule Zakazany owoc. Czego nie można reklamować w Google Ads?. Ograniczenia prawne w Polsce obejmują m.in. adwokatów i radców prawnych. Kodeks Etyki Radcy Prawnego przewiduje możliwość informowania o wykonywanej działalności, zabrania natomiast bezpośredniego zaproszenia do skorzystania z usług lub zawarcia umowy.

 

Radca prawny – jakie działania marketingowe można podjąć?

 

Content Marketing

 

Fakt ograniczeń nie oznacza, że powinieneś zrezygnować ze swojej wizytówki w sieci, jaką jest strona internetowa. Rozsądnie przygotuj teksty, opierając się na faktach dotyczących Twojej praktyki. Możesz zamieścić informacje o posiadanych stopniach naukowych, preferowanych dziedzinach prawa, kwalifikacjach zawodowych, adresie kancelarii wraz z danymi kontaktowymi, a także cennik usług. Unikaj typowych CTA (Call To Action) np. „Współpracuj ze mną”, „Wybierz najlepszego radcę prawnego”.

 

Dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga lub aktualności w swojej witrynie. Regularnie dodawane artykuły będą miały pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony. Ponadto, w zawodach prawniczych, kluczowe jest budowanie wizerunku eksperta. Dzięki artykułom, możesz pokazać Internautom, że doskonale znasz się na swojej pracy, śledzisz zmiany w prawie i pomogłeś już w wielu sprawach. Dostosuj treści artykułów do klientów, na których Ci najbardziej zależy.

 

Nie musisz się ograniczać wyłącznie do artykułów na blogu. Dla celów wizerunkowych publikuj również na portalach tematycznych oraz w pismach branżowych. W ten sposób, możesz dotrzeć do nowych odbiorców, którzy nigdy wcześniej nie odwiedzili Twojego bloga lub utrwalać swoje nazwisko wśród osób, które już Cię znają. Wypowiedzi eksperckie w mediach pomagają budować szacunek i zaufanie.

 

Profil na LinkedIn

 

Jest to platforma przeznaczona do celów rekrutacyjnych, ale również nawiązywania kontaktów biznesowych. Możesz ją wykorzystać do udostępniania linków do konkretnych artykułów Twojego autorstwa, bądź publikowania postów wizerunkowych. Jeżeli brakuje Ci czasu na dodawanie aktualnych treści, mimo wszystko uzupełnij dokładnie swój profil.

 

Profil na Facebooku

 

Radca prawny jest zawodem zaufania publicznego. Dbaj więc o to, by Twoje konta w mediach społecznościowych wyglądały profesjonalnie. Internauci lubią prześwietlać swoich współpracowników oraz osoby publiczne. Jeżeli chcesz więc wyglądać profesjonalnie w oczach klientów, unikaj publikowania kompromitujących zdjęć lub postów.

 

Reklama kwestią sporną w środowisku

 

Wiele kancelarii korzysta z reklamy w Google Ads. Teoretycznie, jeżeli tekst ma charakter informacyjny jak przewiduje Kodeks Etyki, nie powinno być z tym problemu. Środowisko prawnicze ma w tej kwestii podzielone zdanie.

Pozostawiamy tę możliwość do indywidualnego rozważenia po waszej stronie.

 

Ocena
Ilość ocen: 2 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Dodanie zakładki aktualności do stron firmowej czy warto Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto? »   Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i... czytaj więcej

Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego »   Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu... czytaj więcej

Pozycjonowanie a SEO POZYCJONOWANIE a SEO
Czy mowa o dwóch różnych pojęciach?
»
  W mowie potocznej często wykorzystujemy podobne pojęcia jako synonimy, nie zwracając uwagi na różnice znaczeniowe.... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Kupony AdWords i korzystanie z nich Kupony, czyli kody promocyjne AdWords są dostępne na rynku już od kilku lat i wzbudzają duże zainteresowanie. Do konta... czytaj więcej
Remarketing – kampania remarketingowa Remarketing to forma kampanii AdWords, umożliwiająca dotarcie do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili daną stronę... czytaj więcej
Na czym polega prowadzenie kampanii linków sponsorowanych? Wyszukiwarka internetowa jest uniwersalnym narzędziem przeznaczonym do promocji stron, ale prowadzone w jej ramach działania... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno