Pozycjonowanie stron - województwo warmińsko-mazurskie
Województwo warmińsko-mazurskie zamieszkiwane jest przez około 1,4 mln osób. Działa tam blisko 150 tys. firm. To część Polski, która słynie z licznych walorów turystycznych. Znajdują się tam jeziora, twierdze i miasta, które zapewniają odwiedzającym wiele atrakcji. Prowadzisz firmę i kierujesz swoją ofertę do mieszkańców Warmii i Mazur? Trudno dotrzeć do odbiorców w tym województwie za pomocą tradycyjnej reklamy zewnętrznej. Rozwiązaniem alternatywnym jest pozycjonowanie strony WWW. Zobacz, ile zyskasz dzięki optymalizacji SEO.
Pozycjonowanie warmińsko-mazurskie – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Czy wiesz, że aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki (1)? Kiedy internauta ma określony problem do rozwiązania, np. potrzebuje danego produktu lub usługi, to poszukiwania w sieci zaczyna od wyszukiwarki Google. Niektórzy używają do tego serwisów społecznościowych, jednak to wyniki wyszukiwania najszybciej dostarczają odpowiedzi. Poprzez pozycjonowanie strony internetowej w województwie warmińsko-mazurskim, zwiększysz swoją widoczność w sieci i sprawisz, że Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna.
Załóżmy, że internauta potrzebuje instalacji fotowoltaicznej. W takim przypadku będzie szukał po frazie kluczowej "fotowoltaika warmińsko-mazurskie". Nie zależy mu na wykonawcy z jego miasta, tylko na znalezieniu dobrej oferty. Mało prawdopodobne, że poprzestanie na kontakcie z jednym wykonawcą. Porozmawia z kilkoma, aby porównać propozycje. Jeśli wśród nich znajdzie Twoją stronę lub wizytówkę Google Maps, być może skontaktuje się właśnie z Tobą.
Skuteczność pozycjonowania stron w Olsztynie i innych miastach Warmii i Mazur wynika z intencjonalności działań internautów. Użytkownik szuka konkretnych informacji i trafia na Twoją witrynę, bo liczy, że znajdzie w niej rozwiązanie swoich problemów.
Dlaczego pozycjonowanie w wyszukiwarce Google jest tak opłacalne? Gdyż ma ona w Polsce ponad 95% udziału w rynku. Potwierdza to poniższa grafika. Prawie wszyscy internauci używają właśnie Google:
Tylko na jaką dokładnie liczbę użytkowników przekłada się ten udział? Według badania Mediapanel, w czerwcu 2024 roku łączna liczba internautów wynosiła w Polsce 29,7 mln. Grupa Google miała aż 28,7 unikatowych użytkowników. W praktyce prawie każdy, kto skorzystał z sieci, używał tej wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron i sklepów - województwo warmińsko-mazurskie
Dzięki usługom SEO możesz dotrzeć do zdecydowanej większości mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego. Prowadzisz sklep stacjonarny i jeszcze nie oferujesz swoich produktów w sieci? Czas to zmienić! Z roku na rok coraz więcej Polaków decyduje się na zamawianie produktów online. Dotyczy to nie tylko sprzętu, mebli czy narzędzi, ale także żywności. Na poniższej grafice zobaczysz najważniejsze informacje dotyczące robienia przez Polaków zakupów online. Okazuje się, że aż 79% kiedykolwiek zamówiło w sieci. 75% kupuje w polskich sklepach, a 30% – zagranicznych. Niemal na pewno klienci zamawiają w sieci takie produkty jak Twoje. Dzięki założeniu nowej strony internetowej lub sklepu WWW Twoimi odbiorcami mogą być nie tylko zamieszkujący województwo warmińsko-mazurskie, ale również mieszkańcy innych rejonów Polski.
Własna witryna otwiera przed Tobą wiele możliwości. Bez konieczności wynajmowania dodatkowego lokalu zyskujesz kolejny sposób dotarcia do klientów. Według wywiadowni Dun & Bradstreet w 2023 roku w Polsce założono 8 tys. sklepów WWW, a w 2024 roku ich liczba może przekroczyć 70 tys. Być może Twoja konkurencja już sprzedaje online – nie pozostawaj w tyle!
Oczywiście, skuteczne SEO, może obejmować nie tylko sklepy. Prowadzisz firmę usługową? W takim razie mamy ofertę również dla Ciebie. Poprzez pozycjonowanie lokalne w województwie warmińsko-mazurskim możesz dotrzeć do odbiorców w różnych częściach województwa. Doprowadzimy do tego, że Twoja witryna będzie zajmować wysokie pozycje w Google na lokalne zapytania. Może to być, np. "naprawa kotłów gazowych warmińsko-mazurskie" czy "montaż oczyszczalni ścieków warmińsko-mazurskim". W przypadku wielu usług nie jest kluczowe, aby firma pochodziła z Twojego miasta.
Sprawdź możliwości pozycjonowania stron internetowych: warmińsko-mazurskie
Niewiele jest działalności, w których lokalne pozycjonowanie stron WWW mogłoby nie przynieść zadowalającego zwrotu z inwestycji. Kampania, zrealizowana przez profesjonalną agencję SEO, może zapewniać znakomite rezultaty. W naszych działaniach SEO szukamy fraz, które zwiększą ruch na stronie i będą skuteczne sprzedażowo. Chcemy, aby jak największy odsetek odwiedzających wykonywał oczekiwaną czynność – zamówienie czy wysłanie zapytania.
Do kampanii podchodzimy kompleksowo. Możemy pozycjonować zarówno sklep internetowy, jak i stronę firmową. Nasza agencja SEO przywiązuje szczególną uwagę do optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych. Istotne miejsce w naszym działaniach zajmują frazy typu long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów. Kiedyś internauci wysyłali do Google przeważnie zapytania o frazy ogólne, np. pralka. Obecnie ponad 90% to long tail, co potwierdza poniższa grafika:
Jeśli internauta wysyła zapytanie, które lepiej opisuje jego intencje, większe są szanse, że Google wyświetli dobrze dopasowany wynik wyszukiwania. Załóżmy, że wyszuka frazę "golf warmińsko-mazurskie". Co właściwie chce znaleźć? Samochód marki Volkswagen? Akcesoria do golfa, dyscypliny sportowej? Czy może element garderoby o takiej nazwie? Tymczasem, jeśli skorzysta z dłuższego zapytania, np. "volkswagen golf rocznik 2005 warmińsko-mazurskie", to prawdopodobnie chce kupić takie auto. Wtedy wyświetlają się dobrze dopasowane strony w wynikach wyszukiwania Google.
Frazy long tail mają kilka zalet. Jesteśmy w stanie je wypozycjonować szybciej niż zapytania ogólne. Dzięki temu też szybciej nastąpi oczekiwany zwrot z inwestycji. To zdecydowanie trafiony kierunek, tym bardziej, że możemy pozycjonować Twoją witrynę na nawet setki zapytań lub więcej. Łącznie to przyniesie duży ruch.
Zacznijmy od Twojego podwórka, czyli pozycjonowanie lokalne - województwo warmińsko-mazurskie
Jeśli kierujesz ofertę do lokalnych odbiorców, to pozycjonowanie Twojej strony internetowej może się okazać najskuteczniejszą metodą prezentacji oferty. Co więcej, możesz zaznaczyć swoją obecność na pierwszej stronie wyników Google nawet trzykrotnie. Pierwszy poprzez reklamę Google Ads, czyli jako wynik sponsorowany, który może być widoczny na górze rezultatów. Drugim sposobem jest pozycjonowanie lokalne strony w warmińsko-mazurskim. Jest również trzeci - osiągnięcie widoczności Profilu Firmy w Google. Chodzi tutaj o darmową wizytówkę Google Maps, z których trzy są wyświetlane w standardowych, lokalnych wynikach wyszukiwania. Przykład możesz zobaczyć na poniższej grafice:
Samo założenie profilu to dopiero pierwszy krok. Aby pozyskiwać dzięki temu klientów, musisz wypozycjonować ten profil. Wymaga to innych działań niż w przypadku strony WWW.
Warto posiadać wizytówkę Google z wielu powodów. 63,6% konsumentów twierdzi, że prawdopodobnie sprawdzi opinie w Google (za pośrednictwem Map Google i wyszukiwarki) przed odwiedzeniem lokalizacji firmy (2). Co zrobią, jeśli nie znajdą żadnych informacji o Twojej marce? Zapewne inna pozyska z Google nowych klientów.
Aby liczyć na odwiedziny i telefony dzięki wizytówce Google Maps, najpierw ją wypełnij. Nazwa firmy to miejsce, w którym możesz użyć słowa kluczowego, ale naturalnie. To samo zrób w opisie – najlepiej maksymalnie wykorzystaj 750 zzs, które masz do dyspozycji. Zachęcaj klientów do pozostawiania opinii i odpowiadaj na nie. 88% konsumentów skorzystałoby z usług firmy, która odpowiada na wszystkie otrzymane recenzje (3). Umieść na stronie, np. na podstronie Kontakt, mapę Google, prowadzącą do siedziby Twojej firmy. Systematycznie aktualizuj profil, informuj klientów o promocjach, dodawaj zdjęcia. Pozyskuj wizytówki NAP, czyli coś w rodzaju wpisów w katalogach firm. Dzięki tym działaniom widoczność profilu powinna rosnąć.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Twoim mieście
Wypełnij formularz na naszej stronie albo zadzwoń do nas, a przygotujemy strategię SEO. To usługa, na którą nie mamy stałej ceny, gdyż każdy przypadek jest inny. Musimy przeprowadzić wstępny audyt SEO, aby ocenić stan Twojej witryny, ustalić, jak wiele pracy będzie wymagać jej optymalizacja, a także czy jej historia nie będzie przeszkadzać w pozycjonowaniu.
Koszt realizacji zależy od wielu czynników, a jednym z kluczowych jest konkurencja. Im więcej firm z warmińsko-mazurskiego, które działają w Twojej branży i inwestują w SEO, tym trudniejsze może być osiągnięcie wysokich pozycji. Aby prowadzić działania na najwyższym poziomie, musimy zoptymalizować serwis. Stan witryn klientów bywa różny. Trafiamy na takie strony, które są na czasie i potrzebna jest niewielka optymalizacja. Jednak bywa, że witryna wymaga diametralnej przebudowy, a najlepiej – zaprojektowania od początku. Zdarza się również, że domeny klientów były wykorzystywane do działań niezgodnych z wytycznymi Google, przez co mogą się opierać naszym działaniom.
Jako agencja SEO przygotujemy dla Ciebie szczegółową wycenę, ale dopiero po uzyskaniu informacji o Twojej stronie WWW. W ciągu kilku dni dowiesz się, ile będzie kosztować kampania, jakie obejmie działania i po jakim czasie możesz spodziewać się efektów. Zawarcie z nami umowy jest bezpieczne – jeśli stwierdzisz, że nie tego szukasz, skorzystasz z krótkiego okresu wypowiedzenia. Jednak zazwyczaj nie musimy przekonywać naszych klientów – robią to za nas efekty realizowanych dla nich kampanii.
W jakim mieście działamy?
Źródła:
- https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf
- https://www.reviewtrackers.com/reports/local-search/
- https://www.brightlocal.com/research/local-consumer-review-survey/