Pozycjonowanie stron Wałbrzych
Wałbrzych ma ponad 90 tys. mieszkańców. Prowadzisz punkt sprzedaży detalicznej, firmę usługową lub sklep internetowy w tym mieście? Dotarcie do zainteresowanych Twoją ofertą w różnych częściach Wałbrzycha może być bardzo trudne i kosztowne. Jednak mamy dla Ciebie usługę, dzięki której jesteś w stanie trafić do większości grupy docelowej - pozycjonowanie stron internetowych.
Pozycjonowanie Wałbrzych – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Zapewne i Tobie zdarzyło się szukać wykonawcy danej usługi czy sprzedawcy konkretnego produktu w Google - wśród lokalnych firm, do których możesz szybko się wybrać i uzyskać to, czego potrzebujesz. Czy wiesz, że 64% konsumentów korzysta z Profilu Google Moja Firma, aby znaleźć dane kontaktowe wybranych usługodawców i sprzedawców? Przeciętnie przedsiębiorca, która ma taką wizytówkę, uzyskuje co najmniej 1000 jej wyświetleń miesięcznie (1).
Tylko czy rzeczywiście internauci szukają produktów i usług w Wałbrzychu online? Liczba użytkowników sieci wynosi w Polsce około 30 mln, z czego 95% korzysta z wyszukiwarki Google. To daje w skali Polski ponad 28 mln użytkowników. Być może nie każdy mieszkaniec Wałbrzycha korzysta z tej wyszukiwarki, ale zdecydowana większość tak. Według Gemius już 79% internautów w Polsce robi zakupy w sieci. Wydaje Ci się, że odbiorcy Twojej oferty nie kupują online? Zerknij na poniższą grafikę, która pokazuje, kim są internetowi nabywcy. Jak widzisz, są to mniej więcej w połowie kobiety i mężczyźni, w różnym wieku i z różnym wykształceniem. 23% z nich mieszka w miastach wielkości podobnej do Wałbrzycha. Dlatego możesz mieć pewność, że wysokie pozycje w Google przełożą się na odwiedziny na stronie, a także na zapytania od klientów.
Na czym właściwie polega pozycjonowanie stron firm z Wałbrzycha? To usługa, w ramach której jako agencja SEO wykonujemy szereg działań, aby Twoja witryna spełniała wymagania algorytmu Google i mogła osiągać wysokie pozycje na frazy kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Analizujemy, jakie zapytania wysyłają internauci, którzy szukają takich produktów lub usług, jakie oferujesz. Wprowadzamy zmiany na stronie, na podstawie przeprowadzonego audytu SEO, i prowadzimy inne działania, dzięki którym stopniowo rośnie widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Dobieramy frazy o różnej skali trudności - zarówno mniej konkurencyjne, jak i te bardziej wymagające. Te pierwsze umożliwiają nam szybciej zapewnić Ci ruch na stronie i zapytania od potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie w Wałbrzychu, jak i w innych miastach, nawet małych, opłaca się ze względu na skuteczność tych działań. Poniższa grafika pokazuje wynik analizy skuteczności różnych technik marketingowych wykorzystywanych w ramach strategii online. Wynika z nich, że SEO ma jeden z najlepszych wyników w branży B2C, a najwyższy w B2B.
Dlatego, bez względu na to, czy ofertę kierujesz do klientów indywidualnych, czy do firm, zainwestuj w lokalne pozycjonowanie. To działania, które przynoszą wysoki zwrot z inwestycji, a z czasem osiągasz dzięki nim tylko coraz więcej.
Pozycjonowanie stron internetowych Wałbrzych - postaw na widoczność, która popłaca
Internauci coraz dokładniej opisują to, czego szukają przez Google - używają większej liczby słów, dzięki czemu wyszukiwarka wyświetla im lepiej dopasowane wyniki. Jeśli wyszukają frazę "piłka Wałbrzych", to trudno powiedzieć, jakie mają intencje. Może chodzi o narzędzie do drewna, piłkę nożną, a może zajęcia sportowe dla dziecka. Jeśli jednak wyślą do Google zapytanie "piłka nożna na halę rozmiar 5 Wałbrzych", to już będzie jasne, czego potrzebują. Prawdopodobnie są na takim etapie procesu zakupowego, że wiedzą, co chcą kupić, tylko muszą znaleźć sklep, w którym dostępny jest ten produkt. Jeśli dotrą do Twojego sklepu, prawdopodobnie zyskasz nowych klientów. Choć niewielu użytkowników miesięcznie wyszuka takie zapytanie, to jednak i tak warto uzyskać wysoką pozycję na takie frazy. Nie są bardzo konkurencyjne, a mogą przynieść zamówienia.
Widoczność w Google popłaca, a szczególnie opłacalne są wysokie pozycje na frazy z tzw. długiego ogona, składające się z co najmniej 3 słów. Są mniej konkurencyjne od zapytań ogólnych, lepiej opisują intencje internauty i osiągają wyższą konwersję. Tę zależność doskonale opisuje poniższa grafika. Wprawdzie zapytania ogólne mogą przynieść większy ruch, ale również od internautów, których nie interesuje to, co oferujesz. Mieli inną intencję. Przy czym osiągnięcie wyższej pozycji na takie zapytanie jest znacznie trudniejsze i wymaga więcej czasu.
Twoja witryna może osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google nawet na tysiące takich zapytań, dlaczego mimo ich małej popularności i tak przyniosą dużo odwiedzin na stronie. Oczywiście, realny wynik zależy od branży. Są takie, w których zainteresowanie jest małe, ale i takie, gdzie występuje duże zapotrzebowanie na dane usługi.
Widoczność w Google po prostu się opłaca. Według HubSpot 60% marketerów twierdzi, że marketing przychodzący (czyli SEO, treści na blogach itp.) jest dla nich źródłem najwyższej jakości potencjalnych klientów. To oznacza, że taki ruch jest po prostu skuteczny i przynosi zapytania od internautów, jak i sprzedaż.
Pozycjonowanie lokalne w Wałbrzychu – kto na tym skorzysta?
Skuteczna kampania SEO ma wiele zalet. To działania, które nie tylko dostosowują Twoją witrynę do wymagań wyszukiwarki Google, ale również zapewniają pozytywne doświadczenia użytkownikom witryny. Kto skorzysta na pozycjonowaniu sklepów internetowych i jakie korzyści można dzięki temu odnieść?
Zwiększysz widoczność strony w wynikach wyszukiwania
Skorzystaj z wyszukiwarki Google i wyślij zapytanie o jakieś usługi lokalne np. salon fryzjerski Wałbrzych. Zwróć uwagę, że prawdopodobnie nad standardowymi wynikami, wyświetlają się dodatkowo takie, jak na poniższej grafice. To trzypak rezultatów z Google Maps. Aby Twoja firma znalazła się wśród nich, musisz założyć Profil Firmy w Google. Poza tym jednak w wynikach znajdziesz standardowe rezultaty ze stron WWW, a także reklamy Google Ads. To oznacza, że Twoja marka może być widoczna trzykrotnie w wynikach - na dwóch pozycjach dzięki procesowi pozycjonowania, a dodatkowo w ramach reklamy. To zdecydowanie zwiększa szanse na odwiedziny z wyszukiwarki. Internaucie trudno będzie przegapić Twoją ofertę.
Twoja strona będzie zoptymalizowana pod wymagania Google i użytkowników
Dostosowanie witryny do wymagań algorytmu nie oznacza, że serwis będzie idealny, ale wyłącznie dla robotów Google. Zalecenia tej wyszukiwarki w dużej mierze pokrywają się z projektowaniem witryn zgodnych z oczekiwaniami internautów. W ramach optymalizacji technicznej strony wykonujemy szereg prac, dzięki którym realizujemy skuteczne pozycjonowanie stron WWW. Twoi użytkownicy będą mieć do dyspozycji witrynę, która spełni ich oczekiwania. Spójność pod względem wymagań Google i oczekiwań użytkowników jest zauważalna pod wieloma aspektami. Oto wybrane z nich:
- Algorytm oczekuje, że Twoja witryna będzie się prawidłowo wyświetlać na ekranach różnych urządzeń. Tego oczywiście wymagają również internauci. Responsywność to obecnie podstawa - jeśli nie zapewnisz użytkownikom takiej strony, wskaźnik konwersji będzie bardzo niski. Internauci będą szybko opuszczać serwis. Poza tym takie błędy mogą się przełożyć na obniżenie widoczności Twojej witryny.
- Wyszukiwarka premiuje szybko ładujące się witryny, które mają bardzo dobre wyniki wskaźników Core Web Vitals. Tymczasem internautom zależy, aby strony działały szybko i były wydajne.
- Google od lat sugeruje internautom korzystanie z bezpiecznego, szyfrowanego połączenia (certyfikatu SSL) i jest to także jeden z czynników rankingowych. Dopięło swego, gdyż obecnie to już standard - około 85% witryn korzysta z SSL (2). Tymczasem również dla użytkowników bezpieczeństwo jest priorytetem. Jeśli obecnie trafią na witrynę, która nie korzysta z szyfrowanego połączenia, jest oznaczona przez wyszukiwarkę Chrome jako niezabezpieczona, bardzo prawdopodobne, że nie zapoznają się z jej treścią,
- Google od lat sugeruje użytkownikom tworzenie wartościowej treści. Nie chodzi o sztuczny content wypełniony słowami kluczowymi, tylko taki, który odpowiada na zapytania internautów. Odbiorcom Twojej witryny zależy na tym samym. Jeśli trafią na Twoje treści, to zakładają, że uzyskają z nich oczekiwaną odpowiedź.
- Optymalizacja pod algorytm Google wiąże się z opracowaniem drzewa kategorii tak, aby internauta bez problemów znajdował treści, na których mu zależy. Znaczenie mają również inne elementy wewnętrznego linkowania, np. w poszczególnych wpisach na blogu. Użytkownikowi również zależy na tym, aby łatwo odnajdywał oczekiwane treści, a witryna prowadziła go krok po kroku do zakładanego celu. Przykładowo, od opisu zasad wyboru danego produktu, do URL-a, na którym może złożyć zamówienie.
Pozycjonowanie lokalne stron w Wałbrzychu – czym różni się od ogólnego SEO?
Dużą zaletą pozycjonowania lokalnego SEO jest możliwość uzyskania wysokich pozycji szybciej niż w przypadku zapytań ogólnych. Natomiast w dużej mierze kroki zmierzające do budowania widoczności są podobne. W przypadku działań nastawionych na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, duże znaczenie ma Profil Firmy w Google. Aby osiągnąć jego widoczność, nie wystarczy wypozycjonować witrynę. Działania zmierzające do budowania widoczności wizytówki Google są inne. Aby osiągnąć wysokie pozycje i wartościowy ruch z wyszukiwarki, podejmij następujące kroki:
- Załóż Profil Firmy w Google - jest bezpłatny.
- Umieść naturalnie w opisie i nazwie najważniejsze dla Ciebie słowo kluczowe, np. Skup aut MaxMoto. Na opis masz 750 zzs - napisz konkretny, jak najdłuższy, zawierający ważne frazy.
- Wypełnij profil danymi - dodaj godziny otwarcia, produkty, usługi i wszystkie informacje, które odnoszą się do Twojej działalności.
- Regularnie aktualizuj profil - dodawaj zdjęcia, informuj o promocjach.
- Zapewnij możliwość wysyłania wiadomości do profilu.
- Umieść mapę Google ze wskazaniem siedziby Twojej firmy na stronie, np. na podstronie zakładki Kontakt.
- Zachęcaj klientów do dodawania w profilu opinii. Najlepiej, jeśli są długie, pojawiają się regularnie i zawierają istotne dla Twojej działalności słowa kluczowe.
- Pozyskuj wizytówki NAP - mają one postać wpisów w katalogach stron, zawierają nazwę marki, dane adresowe i przeważnie URL witryny.
- Zachowaj spójność danych w sieci - niech te same znajdują się w Profilu Firmy w Google, na stronie firmowej czy w serwisach społecznościowych.
Typowa firma uzyskuje 59 aktywności na swoim profilu Google. Chodzi o takie jak połączenie telefoniczne czy wizyta na stronie (3). W przypadku dużych miast i popularnych branż możesz osiągnąć wielokrotnie lepszy wynik.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie strony, to znaczenie mają te same działania SEO zarówno w przypadku fraz ogólnych, jak i lokalnych. Kluczowe są optymalizacja techniczna, content marketing i link building. Jednak występują pewne różnice. Jeśli chodzi o tworzenie contentu i optymalizację pod frazy, musisz używać nazwy Wałbrzych, a także nazw lokalnych jednostek urbanistycznych, jak np. Śródmieście, Podgórze, Biały Kamień, Sobięcin, Nowe Miasto. Jeśli ofertę kierujesz do okolicznych miejscowości, przygotuj dla nich landing page.
W przypadku gdy będziesz tworzyć content, używaj wspomnianych nazw w treściach. W ramach budowania profilu odnośników stawiaj na jak najwięcej linków z witryn lokalnych, np. serwisów informacyjnych, katalogów i innych witryn związanych z Wałbrzychem i okolicami. Jako agencja SEO, realizująca takie kampanie, dbamy o to, aby jak najwięcej odnośników pochodziło z serwisów regionalnych. To nie tylko pozytywnie wpływa na widoczność strony, ale również może Ci przynosić przekierowania na witrynę, a nawet - klientów.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Wałbrzychu?
Wiesz już, co uzyskasz dzięki pozycjonowaniu. Zrealizujemy dla Ciebie kampanię SEO, dzięki której będziesz pozyskiwać ruch z wyszukiwarki. Ile zapłacisz za pozycjonowanie strony firmy z Wałbrzycha? Nie jesteśmy w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż koszt zależy od wielu czynników, dlatego cenę ustalamy indywidualnie. Cennik pozycjonowania zależy od:
- reputacji Twojej domeny - to w dużej mierze wpływa na trudność pozycjonowania;
- stanu Twojej strony - niektóre witryny wymagają podstawowej optymalizacji, a inne nawet całkowitej przebudowy;
- konkurencyjności - im większa, tym wyższej inwestycji może wymagać osiągnięcie oczekiwanej widoczności.
Na jaki musisz się przygotować wydatek? Według analizy przeprowadzonej przez Ahrefs najczęściej miesięczny koszt usług SEO stron internetowych wynosi od 501 do 1000 dolarów. Jednak to dane ogólne - dotyczą różnych krajów i rodzajów kampanii. Jeśli chcesz wiedzieć, ile będzie Cię kosztować pozycjonowanie, skontaktuj się z nami. Przygotujemy indywidualną wycenę.
Pozycjonowanie stron w innych lokalizacjach:
Źródła:
- https://gitnux.org/google-my-business-statistics/
- https://w3techs.com/technologies/details/ce-httpsdefault
- https://www.brightlocal.com/research/google-my-business-insights-study/#