Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony

12 października 2018
Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony

 

W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy, czym są i jak wykorzystać fragmenty rozszerzone – Fragmenty rozszerzone – czym są i jak je wykorzystywać? Zakładamy, że każdy użytkownik sieci przynajmniej raz spotkał się z opisem rozszerzonym w wynikach wyszukiwania Google i prawdopodobnie zawiesił na nim oko. W dzisiejszym tekście chcielibyśmy skupić się na jednej z najbardziej charakterystycznych możliwości, a mianowicie tzw. gwiazdkach ocen. Dlaczego nie wykorzystać ich w opisie własnej strony internetowej?

 

Gwiazdki ocen to jedna z możliwości wykorzystania fragmentów rozszerzonych. Wzbogacą wyniki organiczne o dodatkowe informacje, wyświetlane użytkownikom w wynikach wyszukiwania Google. Obok możliwości wyświetlania zdjęć przy przepisach kulinarnych, gwiazdki są jednym z najbardziej rzucających się w oczy formatów. Ludzki mózg szybciej reaguje na grafikę niż na tekst, dlatego większość osób w pierwszej kolejności zwróci uwagę na wynik oznaczony gwiazdkami niż podstawowy opis, niewyróżniający się na tle pozostałych stron.

Przykład wyszukiwania na frazę „laptop do pracy”

Przykład wyszukiwania na frazę „laptop do pracy”
Który z powyższych wyników jako pierwszy przykuł Waszą uwagę?

 

Gwiazdki ocen – dla kogo?

 

Niektóre fragmenty rozszerzone dedykowane są konkretnym branżom i trzeba w tym zakresie stosować się do wytycznych Google. Implementowane są za pomocą danych strukturalnych, czyli specjalnych znaczników w kodzie źródłowym. Aby wykorzystać takie rozwiązanie, w strukturze strony lub bloga muszą występować określone parametry. Gwiazdki wykorzystywane są najczęściej przez sklepy internetowe lub blogi, do oceny artykułów, produktów czy usług. Zrecenzowaliście kiedyś jakąś książkę na portalu czytelniczym albo oceniliście zamówione online ubrania? Właśnie w takich sytuacjach strony mogą wykorzystać gwiazdki ocen, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

 

Jak gwiazdki ocen wpływają na pozycjonowanie?

 

Przedstawiliśmy powyżej wyniki wyszukiwania i podkreśliliśmy, że pomagają one przyciągnąć uwagę internautów, a tym samym wygenerować więcej odwiedzin. Wpływa to pozytywnie na wskaźnik CTR, czyli klikalność strony w wyszukiwarce. W ten sposób nie tylko zwiększa się ruch w witrynie, ale jest to również sygnał bezpośrednio dla Google. Jeśli strona zyskuje dużo kliknięć z organicznych wyników wyszukiwania, wyszukiwarka dostaje w ten sposób komunikat – tam mogą znajdować się wartościowe treści. W rezultacie pozycje strony mogą ulec poprawie.

 

Jest to również warte uwagi rozwiązanie, jeżeli Twoja strona zajmuje pozycje poza trzema pierwszymi wynikami wyszukiwania, a konkurencja nie stosuje fragmentów rozszerzonych. Zaimplementowanie gwiazdek i przyciągnięcie uwagi internautów może być tym brakującym czynnikiem, który pozwoli przeskoczyć stronie wyżej.

 

Jak uruchomić gwiazdki na swojej stronie?

 

Najłatwiej będą mieli użytkownicy WordPressa ponieważ w większości wypadków wystarczy zaimplementować wtyczkę, np. KK Star Rating czy WP Review. Rozwiązań jest kilka, a każda z nich  ma swoje specjalne opcje konfiguracyjne i tylko od indywidualnych potrzeb użytkownika zależy, która będzie najlepszym wyborem.

 

W innych przypadkach pozostaje posłużyć się jednym z 4 formatów oznaczeń: mikrodanych, mikroformatów, RDF, JSON-LD. W implementacji pomóc może marker danych od Google [link: https://support.google.com/webmasters/answer/2692911?hl=pl] oraz poradnik dla Webmasterów [link: https://developers.google.com/search/docs/guides/mark-up-content]. Przydatny będzie również serwis Schema.org [link: https://schema.org], gdzie znajdziesz potrzebne etykiety danych strukturalnych. Jeżeli jednak nie czujesz się pewnie w samodzielnej implementacji, skorzystaj z pomocy specjalisty. Z powodu nadużyć w wykorzystywaniu fragmentów rozszerzonych, obecnie źle wdrożone dane mogą skutkować nawet karą od Google.        

 

Warto jednak pamiętać, że niezależnie od wybranego formatu, zaimplementowanie fragmentów rozszerzonych na stronie nie daje 100% pewności, że gwiazdki ocen będą wyświetlać się przy naszym opisie. Ostateczną decyzję podejmuje algorytm Google, który określa czy wybrane dane pasują do naszej witryny. Jeśli jednak zaimplementujemy wszystko poprawnie, szansa na sukces jest spora.  Pod tym adresem [link: https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=pl] można przetestować, czy gwiazdki ocen (a także inne fragmenty rozszerzone) zostały wdrożone prawidłowo.

Jak wybrać dobrą nazwę domeny dla swojej strony internetowej? » Nazwa domeny - element wizerunku i tożsamości marki   O ile bez większego problemu możesz zmienić adres swojego... czytaj więcej

Od czego zacząć pozycjonowanie bloga Od czego zacząć pozycjonowanie bloga? » Sprawdź, jak dobierać wartościowe słowa kluczowe do artykułów   Stało się, postanowiłeś prowadzić bloga.... czytaj więcej

Optymalizacja grafiki na stronie internetowej pod SEO »   Image SEO - przewodnik po optymalizacji grafik   Wiele mówi się o tym, w jaki sposób przygotowywać teksty na... czytaj więcej

Pozycjonowanie a SEO POZYCJONOWANIE a SEO
Czy mowa o dwóch różnych pojęciach?
»
W mowie potocznej często wykorzystujemy podobne pojęcia jako synonimy, nie zwracając uwagi na różnice znaczeniowe. Zazwyczaj... czytaj więcej

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym » Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Analytics – nadawanie uprawnień Google Analytics to narzędzie do analizy strony internetowej udostępniane przez Google. Dzięki wgraniu na stronę kodu... czytaj więcej
Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać? Słowa kluczowe, nazywane także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, to absolutna podstawa tworzenia reklamy internetowej... czytaj więcej
Co dzięki Google AdWords może zyskać twoja firma? Chcesz skuteczniej promować swoje strony internetowe? Teraz możesz zrobić to bez problemu z Google AdWords oraz agencją... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz