Synergia SEO i PPC = sukces w SEM!

20 listopada 2019

W przeszło 10-letniej historii naszej agencji spotykamy się nadwyraz często z podejściem, według którego SEO i Google Ads (kampanie PPC) traktowane są jako dwie, odseparowane od siebie taktyki marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Prawda jest jednak inna. Synergia SEO i PPC to jedyna droga do pełnego sukcesu SEM Twojej firmy, czyli - pisząc wprost - całościowego wykorzystania potencjału promocji w Google. Jakie są tego powody i jakie w rzeczywistości korzyści niesie ze sobą połączenie organicznych oraz płatnych metod marketingu w wyszukiwarkach? Zapraszamy do lektury naszego artykułu!

Digital Marketing

Masz pytania?

SEO i Google Ads – czy naprawdę powinieneś wybierać?

Zacznijmy od krótkiej notki definicyjnej, dzięki której uporządkujemy podstawowe informacje dotyczące promocji w Google.

 

  • SEO

 

Działania skupiające się na poprawieniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

  • Google Ads, kampanie PPC

 

Płatne metody (reklamy) promocji witryny w wyszukiwarkach i innych produktach Google.

 

  • SEM

 

Zbiór wszystkich metod marketingu w wyszukiwarkach internetowych, który łączy działania SEO i PPC. 

 

Oczywiście, zarówno oddzielnie prowadzone działania SEO, jak i PPC, przyniosą korzyści Twojej witrynie, ale tylko połączenie tych dwóch metod promocji sprawi, że Twój biznes nabierze prawdziwego rozpędu a Ty wykorzystasz pełen wachlarz możliwości, które oferuje SEM. Zarówno bowiem SEO, jak i reklamy PPC mają swoje zalety i wady, które można wykluczyć poprzez synergię tych działań.

 

Konkludując ten paragraf – rozważając promocję w wyszukiwarkach internetowych nie powinieneś zadawać sobie pytania, czy wybrać SEO, czy PPC. Najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie połączenie tych taktyk poprawy widoczności witryny w Google i skorzystania z efektu synergii.

 

Zalety wykorzystywania synergii SEO i reklam PPC

 

Jak wspomnieliśmy powyżej, synergia SEO oraz Google Ads minimalizuje lub nawet wyklucza wady odseparowanego wykorzystywania jednej z tych metod. Oprócz tego, połączenie zabiegów zwiększających organiczną i płatną widoczność witryny w wynikach wyszukiwania przynosi wymierne korzyści, których próżno szukać skupiając się wyłącznie na jednej z tych metod. Przyjrzyjmy się zaletom synergii działań optymalizacyjnych i reklam Google AdWords.

 

  • Większa widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google

 

Twoja witryna wskoczyła na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę? Gratulacje! A co powiesz na to, aby link sponsorowany do niej zajął miejsce pod lub nad organicznymi wynikami, w których już się ona znajduje? Brzmi absurdalnie, ale pamiętaj, że to 2x większa ekspozycja Twojej oferty i strony internetowej, a przy okazji mniej miejsca na reklamę Twojej konkurencji. Im więcej Ciebie tym mniej… konkurencji 🙂

 

O sensie reklam PPC w przypadku chęci szybkiego sprowadzenia ruchu na stronę, gdy Twoje działania SEO dopiero raczkują, wspominać chyba nie trzeba. Co więcej – zauważ, że linki sponsorowane Google coraz bardziej “zlewają się” z wynikami organicznymi, przez co użytkownikowi coraz ciężej odróżnić reklamę od naturalnych wyników wyszukiwania.

 

Warto zauważyć również, że użytkownicy, którzy widzą reklamę danej witryny oraz wyświetlana jest im ona w wynikach organicznych, chętniej klikają w odnośniki do niej, niż ci, których reklamy próżno szukać na danej stronie. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

 

  • AdBlock już Ci nie straszny

 

Przeznaczyłeś na reklamę Google Ads spory kapitał i zoptymalizowałeś kampanię tak, aby zawsze wyświetlać swoje reklamy w najlepiej konwertujących miejscach. Świetnie! A pomyślałeś o użytkownikach AdBlocka? To popularne narzędzie ma się w Polsce doskonale i “zwalcza” ok. 50% reklam pojawiających się w internecie. Bez organicznych prób dotarcia do potencjalnego klienta tracisz prawie połowę rynku… Brzmi brutalnie, ale to kolejny dowód na to, że działania PPC powinny iść w parze ze skutecznym SEO.

 

  • Strona zoptymalizowana pod SEO pozytywnie wpływa na Ad Rank reklam PPC

 

Ad Rank to współczynnik określający m.in. jakość reklamy, strony docelowej oraz ich adekwatność w stosunku do zapytań użytkownika. Im jest on wyższy, tym mniej zapłacisz gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę. Jeżeli Twoja strona internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO, to będzie ona również pozytywnie odbierana przez algorytm ustalający Ad Rank reklamy Googe Ads. Wykorzystując synergię SEO i PPC pieczesz 2 pieczenie na jednym ogniu!

 

  • Potencjał remarketingu

 

Wyobraź sobie, że użytkownik szuka usług lub produktów związanych z Twoją działalnością. Kliknął w wynik organiczny odsyłający do Twojej witryny, ale akurat poczuł zapach przypalającego się garnka, w którym podgrzewał zupę i porzucił Twoją stronę. Koniec. Prawdopodobnie już do niego nie dotrzesz, a całkiem możliwe, że trafi on na stronę Twojej konkurencji. Wyjściem z tej sytuacji jest wykorzystanie reklam remarketingowych Google, dzięki którym oferta Twojej firmy będzie “śledzić” użytkownika wstępnie zainteresowanego Twoimi usługami lub produktami. To kolejny dowód na sensowność łączenia SEO i Google Ads.

 

  • Optymalizacja słów kluczowych i formy przekazu

 

Dzięki działaniom PPC i analizie ich skuteczności jesteś w stanie stwierdzić, co najlepiej działa na odbiorców Twoich przekazów. Wiedzę tę możesz wykorzystać podczas tworzenia tekstów SEO – doboru słów kluczowych, CTA, narracji wypowiedzi. Wszystko to może sprawić, że Twoje zabiegi content marketingowe będą lepiej odbierane przez użytkowników, a w konsekwencji – przez Google.

 

SEO i reklamy PPC – kompani w służbie efektywnego SEM

 

Jak już widzisz, synergia działań SEO i PPC może przynieść Twoim działaniom marketingowym wiele korzyści. Nie warto opierać się na jednej z tych metod promocji, ponieważ wykorzystując pełen wachlarz możliwości SEM, rozwój sprzedaży Twoich usług lub produktów wzrośnie nieporównywalnie bardziej dynamicznie. Jeżeli szukasz agencji, która efektywnie przeprowadzi kampanię SEO oraz PPC dla Twojego biznesu, to oczywiście zapraszamy do kontaktu tutaj! 🙂

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym »   Jeśli zakładasz, że z agencją SEO wypracujesz kilka fraz na najwyższych pozycjach po czym wasze drogi się rozejdą,... czytaj więcej

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce » SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej

Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? » Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej

Płatne i bezpłatne metody na promocję sklepu internetowego »   Rosnąca popularność zakupów online zachęca do aktywnej promocji w Internecie. Wiele opcji, mających na celu... czytaj więcej

Pillar Page – czym jest i jak wpływa na wyniki SEO »   Czym jest pillar page?   Aktualne trendy wśród użytkowników wyszukiwarek wskazują, że wpisywane przez nich... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej
Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę?   Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W... czytaj więcej
Analiza strony internetowej klienta Przed rozpoczęciem pozycjonowania, konieczne jest wykonanie dokładnej analizy strony internetowej Klienta, czyli tzw. audytu.... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno