Reklamy B2B na Facebook’u. Jak robić je dobrze?

27 września 2018

O tym, że reklama na Facebook’u może być skuteczna, nie trzeba już przekonywać większości przedsiębiorców działających w modelu sprzedaży B2C. Czy może jednak pomóc firmom, które swoje usługi i produkty kierują do klienta biznesowego? Jak najbardziej! Z poniższego artykułu dowiesz się, jakie korzyści dla Twojej działalności B2B może przynieść odpowiednia, płatna promocja na Facebook’u.

 

Jakie cele może realizować reklama na Facebook’u w sektorze B2B?

 

Media społecznościowe są potężnym narzędziem w rękach zręcznego reklamodawcy. Miliony informacji, które zbierają one o swoich użytkownikach każdego dnia, pozwala im na stworzenie rozbudowanych narzędzi targetowania, przez co firmom łatwiej jest trafić z odpowiednim przekazem do osób, na których uwadze im zależy.

 

Jeżeli przeszło Ci przez myśl, że Twoich klientów na Facebook’u zwyczajnie nie ma, to teraz pomyśl o wszystkich swoich znajomych, którzy prowadzą firmy lub zajmują w nich wysokie stanowiska, a z którymi beztrosko konwersujesz codziennie na messengerze. Firma to nie budynek, firma to ludzie, którzy ją tworzą! A ci z dużym prawdopodobieństwem na Facebook’u są. Jak to wykorzystać?

 

W perspektywie działań reklamowych B2B, medium Marka Zuckerberga pomoże Twojej firmie zrealizować m.in. następujące cele:

 

1) Zwiększenie świadomość marki wśród potencjalnych klientów

Osiągnąć to można dzięki kierowaniu reklamy do szerokiego grona odbiorców, zwracając ich uwagę ciekawymi dla targetu treściami, takimi jak angażujące video lub artykuł blogowy na swojej stronie internetowej.

 

2) Pozyskiwanie ruchu w witrynie

Realizując ten cel warto odesłać użytkowników do wartościowych materiałów w swojej witrynie. Zwiększy to prawdopodobieństwo bezpośredniej konwersji lub pomoże Ci stworzyć grupę podobnych odbiorców (tzw. lookalike – sposób targetowania reklam na osoby podobne do tych, które wykonały dane działanie) lub uruchomić reklamę remarketingową.   

 

Uwaga 1:  

Oba typy reklam mogą indywidualnie prowadzić do realizacji ostatecznego celu, którym jest dokonanie zakupu/skorzystanie z usługi, jak również mogą zajmować istotne miejsce w dłuższym procesie “dojrzewania leada” i znajdować się na różnych etapach lejka sprzedażowego.

Uwaga 2:

Aby stworzyć grupę podobnych odbiorców lub listę remarketingową, Twoja strona musi być wyposażona w pixel Facebook’a.

 

3) Bezpośrednie generowanie leadów

Aby pozyskać kontakt do potencjalnego klienta nie musisz wcale odsyłać go do swojej witryny. Facebook oferuje reklamę typu Lead Ads, która umożliwia wypełnienie prostego formularza kontaktowego przez użytkownika bez konieczności opuszczenia portalu. Dane kontaktowe osób zainteresowanych Twoją ofertą możesz następnie pobrać w formie CSV lub XML ze swojego konta reklamowego.

 

Podstawowe ustawienia reklamy na Facebook’u

 

Rozpoczynając kampanię reklamową w tym medium społecznościowym musisz zwrócić szczególną uwagę na 3 aspekty z nią związane.

 

Budżet i typy aukcji

Dobierając odpowiedni budżet dla swojej kampanii możesz zadecydować, czy fundusze na reklamę mają być rozdzielane proporcjonalnie na każdy dzień kampanii, czy może przypisane mają być one na cały okres jej trwania.

 

W początkowych etapach działania kampanii sugerujemy testy (Facebook ułatwia od niedawna również przeprowadzanie testów A/B) kilku kreacji z wykorzystaniem budżetu dziennego. Po wypracowaniu możliwie dobrze zoptymalizowanej kampanii, można przejść na budżet całkowity, który automatycznie (i najczęściej skutecznie) rozdzielany jest przez portal pomiędzy poszczególne reklamy.

 

W przypadku aukcji, możesz pozwolić Facebookowi na automatyczne dopasowanie najbardziej korzystnej dla Ciebie opcji lub samodzielnie ustalić CPA.

 

Targetowanie

Naszym zdaniem to klucz do sukcesu w reklamie B2B na portalu Facebook. O ile w przypadku niektórych biznesów B2C strzelanie kreacją do klientów “jak z armaty” może przynieść pewne rezultaty, o tyle w działaniach B2B musimy posłużyć się precyzyjną snajperką.

 

Aby stworzyć dobrą reklamę B2B na Facebook’u na pewno warto skorzystać z pixela, który będzie zbierał informacje o zachowaniu użytkowników na Twojej witrynie. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie grupy lookalike i listy remarketingowej, o których pisaliśmy powyżej.

 

 

Nie jest to jednak jedyna opcja, aby trafić celnie do wartościowych z perspektywy Twojego biznesu użytkowników. Facebook udostępnia w tym względzie szereg opcji w tym targetowanie ze względu na lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie, zachowania czy nawet zajmowane stanowiska zawodowe (chociaż od pewnego czasu ta opcja jest mocno ograniczona). Jeżeli Twój pixel zebrał zbyt mało danych o użytkownikach, to zastanów się, kim jest Twój wymarzony odbiorca – czym się interesuje, ile ma lat itd., a następnie wybierz te cechy z sugerowanej przez Facebook’a listy.

 

Skuteczną metodą targetowania reklam jest tworzenie grupy lookalike, czyli osób podobnych do tych, które wykonały daną akcję na Twojej stronie internetowej. Rozbudowany algorytm Facebook’a radzi sobie z wyborem takich użytkowników naprawdę sprawnie i potrafi dostarczyć Twojej kampanii niezwykle cennych odbiorców.

 

Umiejscowienie reklamy

Facebook pozwala również na wybór miejsc, w których wyświetlana będzie Twoja reklama – zarówno wewnątrz portalu, jak i np. na Instagramie. W zależności od tego, jak wygląda Twoja kreacja (jakiego rozmiaru jest grafika, jak bardzo jest szczegółowa oraz jak długie jest copy) i jakie cele ma osiągać, tak dobieraj miejsca idealne dla swoje kampanii.

 

Typy skutecznych reklam B2B – dobre praktyki

 

Reklama video

Popularność tego formatu rośnie z roku na rok i nic w tym dziwnego. Reklama video jest najbardziej angażująca, pozwala zawrzeć dużo informacji w krótkim czasie, a dodatkowo potrafi bardziej sugestywnie działać na emocje i decyzje, niż statyczny obraz.

 

Twoja reklama video powinna:

 

  • Trwać maksymalnie 30 sekund (sugerujemy mniej niż 15).
  • Pozostawać zrozumiała i skuteczna nawet przy wyłączonym dźwięku (dobrym rozwiązaniem są automatycznie wyświetlane napisy).
  • Być przygotowana w formacie 9:16.

 

Lead Ads

 

Reklama, którą pokrótce omówiliśmy już powyżej.

Dobrze przygotowana reklama na pozyskiwanie leadów powinna:

  • Wymagać w formularzu wyłącznie niezbędnych do kontaktu informacji.
  • Posiadać dopasowany do odbiorcy (spersonalizowany) tzw. “thank you page”.
  • Ograniczać do minimum liczbę opcjonalnych pól formularza.

 

Reklama karuzelowa

Wymaga od reklamodawcy nieco więcej kreatywności, ale odpowiednio przygotowana potrafi skutecznie angażować użytkowników i realizować zakładane cele.

 

Reklama karuzelowa może:

 

  • Opowiadać krótką historię (np. historię sukcesu klienta lub case study).
  • Tłumaczyć proces związany z usługą lub produktem.
  • Podkreślać ważne cechy tego, co oferujesz.
  • Dawać przestrzeń do udostępnienia wartościowego dla użytkownika contentu.

 

Reklamy B2B na Facebooku – podsumowanie.

 

Powyższe informacje i porady pozwolą Ci skonstruować swoją pierwszą kampanię reklamową kierowaną do klientów B2B. Sztuka ta wymaga wielu prób, dobrej znajomości narzędzi Facebooka oraz dokładnej analizy swoich klientów, ale wyspecjalizowanie się w niej może przynieść rewelacyjne rezultaty dla Twojej firmy. Jeżeli potrzebujesz już teraz pomocy specjalistów z zakresu reklamy na Facebook’u, skontaktuj się z nami!

Jak założyć sklep na Facebooku? Przewodnik krok po kroku »   Potencjał marketingowy tego portalu jest wszystkim znany, ale wciąż stosunkowo niewiele osób wykorzystuje go... czytaj więcej

Czym jest i jak działa Facebook Edge Rank? » Facebook - powrót do korzeni i zmiany w Edge Rank. Jak działa nowy algorytm?   Na początku roku 2018, Mark Zuckerberg... czytaj więcej

Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? » Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej

Jak negatywne opinie wpływają na SEO? »   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

6 sprawdzonych sposobów na poprawę pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce SEO sklepu internetowego - 6 złotych zasad   Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint, a do każdego długiego biegu... czytaj więcej
Jak pozycjonować bloga? Założenie w sieci własnego bloga to nie tylko sposób na przekazanie światu własnych przemyśleń, ale również pomysł na... czytaj więcej
Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz