Skuteczne pozycjonowanie stron Tarnów
Tarnów to średniej wielkości miasto położone w województwie małopolskim, które liczy ok. 100 tys. mieszkańców. Prowadzisz tam biznes i kierujesz ofertę do lokalnych odbiorców? Możesz do nich dotrzeć różnymi kanałami m.in. poprzez tradycyjną reklamę banerową, potykacze, radio czy lokalną telewizję. To jednak może być kosztowne i nieefektywne. Mamy dla Ciebie lepsze rozwiązanie. Postaw na pozycjonowanie strony i sklepu w wyszukiwarce Google. Dzięki temu dotrzesz do zainteresowanych ofertą i zdobędziesz klientów. Sprawdź, jak to działa.
Pozycjonowanie Tarnów – wynieś swój biznes na wyższy poziom skuteczności
Jeśli inwestujesz w reklamę, to celem Twoich działań powinien być wybór najskuteczniejszych metod dotarcia do klienta. Możesz postawić na tradycyjne banery, które będą widoczne w różnych częściach Tarnowa, ale generuje to bardzo wysokie koszty. Poza tym już 10 lat temu nawet 86% odbiorców doświadczało ślepoty banerowej (1). Na co dzień mamy do czynienia z tak dużą ilością reklam, że w ogóle nie zwracamy na nie uwagi. Dlaczego zatem reklama poprzez pozycjonowanie w Tarnowie miałaby przynieść lepsze efekty?
Takimi działaniami budujesz widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google na zapytania, które najlepiej opisują Twój biznes. Kiedy internauta chce znaleźć hydraulika, zapewne wyśle zapytanie "hydraulik Tarnów" albo podobne. To oznacza, że szuka konkretnego specjalisty. Nie trafia przypadkiem na informacje o nim, tylko sam próbuje go znaleźć. Jeśli w wynikach wyszukiwania na wysokiej pozycji zobaczy Twoją firmę, bardzo prawdopodobne, że zostanie Twoim klientem.
Są takie przypadki, kiedy pilnie potrzebujemy pomocy, np. elektryka czy usługi holowania samochodu. W takiej sytuacji nie poświęcamy wiele czasu na analizowanie ofert, tylko jak najszybciej staramy się znaleźć wykonawcę w Google - chyba że masz kogoś sprawdzonego lub osobę z polecenia.
Czy wiesz, że nawet 99% użytkowników Google korzysta z tej wyszukiwarki, aby odnaleźć informacje na temat firm, które prowadzą lokalny biznes (2)? Zerknij na poniższą grafikę. Wielu internautów szuka lokalnych przedsiębiorstw w sieci nawet codziennie:
Czy jednak potencjalni odbiorcy Twoich usług i osoby, które poszukują firmy z Tarnowa, w ogóle korzystają z Google? Ta wyszukiwarka ma w Polsce około 95% udziału w rynku. Korzysta z niej ok. 28 mln mieszkańców naszego kraju. Być może nie wszyscy odbiorcy Twojej oferty używają Google, ale zdecydowana większość jak najbardziej tak.
Pozycjonowanie stron internetowych Tarnów – postaw na widoczność, która popłaca
Jedną z największych zalet pozycjonowania stron internetowych jest skuteczność. Zazwyczaj internauci docierają przez Google na Twoją stronę, ponieważ szukają tego, co oferujesz. Z roku na rok coraz lepiej opisują, czego oczekują, a dzięki temu algorytm wyszukiwarki może łatwiej dopasować wynik do intencji internauty. Kiedyś dominowało wyszukiwanie na frazy, które składały się z jednego lub dwóch słów. To powodowało, że Google nie zawsze wiedziało, co ma na myśli autor zapytania. Załóżmy, że użytkownik wyszukał frazę "golf Tarnów". Chodziło mu o pole golfowe w okolicy, możliwość zakupu auta marki Volkswagen czy sklep, w którym kupi odzież? Obecnie internauci opisują swoje oczekiwania tak, że wyniki są dobrze dopasowane, a to zwiększa szansę, że odwiedzający serwis zostanie Twoim klientem. Ponad 90% zapytań wysyłanych przez internautów do wyszukiwarki Google, to frazy typu long tail, składające się z co najmniej 3 słów.
W naszej strategii marketingowej frazy typu long tail odgrywają kluczową rolę. Jesteśmy doświadczoną agencją SEO. Działamy nie tylko w kierunku osiągnięcia jak najwyższych pozycji Twojej strony w Google, ale w celu uzyskania zwrotu z inwestycji. Przekonujemy do współpracy nie długimi umowami, ale rezultatami naszych działań SEO.
Miej na uwadze, że zapytania z długiego ogona mogą mieć niewielką liczbą wyszukiwań. W wielu przypadkach to zaledwie kilkadziesiąt miesięcznie, ale nawet takie mogą Ci przynieść klientów. Poza tym możemy wypozycjonować Twoją stronę WWW na nawet setki czy tysiące takich fraz.
Pozycjonowanie stron WWW na zapytania z długiego ogona to opłacalny kierunek z kilku powodów. Wiesz już, że takie frazy lepiej opisują intencje internautów, a to oznacza, że więcej odwiedzin może się kończyć skorzystaniem z oferty czy też wysłaniem zapytania. Kolejną korzyścią jest mniejsza konkurencyjność. Jako agencja SEO jesteśmy w stanie zazwyczaj szybko wypozycjonować witrynę na takie zapytania, aby osiągała ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Kampania może obejmować nawet tysiące takich słów kluczowych.
Tym, co wyróżnia skuteczne pozycjonowanie SEO dla sklepów i stron internetowych jest wysoki wskaźnik konwersji. Zerknij na poniższy wynik analizy. W przypadku branży B2C SEO osiągnęło jeden z najwyższych rezultatów, a w B2B - najlepszy. Właśnie dlatego pozycjonowanie Twojej strony internetowej w zdecydowanej większości przypadków jest trafionym pomysłem. Pozwól nam sprawdzić witrynę i przeanalizować konkurencję. Na tej podstawie uzyskasz bezpłatną wycenę, dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie stron i co możesz zyskać dzięki kampanii SEO.
Kolejną zaletą profesjonalnego pozycjonowania strony WWW jest to, że z miesiąca na miesiąc efekt działań może narastać. To oznacza, że będziesz pozyskiwać coraz więcej nowych klientów. Wzrośnie ruch na stronie, będą pojawiać się liczne zapytania. Dzięki obszernym raportom naszych specjalistów przekonasz się, jakie rezultaty przynosi kampania. Obejmują one m.in. zmianę widoczności, zajmowanych pozycji na kluczowe frazy, jak i statystyki ruchu z wyszukiwarki.
Nie ukrywamy przed Tobą zakresu naszych prac. Z raportu dowiesz się, jakie przeprowadziliśmy działania z zakresu optymalizacji SEO, o pozyskanych linkach i przygotowanych treściach.
Pozycjonowanie lokalne w Tarnowie – kto na tym skorzysta?
Jednym z pierwszych kroków, które podejmujemy w ramach naszych działań, jest audyt SEO. Sprawdzamy stan Twojej witryny, analizujemy jej wady i zalety, oceniamy, jak wiele pracy będzie wymagać doprowadzenie strony do takiego stanu, aby mogła wyprzedzić konkurencję w Google. W ramach naszych działań sprawdzamy serwisy innych firm. Następnie optymalizujemy Twój sklep internetowy czy witrynę firmową tak, aby spełniała wymagania Google. Proces pozycjonowania oznacza, że serwis będzie dostosowany do wymagań algorytmu i spełni przy tym oczekiwania użytkownika. Dotyczy to m.in. następujących kwestii:
-
Szybkość ładowania witryny - internautom zależy, aby strony działały ekspresowo. Im szybciej się ładują, tym lepiej. Tymczasem od dawna jest to jednym z czynników rankingowych Google. Poza tym, im szybciej działa witryna, tym wyższa konwersja, dlatego to element, o który trzeba zadbać.
-
Bezpieczeństwo - użytkownikom zależy, aby witryny nie powodowały żadnego zagrożenia, nie prowadziły do kradzieży danych czy infekcji komputera. Google obniża pozycję stron, które są zainfekowane. Jednym z czynników rankingowych jest ponadto korzystanie przez serwis z szyfrowanego połączenia, mianowicie certyfikatu SSL. Google zaleca to od lat i jest to jeden z czynników rankingowych. Obecnie z SSL korzysta ponad 85% witryn.
- Wewnętrzne linkowanie - użytkownikom zależy, aby strona była prosta w obsłudze. Chcą łatwo docierać do interesujących ich materiałów, a do tego potrzebują przemyślanej struktury menu i odnośników, które przeprowadzają przez całą stronę aż do interesujących treści. Linkowanie wewnętrzne i przemyślana struktura menu są jednocześnie czynnikami, które mają duży wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron.
- Wysokiej jakości content - internauta chce trafić na treść, która odpowiada na jego zapytanie. Od lat jednym z podstawowych zaleceń Google jest stawianie na jakość contentu. Nie chodzi o to, aby był przesycony słowami kluczowymi, tylko odpowiadał na konkretne zapytania.
Jak widzisz, pozycjonowanie strony Twojej firmy oznacza, że serwis będzie spełniać wymagania algorytmu Google, ale również użytkowników. Nasze usługi SEO obejmują działania, dzięki którym witryna będzie profesjonalna, zoptymalizowana i skuteczna biznesowo. Lokalne pozycjonowanie stron powinno obejmować różne kroki, jeśli ma przynosić oczekiwany rezultat.
Pozycjonowanie stron Tarnów – czym różni się od ogólnego SEO?
Kampania SEO może obejmować pozycjonowanie sklepów, stron firm, które kierują ofertę zarówno do odbiorców z całej Polski, jak i lokalnych klientów. Czy działania się różnią w zależności od tego, do kogo są kierowane? Pozycjonowanie strony internetowej w Tarnowie, a dokładnie firmy z tego miasta, wygląda bardzo podobnie jak w przypadku SEO sklepu czy witryny firmy kierującej usługi i produkty na całą Polskę. Natomiast nie są one identyczne. Na czym polega różnica?
Przede wszystkim w lokalnym SEO używaj fraz kluczowych związanych z daną lokalizacją. np. Tarnowem. Optymalnym rozwiązaniem jest tworzenie landing page dla różnych części miasta - dzielnic czy osiedli. W przypadku Tarnowa mogą to być, np. Chyszów czy Dąbrówka Infułacka. Poza tym, budując profil linkowy, zwracaj szczególnie uwagę na pozyskiwanie odnośników z witryn powiązanych tematycznie z Twoją, a także z Tarnowem. Warto postawić na serwisy lokalne - informacyjne, ogłoszeniowe czy fora.
Ruch poprzez pozycjonowanie lokalne możesz pozyskiwać nie tylko poprzez zbudowanie widoczności strony, ale również dzięki Profilowi Firmy w Google, inaczej nazywanemu wizytówką. Kiedy wyślesz zapytanie lokalne, zobaczysz trzypak wyników z Google Maps, wyglądający podobnie jak poniżej.
Aby Twoja firma w ogóle mogła się w nim pojawić, najpierw musisz założyć wspomniany profil w Google. Jest bezpłatny, ale jego dodanie to dopiero początek drogi do uzyskania widoczności. W tym przypadku dotarcie do potencjalnych klientów z Tarnowa wymaga zrealizowania innych działań niż dla strony WWW. Oto, jakie kroki trzeba podjąć, aby uzyskać oczekiwany rezultat:
- Optymalizacja nazwy i opisu - nie są to miejsca na upychanie słów kluczowych. Możesz użyć najważniejszej frazy, ale w naturalnej formie, np. Kwiaciarnia Czerwona Róża. Na opis masz do wykorzystania 750 zzs, ale kluczowej frazy użyj na początku tego contentu.
- Dopasuj kategorię - sprawdź, do jakiej należą wizytówki, które zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na kluczowe dla Ciebie zapytania. Wybierz z nich dominującą kategorię - nie wszystkie profile muszą należeć do tej samej.
- Wypełnij wizytówkę danymi - wprowadź wszystkie informacje, które dotyczą Twojej działalności, a szczególnie godziny otwarcia.
- Aktualizuj profil - dodawaj informacje o promocjach, zdjęcia, produkty, usługi, a jeśli cokolwiek zmieni się w ofercie, wprowadzaj koniecznie aktualne dane.
- Pozyskuj wizytówki NAP - przypominają wpisy w katalogach, składają się nazwy firmy, jej opisu, danych adresowych i strony firmy.
- Zachowaj spójność danych - używaj wszędzie takich samych. Najlepiej, jeśli identyczne są na stronie, w profilach w serwisach społecznościowych, jak i wizytówce Google.
- Umieść mapę na stronie - wskazującą na lokalizację siedziby Twojej firmy. Możesz ją dodać, np. na podstronie Kontakt w serwisie.
Dzięki wypozycjonowaniu wizytówki Twoja marka może być widoczna dwukrotnie na pierwszej stronie Google. Jeśli skorzystasz z reklamy Google Ads, to nawet trzykrotnie, co zwiększa szanse na oczekiwany efekt marketingowy.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne stron w Tarnowie?
Wiesz już, ile możesz zyskać poprzez pozycjonowanie stron WWW w Tarnowie. Zapewne zastanawiasz się, ile kosztuje taki marketing. Nie jesteśmy w stanie podać konkretnej ceny pozycjonowania, gdyż wysokość opłat zależy od wielu czynników. Ofertę zawsze przygotowujemy indywidualnie. Cena zależy od takich czynników jak:
- Stan Twojej strony - witryna może wymagać niewielkich zmian, ale są i takie, gdzie modyfikacje muszą być diametralne albo wręcz konieczne jest zaprojektowanie serwisu od zera.
- Historia domeny - niektóre były wykorzystywane do działań niezgodnych z wytycznymi Google, przez co ich pozycjonowanie jest trudne a czasami nawet niemożliwe.
- Konkurencyjność - niektóre branże w Tarnowie są znacznie bardziej konkurencyjne od innych.
Nie mamy stałego cennika pozycjonowania. Wysokość opłaty zależy od zbyt wielu czynników. Jeśli chcesz wiedzieć, ile wyniesie opłata w przypadku Twojego serwisu, skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy analizę, przygotujemy wycenę i powiemy Ci, ile możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google. Nie przywiązujemy Cię do siebie długoterminową umową bez opcji wypowiedzenia - przekonamy Cię jakością naszych realizacji i zwrotem z inwestycji.
Gdzie jeszcze działamy?
Źródła:
- https://resources.infolinks.com/static/eyetracking-whitepaper.pdf
- https://dolocal.co.uk/google-my-business/how-often-do-consumers-search-for-local-businesses-online/