Senne marzenia czy nocne koszmary?
Case study w dobie pandemii (sklep z wyrobami pościelowymi)

27 listopada 2020

Obecna, pandemiczna sytuacja w Polsce i na świecie niejednemu przedsiębiorcy spędza sen z powiek. Na początek kilka faktów: z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że co czwarta mikro-, mała i średnia firma deklaruje, że da radę przetrwać kolejny lockdown maksymalnie przez trzy miesiące. Mimo, iż sporo firm dało sobie radę z pierwszym lockdownem i żyło z oszczędności to podczas drugiego lockdownu na jesieni widzi przyszłość w czarnych barwach niczym z sennego koszmaru. Rośnie liczba wyrejestrowanych firm.

 

Czy w tej sytuacji nasz klient może spać spokojnie? Sprawdźmy to!

lazy man waking up his bedroom min

Masz pytania?

Omawiany klient jest producentem wyrobów pościelowych i prowadzi sprzedaż swoich produktów w Internecie. Znany jest również w Europie i na świecie jako polski producent wysokiej jakości pościeli. Pandemia koronawirusa z jaką mierzą się przedsiębiorcy nie dotyczy tylko Polski lecz jest to problem ogólnoświatowy więc nie ma tutaj możliwości przełożenia sprzedaży do kraju, którego problem ten nie dotyczy.

Współpraca z klientem trwa już od kilku lat. Jak widać na poniższym wykresie ilość fraz w TOP10 i TOP50 sukcesywnie wzrastała.

 

Lech Pol

(Źródło: Semstorm)

Klient był zadowolony ze współpracy z nami jednak doszedł do wniosku, że jest w stanie równie dobrze prowadzić pozycjonowanie swojego sklepu internetowy w modelu in-house i nie potrzebuje wsparcia agencji. Złożył wypowiedzenie i nasza współpraca zakończyła się jesienią 2019 roku. 

Wielkim zaskoczeniem dla klienta okazał się fakt, że wybrane frazy nie utrzymują się cały czas na tych samych pozycjach oraz, co gorsza, że jego konkurencja ma się coraz lepiej.

Gdy pandemia zaczęła ogarniać również nasz kraj, i coraz więcej firm zaczęło przenosić swój biznes do Internetu dla klienta stało się jasne, że potrzebuje wsparcia profesjonalistów, i to na wczoraj. Ponownie podjęliśmy współpracę i ponownie wdrożyliśmy naszą sprawdzoną strategię pozycjonowania w nowej odsłonie, polegającą na wyprzedzeniu konkurencji poprzez: 

  • wybór fraz z długim ogonem,
  • dopasowanie witryny do najnowszych wymagań Google oraz przyspieszenie jej ładowania,
  • dopasowanie odpowiedniego contentu na pozycjonowanych stronach,
  • opracowanie i dodanie treści poradnikowo-blogowej,

Mimo, że podczas pierwszego lockdownu ilość fraz w TOP50 nieznacznie spadła to dzięki szybkiej reakcji naszych pozycjonerów oraz wdrożenia nowej strategii działań dopasowanej do aktualnej sytuacji strona bardzo szybko odbudowała straty i dalej pnie się w górę. Działania te sprawiły, że klient nie tylko utrzymał się na rynku lecz jednocześnie wyniosły sklep na wysokie pozycje.

Pozycjonowanie sklepu wspiera kampania w sieci wyszukiwania oraz kampania produktowa Google Ads. Optymalizacja kampanii pod kątem konwersji daje wymierne rezultaty. Podczas pierwszego lockdownu ROAS wyniósł ponad 2 100%.

Połączenie pozycjonowania sklepu internetowego oraz kampanii Google Ads spowodowało to, że wartość zamówień w sklepie internetowym w kwietniu (w stosunku do marca) wzrosła o ponad 200%.

 

wartość zamówień miesięcznie lechpol

Pomimo tego, że główny sezon na zakup pościeli trwa na przełomie jesieni i zimy to jak pokazuje powyższy wykres wdrożenie nowej strategii pozycjonowania spowodowało, że bardzo wysoka sprzedaż tych produktów była również wiosną.

Porównując wartość zamówień rok do roku w szczytowym momencie sezonu (jesień) otrzymujemy wzrost na poziomie ponad 140% wrzesień 2019 do września 2020 oraz ponad 147% październik 2019 do października 2020.

 

wartość zamówień r r lechpol

 

Podsumowując:

Wszystkie powyższe dane wskazują na to, że nasz klient cieszy się coraz większym i wartościowym ruchem (SEO i PPC) kierowanym z wyszukiwarki Google na swoją witrynę. Przekłada się to na ilość i wartość zamówień składanych przez klientów oraz na budowanie silnej, polskiej  marki w kraju i na świecie.

Jeśli chcesz tak jak nasz klient spać spokojnie bez względu na okoliczności i być #zawszewidoczny zapraszamy do skorzystania z naszego pozycjonowania za efekt. Zadzwoń, a indywidualny doradca dopasuje rozwiązanie najlepsze dla Twojego biznesu!

 

Ocena
Ilość ocen: 5 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

man motorbike flying sky Case study sklepu motocyklowego
czyli jak wjechać na wysokie pozycje w Google!
»
Czego więc potrzebowali? Tuningu! Przeanalizujmy ich historię   Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od audytu,... czytaj więcej

parkieciarz optimized Usługi renowacyjne w dobie pandemii
Czyli case study parkieciarza
»
Jak to się zaczęło? Klient korzystał z usług agencji SEO jeszcze w 2019 roku. Z czasem ich działania stanęły w miejscu,... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

9 AdWords – jak działa remarketing Remarketing jest doskonałym narzędziem, zachęcającym internautę do ponownej aktywności na danej stronie internetowej. Na... czytaj więcej
unnamed 1 Jak negatywne opinie wpływają na SEO?   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej
Dobre linki to znaczy jakie Cechy pożądanych linków przychodzących Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących   Znaczenie jakości linków przychodzących dla SEO   Pozyskiwanie backlinków jest bronią obosieczną. Jeżeli... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę
Zamknij okno