Pozycjonowanie stron Zielona Góra
Zieloną Górę zamieszkuje blisko 140 tys. osób. W całym powiecie działa prawie 30 tys. firm technologicznych, zakładów przemysłowych czy punktów usługowych. Prowadzisz biznes i chcesz dotrzeć z ofertą do mieszkańców Zielonej Góry? To dosyć duże miasto i nie będzie to łatwe. Mamy jednak dla Ciebie formę reklamy, dzięki której zrealizujesz ten cel. Sprawdź, co zyskasz, jeśli postawisz na pozycjonowanie stron internetowych w Zielonej Górze.
Pozycjonowanie Zielona Góra – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Czy wiesz, że pozycjonowanie stron WWW to jedno z najskuteczniejszych działań z zakresu marketingu internetowego? Przeróżne badania pokazują, że to forma reklamy, która charakteryzuje się wysokim współczynnikiem konwersji. O co właściwie chodzi?
Celem pozycjonowania jest osiągnięcie wysokich pozycji na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Załóżmy, że prowadzisz biuro rachunkowe. Wtedy przykładowymi frazami, które będziemy pozycjonować, są:
- biuro rachunkowe Zielona Góra,
- księgowość Zielona Góra,
- KPiR Zielona Góra.
To tylko przykłady fraz -- kampania może ich obejmować dziesiątki, a nawet setki. Następnie celem naszych działań jest doprowadzenie do sytuacji, w której to Twoja strona będzie zajmować wysokie pozycje na te słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa, tym większe szanse na odwiedziny przez potencjalnego klienta.
Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie sklepu internetowego? Badania pokazują, że aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki. To oznacza, że internauta, który chce znaleźć odpowiedź na dane pytanie, zaczyna od Google. Dotyczy to również zapytań lokalnych związanych z Zieloną Górą. Jeśli witryna Twojej marki nie jest widoczna w Google, tracisz możliwość pozyskiwania ruchu organicznego, który charakteryzuje się ogromnym potencjałem.
Tylko dlaczego akurat pozycjonujemy w wyszukiwarce Google, skoro są również inne? Gdyż to właśnie ona jest zdecydowanym liderem rynku w Polsce, co pokazuje poniższa grafika.
Udział Google w rynku wynosi blisko 92%. Drugą pozycję zajmuje Bing, który ma ponad 5%. Właśnie z tego powodu celem naszych kampanii jest osiągnięcie wysokich pozycji właśnie w Google, przy czym realizacja przełoży się również na poprawę widoczności choćby we wspomnianym Bingu.
Z raportu "E-commerce w Polsce 2024" wynika, że 78% respondentów kiedykolwiek zamówiło coś online. Być może nie każdy z odbiorców Twojej oferty bierze pod uwagę kupowania w sieci, ale większość z pewnością tak. Bez strony WWW internauta może nigdy nie dowiedzieć się o Twojej ofercie. Zielona Góra to spore miasto, a każdy mieszkaniec przeważnie przemieszcza się po określonej okolicy. W niektórych częściach w ogóle nie bywa.
Czy wspomniane udziały Google'a w rynku wyszukiwania przekładają się na dużą liczbę odwiedzin? Zdecydowanie tak, co potwierdzają dane:
Jak możesz zauważyć, google.com to zdecydowanie najpopularniejsza strona w Polsce. W grudniu 2024 roku odwiedziło ją blisko 27,5 mln internautów z naszego kraju, co dało ponad 92% zasięgu. Żadna inna strona nawet nie zbliżyła się do takiego wyniku!
Skuteczność pozycjonowania SEO w Zielonej Górze wynika ze sposobu, w jaki internauta dociera do oferty. Wyszukał dane zapytanie w Google i w wynikach znalazł Twoją witrynę. Zakłada zatem, że znajdzie na niej to, czego oczekuje. Jeśli rzeczywiście odwiedzi stronę i uzyska oczekiwany produkt, usługę czy informacje, rośnie szansa na to, że zostanie Twoim klientem. W tym przypadku odwiedziny nie są przypadkowe, nie wynikają z nachalnej reklamy czy wprowadzania w błąd. Właśnie to powoduje, że szanse na oczekiwane efekty są wysokie.
Pozycjonowanie stron Zielona Góra -- postaw na widoczność, która popłaca
Pozycjonowanie stron internetowych jest rodzajem działań marketingowych w sieci, które jest powszechnie wykorzystywane przez firmy. Nie ma znaczenia, co obejmuje ich oferta. Oto, jak według jednego z badań, firmy dzielą swoje budżety marketingowe:
Jak możesz zauważyć, SEO zajmuje tutaj jedną z wysokich pozycji. Nic w tym dziwnego, gdyż inwestycja w takie działania może przynieść Twojemu biznesowi wiele korzyści. Jakie?
- Pozyskasz ruch organiczny z Google, czyli z naturalnych wyników wyszukiwania. Kiedy strona osiągnie oczekiwaną widoczność, to powinno przekładać się na wiele odwiedzin. Według SparkToro aż 92,96% globalnego ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarek Google, Google Grafika i Map Google. Rezygnując z tego ruchu, nie wykorzystujesz kanału docierania do klientów, który charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością.
- Zwiększysz konwersję na stronie -- ruch z organicznych wyników wyszukiwania charakteryzuje się wysokim współczynnikiem konwersji. Dzięki pozyskaniu odwiedzin z Google wynik uzyskiwany przez Twoją witrynę powinien być wyższy.
- Wzrost świadomości marki -- więcej potencjalnych odbiorców dowie się o istnieniu firmy. Mogą zapamiętać logo i przejeżdżając przez Zieloną Górę, nawet przypadkiem je zauważyć. Być może zatrzymają się i sprawdzą Twoją ofertę stacjonarnie.
- Łatwość mierzenia efektów -- w ramach współpracy otrzymasz od nas raporty, z których dowiesz się, jakie efekty przyniosła Ci kampania. Wynikać będzie z nich, jaki udało się pozyskać ruch organiczny, jak zmieniła się widoczność strony i nie tylko. Poza tym możemy mierzyć konwersję -- dowiesz się, ilu użytkowników, którzy coś u Ciebie kupili, dotarło na stronę z organicznych wyników wyszukiwania.
- Coraz lepsze efekty przy takim samym koszcie -- zazwyczaj kampania SEO rozliczana jest w modelu abonamentowym. To oznacza, że płacisz stałą kwotę, mimo że z miesiąca na miesiąc pozycjonowanie może Ci przynosić coraz więcej odwiedzin i zapytań. Większość działań marketingowych działa odwrotnie -- musisz wygospodarować wyższy budżet, aby osiągnąć lepsze efekty.
- Poprawa doświadczeń użytkownika -- w ramach kampanii SEO przeprowadzamy optymalizację witryny tak, aby spełniała wymagania algorytmu Google. To nie oznacza jednak, że będzie zadowalać robota wyszukiwarki, ale stanie się nieatrakcyjna dla odbiorcy. Pod wieloma względami optymalizacja pod SEO wiążę się z dopracowaniem strony pod użytkownika. Zapewnisz mu lepsze doświadczenia, co zwiększa szansę na to, że zostanie Twoim klientem.
- Dotrzesz do klientów na różnych etapach procesu decyzyjnego -- zarówno w momencie, kiedy dopiero interesują się danym produktem lub usługą, jak i wtedy, gdy są zdecydowani na zakup. W pierwszym przypadku możesz ich sprowadzić na stronę poprzez pozycjonowanie fraz typu "jak kupić daną rzecz". Natomiast na etapie przekonania do zakupu dotrzesz do odbiorcy, np. osiągając wysoką pozycję na nazwę danego produktu.
To nie wszystkie korzyści, które możesz odnieść dzięki pozycjonowaniu stron. Jako agencja SEO tak poprowadzimy Twoją kampanię, aby przyniosła sukces. Klienci z Zielonej Góry dowiedzą się o marce, a wielu może zdecydować się na Twoją ofertę.
Pozycjonowanie lokalne w Zielonej Górze -- kto na tym skorzysta?
Stawiając na pozycjonowanie, wybierasz działania marketingowe, dzięki którym rozwiniesz Twój biznes. Zoptymalizujemy stronę nie tylko pod algorytm Google, ale również dostosujemy do wymagań użytkowników. Zobacz, co zyskasz dzięki współpracy z naszą agencją.
Wyeliminowanie błędów
Użytkownik nie chce trafiać na puste strony, widzieć błędu 404, trafić na witrynę, na której nie działa szyfrowane połączenie, nie wyświetlają się poprawnie grafiki, a to tylko przykłady możliwych problemów. Ich wyeliminowanie jest również istotne pod kątem Google. To elementy, które mogą negatywnie oddziaływać na widoczność witryny w SERP-ach (Search Engine Results Page).
Szybkość strony
To czynnik, który ma ogromny wpływ na skuteczność biznesową witryny. Jeśli strona długo się ładuje, maleje szansa na to, że internauta stanie się Twoim klientem. Poniżej znajdziesz wyniki badań, w których analizowano tę kwestię. Jak widzisz, zdecydowanie najwyższą konwersję osiągały witryny, które ładowały się w sekundę.
Ważne, aby Twoja witryna osiągała wysokie wyniki wskaźników Core Web Vitals, które oceniają jej szybkość i wydajność.
Responsywność
W czasach, w których więcej użytkowników korzysta z sieci na smartfonach, strona musi prawidłowo wyświetlać się bez względu na wielkość ekranu urządzenia. Jeśli będzie inaczej, użytkownik z pewnością szybko ją zamknie. Responsywność to absolutna podstawa, gdy oczekujesz, że Twoja witryna będzie skuteczna sprzedażowo. Jeśli strona nie będzie responsywna, algorytm z pewnością obniży jej pozycje.
Wewnętrzne linkowanie
Użytkownik oczekuje, że z łatwością dotrze na Twojej stronie do wszystkiego, czego szuka. Pomaga mu w tym przemyślane linkowanie wewnętrzne. Ważne jest zaprojektowanie menu z oczywistym podziałem na kategorie. Duże znaczenie ma odpowiednie nazewnictwo, aby miał pewność, co znajdzie pod poszczególnymi odnośnikami. Na linkowanie wewnętrzne składają również: menu w stopce, menu okruszkowe czy odsyłacze w opisach produktów i kategorii, a także na blogu. Te elementy są również ważne dla robota Google. Dzięki nim może łatwo dotrzeć do poszczególnych materiałów w serwisie, bez wykorzystania dużej ilości zasobów.
Szyfrowane połączenie, czyli bezpieczeństwo
Google od lat zaleca, aby witryna korzystała z certyfikatu SSL. Dzięki temu dane przesyłane między stroną a urządzeniem użytkownika są szyfrowane. Aktualnie z SSL korzysta blisko 90% serwisów i jest to konieczność. Przeglądarka Chrome oznacza witryny bez wdrożonego tego rozwiązania jako niezabezpieczone.
Pozycjonowanie lokalne stron w Zielonej Górze -- czym różni się od ogólnego SEO?
Podstawowe kroki realizowane w ramach kampanii na frazy ogólne oraz pozycjonowaniu na zapytania związane z Zieloną Górą są bardzo podobne, ale jednak widać pomiędzy nimi pewne różnice. Jakie?
Oto kroki, których wymaga pozycjonowanie strony internetowej:
- Optymalizacja techniczna -- w przypadku małej strony firmy z Zielonej Góry będziemy mieć do wykonania dużo mniej pracy niż w przypadku sklepu WWW m.in. wdrożenie certyfikatu SSL, usunięcie błędów indeksowania, dodanie prawidłowych przekierowań.
- Content marketing -- optymalizacja strony wymaga wprowadzenia do treści odpowiednich słów kluczowych. Różnica pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a ogólnym polega na tym, że w tym pierwszym przypadku stawia się na frazy z uwzględnieniem lokalizacji. W treściach pojawi się wiele razy Zielona Góra, ale również nazwy różnych części tego miasta, np. Drzonków, Jeleniów czy Ochla. Często klienci decydują się również na przygotowanie odrębnych landing page dla okolicznych miejscowości, aby pozyskiwać klientów również i tam.
- Link building -- pozyskujemy odnośniki z wartościowych źródeł, ale w przypadku fraz lokalnych przywiązujemy szczególną uwagę odsyłaczom ze stron związanych z Zieloną Górą, np. informacyjnym, katalogom firm i nie tylko. Nie zabraknie także linków z witryn powiązanych tematycznie z Twoją.
To działania niezbędne, jeśli chcesz wykonać pozycjonowanie strony w Zielonej Górze. W przypadku fraz lokalnych masz jednak dodatkową możliwość zaistnienia w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj o Profil Firmy w Google, który może się wyświetlać w trzypaku z Google Maps:
Pierwszym krokiem zmierzającym w kierunku osiągnięcia widoczności w tych wynikach, jest założenie bezpłatnego Profilu Firmy w Google. Następnie musisz przejść do optymalizacji. W tym przypadku potrzebne są inne działania niż dla strony WWW. Aby zwiększyć widoczność wizytówki:
- Zoptymalizuj jej nazwę i opis -- możesz w nich umieścić najważniejsze słowo kluczowe, ale tylko gdy zrobisz to naturalnie. To nie jest miejsce na upychanie fraz. Natomiast nazwa Kwiaciarnia Róża nie będzie problemem. W opisie słowo kluczowe umieść jak najbliżej początku.
- Wypełnij profil danymi -- dodaj produkty, usługi, wprowadź godziny otwarcia i umieść wszystkie inne dane, które dotyczą Twojej działalności. Uwaga! Klienci są 2,7 razy bardziej skłonni uznać firmę za godną zaufania, jeśli znajdą kompletny profil biznesowy w Mapach Google.
- Regularnie aktualizuj wizytówkę -- dodawaj zdjęcia, wpisy, informuj o promocjach. To dodatkowy kanał komunikacji z klientami.
- Zachęcaj do wystawiania opinii -- znaczenie ma ich liczba, długość, regularność pojawiania się i umieszczanie słów kluczowych. Dlatego poproś, aby klienci dokładnie opisali, co kupili i jak widzą ten zakup.
- Umieść mapę Google, prowadzącą do siedziby firmy na Twojej stronie -- dobrym miejscem do tego są, np. podstrona kontakt czy o nas.
- Pozyskuj wizytówki NAP -- to wpisy w katalogach firm. Stawiaj wyłącznie na wysokiej jakości serwisy.
- Wprowadzaj zmiany w danych które wymagają aktualizacji -- szczególnie dotyczy to produktów, usług i godzin otwarcia.
To nie wszystkie działania, które mają wpływ na widoczność wizytówki Google. W ramach pozycjonowania stron internetowych w Zielonej Górze sugerujemy nowym klientom, aby kampania obejmowała również profil w Google Maps.
Jeśli zależy Ci na widoczności marki w lokalnych wynikach wyszukiwania, masz na to jeszcze jedną okazję. W tym celu skorzystaj z reklamy w ramach Google Ads. To dobre uzupełnienie dla pozycjonowania, gdyż dzięki temu od razu możesz pozyskiwać ruch z wyników wyszukiwania. Zapłacisz za każde przekierowanie.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Zielonej Górze?
Wiesz już, że SEO to usługi dla Ciebie? Zastanawiasz się, ile to kosztuje? Nie mamy uniwersalnego cennika pozycjonowania stron. Aby ustalić koszt, musimy sprawdzić Twoją stronę, branżę i dopiero na tej podstawie będziemy mogli ustalić warunki współpracy. Przeprowadzimy wstępny audyt SEO, aby ocenić stan serwisu. Na koszt usługi wpływa wiele czynników, a wśród nich:
- Konkurencja -- w Zielonej Górze są takie branże, w których działa wiele firm, ale i takie, gdzie konkurencja jest niewielka. Jeśli działasz w niszy, cena będzie niższa i szybciej będziemy w stanie osiągnąć dla Ciebie wyniki. Konkurencyjne branże to m.in. nieruchomości, pożyczki czy ubezpieczenia.
- Stan Twojej strony -- proces pozycjonowania wymaga przeprowadzenia optymalizacji technicznej witryny. Być może serwis potrzebuje jedynie symbolicznych zmian, ale znamy i takie przypadki, w których witrynę musieliśmy budować wręcz od zera. To istotnie wpływa na czas realizowanych działań i ich koszt.
- Historia domeny -- to, co działo się dotąd z Twoją witryną, jak była pozycjonowana, ma duże znaczenie. Możliwe, że witrynę masowo linkowano niskiej jakości odnośnikami albo była wykorzystywana do umieszczania na niej spamu. Zdarza się w takich przypadkach, że pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania jest po prostu nieopłacalne i sugerujemy zmianę domeny.
Dlatego skontaktuj się z nami i podaj nam adres Twojej strony. Wtedy dowiesz się, ile będzie kosztować pozycjonowanie w Zielonej Górze i okolicach. To marketing internetowy, który umożliwia docieranie do potencjalnych klientów, charakteryzujący się dużą skutecznością. Wykorzystaj jego potencjał! Zapewniamy Ci warunki współpracy, które są bezpieczne dla Twojego biznesu -- umowę na czas nieokreślony z krótkim okresem wypowiedzenia. Jesteśmy świadomi jakości naszych usług i wiemy, że do dalszej współpracy przekonamy Cię zaangażowaniem i poziomem realizacji.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródła:
1. https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
2. https://support.google.com/business/answer/10515606?hl=en