Skuteczne pozycjonowanie stron – województwo wielkopolskie
Zdobycie nowych klientów na rynku lokalnym to proces długofalowy. Proces należy zacząć od pozycjonowania strony. Wielkopolskie to duży rynek i spora konkurencja. Ale odpowiednie działania pozwolą Ci ją wyprzedzić.
Pozycjonowanie wielkopolskie – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, dlaczego właściwie takie działania są potrzebne firmie. Przede wszystkim dlatego, że dzięki nim Twoja oferta dotrze do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Widoczność w wynikach wyszukiwania to skokowy wzrost ruchu na stronie.
A ten z kolei przekłada się na zwiększenie sprzedaży Twoich usług lub produktów. Dodatkowo skuteczne pozycjonowanie stron w Wielkopolsce pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję. Nie tylko pod względem wspomnianych wyników sprzedaży. Optymalizacja strony www i sklepu internetowego połączone z odpowiednią strategią marketingową pozwoli Ci zdobyć wysoką pozycję w Wielkopolsce.
Tutaj warto podnieść kolejną kwestię związaną z pozycjonowaniem stron internetowych na poziomie regionalnym. Jakie branże powinny skorzystać z takiego działania? Na pewno te, które prowadzą swój biznes na terenie województwa – w tym wypadku Wielkopolskiego. Mogą to być lokalni przedsiębiorcy (na przykład z Konina, Kalisza czy Poznania) planujący „wyjść” z usługami poza swoje miasta.
To też rozwiązanie skierowane do firm działających na terenie Polski (Europy), które chcą stworzyć lub wzmocnić swoją pozycję w regionie (to może dotyczyć na przykład branży transportowej.
Pozycjonowanie stron i sklepów – województwo wielkopolskie
Ma ono swoją specyfikę. Przede wszystkim pod kątem ogólnego pozycjonowania. Dotyczy to między innymi doboru fraz. Natomiast pozycjonowanie stron w Wielkopolsce bierze również pod uwagę specyfikę tego regionu względem innych części Polski. Chociażby pod kątem doboru fraz.
Pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim jednak działania, które pozwolą Google (a dokładniej to wykorzystywanych przez tę wyszukiwarkę algorytmom), zrozumieć, że Twoja firma ma ofertę skierowaną do mieszkańców Wielkopolski. Dzięki temu na zapytania wpisywane przez potencjalnych klientów, w wynikach będziesz widoczny.
Czym różni się pozycjonowanie stron www od sklepów internetowych? Przede wszystkim w tym drugim przypadku trzeba będzie poświęcić więcej czasu. Nawet, jeśli działania mają dotyczyć tylko określonego regionu.
Natomiast w obu przypadkach należy przeprowadzić audyt SEO. Możesz to zrobić samemu, ale lepszym rozwiązaniem (czytaj takim, które pozwoli poprawnie zidentyfikować problemy i naprawić) jest zlecenie go agencji. Takiej jak nasza.
Poszczególne etapy audytu są takie same, niezależnie od tego, czy to pozycjonowanie stron na Wielkopolskę, czy ma charakter ogólnokrajowy. Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych. Te etapy to między innymi:
- sprawdzenie kondycji strony internetowej i jej struktury,
- określenie jakości contentu,
- kwestie techniczne dotyczące witryny internetowej (to między innymi obecność pliku robots i linki kanoniczne),
- sprawdzenie metadanych.
Decydując się na zatrudnienie firmy prowadzającej działania SEO powinieneś mieć świadomość, że czeka Cię proces optymalizacji strony. Podobnie w przypadku sklepu internetowego. To może z kolei oznaczać potrzebę gruntownej przebudowy www. Brzmi to groźnie, natomiast obecnie profesjonalne SEO, zajmuje się również tym aspektem. Zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie strony, przejrzyj oferty agencji. Ich porównanie – również pod kątem – wyceny pracy, pozwoli Ci wybrać tę najbardziej atrakcyjną.
Sprawdź możliwości pozycjonowania - Wielkopolskie
Warto zaznaczyć, że najlepsze agencje SEO, oferują bardzo bogaty asortyment usług. To nie tylko pozycjonowanie lokalne Twojej firmy, działającej do tej pory tylko w Poznaniu. Agencje – takie jak nasza – pozwolą Ci opracować rys marketingu online. Mamy tutaj na myśli między innymi kampanie reklamowe o zasięgu regionalnym (na przykład przy użyciu Google Ads) i działania w social mediach.
Można więc śmiało powiedzieć, że oddając się w nasze ręce, masz możliwość nie tylko skutecznego pozycjonowania na terenie Wielkopolski. Stworzymy cały ekosystem ( w tym między innymi strategię działań marketingowych i prowadzenia kont na popularnych „społecznościówkach”), którego celem jest budowa rozpoznawalności Twojej firmy. Na początek na poziomie województwa Wielkopolskiego. W przyszłości możesz rozszerzyć działalność.
Zacznijmy od Twojego podwórka, czyli pozycjonowanie lokalne – województwo wielkopolskie
Załóżmy, że firma, która prowadzisz, zajmuje się tworzeniem ogrodów zimowych. W Poznaniu działacie już kilka lat, ale zaczyna być Wam trochę „ciasno”. Czas zaoferować swoje usługi na terenie całej Wielkopolski.
Twoja firma posiada stronę internetową, ale postawioną parę lat temu. I nie aktualizowaną od tego czasu. Strona służy bardziej jako wizytówka plus formularz kontaktowy. To dużo, ale można zrobić zdecydowanie więcej. Zaczynamy oczywiście od audytu SEO. Z dużym prawdopodobieństwem będzie sporo do poprawy. Mamy tutaj również na myśli optymalizację kodu.
Pozycjonowanie lokalne – Wielkopolska nie jest tutaj wyjątkiem, to również sprawdzenie linków na stronie. Ma to duże znaczenie dla pozycji w wyszukiwarce Google Twojej firmy zajmującej się tworzeniem ogrodów zimowych. Sprawdzamy nie tylko linkowanie wewnętrzne, ale też i zewnętrzne.
Czym jest to ostatnie? W dużym skrócie są to linki z innych stron ( w naszym wypadku niech to będzie portal zajmujący się wystrojem domów i ogrodów) prowadzące do www Twojej firmy (głównej strony lub podstron). Odpowiednio przeprowadzony link building, to wyższa pozycja w wyszukiwarce i duży ruch na stronie.
W przypadku pozycjonowania regionalnego linki zewnętrzne powinny pochodzić z lokalnych portali, to także wpisy gościnne (na przykład na stronie małej galerii handlowej, której zaprojektowałeś ogród zimowy) i katalogi firm. W tym ostatnim wypadku stawiamy wyłącznie na te działające na terenie Wielkopolski.
Wizytówka firmy w Google a pozycjonowanie regionalne
To oddzielny, ale niezwykle istotny element budowania świadomości marki na terenie Wielkopolski (a w zasadzie w przypadku każdego regionu). To przede wszystkim wizytówka firmy. Najważniejsze informacje na jej temat. W tym dane adresowe i kontaktowe. W wizytówce na Google Maps umieszcza się również informacje o branży w której działa firma. Dodatkowym i istotnym elementem są zdjęcia.
Wszystko po to, aby stworzyć wiarygodną informację na temat firmy. To przede wszystkim reklama. Do tego darmowa. Założenie wizytówki Google nic nie kosztuje. Po drugie wizytówki są prezentowane w wynikach wyszukiwania.
Jeszcze jedna kwestia związana z wizytówkami i szeregowaniem wyników w wyszukiwarce na poziomie lokalnym. Google prezentuje miejsca – w opisywanym przypadku adres firmy od zimowych ogrodów – zlokalizowanych niedaleko miejsca w którym znajduje się osoba wpisująca konkretne frazy. Na przykład „Poznań ogrody zimowe centrum”. Ma to mniejsze znaczenie w przypadku pozycjonowania na całe Wielkopolskie. Ale i to należy zadbać.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Twoim mieście?
Zaczniemy od tego, że jeśli zależy Ci na szybkiej i darmowej wycenie całego procesu, po prostu się z Nami skontaktuj. Koszt pozycjonowania zależy od kilku czynników. Zalicza się do nich między innymi wielkość strony (lub sklepu).
To oczywiście także czynniki lokalne. Mamy tutaj na myśli miasto. Inną cenę zapłacisz za pozycjonowanie w Poznaniu, Kaliszu czy Koninie. Wycena będzie wyższa, jeśli działania mają dotyczyć całej Wielkopolski. Kolejny czynnik mają wpływ to branża w której działasz. A dokładniej rzeczy biorąc, jak duża jest w niej konkurencja.
Oczywiście istnieją też pewne widełki, które dają wyobrażenie o jakich kosztach mowa. W przypadku niewielkiej strony z mało konkurencyjnej branży pozycjonowaniem w Koninie, wynoszą one między 700 a 1400 netto miesięcznie. Musisz mieć świadomość tego, że to proces i nie trwa on siedmiu dni.
Jeśli chcesz wypromować swój sklep internetowy, tak by był widoczny w stolicy Wielkopolski i najbliższych miejscowościach, to koszt przekracza 3500 netto na miesiąc. Otwartym pozostaje pytanie, czy chcesz wydać pieniądze na pozycjonowanie. Możesz mieć odczucie, że jest to koszt, którego efekt będzie widoczny dopiero za kilka miesięcy. I masz rację.
Nie musisz jednak działać po omacku. Koniecznie przejrzyj nasze Case Study. Nie tylko zrozumiesz w jaki sposób podchodzimy do każdego klienta. Możesz niejako od kuchni poznać pewne rozwiązania, którymi kierujemy się przy pozycjonowaniu. Nie tylko tym o charakterze regionalnym.
Opisujemy w nich nasze działania, które są odpowiedzią na problemy strony www czy sklepu internetowego. I to jaki efekt przyniosły. Lektura naszych Case Study da Ci odpowiedź na postawione wyżej pytanie. Czy chcesz wydać pieniądze na pozycjonowanie Twojej firmy w Wielkopolsce. A także, czy zaufasz naszemu długoletniemu doświadczeniu.