Sztuka rekordu wyświetleń!
Czyli case study sklepu z rękodziełami.

15 lipca 2021

Masz pytania?

Jeden z naszych Klientów zajmuje się produkcją, sprzedażą oraz dystrybucją dekoracji i wyposażenia wnętrz. Głównie są to rękodzieła takie jak lampy, świeczniki, zegary oraz wyroby z drewna, metalu, ceramiki czy wikliny. Wykonywane są ręcznie przez wielu artystów i często występują jako pojedyncze egzemplarze.
Firma rozpoczęła działalność w 2017 roku i jak twierdzą – z dnia na dzień rozwijają się coraz bardziej. Ich głównym celem jest dodanie do oferty takich produktów, które wpasują się w obecne trendy, ale również rozbudowanie oferty o artykuły nietypowe i niepowtarzalne, często posiadające swoją wyjątkową historię.
Kiedy sklep stacjonarny zaczął przynosić konkretne zyski, marka zdecydowała się na skierowanie sprzedaży do sieci. Powstała strona internetowa oraz sklep online. Klient przez jakiś czas samodzielnie budował markę w sieci, jednak z czasem zgłosił się nas po pomoc w zakresie SEO. To okazało się bardzo dobrym pomysłem ale zacznijmy od początku!

Inspirację czerpiemy z…audytu

Oczywiście zaczynamy od audytu. Klient konkretnie wskazał nam swoje najważniejsze cele, czyli zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem sklepu online oraz zwiększenie ruchu na stronie www.

Źródło: Google Analytics

 

Tak jak widać na powyższym zestawieniu, w okresie 01.04.2020 – 30.06.2020, ilość użytkowników nie przekracza 519, czyli średnio każdego miesiąca na stronie pojawiało się ok 170 użytkowników. 

 

Przed podjęciem działań sprawdziliśmy dokładnie funkcjonalność oraz wygląd strony internetowej klienta.

Główna strona była poświęcona informacjom o firmie, czyli pełniła rolę wizytówki. Sklep znajdował się na subdomenie podpiętej do strony głównej. Dodatkowo sprawdziliśmy, że ruch na sklepie online jest niewielki w porównaniu do strony informacyjnej. Z sytuacji wynikało, że mało klientów przechodzi ze strony-wizytówki na witrynę sklepu online.

Pozycjonowanie też jest sztuką!

Rozpoczęliśmy nasze działania od zmian, które będą miały wpływ na zwiększenie ilości użytkowników na stronie głównej.

Ze względu na to, że strona główna nie pełniła żadnej roli biznesowej, postanowiliśmy wykorzystać ruch, który generuje i użyć go w sklepie online. Dlatego przenieśliśmy sklep internetowy z subdomeny, na domenę główną, aby nie marnować ruchu, który tam trafiał.

Opisane wyżej działania oczywiście nie były jedynymi, które podjęliśmy.

Nasze podejście było całościowe i kompleksowe. Zoptymalizowaliśmy podstrony pod kątem nowych tytułów jak i opisów. Stworzyliśmy teksty na ponad 120 000 znaków i użyliśmy ich na stronie głównej, w kategoriach i podkategoriach oraz na blogu.

 

Na blogu pojawiły się artykuły o dekoracji wnętrz, doborze dodatków i ofercie sklepu. Wartościowe teksty pokazały naszego klienta w roli eksperta oraz doprowadziły do polepszenia pozycjonowania.

Oczywiście każdy tekst został napisany w takich sposób, aby odpowiadać na wszelkie wytyczne Google. Dodatkowo wprowadziliśmy odpowiednią hierarchię nagłówków oraz podjęliśmy działania takie jak wyróżnienia, pogrubienia czy zmiany kolorów nagłówków. 

Pozycjonerzy, chcąc zoptymalizować cały serwis, objęli działaniami ogólne frazy kluczowe, produktowe, zapytaniowe oraz sprzedażowe. 

Ostatnim krokiem był sukcesywny link building i linkowanie wewnętrzne. W tym przypadku były to unikalne artykuły z linkami do strony.

Żródło: Google Analytics

Pomarańczowa linia oznacza użytkowników korzystających ze sklepu online przed rozpoczęciem naszych działań. Widzimy, że liczba nie przekracza 50 użytkowników dziennie.

Niebieska linia oznacza liczbę użytkowników odwiedzających stronę internetową po rozpoczęciu działań przez naszych pozycjonerów. Różnica jest naprawdę imponująca, ponieważ liczba użytkowników, w niektóre dni, rośnie do prawie 150 dziennie.

 

Po zastosowaniu opisanych zmian, widoczność w TOP10 i TOP50 wystrzeliła do góry!

Źródło: Senuto

Jednym z głównych celów klienta było zwiększenie ruchu na stronie www. Jak widać w poniższym zestawieniu – nasze działania pozwoliły uzyskać wyniki na poziomie wzrostu o ponad 1 000%!

Źródło: Google Analytics

 

W okresie rozpoczęcia naszych działań, od 01.04.2020 do 30.06.2020:

Liczba użytkowników: 519

Liczba nowych użytkowników: 495

 

W okresie zakończenia naszych działań, od 01.04.2021 do 30.06.2021:

 

Liczba użytkowników: 6342

Liczba nowych użytkowników: 6 105

 

W przypadku liczby użytkowników widzimy wzrost o ponad 1 120%!

Jeśli chodzi o liczbę nowych użytkowników notujemy wzrost na ponad 1 130%!

 

Nie spoczywamy na laurach

Podsumowując, cała praca naszych pozycjonerów musi być spójna i realizowana według wcześniej stworzonego planu. 

Pojedyncze działania dają niewielkie wzrosty, które szybko zamienią się w spadki. Nie popełniamy tego błędu i budujemy wysokie pozycje w Google jedynie na kompleksowych działaniach.

Tylko prowadzone na szeroką skalę prace na całej stronie mogą przynieść, w perspektywie czasu, dużą widoczność w wynikach wyszukiwania, wysokie pozycje, wzmożoną konwersję oraz zwiększony ruch na stronie. 

W tym wszystkim musimy brać również pod uwagę dużą ilość różnych fraz, które znacznie wpływają na satysfakcjonujące wyniki.

Najważniejsze jest kontynuowanie działań oraz monitorowanie statystyk. To może nam zaoszczędzić wiele pracy, ale również spowodować, że nasze wyniki będą rosły.

Jeśli również chcesz działać według wyżej wymienionych zasad i mieć pewność, że nad Twoją stroną czuwa odpowiedzialny zespół – odezwij się do nas i bądź #zawszewidoczny.

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Mobile First Index – czy Twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Aktualizacja W 2015 roku, po raz pierwszy liczba wyszukań na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarce Google przewyższyła... czytaj więcej
Czy warto współpracować z mikroinfluencerami Czy warto współpracować z mikroinfluencerami?   Zacznijmy od tego jak definiować mikroinfluencera, bo być może nie dla wszystkich jest to oczywiste. Otóż... czytaj więcej
E-mail marketing w służbie SEO   Jak e-mail marketing może pomóc w pozycjonowaniu?   Jak wiadomo, aktywności SEO dzielą się na “on... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę
Zamknij okno